Kalsarikänniketju

  • 5 245 637
  • 66 703

jkm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata ja Pool
Pottu Suomi-viinaa, koirallinen Karjalaa ja pari sipukkaa. Kaipa näillä eväillä taltuttaa yhden työuupumuksen pieneksi hetkeksi.
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Kai sitä tänään täytyy kalsarit vetäistä. Hyvä ja rentouttava juoksulenkki on mukava maksimoida päihtymisen kautta. Varmaan tuon Nousukausi-leffan kännissä katson...
 

Veijari

Jäsen
Veijari kirjoitti:
Tapio on korkattu, tuo rehellisten suomalaisten kalsarimiesten viina.

Jaaha, tämä menikin viinakaapin kehumiseksi. Tapion lisäksi toki löytyy partsilta Olvin Service Pack 12 ja jos oikein janottaa eikä saa oksennusta lähtemään niin on tuossa vielä korkkaamaton Two Fingers Tequilakin.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Timanttinen johto ja pierumäki kiekko.
Pitäisi kai syödäkin välillä jotain. Pizzaa kai pukkaan uuniin. Juomaa on riittävästi, mutta syötävää aika heikosti. Nyt tuntuu jo hieman kuupassa, mutta mikä onkaan tilanne vaikkapa neljän tunnin päästä???
Vappuleskenä tässä olen, joten aika lunkisti voi tänään ottaa.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Kotona yksi litkiny lonkkua ja kohta alkaa porukkaa valua, joten se on Ratsian soidessa taustalla moro!

Nousuhumalassa on vaan aina niin jumalainen olo..!!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tiedättekö kuinka hyvältä tuoksuu palava koivu tuohi?? Sauna lämpiää ja Koff III maistuu hyvältä ja sisäfile odottaa... Kolmen tähden Jallua jälkiruuaksi.

Joku väitti täällä Koff III huonoksi olueksi, väärin. Koff on hyvää.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
TosiFani kirjoitti:
Joku väitti täällä Koff III huonoksi olueksi, väärin. Koff on hyvää.


En väittänyt Koffia huonoksi olueksi, vaan pillunpesuveteksi. Oluen kanssa silä ei ole mitään tekemistä.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
TosiFani kirjoitti:
No, määrittele olut.


Mitäh, onko TosiFani kännissä?

Hyvää tää sima, eiku mitä tää on..
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Arnold kirjoitti:
Mitäh, onko TosiFani kännissä?

Hyvää tää sima, eiku mitä tää on..

En ole kännissä, vielä. Koff on hyvä lager ja itse pidän siitä. Taas kaikki tummat oluet ovat mielestäni kaikki samaa sahtia...
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
TosiFani kirjoitti:
No, määrittele olut.


Okei. Oluen valmistuksessa mallasohra mallastetaan idättämällä sitä, jolloin ohran tärkkelys muuttuu käymiskelpoiseksi sokeriksi. Idättämisen jälkeen mallas paahdetaan ja rouhitaan. Paahtamisen asteella pystytään vaikuttamaan oluen tummuuteen ja makuun. Kevyt paahto saa aikaan vaaleaa olutta ja voimakas paahto tummaa; lisäksi erittäin voimakas paahto kiteyttää sokerin ja paahtamista jatkettaessa sokeri lopulta karamellisoituu.

Panimossa mallas mäskätään kuumalla vedellä tai keittämällä, jolloin entsyymit pilkkovat maltaissa olevat aineet liukoiseen muotoon. Mäski siivilöidään vierteeksi, joka on käymiskelpoinen neste. Kantavierreväkevyys kertoo vierteen sokeripitoisuuden ennen käymistä. Käyminen kestää pintahiivaoluilla 15—22 °C lämpötilassa 3—8 päivää, minkä jälkeen olutta kypsytetään muutama päivä matalammassa lämpötilassa. Pohjahiivaoluilla käyminen tapahtuu 8—12 °C lämpötilassa ja jälkivarastointi kestää 3—8 viikkoa. Jäännösuutepitoisuus on käymisen jälkeinen sokerien määrä.

Näillä molemmilla tavoilla saadaan valmistettua olutta. Lisäämällä Fairya veteen, saadaan valmistettua Koffia. Got It?

Ps. Ja miten perkele ässäfani juo koffia?!? Sama kuin muslimi grillaisi sikaa aamiaiseksi!
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
TosiFani kirjoitti:
En ole kännissä, vielä. Koff on hyvä lager ja itse pidän siitä. Taas kaikki tummat oluet ovat mielestäni kaikki samaa sahtia...


Lageria se olla pitää aatana! Tumma olut on hirveän makuista..

Mää myönnän sellaisen faktuaalisen tosiseikan, että mulla on Karjalaa. Kyllä, Pick'n'Payn tarjouksen mukana menin.. Shame on me!

Mutta onneksi on Finlandiaa myös.....
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaiser Soze kirjoitti:
...Ps. Ja miten perkele ässäfani juo koffia?!? Sama kuin muslimi grillaisi sikaa aamiaiseksi!

Miten juomani olut ja kannattamani joukkue kuuluu yhteen??

PS. Analyysisi oluesta oli ihan ok muuten, mutta Fairya ei tietääkseni prosessissa käytetä.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
TosiFani kirjoitti:
Miten juomani olut ja kannattamani joukkue kuuluu yhteen??


Ai ei vai? Minä kun olen luullut että Karhu, Ässät ja Pori on pyhä kolminaisuus?
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kaiser Soze kirjoitti:
Ai ei vai? Minä kun olen luullut että Karhu, Ässät ja Pori on pyhä kolminaisuus?


Ei enää, kun Karhu ei ole porilaista. Ei saatana se ole porilaista, joka matkataan tankissa Keravalle ja takaisin pulloissa tänne!
 
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Kaljaa muutama pullo, pizza tilattu juuri äsken, hiukan änäriä kylkeen ja jos sitä lopuksi katsoisi muutaman elokuvan. Ihan mukavastihan tämä tässä kalsareissa menee.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Arnold kirjoitti:
Ei enää, kun Karhu ei ole porilaista. Ei saatana se ole porilaista, joka matkataan tankissa Keravalle ja takaisin pulloissa tänne!

No sen minä tiedän kyllä, mutta sitä en ymmärrä, että juodaan koffia, kun bulkkikarhukin on 100 krt parempaa.
Ottakaa nyt hyvät ihmiset itseänne niskasta kiinni, tai muuten tehän näytätte pian keskivertoseksimessukävijältä nordenskjöldinkadulla!
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
-japi- kirjoitti:
Kaljaa muutama pullo, pizza tilattu juuri äsken, hiukan änäriä kylkeen ja jos sitä lopuksi katsoisi muutaman elokuvan. Ihan mukavastihan tämä tässä kalsareissa menee.


Ai saakeli.. pitää itsekin pian sijoittaa pennosia roskaruokaan. Kaljaa juodessahan alkaa tekemään mieli.. niin siis roskaruokaa ainakin!

Kaiser Soze kirjoitti:
No sen minä tiedän kyllä, mutta sitä en ymmärrä, että juodaan koffia, kun bulkkikarhukin on 100 krt parempaa.
Ottakaa nyt hyvät ihmiset itseänne niskasta kiinni, tai muuten tehän näytätte pian keskivertoseksimessukävijältä nordenskjödinkadulla!


Karhu on pyhä joo, mutta Keravan raiskaama mystinen L-koodinen (se lepakkosarja telkkarista?) on kyllä porilaisen makuista. Nyt meni näin, että itse sijoitin Karjalan kuraan. Ennen räin vain päin Karjalaa, mutta nykyään tämäkin kynsin hampain menee. Pään ainakin saa sekaisin. Eikös se ole päätarkoitus? heh..
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Juon juon minä poika juon. Hih. Tykkään olla kännissä. Tonni käteen ja känni toteen. Olen raivo raitis vai raittina raivo? Lisää viinaa silmät liikkuu... Rai rai ja sui sui. Siinä tärkeimmät - vittu joo. Aamulla palataan astialle sitten krapulaketjussa...
 

Nipsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, Canadiens
Hyvinhän tää vappu sujuu. Tässä sivusilmällä katselen nousukautta Koffin ja pitsan kanssa. Jos sitä vielä pari elokuvaa katsoisi tämän jälkeen ja sitten onkin jo vuorossa päivän NHL-ottelu. Baareihin en kyllä sorru mistään hinnasta. Vappu sujuu näin paljon paremmin.
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Res.kers. ilmoittautuu ruotuun! Olen tällainen myöhäisherännäinen. Tuossa tuli käytyä tre keskustassa katsomassa teinejä. Onneksi katsominen/kuuleminen jäi bussimatkan tasolle, mutta sekin riitti. Nyt pitäs vielä tuhota joku mangorommi tjsp. että saa mennä nukkumaan. Emäntä kuulemma ei voi sitä juoda kun menee maha sekasin. On tää rankkaa olla mies...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös