Kyllä. Mielipiteeni, joka on siis ainoastaan Kuopiossa syntymässä käynyt, perustelen tosin sillä, että onko asiaa (vakuuttavasti) kiistettykään? Siis sitä, että joo ihan muita oikeita syitä oli.
Minun tulkintani asiasta oli ja on, että syy potkuille oli yksinkertaisesti 9 pelin tappioputki (ml. kevään 4 peliä Bluesille) ja Tuokkolan reagoiminen asiaan tai tarkemmin tuon reagoimisen puute. Joukkueenjohdon usko valmentajan kykyyn selvitä tulevaisuudessa vastaavista vastoinkäymisistä oli mennyt. Mikään esitetty ei ole ristiriidassa tämän teorian kanssa. Viestintä oli toki heikkoa.
Minä olen kieltämättä huono arvioimaan näitä "pehmeitä" arvoja - esim markkinoinnin hyvyyttä - jota ei voida mitata rahalla toisin kuin vaikkapa myyntiä. Yliopistossa markkinoinnissa puhuttiin vain jostain Kotlereista muttei mitään sähköpostilistoista, twittereistä tai edes Kalpasta. Paskan myivät.Mutulla sanoisin, että mainonta ja median hallinta ainakin kaipaavat vielä isosti lisäpotkua. Onko sidosryhmä tarpeeksi laaja, vaikka rahaa olisikin tarpeeksi, jatkuvuus ja niin edelleen.
Viime vuosina Kalpa on jokatapauksessa jalkautunut facebookiin jne. mutta minulle nuo ovat henkilökohtaisesti melko yhdentekeviä asioita kun itse käyn ne pelit katsomassa muutkin ja jonkun kaverin sinne usemmiten seuraksi pakotan. Se on minun markkinointini.