Kalsarikänniketju

  • 5 247 279
  • 66 705

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Minä olen paras, jos puhutaan lihasta, kalasta, sienistä tai äyriäisistä.

Mulla on pistämätön valtti hihassa: karjalaisen keittiön perusteet. Aina tarvitaan litra kermaa, kilo voita, kourallinen suolaa ja toinen pippuria. Sitten mietitään, että mitä muuta oikeastaan edes tarvitaan...

Höpöjä höpöjä.

Mä käytän kahta litraa kermaa, kahta kiloa voita, kahta kourallista suolaa ja ehkä jonkun verran pippuria. Valkosipulia sitäkin enemmän.

Tämä ei kuitenkaan koske poronkäristystä. Käristys valmistetaan stressittömästä poronlihasta. Sellaisesta, jossa poro on viettänyt viikon "vapaana" aitauksessa ja ammuttu äkkikuolemaperiaatteella aitaukseen. Näin ei lihaan synny stressin aiheuttamaa sitkeyttä.

Edit:

P.S. Sipulia voi käyttää, mutta se ei saa olla mukana lopullisessa substanssissa. Esimerkiksi perunamuusin teossa käytän puolikasta sipulia kokonaisena - joo-o, voi se puolikaskin olla kokonainen - jotta siitä tulee sipulin aromia safkaan. Moni ei pidä mauttomista sipuliroippeista lopullisessa safkassa. Siksi nostan puolikkaan sipulin pois muusista ennen tarjoilua.

Käristys paistetaan voissa ja tarjoillaan voirikkaaseen muusiin tehdyssä kraaterissa. Puolukkasurvos asetellaan lautasen reunalle, jotta ruokailija voisi tehdä päätösen itse, käyttääkö survosta vai ei. Survoksessa on oltava rutkasti sokeria.

Voissa paistettu lampaankääpä ja suppilovahvero maistuvat kaikille. Nämä ovat lähimetsiemme aarteita. Etenkin rapeat suppilovahverot ovat nannaa. Oih! Ja tietenkin tarjoiltuna paksussa voi-kermakastikkeessa.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Erätauko, kaljaa lisempää ja nikotiinia.
Selviän sitten joskus, ihan itse.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Toveri Uuleaburger on jäljillä. Poronkäristys on tärkeä ja maittava ruokalaji oikein valmistettuna. Porojen stressiin tosin en osaa ottaa kantaa.

Valmistan mielestäni kelvollista käristystä, mutta toki Lapin reissuillani olen syönyt parempaakin. Toisaalta karjalanpaistillani nokitan pohjoisen kokkeja. Fifty-sixty.

Kerman ja voin määrä on toki suhteutettu ruokailijain määrään.

Valkosipulista nautin toki, ja paljon käytän, mutta se ei sovi ihan kaikkeen kuten kerma ja voi ja suola. Lapset ei oikein diggaa, joten sen kanssa olen varovaisempi.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Toisaalta karjalanpaistillani nokitan pohjoisen kokkeja. Fifty-sixty.

Höhöö, saatat jopa hävitä minulle karjalanpaisti-deadmatchissa! Ainakaan minun karjalanpaistini ei ole mitään pikaruokaa. Lihoja täytyy kypsentää vähintään 6 tuntia miedossa lämmössä. Sitten pikku hiljaa tarpeelliset juurekset. Peruna viimeisenä. Mulla on tapana hauduttaa myös peruna samaan satsiin kuin lihat. Voisin kyllä tehdä muusinkin, mutta 3 tuntia aromeita imeskellyt peruna, lanttu ja porkkana ovat nannoja.

Tähän ei kyllä tule kermaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tähän ei kyllä tule kermaa.
Ei tule ei. Paras paisti saadaan, kun lihat laitetaan illalla uuniin ja annetaan kypsyä miedolla lämmöllä yön yli. Eipä pääse kukaan valittamaan että sitkeää olisi... Oikea suhde naudan- ja sianlihan välillä karjalanpaistissa on muuten 60-40.

Mie laitan samaan pataan sipulit ja porkkanat, joskus lanttuakin, mutta perunat keitän erikseen. Muusi ei jotenkin sovi k-paistin kanssa, mielestäni.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ihan sama. Tein tänään karjalanpaistia ja hyvää oli vaikka muuten mikään ei olekaan hyvää. Ei edes olut. Pitäkää tunkkinne saatana.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Päivää, iltaa. Olenko tullut oikeaan paikkaan, vaiko kokkiketjuun. No eipähän mittään, mukava teitä on lukea.

Minä voin tituleerata itseäni Jatkoajan epäkelvoimmaksi kokiksi. Eikä tämä ole vähättelyä. Mihin sitä kokkaustaitoja olisin tarvinnut; parisuhteissani kulloinenkin eukko on tehnyt ruuat (nykyisenikin tuossa jotain mantelileipää juuri tekee) ja kun olen ollut sinkku, niin olen hyvin pitkälti, yliopiston ruokailuja lukuun ottamatta, noudattanut periaatetta "nälkä lähtee juomalla".

Strohia tässä.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olen yksi Jatkoajan nopeimmista kokeista. Useat eri ruokalajit valmistuvat parissa minuutissa ja kuuluu vielä bling perässä.

Äsken hämmennyin, koska en lainkaan muistanut, että tuossa illan pelissä Chigacossa pelaava Brian Campbell pelasi aikanaan Jokereissa. Normaalisti pystyn kertomaan NHL-joukkueiden rosterista ne kaverit, jotka ovat liigassa vetäneet, mutta miksi en muistanut tätä pelaajaa? Pelasi vielä ihan hyvillä tehoillakin.
 

Eager

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Eagles, HPK ja Barça
Superkokit vaihdissa näköjään. Itsellenikin ruoka ja nimenomaan hyvä sellainen on eräänlainen intohimo. Se on kumman nautinnollista tehdä hyvää ruokaa samalla tissutellen ja hyvää musiikkia kuunnellen. Ja kaikkihan tietävät siis aivan kaikki että ne maailman ja Suomen parhaat kokit tulevat culinarismin kehdosta eli Hyvinkäältä tai no ainakin melkein. Mutta tästä huolimatta voin hyvin ottaa sen kolmoskokin paikan KKK:n kokkitiimistä. Mitä useampi kokki niin sitä parempi soppahan se oli.

Ruasta puheen ollen UK:n lähetystä samalla seuratessa voisi kyllä ennen Barcan pelin alkua jotain pientä vielä suuhun pantavaa vielä tehdäkkin.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Äsken hämmennyin, koska en lainkaan muistanut, että tuossa illan pelissä Chigacossa pelaava Brian Campbell pelasi aikanaan Jokereissa. Normaalisti pystyn kertomaan NHL-joukkueiden rosterista ne kaverit, jotka ovat liigassa vetäneet, mutta miksi en muistanut tätä pelaajaa? Pelasi vielä ihan hyvillä tehoillakin.

Kieltämättä pelasi todella hienon kauden ja teki komeita kasseja. Ikävä kyllä, yhden melkoisen pommin lämäsi TPS-maalin ylämummoonkin Hjareenalla omien silmieni edessä lakkokaudella. Siitäkin on jo viisi vuotta aikaa siitä lakkokauden syksystä. Elämä lipuu ohi. Lissää kaljaa..
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En keksi muita syitä muistamattomuuteni, kuin sen että Blues pelasi sinä vuonna melkoisen kauden Rockyn ja kumppaneiden johdolla. Olen varmaankin halunnut sulkea muististani osan siitä kaudesta kokonaan pois.

Tämä viittaa siihen, että luultavasti en muista viiden vuoden päästä Bluesin tästä kaudesta juuri mitään.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Aina paranee. Vaimon sisko tuli kylään parin viinipullon kanssa, joten nyt istuvat keittiössä puimassa "tyttöjen juttuja" ja mie saan rauhassa tehdä "poikien juttuja" (viinaa, Whitesnakea, Canal plussaa, KKK:a).
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Aina paranee. Vaimon sisko tuli kylään parin viinipullon kanssa, joten nyt istuvat keittiössä puimassa "tyttöjen juttuja" ja mie saan rauhassa tehdä "poikien juttuja" (viinaa, Whitesnakea, Canal plussaa, KKK:a).

And we have a winner! Tuossa tilanteessa ei edes muista mitään huonoja asioita, vaan kelluu täydellisessä maailmassa. Muista kiittää ja pyydellä toistekkin kylään.

Kyllä se aina osaa lämmittää mieltä, kun Narrit saa turpaansa. Käsittämätön juttu, mutta aina tulee helvetin hyvä fiilis.
Lisempää.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
And we have a winner! Tuossa tilanteessa ei edes muista mitään huonoja asioita, vaan kelluu täydellisessä maailmassa. Muista kiittää ja pyydellä toistekkin kylään.
No nyt se vaimon siskon mieskin on tulossa... Ei siinä mittään, ihan mukava jätkä. Pitää vaan ryypätä enemmän. Sehän minulta sujuu.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kokkasin äsken thaicurrya mangokastikkeessa. Kanaa ja basmatiriisiä. Ihan jees. Meni kylläkin jopa 4 minuuttia.

Harmillista kun päivällä oli vielä 24 kaveria kaapissa, mutta nyt näyttää huomattavasti heikommalta. No, eiköhän niitä vielä sen verran ole, että selviää tai siis humaltuu loppuillasta tai yöstä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laskin tossa äskettäin että nyt on ainakin kahdeksas päivä peräkkäin kun juon vähintään sen noin 10 kaljaa tai lonkeroa illassa. Yhteensä näiden kahdeksan päivän aikana on mennyt sellaiset 100 tölkkiä kurkusta alas. Noh. Tota bätmäniä katsoin äsken pari minuuttia, mutta en kehdannut pitempään kun tuli niin sellainen nörttimäinen olo. Ens tiistaina ajattelin taas kävästä Tallinnassa.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eilen ja tänään tuli oltua Hartwall Areenassa katsomassa livenä NHL-pelejä. Vaatimattomasti 240€ piti maksaa kahdesta pelistä.

Nyt tuhoan Lapin Kullan mäyräkoiraa (maksoi 10,80€), josta tosin joku nimeltä mainitsematon henkilö on jo juonut puolet pois ennen tätä iltaa. Eli toisin sanoen six pack Lapin Kultaa juotavana ja sitten vielä melkein 0,5 litraa Eesti Standard Vodkaa. Ei näillä kuuhun asti päästä, mutta tarpeeksi lähelle kuitenkin.

Tässä voisi vaikka pelailla Red Alert 2 peliä tai mahdollisesti FIFA 2008:aa. Jokerien häviö ja Manchester Unitedin kotitasapeli Sunderlandia vastaan harmittavat, vaikkakin oli mukava juttu, että ManU tasoitti pelin 93:lla minuutilla. Dortmundin kauden ensimmäinen vierasvoitto ja kaiken kaikkiaan 2. voitto tähän mennessä tällä kaudella lämmittää mieltä.

Blue J kirjoitti:
Slicks. Vanha legendaarinen peli toimii yhä.
Toimii, toimii ja löytyy tuolta vanhalta pöytäkoneelta, joka on vieressäni. Sitä tulee pelattua aina jouluaattoisin, kun on mukava saada top 10 -listoille tuloksia, joiden päivämäärä on 24.12.2xxx.
 
Viimeksi muokattu:

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hö, 100 tölkkiä 8 päivässä on amatöörien hommia.

No ei, mutta saas nähdä mihin tässä vielä itse pystyy kun torstai-illasta lähtien on hävinnyt 0,7 viski ja n. 30 oluttölkkiä. Painoakin on ainakin 65 kiloa eli jos Sakari Salminen vetäisi tämän määrän viinaa, niin hän tuskin pelaisi enää tällä kaudella.

Pitänee huomenna vetäytyä raittiiksi. Mutta toistaiseksi tunnen oloni hämmentävän skarpiksi.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ny si ja pirun äkki tänne ees pari olutta ja muutama natsa. Jos ei onnaa, niin mua ottaa kupoliin. Stana.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Banaaninviljelijä, miksi nyt tämmöinen himo? Etkös kirjoitellut tuonne johonkin ketjuun joku viikko sitten, että homma hallussa tai jotain.

Itse varaan tänä viikonloppuna oikeuden ryypätä kunnon kalsarit, kun eukko lähti, eikä pätkän vertaa huvita lähteä mihinkään baariin pitämään "hauskaa". Kunnon kalsarirypemiset ensin ja ensi viikolla sitten takaisin normaalielämään.
 

Mig428

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No ei, mutta saas nähdä mihin tässä vielä itse pystyy kun torstai-illasta lähtien on hävinnyt 0,7 viski ja n. 30 oluttölkkiä. Painoakin on ainakin 65 kiloa eli jos Sakari Salminen vetäisi tämän määrän viinaa, niin hän tuskin pelaisi enää tällä kaudella.
Jos tuon jakaa kolmeen iltaan niin siitä tulee huikeat 2,3dl viskiä+10 olutta iltaa kohden. Määrä on niin köykäinen, että eihän tuosta olisi BB-Nikokaan kummemmin tullut jurriin ja kun olo sinulla noinkin hyvä on niin taidat olla itse Niko.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos tuon jakaa kolmeen iltaan niin siitä tulee huikeat 2,3dl viskiä+10 olutta iltaa kohden. Määrä on niin köykäinen, että eihän tuosta olisi BB-Nikokaan kummemmin tullut jurriin ja kun olo sinulla noinkin hyvä on niin taidat olla itse Niko.

En ole Niko ja tuohan oli vasta tilannekatsaus hyvä mies.. Mutta en minä kyllä paljoa tuon enempää tarvitse kunnon känniin. Jos se on jotenkin naurettavaa, niin olkoot niin.

Toisaalta mitä väliä, paljon kukin juo, pääasia lienee tässä hommassa se, että päätyy haluamaansa tilaan.
 

Mr. Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Terve!
Vielä viisi minuuttia aikaa juhlia synttäreitä. Sitten vaihtuu vuorokausi.
Äsken tuli tekstiviesti tyttöystävältä 15 vuoden takaa. Onneksi vaimo on nukkumassa. Täytyy sanoa, että oli aika yllätys. Mitähän sille pitäisi vastata?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös