Surullisen kuuluisassa Stadin derbyssä poltettiin vastapuolelta varastettu lakana, yritettiin hyökätä vastapuolen fanien kimppuun nyrkkihippaset mielessä ja siinä kohtaa olikin jo mellaikapoliisit kentällä koirien ja merkkaimien kanssa. Halutaanko me Tampereella "kehittää" katsomokulttuuria tähän suuntaan? Pahasti alkaa jo merkkejä sellaisesta olemaan.
Ihan nyt oikeasti, missä tällaisia merkkejä alkaa näkymään?
Minä pystyin esimerkiksi viime paikallispelissä ottamaan kaljat tapparalaisen kaverini kanssa, kellä oli Tapparan pelipaita päällä ja itselläni Ilveksen huppari. Ja tämä siis tapahtui Ilveksen päädyssä. Ja uskon aivan varmasti, että sama onnistuisi Tapparan päädyssä myös. Ilveksen päädyssä kiersi myös tapparalaisia Tapparan kamoja päällä ja uskon, että Tapparan päädyssä myös kiersi ilvesläisiä Ilveksen kamoja päällään. Samalla lailla olen huomannut myös muiden joukkueiden kannattajia Ilveksen päädyssä, joko kiertämässä areenaa, tai nauttimassa virvokkeita ja/tai jotain purtavaa. Itse en ole päädyssä erätaukoa viettämässä todistanut muita "lieveilmiöitä" kuin jotain verbaalista kuittailua edestakaisin, mistä on selvitty molempien osapuolten naureskelulla. On siellä kyllä myös kädet nousseet toisen joukkueen kannattajia kohtaan! Tosin heittivät silloin ylävitoset. Uskoisin saman tapahtuvan ja onnistuvan myös Tapparan kotipeleissä, kun muilta paikkakunnilta vieraita saapuu.
Toki, jos viittaat tällä "merkkien näkymiseen" tuohon tapparalaisen TikTok-videon huligaanilarppiin, niin on ymmärtääkseni asianomainenkin ottanut tuosta opikseen näiden tapahtumien johdosta. Itse en ehkä käsitä, miten alaikäisten poikien yhden nyrkiniskun vaihtaminen on merkki isommasta "kehityksestä" noihin Stadin derbyissä tapahtuneisiin lieveilmiöihin, mutta toivottavasti
@Pantteli, tai joku muu voisi asiaa selventää.
Sanotaan nyt varmuuden vuoksi vielä, että kaikenlainen lipunryöstö ja nyrkkihippaset kannattajaporukoiden välillä on melkoista junttitouhua, enkä ymmärrä mitä skenepisteitä tästä saa. Ehkä tosiaan ne rispektit Serbiasta, mutta en tiedä mitä niilläkin tekee.
Tummennus lainauksessa oma.