En oo vissiin pitkään aikaan kirjoitellut tänne mitään. Noh. Ryypiskelen täällä vaan menemään, vaikka pieni krapula on edelleen tallinnan reissusta, jonka tein tossa keskellä viikkoa. Olishan silloin ollut töitäkin, mutta kuka nyt joka aamu jaksaa orjallisesti mennä töihin päivästä toiseen kuin joku hemmetin robotti saamari sentään. En minä ainakaan. Herra työnjohtaja. Olen uskollisin palvelijanne. Teen mitä vain ikinä pyydätte. Olen orjasi tämän yön. Ota minut vaikka väkisin, oi loordi. Hitto soikoon. Kuinka alas sitä pitäisi oikein vajota? Ja kyllähän mä kuitenkin kohteliaasti soitin sieltä satamasta etten ole tulossa töihin. Olihan se pomo mukamas vähän vihainen, mutta kyllähän sen ymmärtää että sen pitää vetää sellaista roolia kun siellä on jotain alaikäisiäkin kesätyöntekijöitä. Tai no pelkkä kesäsijainen mäkin oon, ettei sen puoleen, mutta kun ne jotkut on ainakin kymmenen vuotta nuorempia. Noh.
Tai niin no olin mä sen seuraavankin päivän pois töistä krapulan takia, mutta se nyt on varmaan melkein kaikille paljon ymmärrettävämpi syy. Oli kuitenkin tarkoitus että menisin seuraavaksi päiväksi töihin, mutta eihän se käytännössä onnistu millään. Laivasta ulos tullessa kun sitä pitää kuitenkin olla kävelykunnossa, niin vasta illalla sitä voi vetää kunnon kännit. Noh.
Nyt kun oon tässä tän kesän ollut töissä, niin oon huomannut että arkisin pystyy kuitenkin vetää sen noin yhdeksän kaljaa. Kyllähän sitä monesti jos on ollut kiireinen päivä, niin kotiin lähdettyä ei meinaa millään jaksaa odottaa pitkää bussimatkaa että pääsis kotiin ja käsiksi kaljaan. Mullakin kun kuitenkin kotimatka kestää sen noin 45min, niin muutamanakin päivänä oon mennyt suoraan töiden jälkeen siihen työpaikan lähellä olevaan kauppaan ostamaan kaksi kaljaa ja tempassu ne siinä lähistöllä huiviin. Nopeasti kun ne juo ja kun työpaikalla käy lähtiessä vessassa, niin kerkeää himaan ennen kuin kusihätä iskee sietämättömäksi. Tai no kerran piti jäädä bussista pois kesken matkan, mutta se on eri juttu se eikä mun siitä ollut tarkoitus selittää.
Mutta siis, kalja maistuu yllättävänkin hyvälle. Ja ihmeen nopeasti tyhjenee tölkit. Onneksi on vahvempaakin matskua että voi sit illemmalla viimeistellä olon. Pakko kun kait se työviikon jälkeen on nollata tilanne, eihän siitä muuten tuu mitään.
Noh.