Kalsarikänniketju

  • 5 238 362
  • 66 669
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Minä tuosta potkupallosta niin perusta... Tuli taas pää kipeäksi, kun piti koko päivä palaveerata Kansainyhteisön hevosnaamaisten edustajien kanssa. Jos sitä yhet vielä ja sitten levyksi, huomenna pitäisi laatia itsensä taas kiekkokamppeiden sisäpuolelle.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Eksyinpä perjantaivitutuksissani Alkoon. Mukaan tarttui Jallu ***, jota tässä kolalla lantrailen. Kyllähän tuo raakanakin menis, mutta riittää enämpi, kun käyttää vähän jatketta tuossa. Toiset kännit kuukauden sisään vasta, joten potkii ihan hyvin, kun toleranssit on mitä on. Mutta tuleepa halvaksi ainakin! Heh.

Mitäs Freddie?
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Mitäpä hänessä, mitäpä hänessä. Rouva lähti kuuntelemaan Holopaisen poppoota, jotta tässä siis istuskelen itsekseni. Kostoksi lähen huomenna Jyppi - kalapa otteluun pitemmästi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Eiköhän mennä taas... Miltäs se loman loppuminen nyt tuntuu? Asianosaiset kertokoot.
En tiijä kun ei ole vielä loppunut.

Ei loppunut edes eilinen brändi, ja nyt on haettu vielä viskiä pari pulloa (Jussi Kävelijää sekä Pallantiinia) kaveriksi. Pitää lueskella muutamaa kirjaa tässä ensin, kunnes sanat alkaa vaihtaa riviä.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Mitäpä hänessä, mitäpä hänessä. Rouva lähti kuuntelemaan Holopaisen poppoota, jotta tässä siis istuskelen itsekseni. Kostoksi lähen huomenna Jyppi - kalapa otteluun pitemmästi.

Holopaisen musiikista en oo jostain syystä ikinä tykännyt, vaikka ko. musiikkityylio kolisee hyvinkin. En edes tiedä montakaan Nightwishin biisiä. Itsehän kuuntelen tällä hetkellä yhtyettä nimeltä We Came As Romans.
 

Kai-Sakari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panelian Raikas
Tämä päivä meni työpäivää lukuun ottamatta (sic!) niin totaalisen vituiksi, että korkkasin bulkkiviskikaapista ensimmäisen käteensopivan, koska jääkaappi osoitti vain kahta olutastetta. Tämä siis tunti sitten, n. kello yhdeksän. Onneksi on kovat kiridoupinkit.

Ja jotta kaikki olisi muodollisesti hallussa, jalassa on vain sieluttoman siniset pitkät kalsarit. Kaiuttimista vaikka Asaa alkuun.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Nyt on sen verran ahkera työviikko takana että pitää ottaa rennosti. Lasten kanssa on katsottu jääkiekkoa (tai oikeastaan vaan minä keskityin), ja vähän aikaa sitten alkoi Star Wars -ilta. Tosin itse feidasin kesken kaiken saunaan.

Nyt kun porukka alkaa sammahtaa kesken niin faija ryhtyy omiin harrastuksiinsa. Siis tyhjentämään olutsammiota ja lukemaan Huovisen lyhyitä erikoisia siinä ohessa. Tai sitten suollan tänne omiani.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Jallukola onkin yllättävän hyvää. Tai siis, siitä on pitkä aika, kun viimeksi olen jallua juonut. Hyvää tavaraa tämä on aina ollut, mutta en muistanut että näin hyvää. Tekee aika höpöä tämä!

Naurahdin muuten tämän päivän Fingerporille. Pieruhuumori on aina kohtuu hauskaa, imo.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
vähän aikaa sitten alkoi Star Wars -ilta.
Jännä on huomata, miten tietyt asiat toistuu sukupolvesta toiseen. Tähtien Sota oli kova juttu mulle pikkupoikana (miksi se ei ole enää Tähtien Sota? Miksei Teräsmies ole Teräsmies vaan Superman?), ja nyt esikoulua käyvä poikani on näköjään ihan kuin mie pienenä. Välineet on tosin erilaiset, kun poika pelaa Star Wars -pelejä xboxilla ja rakentelee Millennium Falconia Legoista. Vasta muutama päivä sitten kun tulin kotiin, oli napannut Jedin paluu -dvd:n isukin hyllystä ja katselivat sitä naapurin Artun kanssa asianmukaisissa Vader- ja Trooper -asuissa.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Muistan kun pikkupoikana katsottiin serkun kanssa VHS:ltä Star Wars episode 1. Olihan se hieno elokuva. Sittemmin kävin ihan elokuvissa katsomassa Star Wars episode kakkosen. Olisikohan vuosi ollut 2002. En nyt kyllä muista, mutta siiihen aikaan kun tuo leffa julkaistiin. Episode kolmosta en ole koskaan nähnyt. Olihan noi leffat aikanaan kova sana, mut nykylään ei syystä tai toisesta yhtään kiinnosta Star Warsit.

Muutenkin käyn leffassa helvetin harvoin. Neljä kertaa olen käynyt elämäni aikana leffassa. Harri Potta ykkönen käytiin ala-asteen aikoina koko luokan voimin katsomassa. Sen jälkeen olen käynyt katsomassa Star Wars ep. 2 + nämä kaksi viimeistä Harri Pottaa. Kuoleman varjeluksetko ne oli? No ihan sama. Tajusitte kuitenkin.

Jallukola on edelleen hyvää. Katsoin tossa yks päivä muuten Stephen Kingistä kertovan dokumentin. Oli tarttunut talteen, kun mulla on kaikki Jim D:t jatkuvassa tallennuksessa. Ihan mielenkiintoinen dokumentti oli. Nytpä tiedän senkin, että King on tosi köyhästä perheestä ja kärsii alkoholismista.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Muutenkin käyn leffassa helvetin harvoin. Neljä kertaa olen käynyt elämäni aikana leffassa.
Mie vähän useammin, mutta 70-luvun lopussa ja 80-luvulla. Viimeksi kävin kun tuli se Batman, missä Nicholson oli Jokerina. Milloin se tuli, 88? 89?
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Mie vähän useammin, mutta 70-luvun lopussa ja 80-luvulla. Viimeksi kävin kun tuli se Batman, missä Nicholson oli Jokerina. Milloin se tuli, 88? 89?

1989. Mun syntymävuotena siis. Tunnenpa itseni äkkiä vanhaksi. Nicholsonin Jack on muuten aika kova näyttelijä. Hohdossa veti aikanan hemmeti hyvin. Eikä se pöllömpi ollut Departedissakaan. En oikeastaan ketään näyttelijää hirveästi ole seurannut, mutta Nicholson on sellainen nimi jonka muistaa. Samaten Adam Sandler.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Samaten Adam Sandler.
Tämmösestä ole kuullutkaan. Joku nuori jolppi ilmeisesti?

Miun näyttelijäsuosikit on kuolleita tai kansaneläkeiässä. Brando, Pacino, Eastwood, De Niro. Miksei Nicholsonkin, tuo Amerikan Kari Väänänen.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
1989. Mun syntymävuotena siis. Tunnenpa itseni äkkiä vanhaksi.
Mukava vuosi, pääsin silloin ylioppilaaksi. Nykyään tunnen itseni aika nuoreksi. Vaimo sanoo sen johtuvan siitä että olen ikuinen 16-vuotias. En ole kysellyt tarkemmin mitä tämä määritelmä pitää sisällään, mutta oletan ettei se ole kokonaan positiivisessa sävyssä laadittu.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Tämmösestä ole kuullutkaan. Joku nuori jolppi ilmeisesti?

No mitähän se ois, 45 vuotia tjsp? Semi nuori vielä siis. Tässä jätkän bio. Komedioissahan toi heppu näyttelee. Pari sen leffaa vaan nähnyt, mut nimi on kyllä sellainen että kyllä se mieleen jää. 50 first dates ja Click! on tullut nähtyä, kun exän kanssa aikanaan seurustelin. Asiansa osaava mieshän tuo on. Siis Sandler. Ei mun ex.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jännä on huomata, miten tietyt asiat toistuu sukupolvesta toiseen. Tähtien Sota oli kova juttu mulle pikkupoikana (miksi se ei ole enää Tähtien Sota? Miksei Teräsmies ole Teräsmies vaan Superman?), ja nyt esikoulua käyvä poikani on näköjään ihan kuin mie pienenä. Välineet on tosin erilaiset, kun poika pelaa Star Wars -pelejä xboxilla ja rakentelee Millennium Falconia Legoista. Vasta muutama päivä sitten kun tulin kotiin, oli napannut Jedin paluu -dvd:n isukin hyllystä ja katselivat sitä naapurin Artun kanssa asianmukaisissa Vader- ja Trooper -asuissa.
Meidän 6-vuotias jaksoi leffan loppuun, vasta äsken hyppäsi vällyjen väliin. Starwarsseja ei kuulemma jätetä kesken. Loppua kohti teki kyllä tiukkaa, mutta motivaatio kesti hyvin kun poika hypisteli Lego-rakennussarjan taistelulaivaa samalla.

Jotakin hyvin tehtyä ja universaalisti vetoavaa Star Warsissa täytyy olla. Ihmeen hyvin nuo vanhimmatkin episodit ovat kestäneet ajan hammasta, vaikka muutamista piirteistä huomaa ettei kyseessä ole ihan tuore tavara.

Olisiko Tex Willer jonkinlainen sukupolvia yhdistävä sarjisjuttu? Kai se ainakin oli. Silloin tällöin tapaan vanhoja ukkoja jotka keräävät intohimoisesti Texejä, ja on niitä 30-40 -ikäisissäkin aika tavalla. Itseeni Tex Willerit iskivät lujaa joskus toisella kymmenellä, ja myöhemmin olen niitä ostanut hyllyyn lähes koko Suomessa julkaistun sarjan. Jotenkin tuntuu siltä, ettei nykypäivän nappuloihin enää iske tällainen setti ihmeemmin. Joko aika ajaa uusien sukupolvien kohdalla Tex Willerin ohi? Onkohan noista pojalle perinnöksi..?
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Joko aika ajaa uusien sukupolvien kohdalla Tex Willerin ohi?

En ole koskaan lukenut Tex Willeriä lukenut. Lapsuudenkodin lestadiolaisnaapurit noita tosin suurkulutti. Hyvin usein mainitsivat Tex Willereistä. Itse luin vain Asterixia ja Lucky Lukea. Luen noita muuten edelleen. Sarjakuvat on tosi jees. B.Virtaset mulla on kaikki. Löytyy pari Lucky Lukea ja joku savoksi kirjoitettu Asterix. Lukisin kyllä enemmänkin, mutta se on mulle todella työlästä välillä, kun en osaa keskittyä asioihin.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
"Aaargh minuun osui, mutta pystyn vielä ratsastamaan!" -Tex Willer.

Melkoista ettei joku ole Tex Willeriä koskaan lukenut. Täytyykin varmaan jossain vaiheessa kaivaa Texit esille ja verestää muistoja.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
En ole koskaan lukenut Tex Willeriä lukenut. Lapsuudenkodin lestadiolaisnaapurit noita tosin suurkulutti. Hyvin usein mainitsivat Tex Willereistä. Itse luin vain Asterixia ja Lucky Lukea. Luen noita muuten edelleen. Sarjakuvat on tosi jees. B.Virtaset mulla on kaikki. Löytyy pari Lucky Lukea ja joku savoksi kirjoitettu Asterix. Lukisin kyllä enemmänkin, mutta se on mulle todella työlästä välillä, kun en osaa keskittyä asioihin.
Tuo kuulostaa minun korvaani huolestuttavalta jos keskittymiskyky ei riitä sarjakuviin. Tai en tiedä. Jos sarjakuvien dialogi ja esitystapa eivät anna riittävästi haastetta, niin keskittyminen voi herpaantua. Silloin venäläiset klassikot ja vastaavat ovat käypäisempää materiaalia. Itselleni lukeminen on ollut lukemaan oppimisesta lähtien helppoa ja vaivatonta viihdykettä, joskin mm. V. Kilven Alestalon Salissa oli jo jonkinlainen keskittymiskyvyn testi kirjallisuuden saralla.

Kenellä muuten mahtoi olla Jatkoajassa siguna jotakin sellaista kuin "Lucky Lukea lukevien lapsilla on vähemmän lukihäiriöitä kuin lakia lukevien lapsilla", tjsp?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kenellä muuten mahtoi olla Jatkoajassa siguna jotakin sellaista kuin "Lucky Lukea lukevien lapsilla on vähemmän lukihäiriöitä kuin lakia lukevien lapsilla", tjsp?
Enpä muista, mutta kyllähän Luket ovat Asterixin ja Tintin ohella sitä kolmen kärkeä tällaiselle 70-luvulla lukemaan oppineelle. Moniin nykysarjiksiin nähden ne olivat klassista kirjallisuutta.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Tuo kuulostaa minun korvaani huolestuttavalta jos keskittymiskyky ei riitä sarjakuviin.

Ei ei. Nyt sinä hyvä veli ymmärsit väärin. Sarjakuvia luen enemmän siksi, kun en kirjoihin osaa paneutua kunnolla. Sarjikset on helppoa ja yksinkertaista luettavaa. Sitä paitsi en ole aikoihin löytänyt hyvää kirjaa, minkä jaksaisin lukea.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Enpä muista, mutta kyllähän Luket ovat Asterixin ja Tintin ohella sitä kolmen kärkeä tällaiselle 70-luvulla lukemaan oppineelle. Moniin nykysarjiksiin nähden ne olivat klassista kirjallisuutta.
Täysin totta. Noissahan oli tärkeää että oli kunnon tarina oveline juonenkäänteineen ja oivaltava kuvitus. Nykysarjiksissa tämä ei ole itsestään selvää. Jotenkin tuntuu että sarjiksia luodaan joko liukuhihnalta kertakulutettaviksi tai sitten ne ovat jotakin pienten piirien taideskeidaa jota ei kukaan oikeasti tajua.

Itse asiassa Tintti on ollut alalla melkoinen edelläkävijä, tai luojansa Hergé, miten vaan. Vanhimmat Tintit piirrettiin ihmisikä sitten, mutta ne vetoavat edelleen kaikenikäisiin. Meillä lapset ovat faneja, kuka enemmän tai vähemmän, mutta kaikki kuitenkin tykkäävät sekä kirjoista että piirretyistä Tintti-animaatioista. Vanhimman lapsen kanssa kävin Spielbergin Tintti-elokuvan ensi-illassakin, johon päätimme mennä kun näimme viime kesänä Brysselissä käydessämme elokuvan ennakkomainontaa. Apropos, samalla reissulla poikkesimme luonnollisesti Louvain-la-Neuven Hergélle omistetussa museossa. Komea paikka jossa jokaisen edes marginaalisesti aiheesta kiinnostuneen kannattaa ehdottomasti käydä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ei ei. Nyt sinä hyvä veli ymmärsit väärin. Sarjakuvia luen enemmän siksi, kun en kirjoihin osaa paneutua kunnolla. Sarjikset on helppoa ja yksinkertaista luettavaa. Sitä paitsi en ole aikoihin löytänyt hyvää kirjaa, minkä jaksaisin lukea.
Helpottava tieto, tavallaan. Mutta perkele! Maailma on pullollaan lukemisen arvoisia kirjoja. Itse luen koko ajan kaikenlaista muun elämisen ohessa, jos vaan aikaa on. Suosittelen lämpimästi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös