Kalsarikänniketju

  • 5 244 991
  • 66 698
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
En tiedä minäkään, mutta isot pojat juttelivat seuraavaa kirkonkylällä, että anna elämäsi Jeesukselle ja vaihda se viinapullo Raamattuun.
Olen innoissani odotellut, että tietäväthän nuo Jesseä mainostavat rappuni alaoven olevan aina auki. Juuri tänään olisi otollinen hetki vierailla.

Toinen vaihtoehto on tehdä tuttavavuutta huomennakin sheriffin (yhden * jallu siis) kanssa...
Olen lain kouran ulottumattomissa. Pthyi.

Viisaammat voinevat jatkaa vaikka tästä. Itse menen tuonne.
No missäs se viisampien tuolla on?

Terveet elämäntavat kunniaan.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ahmed tai mikälie Mehmet kävi oveni takana tuomassa kebabin, jonka hörppäsin pikavauhtia kitusiini, eli eiköhän se tästä.

Oikein hyväkäytöksinen ja ystävällinen nuori mies oli hän, ei moitteen sijaa. Kuten ei myöskään itse kebabista, varsin maittava eines oli.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Tässä taas. Aivan vääränä päivänä, mutta tulkoon ja menköön.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Pihakivien asennus on muuten aidosti ammattimiehen hommaa. Vaativaa, turhauttavaa ja totaalisen hermoja raastavaa.

Hölmö kun olen, niin päätin tehdä sen itse.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
En mee, koska olen kännissä. Jos menee kännissä töihin voi saada potkut.

Hassisen Koneen koko tuotanto kohta kahlattu näin alkuillasta läpi.

Tiijätkö mitä? Kerron noin tuhannetta kertaa tässä ketjussa nyt, että olin aikoinani Alangon Ilkan luokkakaveri ja seurasin meleko läheltä Hassisen Koneen uran alkuvaiheita.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tiijätkö mitä? Kerron noin tuhannetta kertaa tässä ketjussa nyt, että olin aikoinani Alangon Ilkan luokkakaveri ja seurasin meleko läheltä Hassisen Koneen uran alkuvaiheita.

"Sehän tuo Ismo Alanko ratsastaa veljensä Ilkan maineella" mainittiin Fingerporissakin.

Hieno homma.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kyllä Hassisen Koneen tuotannon yhteen pötkylään kuuntelee, ei sytkyttele kipenen vertaakaan vastakarvaan. Ei vaikka niiden kolmen pitkäsoiton jatkeeksi soittaisi kaiken muunkin julkituodun, joka yhdistettynä löytyy 6CD:n boxilta nim. Jurot nuorisojulkkikset.

Mutta soittaapa Johnny Cashin tai Frank Zappan tuotanto kokonaisuudessaan yhdeltä perstuntumalta. Siinäpä olisi jälkipolville kerrottavaa. Tosin moiset teot voi vielä nokittaa kuuntelemalla Kari Peitsamon tuotannon peräjäljittäin.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Peitsamoa en lähde spekuleeraamaan, savotta on liian vaativa jopa minulle.

Mutta se Zappa. Pakko on myöntää, ettei aukene. Omapa lienee häppiini, mutta myönnettävä on, ettei ole. Minun juttuni hän siis.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kyllä Hassisen Koneen tuotannon yhteen pötkylään kuuntelee, ei sytkyttele kipenen vertaakaan vastakarvaan. Ei vaikka niiden kolmen pitkäsoiton jatkeeksi soittaisi kaiken muunkin julkituodun, joka yhdistettynä löytyy 6CD:n boxilta nim. Jurot nuorisojulkkikset.

Kyllähän tuo oli helppo rasti. Koko Ismo Alangon tuotanto olisikin sitten pidemmän kännin vaativa sessio, mutta miellyttävä sellainen.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Pitäisin kovastikin suuressa arvossa sellaista faktaa, että Frank Zappa olisi arvostettu muusikko mieleni syövereissä. Mutta kun ei ole. Kertakaikkiaan ei vaan ole.

Kammottava ajatus, eikö totta? En osaa sanoa, miksi näin on, mutta en toisaalta pysty olemaan epärehellinen itselleni. Pidän tottakai suuressa arvossa Zappan saavutuksia, mutta en löydä sitä jotain.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Pitäisin kovastikin suuressa arvossa sellaista faktaa, että Frank Zappa olisi arvostettu muusikko mieleni syövereissä. Mutta kun ei ole. Kertakaikkiaan ei vaan ole.

Kammottava ajatus, eikö totta? En osaa sanoa, miksi näin on, mutta en toisaalta pysty olemaan epärehellinen itselleni. Pidän tottakai suuressa arvossa Zappan saavutuksia, mutta en löydä sitä jotain.

Pöyristyttävää.

En saanut minkäänlaista tarttumapintaa kyseiseen viestiin.

Jatka etsintää.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Anus Aukolle moi takaisin.

Kyllähän tuo oli helppo rasti. Koko Ismo Alangon tuotanto olisikin sitten pidemmän kännin vaativa sessio, mutta miellyttävä sellainen.
Ismo on kyllä relevantti taiteilija, mutta osa hänen tuotannostaan ei oikein minulle uppoa. Ja siitä uppoavasta osasta parhaat osat ovat valitettavasti puhkikuultuja, mutta puhkikuunnelluksi tuleminen ei tietysti ole niinkään musiikin kuin kuuntelijan syytä.

Ismosta tiesi jo ekan Hassis-levyn aikoihin, että tämä mies tekee vielä pitkän uran suomalaisessa populaarimusiikissa, jos vain saa elää. Muistan huljutelleeni tätä ajatusta noin 10-vuotiaana pääkoppani perukoilla. Toisaalta olin suunnilleen samoihin aikoihin satavarma, ettei Kauko Röyhkästä kuulla enää parin vuoden jälkeen mitään, vaikka tyypin jännästä musiikista kovasti pidinkin.

Pitäisin kovastikin suuressa arvossa sellaista faktaa, että Frank Zappa olisi arvostettu muusikko mieleni syövereissä. Mutta kun ei ole. Kertakaikkiaan ei vaan ole.

Kammottava ajatus, eikö totta? En osaa sanoa, miksi näin on, mutta en toisaalta pysty olemaan epärehellinen itselleni. Pidän tottakai suuressa arvossa Zappan saavutuksia, mutta en löydä sitä jotain.
Ristiriitainen tilanne. Minulla on jokseenkin sama suhtautuminen Bob Dylanin tuotantoon. Kai sitä arvossa voi pitää, vaikkei tervepäinen ihminen voi mitenkään ihannoida Dylanin nenämääintää. Muutama erittäin hyvä kappale äijällä on, nippu ammattimiehen otteella tehtyjä sanoituksia päälle, loppu on yhtä kuin iso läjä tylsää lätinää.

Zappan haltuunotto vaatii aikansa. Kuten keskisessä Euroopassa ennen tavattiin lupailla, työ vapauttaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mie sen Zappan kohtasin Nordiksella vapun alla 1988. Oli paras kohdatakin, sillä Zape ei näille kulmille sen koommin enää saapunutkaan.

Heinäkuussa 2016 tulee kuluneeksi 50 vuotta Mothers of Inventionin ekan albumin julkaisusta.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Siirrynkin tästä Kauko Röyhkän musiikkiin. Koko laajaa tuotantoa en suinkaan aio nyt kahlata läpi.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Zappan haltuunotto vaatii aikansa. Kuten keskisessä Euroopassa ennen tavattiin lupailla, työ vapauttaa.

Saattaisin uskoa, että keskisessä euroopassa ennen vanhaan osattiin nämä asiat. Valitettavasti työ jäi kesken, josta nyt maksamme kovaa hintaa.

Zappasta haluaisin kovastikin uskoa, että hän oli mies paikallaan. Dylanista en niinkään, mutta se taas johtuu tuosta yllämainitusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös