Minua ei kauheasti kiinnosta, mitä täysi-ikäiset ihmiset vapaaehtoisesti, tasavertaisesti ja toisiaan kunnioittaen makuuhuoneissaan tekevät. Se ei ole minun asiani tai jonkin hallituksen asia vaan ihan vain yksityisasia.
Jos tarkastellaan yksin ihmiskunnan historiaa homous, biseksuaalisuus tai monet muut seksuaalisuuden ilmenemismuodot heterouden ohella ovat olleet tai ovat edelleen aivan normaalia ja hyväksyttävää toimintaa niin kauan kun ne perustuvat kahden täysivaltaisen/täysi-ikäisen ihmisen haluun ja tarvittaessa myös rakkauteen. Ainahan kyseessä ei tarvitse olla rakkaus vaan toisinaan pelkkä halu riittää tyydyttämään seksuaaliset tarpeet, olipa kyse heteroudesta tai homoudesta tai jostain muusta.
Minusta mikä tahansa seksi mikä ei perustu pakottamiseen, alistamiseen (paitsi S/M), hyväksikäyttöön tai muuhun sellaiseen toimintaan, jossa toinen kumppani* ei ole vapaaehtoisesti mukana, on täysin luonnollista ja hyväksyttävää toimintaa.
Mietittekö te tai muut tällaisten kirjoittajat ihan oikeasti ja loppuun asti mitä te itse asiassa kirjoitatte? Esim. mjr:ää ei haittaa ollenkaan jos sen puoliso harrastaa seksiä jonkun muun kuin mjr:n kanssa. Eihän sillä mitään väliä ole, pankoon vaikka kaikkia naapureita? Tai vladia ei haittaa ollenkaan, jos sen aikuinen tytär harrastaa seksiä vladin isän kanssa, jos molempia ajaa halu tyydyttää seksuaaliset tarpeensa? Se, että teitä tai muita ei mukamas haittaa ollenkaan se, mitä muut täysi-ikäiset, täysissä järjissään olevat jne. makuuhuoneissaan harrastavat, on ehkä suurinta paskaa ja jeesustelua mitä tässä ketjussa kirjoitetaan. Totta kai sillä on merkitystä ja tekin tiedätte sen ihan hyvin vaikka muuta kirjoitattekin.
Tässä maailmassa on niin paljon paskoja vanhempia että uskoisin lapsen saavan paremmat lähtökohdat elämään kahden samaa sukupuolta olevan vanhemman kanssa kuin monen ihan ns. "normaalivanhempien" kanssa.
...mutta kun noita onnettomia heteroperheitä on koko ikänsä katsellut, niin vaikea on uskoa että perheen muodolla olisi mitään merkitystä siihen millainen ihmisyksilö lapsesta kasvaa.
Tässä ketjussa esiintyy myös olettamuksia, että homovanhemmat olisivat jotenkin automaattisesti onnellisia ja hyviä vanhempia ja heterovanhemmat pääsääntöisesti ihan paskoja. Siis että homot eivät riitele, eivät ryyppää itseään hengiltä, eivät petä kumppaniaan, eivät tee mitään huonoa tai moitittavaa. Mistä tällainen olettamus on lähtöisin? Sen sijaan heterovanhemmat tekevät automaattisesti näitä kaikkia. Newsflash, vaikka homot ovat vähemmistössä, niin silti niillä on prosentuaalisesti täysin samat ongelmat kuin heteroillakin. Itse asiassa taisin nähdä jossain paperilehdessä tutkimuksen, missä kerrottiin että homot harrastavat irtosuhteita paljon enemmän kuin heterot ja pettävät myös kumppaniaan paljon enemmän kuin heterot. (ei, linkkiä ei löydy)
Ajat muuttuu, ihmiset myös. Ei voida pitäytyä ikuisesti vanhoissa ratkaisuissa ja kaavoissa.
Vuosien päästä Suomessa naureskellaan, että joskus ollaan tästäkin asiasta jouduttu väittelemään.
Homous oli joskus lainvastaista. Ei ole enää ja hyvä niin, ei siitä pidä linnaan joutua tai turpaansa saada. Silti se on mun mielestä vastenmielistä ja jotenkin sairasta. Ennen sai puhua puhelimeen autossa ilman hands free -laitetta, nykyään se on lailla kielletty. Poliisejakaan ei kiinnosta koko laki eikä sitä juuri kukaan noudatakaan. Se, että joku on joskus ollut kiellettyä ja nyt ei, ei tarkoita sitä että se pitäisi nyt moraalisesti ja yleisesti hyväksyä tai toisinpäin. Laki on laki, ei elämänohje. Jos jostain syystä joskus päätetään, että heroiini on ihan jees ja laillistetaan se, niin pitääkö mun se myös silloin hyväksyä että jengi piikittää itseään julkisesti kadulla tai että mun mahdollinen poikani käyttää sitä? Tai että jos seksin ikäraja joskus lasketaan vaikka 8 vuoteen, niin pitäisikö minun silloin mahdollisena isänä hyväksyä 9-vuotiaan tyttäreni ja 17-vuotiaan naapurin pojan seksipuuhat? Ei helvetissä. Sama on tämän adoptiojutun kanssa, vaikka se joskus laillistettaisiinkin, niin ei mun sitä tarvitse silti hyväksyä. Kuten ei suuren osan muistakaan ihmisistä. Ihmiset ei ole robotteja, joihin aina tietyin väliajoin ohjelmoitaisiin uusi normisto pään sisään ja sitten kaikki eläisi tyytyväisinä sen mukaan. Ihmisillä on onneksi aivot, joilla muodostaa omat norminsa ja elämänohjeensa riippumatta vallitsevista laeista ja tämä normisto on pääsääntöisesti kaikilla samansuuntainen.
Ajat muuttuu, mutta ihmisten yleinen moraali ja normisto ei muutu, ainakaan ihan samaa tahtia. Katsokaa vaikka islamistisia maita, siellä on edelleen käytössä samat lait ja normistot mitä koraanissa joskus pari tuhatta vuotta sitten on säädetty, vaikka maailma ympärillä on muuttunut samana aikana todella rajusti. (ei, en ihannoi islamia) Tai Intiaa, siellä on edelleen todella tiukka kastijako käytössä, mikä on ollut olemassa varmaankin siitä lähtien kun ensimmäinen ihminen Intiaan meni. Ja maailma on muuttunut aika paljon siinä välissä. (ei, en ihannoi Intiankaan systeemiä) Suomessakin yleinen arvo- ja moraalipohja perustuu lähes jokaisella ihmisellä (osalla tietoisesti, osalla tietämättään) 2000 vuotta vanhaan Raamattuun ja ennen kaikkea Uuteen Testamenttiin, koska sen pohjalle omat vanhempamme ja heidän vanhempansa jne. ovat arvomaailmansa perustaneet ja näin ollen eteenpäin opettaneet. Homoilla kestää varmasti pitkään, satoja vuosia ennen kuin heitä aletaan tämän enempää hyväksymään, itse asiassa on pienoinen ihme että tällä hetkellä ollaan näinkin liberaaleja kuin nyt ollaan. Enkä usko, että tämä adoptioasia menee kovin äkkiä läpi, maailmassa vain nyt asiat sattuu menemään niin että tavat eivät ihan hetkessä muutu. Vaikka pieni joukko kuinka vaatisi barrikadeilla, että homojen adoptio-oikeus on sallittava, on siitä vielä aivan tolkuton matka siihen että se olisi hyväksyttyä vaikka lakimuutos tehtäisiinkin jo huomenna.
Mutta nykyihmisenhän täytyy saada kaikki mieluiten nyt, heti tai välittömästi ja vasta sen jälkeen ajatella että onko se ylipäätään mahdollista ja järkevää. Mutta koska mä haluan, niin mun on pakko saada? Mun on pakko saada auto, kolmio Helsingin keskustasta, olla (mieluiten tunnettu) homo ja sitten vielä pari lasta siihen. Vaikka suurin osa noista asioista ei olisikaan mitenkään mahdollisia tai järkeviä, niin mun on silti pakko saada ne.