Viestin lähetti tiikeri
Täältä löytyy tarkempaa tietoa asiasta.
Tuskin vaikuttaa oleellisesti voimasuhteisiin. Pelituntuma voi olla kysymysmerkki Luongolla, mutta en usko että Kanada maalivahtipeliin tulee kaatumaan...
Voi hyvin olla noinkin, että ei vaikuta voimasuhteisiin, mutta itseäni Luongo ei ole vakuuttanut kaksissa viime MM-kisoissa. Tai no tietysti, vähän typerää sanoa, ettei ole vakuuttanut, kun on kaksi kertaa torjunut mestaruuden, mutta ei ole kuitenkaan mielestäni esittänyt sellaisia huikeita torjuntoja ja jäänkylmää rauhallisuutta kuin esim. Kipper tällä hetkellä. Luongoa on kuitenkin moneen otteeseen esitetty maailman kolmen parhaan vahdin joukkoon kuuluvaksi.
Jos olisin Pat Quinn, ja Belfour ei olisi joutunut jäämään pois, Kanadan maalia vartioisi tänään Eddie The Eagle.
Kanadalla saattaa muuten tulevina vuosina olla jopa, uskomatonta mutta mahdollista, pieniä maalivahtiongelmia. Roy on lopettanut, Eddiekin on vanha, CuJonkin ura ehtoopuolella...Tietysti heillä on Brodeur, mutta Martinkin taitaa olla jo yli 30 vee.
Tulevaisuudessa Kanukit joutuvat turvautumaan vahteihin kuten, Luongo, Lalime, Giguere, Turco, Theodore, ja Fleury. Kaikki sinänsä maailman eliittiin kuuluvia, mutta kenestä se johtohahmo? Itse en oikein voi veikata, kun en ole änäriä pariin vuoteen juuri nähnyt, mutta Luongo ja Theodore ovat kuitenkin tulleet tutuiksi MM:ien kautta. Luongosta jo puhuinkin, eikä Josekaan kovin vakuuttava ollut vuoden 2000 Pietarin kisoissa. Tosin, kaveri oli silloin vasta uransa alkupuolella. Fleury taas jäi kolleegansa Montoyan varjoon nuorten kisoissa, hänkään ei vakuuttanut. Itse toivoisin niin, että tulevina vuosina Kanukkien kassarikuviot ovat seuraavat:
1. Luokka(viimevuosina Roy ja Brodeur):
Marty Turco (Patrick Roy)
Patrick Lalime (Martin Brodeur)
2. Luokka(viimevuosina Belfour ja Joseph):
Roberto Luongo (Ed Belfour)
Marc Andre Fleury (Curtis Joseph)
3. Luokka(viimevuosina Burke, Osgood, Vernon, Tugnutt...yms.)
Jean Sebastian Giguere
Jose Theodore
Suluissa oleva nimi tarkoittaa, että kenen paikalle veska asettuu vahtihierarkiassa. Tämä nyt oli vain minun viaton toivomukseni, oikeasti on paljon todennäköisempää, että Fleury ja Luongo lunastavat Brodeurin ja Royn paikat.
Anteeksi off topicista.