KalPa Hockey Oy – puuhastelijoista ammattilaisiksi

  • 152 620
  • 367

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Yhtä laillahan pelaajien tryoutteja päätetään treenipelien perusteella. Ja harvemmin päätöksiä pelaajienkaan jatkoista tai vaihdoista perusteellaan sen yksityiskohtaisemmin kuin julkisuuteen.

Älä nyt iso mies/ihminen ja fiksu kirjoittaja viitsi olla noin naiivi. Kukaan voi vakavalla naamalla väittää, että nämä asiat olisivat jotenkin yhteismitallisia. Ja "yksityiskohdista" viis, mutta kun ensimmäistäkään perustelua tai syytä erittäin epäselvissä oloissa ja tavalla kaksi viikkoa ennen sarjan alkua tapahtuneelle valmentajan kenkimiselle ei anneta ulos, tuloksena on juuri tällainen tragikoominen huhumylly ja yleisspedeily kuin nyt.
 
Viimeksi muokattu:

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eiköhän tämä länkytys Samin munattomuudesta yms. ala jo pikkuhiljaa riittää. Kyllä helposti mies muuttuu kunnioitetusta NHL-miehestä, munattomaksi käpykaartilaiseksi, yhden tapahtuman seurauksena. Ihan oikeasti, jotain rajaa noihin kommentteihin, varsinkaan kun ei kellään ole ensi käden tietoa.

Se juuri, että Samilla on kunniakas NHL-ura takanaan ja häneltä nimenomaan odotetaan johtajuutta tekee tästä tilantenteesta sen, ettei tuota oikein voi miksikään muuksi tulkita kuin metsäkämpille menoksi.

Suuri johtaja ja kunnioitettu Sami The Great ei anna kommentteja, painuu maan alle ja uhraa mediahaaskalle täysin ulkopuoliset pelaajat, jotka ovat hämillään ja kiusaantuneina. Minusta tuo on Kapaselta vain ja ainoastaan vastuunpakoilua. Ihan sama vaikka olisi itse Paavi kyseessä.

Mutta enpä huutele enempää vieraisiin pöytiin. KalPan viattomille pelaajille kaikkea menestystä tuleviin koitoksiin!
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Suuri johtaja ja kunnioitettu Sami The Great ei anna kommentteja, painuu maan alle ja uhraa mediahaaskalle täysin ulkopuoliset pelaajat, jotka ovat hämillään ja kiusaantuneina. Minusta tuo on Kapaselta vain ja ainoastaan vastuunpakoilua. Ihan sama vaikka olisi itse Paavi kyseessä.

S. Kapanen kyllä kommentoi asiaa Ylelle jo keskiviikkona. Tai ei siis juurikaan kommentoinut, kuten seuran valittu linja on. Se nyt on aika yhdentekevää oliko Kapanen eilen Jyväskylässä toistelemassa noita nollavastauksia medialle vai ei.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Tekivät puuhastelijat kumminkin ihan hyvän tuloksen männä kaudella.

Linkki KalPan sivuille.

Juuh, sentään voittoa tuli se 136 t€ vaikka nyt onkin pelikirjat sekaisin kuin Kapasen vatsa.

Harmi että nämä European Trophy -höntsäpelit meni näin penkin alle. Ei tuolla sekoilulla ainakaan lippuja saatu mainostettua tulevalle kaudelle.

Ja tämä nykyinen hallin nimi "Trust Kapital Areena" on niin kaukana kuin olla vain voi siitä savolaisesta nimestä joka olisi voinut olla vaikka "Kalakukkohalli".
 

Dängleri

Jäsen
Ei tuolla sekoilulla ainakaan lippuja saatu mainostettua tulevalle kaudelle.

Ja tämä nykyinen hallin nimi "Trust Kapital Areena" on niin kaukana kuin olla vain voi siitä savolaisesta nimestä joka olisi voinut olla vaikka "Kalakukkohalli".

No mutta eipä tavalliset kannattajat taidakaan olla kuin välttämätön paha. Pääasia että sponssit viihtyy, ja raha-hanat pysyy auki. Sillähän sitä tulosta tehdään.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Eiköhän se tavallisen kannattajan tarkoitus ole viihtyä siellä hallissa ja ainakaan minuun ei hallin nimen muutos vaikuta paskaakaan jos peli on hyvää. Ihmeellisen henkilökohtaisesti jotkut osaavat ottaa kaiken, mitä KalPa tekee.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
No mutta eipä tavalliset kannattajat taidakaan olla kuin välttämätön paha. Pääasia että sponssit viihtyy, ja raha-hanat pysyy auki. Sillähän sitä tulosta tehdään.
Onhan se uusi siipi väljä, saa nähdä murtuuko illuusio jos tällä kaudella saataisiin jollain ilveellä täysi tupa johonkin peliin.
Pelaajia on sen verran ringissä että aina voi yhden kentällisen laittaa viihdyttämään sponsoreita aitioihin.

Voi kun olisi Juice vielä keskuudessamme niin herkullista materiaalia pienin muunnelmin saisi Tuokkolan lähdöstä Siniristiloppumme lyrics

"Hallitus istuu, hallitus ei kommentoi,
vaan hallitusti rappaa."
 

Brother Love

Jäsen
Suosikkijoukkue
Yes
Kuuntelin juuri tuon Kimmo Kapasen haastattelun

Jääkiekkokierros: Kimmo Kapanen, KalPa | Radio | Areena | yle.fi

toistamiseen ja muutama asia särähti korvaan. Hän oli siis Kuparisen siirron jälkeen varmistanut, että Sakari Salmisen sopimuksessa ei ole KHL-pykälää, joka sallisi siirron kauden aikana.

Eikö urheilutoimenjohtajan tulisi muistaa joukkueen MVP:n KHL-pykälät ulkoa?

Kapanen sanoi myös että Salminen ei saa siirtyä tammikuuhun mennessä, mutta saako siirtyä helmikuussa? Siirtotakarajahan on 15.2.

Lopuksi Kimmo toteisi että tavoite(yleisö)keskiarvo on valehteleva, joku luku piti heittää ja he antoivat tuommoisen luvun ja joka pelistä ovat plussalla jos pelkät istumapaikat myydään loppuun.

Eli yleisökeskiarvolla spekuloiminen päättyi tähän.

.........

En ota oikein tolkkua tuosta Kimmo Kapasesta. Mukava, lupsakka mies ja suu käy koko ajan mutta sen beefin löytäminen on todella hankalaa. Tai en siis tiedä onko noihin ylläoleviin poimimiini asioihin minkäänlainen luottaminen koska ulosanti on mitä on.

Jonkinlaista mediakoulutusta KalPan organisaation hepuille pitäisi kyllä järjestää. Kapasen perustelinkin jo. Sitten mitä olisi pitänyt tehdä niin tämä Tuokkola-case - kuinka siihen vastataan kun kysymyksiä esitetään ettei joka jätkä silminnähden jäädy. Ja ettei päävalmentaja oma-aloitteisesti ota asiaa lehdistötilaisuuksissa puheeksi.
 

ruukkunen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haluttu Muutos, Hallituksen Päätös, Perheyritys
Tämä voisi olla ihan oman ketjunsakin arvoinen aihe, mutta laitetaan nyt ajanpuutteessa kausiketjuun. Pari mielenkiintoista juttua lävähtänyt "eetteriin" tänä aamuna:

Dialogi: Tuhoaako Kapasen intohimo KalPan menestyshaaveet? - SM-LIIGA - 09.11.2012 - Artikkelit - Jatkoaika.com - Kaikki jääkiekosta

Ammattimainen organisaatio vai pelkkää pienen piirin puuhastelua? - SM-LIIGA - 09.11.2012 - Kolumnit - Jatkoaika.com - Kaikki jääkiekosta

Näissä ruoditaankin aika tyhjentävästi KalPan organisaation nykytilanne, ja eipähän tuo hyvältä näytä. Siinä, missä muualla SM-liigassa (no, TPS ja ehkä Ilves varmaankin pois lukien) organisaatiot ammattimaistuvat kovaa vauhtia, vaikuttaa KalPan trendi lähinnä vastakkaiselta. Seurajohtaja kipuilee oman kontrollifriikkeytensä kanssa ja palkkaa samalla toimiston tärkeimmille palleille työntekijöitä selänpesu-cv:n perusteella... Tätä menoa meillä on kauteen 2014–2015 mennessä liigan ammattitaidottomin organisaatio, way to go!

...tietty saattaahan tuossa käydä myös niin, että kun S. Kapanen (toivottavasti) tuohon mennessä ymmärtää pelaajauransa ihan aikuisten oikeasti viimein lopettaa, niin hän pystyy asioihin hieman objektiivisemmin suhtautumaan. Aika näyttänee, ilman kunnon sukellustahan tähän nykymeininkiin ei muutoin ole tulossa muutosta.

Muoksis: Ja enpä osannut oikeaa ketjua löytää, moderointi-ihmiset saavat tämän siihen parempaan puuhun halutessaan siirtää...
 
Viimeksi muokattu:

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jatkoajan verkkolehdelta kaksi erittäin hyvää juttua KalPan organisaation ongelmista, jotka luonnollisesti kiteytyvät Sami Kapasen haluun tehdä kaikki itse. Pitkälti samoja asioitahan noissa pohditaan, mitä täällä keskustelupalstallakin on ruodittu. Hyvä kuitenkin, että vihdoinkin tätä aihetta käsitellään vähän näkyvämminkin.

Ammattimainen organisaatio vai pelkkää pienen piirin puuhastelua? - SM-LIIGA - 09.11.2012 - Kolumnit - Jatkoaika.com - Kaikki jääkiekosta

Dialogi: Tuhoaako Kapasen intohimo KalPan menestyshaaveet? - SM-LIIGA - 09.11.2012 - Artikkelit - Jatkoaika.com - Kaikki jääkiekosta



Edit: hidas, ruukkunen olikin ehtinyt näistä jo toiseen ketjuun mainita. Ehkä tämä on kuitenkin sopivampi ketju kuin kausiketju.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-

Ai pitkälti? Lähinnä copypastettu ja täytteeksi pyörittelyä joukkoon;) no ei vaan. Kunhan tyypit "oikeisiin" toimittajan töihiin (mahdollisesti) päästessään muistavat, ettei toi ihan riitä:). Esim. organisaation edustajien haastaminen vastaamaan suoriin kysymyksiin, nimitysten suhteuttaminen ts. sen yhteisen henkilöhistorian avaaminen ja/tai vaikka nimettömienkin sisäpiirilähteiden penkominen ja jututtaminen olisi tuonut kummasti lisää mielenkiintoa ja lihaa luiden ympärille.

Mutta joo, vapaaehtoisvoimin pyöritetty sivusto jne... ja hyvähän se periaatteessa, että jotenkin käydään näitäkin asioita läpi. (Taustahaastattelu aiheutti sitten erinäistä pyrskähtelyä ja vinoja kommentteja muista syistä, mutta se on jo toinen juttu;).
 

Dängleri

Jäsen
Jatkoajan verkkolehdelta kaksi erittäin hyvää juttua KalPan organisaation ongelmista, jotka luonnollisesti kiteytyvät Sami Kapasen haluun tehdä kaikki itse.

Hyviä kirjoituksia tosiaan. Samankaltaisia juttuja tullaan varmasti näkemään myös ammattikirjoittajien toimesta, sikäli mikäli tuohon puuhasteluun/hyvävelitoimintaan/suojatyöpaikkakulttuuriin ei tule muutosta, tai KalPa voita mestaruutta.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Samankaltaisia juttuja tullaan varmasti näkemään myös ammattikirjoittajien toimesta, sikäli mikäli tuohon puuhasteluun/hyvävelitoimintaan/suojatyöpaikkakulttuuriin ei tule muutosta, tai KalPa voita mestaruutta.
Ihan huikea loppukaneetti!

Se riski on tosiaan olemassa, että tuohon käsittämättömään puuhasteluun ei puututa siinä tapauksessa jossa mestaruuksia alkaa tulemaan...
 

Haalariosasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ai pitkälti? Lähinnä copypastettu ja täytteeksi pyörittelyä joukkoon;) no ei vaan. Kunhan tyypit "oikeisiin" toimittajan töihiin (mahdollisesti) päästessään muistavat, ettei toi ihan riitä:).

Kyllä noita juttuja lukiessa tuli mieleen että keskustelupalstaa on ahkerasti luettu. Eipä siinä mitään, täältähän ne faktat löytyy. Esim. henk. koht. olen useasti, tai pari-kolme kertaa, käynyt toimistolla ja ohi ajanut vielä useammin että pohjaa mielipiteille ja jutuille löytyy. Ja eipä ole mitään syytä epäillä etteikö myös muilla täällä olisi vähintään yhtä vankat faktat käytössä.

Itse asiassa kyllähän itsekin on tullut heitettyä kritiikkiä tuohon suuntaan. Vaikea sanoa kuinka paljon totuuspohjaa kritiikille aina löytyy mutta jos itselläni olisi tuollainen viihdebisnes hoidettavana niin nykyinen julkisuuskuva on aika kaukana mitä sen toivoisin olevan, oli se sitten ansaittu tai ansaitsematon.
 
Viimeksi muokattu:

Dängleri

Jäsen
Ihan huikea loppukaneetti!

Se riski on tosiaan olemassa, että tuohon käsittämättömään puuhasteluun ei puututa siinä tapauksessa jossa mestaruuksia alkaa tulemaan...

Mutta näinhän se menee - jos KalPa sattuisi jollain ilveellä ottamaan mestaruuden, niin humpan juoni / otsikot kääntyisi niin päin, että "Kapasten-klaanin uhraukset ja intohimo KalPaa kohtaan tuotti sille viimein mestaruuden". Keskustelupalstoilla puolestaan löytyisi varmasti niitä viisastelijoita, joiden mielestä "Kapanen voitti yksin mestaruuden KalPalle, eikä KalPa olisi mitään ilman Kapasta ja hänen rahojaan".

Eikä tuollainen "takkien kääntäminen" olisi edes mitenkään ihmeellistä - peruskauraa.
 
Viimeksi muokattu:

Splendide

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flygande fisktuppar
Minäkin olen ristiriitaisin tuntein seurannut tätä keskustelua. Kuitenkin eletään vasta marraskuun alkua ja KalPa on muka joku kriisijoukkue. Ei se JYP:kään viime kaudella juhlinut tässä vaiheessa kautta, mutta miten kävi lopulta. Ja millainen oli KalPan kausi viime vuonna?

Ihme meininkiä, sanon minä. Kausi on pitkä ja se ratkaistaan vasta keväällä.
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Ihan hauskaa luettavaa tuo Tolosen ja Korhosen dialogi. Näitä voisi lukea lisääkin. Jossain vaiheessa lukemista kävi toki mielessä, onko jutun tarkoituksena kertoa Sami Kapasesta vai tehdä jälkimmäisestä toimittajasta tähti. ("Vankka kokemus liike-elämästä jne.") No, eivätpä ne tietenkään ole toisiaan poissulkevia asioita.

Kyllä noita juttuja lukiessa tuli mieleen että keskustelupalstaa on ahkerasti luettu. Eipä siinä mitään, täältähän ne faktat löytyy.

Nyt meni kyllä aamukaFFet väärään kurkkuun! Parhaat naurut tänä aamuna. Toivottavasti et suutu, että otan tämän talteen. Classic!
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Monta kertaa näitä keskusteluja lukeneena tulee mieleen että valitus oman suosikkijoukkueen organisaation ammattitaidottumuudesta on universaali. Jos keskustelun kääntää niin päin, että kuinka monen joukkueen vastaavat hallituksen pj:t, tj:t tai utj:t ovat koulutukseltaan, kokemukseltaan, osaamiseltaan ja näytöiltään niin ylivertaisia suhteessa Kalpaan kuin tätä keskustelua lukemalla voisi kuvitella? Väitän että nämä fanien peräänkuuluttamat rautaiset ammattilaiset, joilla on kokemusta liike-elämän johtotehtävistä ja toimialaosaamista jääkiekosta ovat pääsääntöisesti fantasiaa. Ihan samaisia Kallioniemiä, Hirsimäkiä, Leinosia ja muita siellä on kuin meidän K.Kapanenkin. Hyvässä ja pahassa.

Nopeasti voisin sanoa, etten esim tällä osastolla ole tippaakaan kateellinen tampereen joukkueille (vaikka rautakorpea kovasti arvostankin), tepsukoille, kerholle, lukolle. Saipa, Ässät, Pelicans ja Blues ovat aika-ajoin tehneet hyvää työtä resursseihin nähden (jos Bluesin kohdalla näin voidaan sanoa), mutten sieltäkään ylivertaisia master mindeja löydä. Kärppien tilanne jakaa omienkin kannattajien mielipiteet. Minä en märkiä päiväunia Junnosta näe. Sama pätee HIFK:hon. Varmasti ihan päteviä, mutta en kadehdi.

Jypin Seppälä ja Huotari ovat tietyllä tavalla tämän osaston supertähdet. Pienillä resursseilla loistavia tuloksia ja fanien arvostus. Hattua päästä.

Mielenkiintoisin havainto liittyy mielestäni Helsingin toiseen joukkueeseen. Kekäläinen ja Säilynoja ovat paperilla varmasti lähimpänä tätä fanien fantasiaa. Kuitenkaan käytännön tulokset eivät ole täysin ylivoimaiset olleet. Talouspuoli tekee tappiota, pelaajista maksetaan "ylihintaa", valmentajavalinnat ovat olleet heikkoja, todellisten scouttauslöytöjen määrä on ollut suht. rajallinen, eikä omien kasvattienkaan läpilyönti ole pelkkää juhlaa ollut. Urheilullinen menestys on toistaiseksi jäänyt odotuksiin nähden laimeaksi. Minun mielestäni se kertoo parhaiten siitä, että käytännössä kilpailu on tälläkin osastolla kovaa ja osaamista löytyy laajemmin kuin mitä fanien arvostuksesta voisi päätellä.
 
Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Dana, ei suhteellisen hyvä onnistuminen tarkoita, etteikö pitäisi pyrkiä kehittämään ja kehittymään. Jos esimerkiksi Sami Kapasen rooli tuplana on ongelma, ei se tarkoita etteikö hän tuplasta puolikkaan riisuessaan voisi olla paljon parempi. Tai, jos heidän rinnalleen saataisiin enemmän liike-elämän ammattilaisuutta ja niin edelleen. Siis enemmän, ei koko applen hallitus ja uusi steve jobs. Ei kai se mitään fantasiaa ole, vaan ihan toteutettavissa?

Ja totta hemmetissä paikallisten pitää ottaa kantaa omaan organisaatioon. Yleensä Kuopion näkee Puijolta paremmin kuin vaikkapa Hämeenlinnassa.

*****

Kannattaa muuten toimituspalautteita tykittää toimitukselle. Veikkaan, että osa porukasta löytää palautteensa vaikka Juha Miedon partakarvoista, ja osa on vanhempia, mutta miettikääpä niitä uusia parikymppisiä joilla ura on alussa ja plussien ja miinuksien kuuleminen jutuista voi hioa juuri oikeaan suuntaan. JA:n (nuorempaan) porukkaan voi vaikuttaa, pekkajalosiin ei.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ei kai kellään ole mitään kehittymistä vastaan. Itse olen vain kokenut keskustelun vaihtoehtojen olevan 1) kenkää kaikille puuhastelijoille ja tilalle jotain mystisiä ammattilaisia 2) annetaan nykyisen johdon jatkaa. Minä itse kannatan tuota jälkimmäistä vaihtoehtoa ja toivon että kehittyminen tulee kokemuksen kautta.

Tuo Sami Kapasen tuplarooli on minunkin mielestäni ongelmallinen, mutta ei minulla ole siihen toimivaa ratkaisua tarjota. Jollain aika välillä se korjautuu joka tapauksessa itsestään, joten en tiedä onko kannattavaa edes mitään väliaikaisratkaisua etsiä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ei kai kellään ole mitään kehittymistä vastaan. Itse olen vain kokenut keskustelun vaihtoehtojen olevan 1) kenkää kaikille puuhastelijoille ja tilalle jotain mystisiä ammattilaisia 2) annetaan nykyisen johdon jatkaa. Minä itse kannatan tuota jälkimmäistä vaihtoehtoa ja toivon että kehittyminen tulee kokemuksen kautta.

Tuo Sami Kapasen tuplarooli on minunkin mielestäni ongelmallinen, mutta ei minulla ole siihen toimivaa ratkaisua tarjota. Jollain aika välillä se korjautuu joka tapauksessa itsestään, joten en tiedä onko kannattavaa edes mitään väliaikaisratkaisua etsiä.

Itse näkisin, että suolaaminen ja tuplarooli ovat haukanneet paskaa viimeistään siinä vaiheessa, kun koutsille tämän kauden alussa päätettiin antaa kenkää. Tuollaisilla tempuilla, tuollaisista asioista ansaitsee kaiken scheissen, mitä kuulee. Siis kyseisistä asioista.

Muuten ja kokonaisuutena pitää pistää vaakakuppiin menestys ja vaikutus, eli suurella määrällä menestystä ja eteenpäin menoa voidaan hyväksyä sekä perustella tietty määrä "ongelmallisuutta". Mutta tosiaan, ylilyöntejä on vaikea antaa anteeksi.

Mitä sitten tulee tosiaan kokonaisuuteen, niin mitenkäs esimerkiksi KalPan markkinointiosasto on koottu? Kuinka monta rautaista ammattilaista (paras CV ja kokemusta) ja kuinka monta suojatyöpaikkaa kaverille? Ihan mutulla 50%-50% voisi olla paljon ymmärrettävämpää kuin vaikka 0%-100%? Ottaen huomioon tässäkin, että tietty määrä "kalapaa" on hyödyksi asiassa.

Entä kumpi myy enemmän mainoksia, 100% kuukausipalkalla vai 70 % kuukausipalkalla + provikoilla operoiva?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Itse näkisin, että suolaaminen ja tuplarooli ovat haukanneet paskaa viimeistään siinä vaiheessa, kun koutsille tämän kauden alussa päätettiin antaa kenkää. Tuollaisilla tempuilla, tuollaisista asioista ansaitsee kaiken scheissen, mitä kuulee.

Tämä on tosiaan yksi mielipide, ei mikään fakta. Minä ymmärrän potkujen syyt, mutta en muutamaan muuta tähän liittyvää asiaa.

Mitä sitten tulee tosiaan kokonaisuuteen, niin mitenkäs esimerkiksi KalPan markkinointiosasto on koottu? Kuinka monta rautaista ammattilaista (paras CV ja kokemusta) ja kuinka monta suojatyöpaikkaa kaverille? Ihan mutulla 50%-50% voisi olla paljon ymmärrettävämpää kuin vaikka 0%-100%? Ottaen huomioon tässäkin, että tietty määrä "kalapaa" on hyödyksi asiassa.
Toimistolta ei löydy Harvardin tai Yalen tutkintoja, mutta ainakin yksi Kuopion yliopiston KTM löytyy. Suurimmalta osalta ei silti löydy. Kuitenkin suurin osa toimiston väestä on ihmisiä, jotka ovat kohtuullisen hyvällä menestyksellä tehneet työtä jo kymmenisen vuotta. Eikö jo se tee heistä ammattilaisia?
Entisistä kiekkoilijoista myyntijohtaja on Pasi Kuivalainen ja myyntineuvottelijana löytyy Jermu Pisto. Minun kysymykseni on, että ovatko he huonompia osaajia, kuin muodollisesti pätevät kaverit, joilla ei ole toimialaosaamista?

Minun mielestäni myynnin onnistumista on hyvin helppo arvioida tulosten valossa. Sen selviää melko suoraan katsomalla joukkueen budjettia. Tällä hetkellä pelaajabudjetti on n. 2,5 miljoonaa euroa mikä on liigan 5. korkein. Minun mielestäni se on erinomaisesti 100 000 asukkaan kaupungilta, jonka teollisuus ei ole erityisen vahva. En minä ole nähnyt kenenkään henkilökohtaisia myyntilukuja, mutta kun myynnistä vastaa kolme henkilöä niin minun nähdäkseni kokonaisuus on helppo hahmottaa lopputuloksesta.
Myöskin suhde pelaajabudjetin ja kokonaisbudjetin välillä on erinomainen verrattuna isoihin ja rikkaisiin, mikä kertoo siitä että hommat tehdään tehokkaasti. Minusta se kertoo siitä, että tuolla ei voi olla vapaamatkustajia.

Minä en siis sano, että nykyiset henkilöt olisivat absoluuttisesti parhaita osaajia mitä kuviteltavissa on tehtäviin, mutta Mike Hollandin ja kumppaneiden vuosipalkat ovat miljoonissa. Vaikka Hollandin avulla myynti kasvaisi miljona euroa vuodessa, niin palkkamenojen noustessa kaksi, pelaajabudjetti pienisi. Tällaista se on pienillä nakkikioskeilla, joilla resurssit ovat hyvin rajalliset.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tämä on tosiaan yksi mielipide, ei mikään fakta. Minä ymmärrän potkujen syyt, mutta en muutamaan muuta tähän liittyvää asiaa.

Kyllä. Mielipiteeni, joka on siis ainoastaan Kuopiossa syntymässä käynyt, perustelen tosin sillä, että onko asiaa (vakuuttavasti) kiistettykään? Siis sitä, että joo ihan muita oikeita syitä oli.

Minä en siis sano, että nykyiset henkilöt olisivat absoluuttisesti parhaita osaajia mitä kuviteltavissa on tehtäviin, mutta Mike Hollandin ja kumppaneiden vuosipalkat ovat miljoonissa. Vaikka Hollandin avulla myynti kasvaisi miljona euroa vuodessa, niin palkkamenojen noustessa kaksi, pelaajabudjetti pienisi. Tällaista se on pienillä nakkikioskeilla, joilla resurssit ovat hyvin rajalliset.

Hyviä perusteita, enkä haekaan absoluuttisesti parhaita, vaan jatkuvaa kehitystä. Eikä Kalapa ole vielä Suomen mestari. Paikkakuntakohtaisesti näen, että sopivan tasainen tuuletus ja vaihtuvuus ovat aina hyvästä. Ilmavan monipuolinen rakenne. Aina pitää pyrkiä vielä parempaan. Mutulla sanoisin, että mainonta ja median hallinta ainakin kaipaavat vielä isosti lisäpotkua. Onko sidosryhmä tarpeeksi laaja, vaikka rahaa olisikin tarpeeksi, jatkuvuus ja niin edelleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös