Kalsarikänniketju

  • 5 220 898
  • 66 665

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Sanoiko joku Joensuu?
Hip! Tuossa kolme viikkoa sitten käväisin, kun oli ne Kerubinkin avajaiset, niin sielläkin. Ystävällisesti Matti-poke Jokelasta minut talutti ulkosalle, kun meinasi vähän väsyttää. Kun reissussa ei syö, päihtyy, muistin taas.

Kivoja reissuja oikeitten ihimisten parriin.

Tämä Oulu on niin persiistä. Ne purkaa kaikki patoumansa liikenteessä. Liikennevaloista lähdetään kuin formulakisoissa ja ajetaan puskurissa kiinni jos ei kuudenkympin alueella aja ainakin seitsemääkymppiä. Sitten kun lähes kaikki tekevät noin, niin tulee sellainen ketjureaktiosysteemi. Mikään ei Oulua pelasta.

Sainpa sanottua. Niin kerta.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Olen tuntenut moniaita ihmisiä, jotka ovat olosuhteitten pakosta majoittuneet Ouluun. Kaikki ne haluaa sieltä pois, en tiiä miksi, kun en ole asunnu. Osa on päässyt jo.

Jokelassa sen sijaan on syytä olla luova jotta istuupi kuvaan. Pelkkä Oululainen mölötys ei riitä. Pitää olla joku. Antaa itsestänsä ulos. Vaan ei laattaa. Siitä seuraa yleensä niskaperseote, oli kaupunki mikä hyvänsä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Jokelassa sen sijaan on syytä olla luova jotta istuupi kuvaan. Pelkkä Oululainen mölötys ei riitä. Pitää olla joku. Antaa itsestänsä ulos. Vaan ei laattaa. Siitä seuraa yleensä niskaperseote, oli kaupunki mikä hyvänsä.
Kun Joensuussa visitoin, niin menen monesti yöksi sen luo, joka kirjoitti Jokelasta kirjan sen toisen kanssa. Olen muuten tehnyt maalin FC Jokelalle ravintoloiden SM-kisoissa Kuopiossa. Itse asiassa tein eniten maaleja meidän joukkueesta. Sitten olen monasti lähtenyt Turus-Hessun kanssa Jokelasta jatkoille, kun muut ovat vässyköineet. Anssi Mänttäri oli kerran meidän Jokelan tietokilpailujoukkueessa. Jaakko Tepon kanssakin morjenstamme ja Simo Hämäläinen on tarjonnut minulle Jokelassa oluen, se Kätkäläis-kirjailija, koska olen kuulemma niin hauska! (se oli varmaan vitun kännissä)

Eikö näillä meriiteillä jo ole jotakin. Lisäksi olen tänään juonut seitsemän olutta, enkä ole vielä käynyt kusella tai kussut housuun tai vaippoihin. Ennätykseni tässä kusiasiassa on 12 olutta. Silloin kyllä jo kusetti 11 jälkeen vaan vedin sen tusinannenkin siihen vielä. Päähän se varmaan minulla varastoituu.

No niin. Nyt on netissä retosteltu. Elämälläni on tarkoitus.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Eipä ole ihme, jotta haluat Oulusta pois. Ei tarvi sanoa, että hanki elämä, tarvii sanoa, että mene sinne, missä elämä on.
Kyllä Oulussakin on hieno ravintolakulttuuri. Kaverini oli aivan hilkulla tulla puukotetuksi viime joulukuussa, kun täysin yhtäkkiä joku 18-vuotias vittupää ja naisensa kanssa tapellut löi tajun pois ja se hullu oli kaivamassa puukkoa esille. Väliin kerkesivät jotkut. Kuulusteluissa häiskä sanoi "teki vaan mieli tappaa". Se samainen häiskä oli töninyt minut maahan siinä 2 min aiemmin ennen kuin kaveriani oli listimässä.

Lisäksi täällä on... no ei ole muuta. Kalsarikännäys on täällä ainoa vaihtoehto. Jos ei ole lesta tai kuuntele kirkonpolttoheviä.

Ja onhan meillä Tsekin C-maajoukkue.

Vittu.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Noniin, mitäs luulette? Tämän illan Uutisvuodon jälkeen on Perussuomalaisia taas kiusattu poliittisella satiirilla n. X prosenttia enemmän kuin muita?

Veikkaus pystyyn, paljonko on X? Kertoimet kehiin. Vastauksen voinemme tarkistaa Perussuomalaiset-ketjusta heti ohjelman jälkeen.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Voi jumalauta! Siellä pilkattiin persuja ja verovaroista tuokin "lysti"! Ei mitään rotia ollut visvalaisilla! Teen tästä kyselyn ihmisoikeusinstansseille!

No, en edes katsonut ohjelmaa. Tai oli se tv auki vaan piti sätätä, niin ei kuullut. Miksi en katsonut? Kun ei ole voimassa olevaa naista, niin harmittaa, kun ei lauantaina Uutisvuodon jälkeen naisen päätä särje. Ei edes toivoa, ei.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Voi jumalauta! Siellä pilkattiin persuja ja verovaroista tuokin "lysti"! Ei mitään rotia ollut visvalaisilla! Teen tästä kyselyn ihmisoikeusinstansseille!

No, en edes katsonut ohjelmaa. Tai oli se tv auki vaan piti sätätä, niin ei kuullut. Miksi en katsonut? Kun ei ole voimassa olevaa naista, niin harmittaa, kun ei lauantaina Uutisvuodon jälkeen naisen päätä särje. Ei edes toivoa, ei.

Paljonkohan mahtaisi olla väliraha, että tuon Wallinin saisi vaihdossa vaikka Sasiin?

DISCLAIMER: Tämä on tarkoitus olla huumoria. Tämä sen takia että muuten Toejoen Veikko kavereineen tulee kohta kertomaan, että "Näinhän ne vanhat puolueet aina ovat toimineet, pitihän se arvata, kyllä kansa tietää..."
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
On se tämä nykyaika. Kun olin yläasteella ja lukiossa vuosina 1990-1996, niin aika usein, silloin kun lähetystä tuli, koulun jälkeen avasin television ja katsoin eduskunnan kyselytuntia. Sen jälkeen kävin juoksemassa 10-15 km ja sen jälkeen suihkun kautta pelasin joka ti ja to kaukalopalloa. Mitä tekee nykyajan nuori. No ei katso, kun on Liviä ja Jimiä, nettiä ja Jatkoaikaa. Kampaavat hiuksiaan, värjäävät, syövät kieliläväriinsä tulehduslääkettä ja vituissakin on kuulemma metallia.

Perkelettä on nykyaika.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ei ole tulevaisuus sitä mitä piti. Ai mutta senhän mie pistinkin jo tuohon allekirjotukseen. Eipä ole moderaadonsyöjän kynsi siihen ylettynyt, kun on yksinkertainen. Häähää. Kannattaa olla yksinkertainen.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ei ole tulevaisuus sitä mitä piti. Ai mutta senhän mie pistinkin jo tuohon allekirjotukseen.
Melko yksinkertainen on kyllä, se teksti tuossa, sillä kielellä. Jopa ymmärrän sen. Kuka on kirjoittanut improbaturin englannin kielestä. No terve, minä olen. Korotin sitten...

Sittemmin karma kosti ja jopa asuin Joensuussa erään nykyisen englannin opettajan kanssa. Hää ol ihan äimänä, että miten näin hyvällä englannilla on voinut saada I:n. No kun vitutti silloin ja kaikkea. Tiiäätteks, nuori ja kaikkea. Muutaman ulkomaalaisenkin kanssa seurustelin, eikä ongelmia ollut. Niin se elämä opetti sen mitä koulu ei. Ruotsissakin olin kesän ja kysyivät kuinka monta vuotta olen siellä ollut, kun niin utmärktää svenskaa väännän.

Siis asiani ei ollut retostella vaan että koululaitoksemme ei oikein vörki. Olisin huolissani jos ei olisi kusihätä.

Olen juonut 11 olutta ja olen kuin selvänä. On tämä kyllä jokseenkin omituista kokea näin. Piti ihan tarkistaa, että tämä varmasti on kolmosolutta, eikä lavalastillinen Tallinnasta...
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Onko se anjoviksensyöjä mennyt jo vasiten nukkumaan? No onhan se jo lasten nukkumaanmenoaika, ei siin mitn.

Jos nyt kuitenkin hereillä olet, niin tässä sulle jalkapalloa, josta me kaikki niin kovin tykätään.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Heräsin tänä aamuna puoli seitsemältä sohvaltani. Jalat pauttia 35 cm sohvan ulkosalla. Takkini päälläni. Kenkäni jaloissani. Piilarit päässäni. Farkut tietennii myös jaloissa.

Tuli tuosta linkistä mieleeni.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Kielistä puheen ollen, englannin kielestä kirjoitin Laudaturin, aikanaan, mutta se oli sitä vanhaa mallia. Nykylaudaturia tuskin olisi tullut sillä suorituksella.

Ruotsista sen sijaan laadin vahvan M:n, jonka edessä ruotsinopettajanikin kiemurteli jonkun verran. Olin nimittäin tehnyt melko selväksi, mitä olen mieltä ruotsin opiskelusta ja sanottiin hänen toimestaan myös minulle, että "tuolla asenteella et ikinä pääse läpi kirjoituksista".

Onhan tuosta tosin jo vissiin yli 20 vuotta kulunut aikaa, että sikäli sillä mitään merkitystä ole.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Liekö millään merkitystä. Niitä merkityksiä vain luodaan. Hermanni Päätalo tiesi merkitykset. Tässä kohdassa 4.15-4.50: KLIK

Minullahan tuo elokuva tietennii on. Olen nähnyt sen noin sadasti melkein.

Yliopistoissa on pakollinen ruotsin kurssi. No kun se Jokelan visa oli aina tiistaisin. Keskiviikkoisin kello 9-12 sitä ruotsia. Opettajatar kolmikymppinen, Käyttäjänimetön 27. Ihan kauhea känni ja aamulla suihkussa suin itseäni,että jospa tästä. Tunnin vedetin hajuja pois ja tajuntaa takaisin. Sitten kurssille, josta en saanut enää olla kertaakaan pois, 80 % pakkoa olla. Niinpä istuin takanurkassa ja hiphei oli tila. Opettajatar olikin kuumeessa. Tuli ja kertoi 20 minuutin ajan etätehtäviä. Huh. Ihanaa. Pois. Sitten kurssin loputtua ja sen selvitettyäni oli semmoinen henkilökohtainen tapailu kullakin opiskelijalla. Sanoi se opettajatar minulle siinä sitten: "silloin kun olin kuumeessa, jos en olisi ollut, niin olisin heittänyt sinut ulos luokasta, sillä haisit niin pahasti vanhalle viinalle". Melkoista, lentää nyt yliopistossa ulos luokasta kuin alakoululainen! Mie naurahin ja katsoin opettajatarta kuin matoa mutta hymyilin kuin en olisi muka ymmärtänyt.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Liekö millään merkitystä. Niitä merkityksiä vain luodaan. Hermanni Päätalo tiesi merkitykset. Tässä kohdassa 4.15-4.50: KLIK

Minullahan tuo elokuva tietennii on. Olen nähnyt sen noin sadasti melkein.

Yliopistoissa on pakollinen ruotsin kurssi. No kun se Jokelan visa oli aina tiistaisin. Keskiviikkoisin kello 9-12 sitä ruotsia. Opettajatar kolmikymppinen, Käyttäjänimetön 27. Ihan kauhea känni ja aamulla suihkussa suin itseäni,että jospa tästä. Tunnin vedetin hajuja pois ja tajuntaa takaisin. Sitten kurssille, josta en saanut enää olla kertaakaan pois, 80 % pakkoa olla. Niinpä istuin takanurkassa ja hiphei oli tila. Opettajatar olikin kuumeessa. Tuli ja kertoi 20 minuutin ajan etätehtäviä. Huh. Ihanaa. Pois. Sitten kurssin loputtua ja sen selvitettyäni oli semmoinen henkilökohtainen tapailu kullakin opiskelijalla. Sanoi se opettajatar minulle siinä sitten: "silloin kun olin kuumeessa, jos en olisi ollut, niin olisin heittänyt sinut ulos luokasta, sillä haisit niin pahasti vanhalle viinalle". Melkoista, lentää nyt yliopistossa ulos luokasta kuin alakoululainen! Mie naurahin ja katsoin opettajatarta kuin matoa mutta hymyilin kuin en olisi muka ymmärtänyt.

Vaihtoehtoisen elikkäs rinnakkaisen todellisuuden eläminen kertoo aina ulottuvuuksista eli lahjakkuudesta. Lajilla ei niin väliä, mutta näin ovat säätäneet.

Tekijämiehiä, sanoisin, jos niin saisi sanoa. Vaan kun ei saa. On oltava henkilöitä kiintiöittäin, ovat säätäneet. Ninnannunna.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanoi se opettajatar minulle siinä sitten: "silloin kun olin kuumeessa, jos en olisi ollut, niin olisin heittänyt sinut ulos luokasta, sillä haisit niin pahasti vanhalle viinalle".
Mä olin yhden kesän kirjastossa töissä. Noh, mulla oli välillä iltaisin hieman vaikea saada unta, joten otin muutaman kaljan tai viskipaukun, tuosta juomasta kun olin muistaakseni juuri innostunut. Laskin kuitenkin aina melko tarkkaankin sen montako voi ottaa että ehtii selvitä töiden alkuun mennessä, mutta muutaman kerran epäilin haisevani viskille vielä siellä töissä. Hävetti. Pari kertaa menin ensimmäiseksi tunniksi sinne jonnekin syrjempään muista työntekijöistä hyllyttämään tms. Sitten kun viimeinen työpäivä koitti ja istuttiin porukalla siellä takahuoneessa, sillä pomolla oli mulle läksiäislahjana sellainen tuoppi, jossa luki että ei enää kaljaa "pettterille". Ne muut työntekijät, joista suurin osa oli vanhoja naisia kyseli innoissaan että mitä siinä oikein lukee, ja jokaisen naama meni peruslukemille vuorotellen kun se lasi kiersi sitä pöytää. Hävetti kyllä hieman.

Noh, nyt tuon becksiä, yksin kotona. Luojan kiitos.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Jawohl mein gottler! Muutamat otettu, porukka istutettu nukkumaan ja rakentaminen aloitettu.

Joudun siskon läppärillä (jossa pari kirjainta ei toimi, minulle) kirjoittelemaan, joten ei ole minun päivä tämä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Mä olin yhden kesän kirjastossa töissä. Noh, mulla oli välillä iltaisin hieman vaikea saada unta, joten otin muutaman kaljan tai viskipaukun, tuosta juomasta kun olin muistaakseni juuri innostunut. Laskin kuitenkin aina melko tarkkaankin sen montako voi ottaa että ehtii selvitä töiden alkuun mennessä, mutta muutaman kerran epäilin haisevani viskille vielä siellä töissä. Hävetti. Pari kertaa menin ensimmäiseksi tunniksi sinne jonnekin syrjempään muista työntekijöistä hyllyttämään tms. Sitten kun viimeinen työpäivä koitti ja istuttiin porukalla siellä takahuoneessa, sillä pomolla oli mulle läksiäislahjana sellainen tuoppi, jossa luki että ei enää kaljaa "pettterille". Ne muut työntekijät, joista suurin osa oli vanhoja naisia kyseli innoissaan että mitä siinä oikein lukee, ja jokaisen naama meni peruslukemille vuorotellen kun se lasi kiersi sitä pöytää. Hävetti kyllä hieman.

Noh, nyt tuon becksiä, yksin kotona. Luojan kiitos.

Miksi, oi miksi menit vaihtamaan tuon jo legendaksi muodostuneen helposti tunnistettavan nimimerkkisi?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös