Kallista... elämä on!

  • 624 968
  • 2 482

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko noita Filmtowneja ja Makuuneita enää ollenkaan, mä en ole ajatellut. Nehän alkoi keskittyä karkin myyntiin, mutta meneekö/menikö niihin kukaan melliäkään ostamaan enää, kun videovuokraus tyrehtyi?
Just eilen kävin. Hinnat ovat luokkaa 3e/elokuva, uusimmat 5-6e. Yhtenä päivänä menin sinne ostamaan irtokarkkeja, mutta sainkin uutuusleffan ilmaiseksi, kun ostin yli 10 eurolla.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Elokuva kotona ja elokuvissa on kaksi eri tuotetta. Elokuvateatterissa saa tietysti paremman elämyksen, mutta kyllä hinnan ero kotiteatterissa katsottuun elokuvaan alkaa olla kohtuuton
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Siis mitä? En ole käynyt Suomessa elokuvissa vuosiin, mutta onko todella niin, että sinne ei saa mennä silloin kuin haluaa?

En osaa sanoa, mutta käytäisiin on ilmoitettu alkamisajsnkohta. Erikseen ei ole ilmoitettu mainosten näyttämisen loppumisajankohtaa.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En osaa sanoa, mutta käytäisiin on ilmoitettu alkamisajsnkohta. Erikseen ei ole ilmoitettu mainosten näyttämisen loppumisajankohtaa.
Tämä on muuten nykyään todella rasittavaa. Pari kertaa on tullut hiki hatussa juostua sinne teatteriin, ettei menettäisi mitään elokuvan alusta. Noh, sitten on saanutkin istua 15 min katsomassa mainoksia, vaikka on saapunut teatteriin minuutilleen ajallaan.

Jos elokuvasta maksaa jo valmiiksi lähes 15e, olisi kohtuullista, että se edes alkaa ilmoitettuna ajankohtana. Näin oli vanhoina hyvinä aikoina.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Elokuva kotona ja elokuvissa on kaksi eri tuotetta. Elokuvateatterissa saa tietysti paremman elämyksen, mutta kyllä hinnan ero kotiteatterissa katsottuun elokuvaan alkaa olla kohtuuton
Minusta elokuva kotona on näistä parempi tuote. Nykyelokuvat kestävät pääsääntöisesti 2.5-3h ja tuohon päälle vielä vähintää 15min mainoksia alkuun. Tuo aika on vain yksinkertaisesti liian pitkä minulle istua yhteenmenoon paikallaan, jalat koukussa. Lisäksi tykkään, että välillä voi kotisohvalla katsottaessa pitää pieniä taukoja, hakea lisää mässyä tai käydä vessassa. Elokuvalipusta voisin vaikka maksaa pari euroa lisää, jos leffa alkaisi tasan siihen aikaan kun on ilmoitettu, eikä tarvitisi katsoa varttia mainoksia.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minusta elokuva kotona on näistä parempi tuote. Nykyelokuvat kestävät pääsääntöisesti 2.5-3h ja tuohon päälle vielä vähintää 15min mainoksia alkuun. Tuo aika on vain yksinkertaisesti liian pitkä minulle istua yhteenmenoon paikallaan, jalat koukussa. Lisäksi tykkään, että välillä voi kotisohvalla katsottaessa pitää pieniä taukoja, hakea lisää mässyä tai käydä vessassa. Elokuvalipusta voisin vaikka maksaa pari euroa lisää, jos leffa alkaisi tasan siihen aikaan kun on ilmoitettu, eikä tarvitisi katsoa varttia mainoksia.
Kumpi on parempi, liigamatsi hallilla vai tallenteena kotisohvalta?
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Kumpi on parempi, liigamatsi hallilla vai tallenteena kotisohvalta?
Minulle ensimmäinen, selkäsairaalle isälleni jälkimmäinen. Tosin hän mielummin katsoo ottelun live-lähetyksenä kuin talleenteena.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Juhani Tamminen kutsuu minua veljeksi, minulla on kompetenssia mihin vaan.
Tuolla meriitillä aivan ehdottomasti ja ihan mihin vaan. Laitoin opetusketjuun kyssäriä. Tiedät ja tunnet opetussuunnitelmat, joten siellä riittää kompetenssi ilman Tamiakin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Juhani Tamminen kutsuu minua veljeksi, minulla on kompetenssia mihin vaan.
Anteeksi.

Oikeasti olen kyllä sitä mieltä, että vaikka kuinka arvottaa kotikatselua, ei livenä nähtyä urheilutapahtumaa tai leffateatterikokemusta silti voiteta tuollaisilla halvoilla muovikopioilla. Itselleen saa toki valehdella, mutta ei mene läpi minulle. Jos maksaa liikaa, on menemättä ja/tai valittamatta.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Anteeksi.

Oikeasti olen kyllä sitä mieltä, että vaikka kuinka arvottaa kotikatselua, ei livenä nähtyä urheilutapahtumaa tai leffateatterikokemusta silti voiteta tuollaisilla halvoilla muovikopioilla. Itselleen saa toki valehdella, mutta ei mene läpi minulle. Jos maksaa liikaa, on menemättä ja/tai valittamatta.
Tämä. Mielellään sitä menisi katsomaan erinäisiä urheilutapahtumiakin, mutta näillä hinnoilla ei. Onneksi on vapaaehtoistyön kautta päässyt kokemaan niin hiihdon kuin yleisurheilun äämmät ja eeämmät.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Minusta elokuva kotona on näistä parempi tuote. Nykyelokuvat kestävät pääsääntöisesti 2.5-3h ja tuohon päälle vielä vähintää 15min mainoksia alkuun. Tuo aika on vain yksinkertaisesti liian pitkä minulle istua yhteenmenoon paikallaan, jalat koukussa. Lisäksi tykkään, että välillä voi kotisohvalla katsottaessa pitää pieniä taukoja, hakea lisää mässyä tai käydä vessassa. Elokuvalipusta voisin vaikka maksaa pari euroa lisää, jos leffa alkaisi tasan siihen aikaan kun on ilmoitettu, eikä tarvitisi katsoa varttia mainoksia.
Samaa mieltä tästä viestistä. Kotiteatterille piste tulee myös siitä että siellä ei ole niitä kännykännäprääjiä. Viimeksi kun olin elokuvissa 2014, niin samalla rivillä oli jotain pissiksiä jotka laittoivat joo puhelimen kyllä äänettömälle kuten käskettiin, mutta värinähälytys huusi koko elokuvan läpi. Ja sitten tietenkin naputteluäänet ja kännykän taustavalo. Kotona saan heittää hiuksista vittuun tuollaiset kanssakatselijat. Lisäksi korostaisin myös DVD-julkaisun extroja. Mä oon siinä mielessä outo kaveri että katson aina kaikki DVD:n extrat. Kaikki making of-pätkät, haastattelut ja kaiken kirsikkana kommenttiraidat tulee katsottua läpi. En edes valehtele. Eipä näe leffateatterissa näitä.

Mitä taas tulee urheilutapahtuma paikanpäällä vs livenä, niin perus Liiga-matsin katson kyllä ennemmin töllöstä kuin paikanpäältä. Ainakin Jyväskylässä on nykyään niin vaisu tunnelma seisomakatsomon jakamisen, runkosarjan venyttämisen yms jälkeen, että ennemmin katson pelit kotisohvalta. Playoffeissa on sitten jo oikeasti tunnelmaa, mutta johonkin marraskuiseen runkosarjaotteluun jos haluaa tunnelmaa niin kannattaa avata mieluummin televisio kuin jäähallin ovi. Mediakuutiotakin käytetään aivan väärin (ilmeisesti ensi kaudella palataan vanhaan ja parempaan), eli pelkkiin mainoksiin ja hömppään. Kotisohvalta näen uusintoja, paikanpäällä vain vitusti mainoksia.

Jälkimmäisestä kappaleesta huolimatta kirjoittaja on ostanut JYPin kausikortin ensi kaudelle.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viimeksi kun olin elokuvissa 2014, niin samalla rivillä oli jotain pissiksiä jotka laittoivat joo puhelimen kyllä äänettömälle kuten käskettiin, mutta värinähälytys huusi koko elokuvan läpi. Ja sitten tietenkin naputteluäänet ja kännykän taustavalo.
Mitenköhän tän sanoisi kauniisti? Jos leffateatterissa on ongelmana kännykkää näpräävät pissikset, ei ole tainnut leffavalinta osua ihan kohdilleen.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Mitenköhän tän sanoisi kauniisti? Jos leffateatterissa on ongelmana kännykkää näpräävät pissikset, ei ole tainnut leffavalinta osua ihan kohdilleen.
No voi nyyh. Nytkö se vika on minun leffamaussani? Eipä sillä että leffa edustaisi oikeastaan elokuvamakuani, kyseinen elokuva oli nimittäin Kesäkaverit. Sen valitsin vain koska parempaakaan ei ollut tarjolla ja koska työpaikkani tarjoamat Smartumit olivat vanhentumassa niin ne oli pakko käyttää johonkin.

Jälleen siis yksi piste kotiteatterille. DVD-hyllyllä ei tarvitse miettiä meneekö leffavalinta kohdilleen ja osuuko samaan näytökseen pissaliisoja.

edit: itse asiassa tuo elokuva oli muuten Finnkinon lipunmyyjän suosittelema. Tiskillä esitin asiani että mitä elokuvaa suosittelisit ja tämän suosituksella päätin mennä. On se kumma kun ei noilla lipunhinnoilla saa edes kunnon asiakaspalvelua.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sen valitsin vain koska parempaakaan ei ollut tarjolla ja koska työpaikkani tarjoamat Smartumit olivat vanhentumassa niin ne oli pakko käyttää johonkin.
Täällä ollaan keskusteltu sivutolkulla leffalippujen kalliista hinnoista + hintaan vaikuttavista tekijöistä. Sun kitinä kohdistuu kaksi vuotta sitten väkisin nähtyyn, jonkun muun valitsemaan leffaan, jonka lippuja et edes maksanut itse. Meidän firma tarjoaa joskus myös ennakkonäytöksiä tai muuten vaan ilmaisia leffoja. Pitääkö mun nyt sitten haukkua Finnkinon ylihintaiset popparit ja limut, jotka menivät firman piikkiin? Kotona saa parempia poppareita.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Täällä ollaan keskusteltu sivutolkulla leffalippujen kalliista hinnoista + hintaan vaikuttavista tekijöistä. Sun kitinä kohdistuu kaksi vuotta sitten väkisin nähtyyn, jonkun muun valitsemaan leffaan, jonka lippuja et edes maksanut itse. Meidän firma tarjoaa joskus myös ennakkonäytöksiä tai muuten vaan ilmaisia leffoja. Pitääkö mun nyt sitten haukkua Finnkinon ylihintaiset popparit ja limut, jotka menivät firman piikkiin? Kotona saa parempia poppareita.
Miksi hintaa ei saa kritisoida jos on itse sattunut menemään "ilmaislipulla"? En kyllä ylipäätään ymmässä miten Smartumilla maksaminen eroaa käteisen käytöstä, olisin voinut käyttää nuo Smartum-eurot fiksumminkin kuin elokuvalippuun.

Enkä missään vaiheessa tietääkseni väittänyt tuon elokuvan olevan ainoa leffakokemukseni. Muilla kerroilla olen kyllä maksanut lippuni kyllä ihan omalla rahalla ja valinnut rainan itse, mutta silti hintalaatusuhde ei ole kohdannut sen paremmin kuin tuolla viimeisellä kerralla.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miksi hintaa ei saa kritisoida jos on itse sattunut menemään "ilmaislipulla"?
Ethän sä edes kritisoinut sitä hintaa, vaan sitä leffaelämystä, mikä on ollut osalla pointtina sille, miksi ylipäänsä mennään leffateatteriin katsomaan esityksiä. Sun elämyksesi oli jo lähtökohtaisesti tuomittu epäonnistumaan edellisissä viesteissäni esittämilläni argumenteilla. En pyri vaikuttamaan mielipiteeseesi, mutta musta tuntuu, että leffateatterit eivät ole sinua varten, jos jo pelkkä maksaminen tekee kipeää ja muutenkin vituttaa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ethän sä edes kritisoinut sitä hintaa, vaan sitä leffaelämystä, mikä on ollut osalla pointtina sille, miksi ylipäänsä mennään leffateatteriin katsomaan esityksiä. Sun elämyksesi oli jo lähtökohtaisesti tuomittu epäonnistumaan edellisissä viesteissäni esittämilläni argumenteilla. En pyri vaikuttamaan mielipiteeseesi, mutta musta tuntuu, että leffateatterit eivät ole sinua varten, jos jo pelkkä maksaminen tekee kipeää ja muutenkin vituttaa.
En mä nyt ymmärrä miten se maksaminen muka tekee kipeää kun joskus ostan DVD:n kalliimmalla mitä maksaisin leffalipusta.

Mainitsen nyt kolmannen kerran että minua elokuvassa kiinnostavat myös extra-materiaalit. Making ofit, haastattelut ja jopa kommenttiraidat tulee kelailtua käytännössä aina läpi mikäli ne on DVD:lle laitettu mukaan. Näitä minulla ei ole mahdollista edes nähdä elokuvateatterissa. Mitä itse tekisit meikäläisen saappaissa jos suuri osa elokuvaelämystäni on elokuvan oheismateriaali?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mitä itse tekisit meikäläisen saappaissa jos suuri osa elokuvaelämystäni on elokuvan oheismateriaali?
Varmaan saman kuin olen tehnyt monta kertaa: käyn katsomassa isolta kankaalta leffat, jotka vaativat sitä. Sitten ostan vielä DVD:t päälle niiden ilmestyessä.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ethän sä edes kritisoinut sitä hintaa, vaan sitä leffaelämystä, mikä on ollut osalla pointtina sille, miksi ylipäänsä mennään leffateatteriin katsomaan esityksiä. Sun elämyksesi oli jo lähtökohtaisesti tuomittu epäonnistumaan edellisissä viesteissäni esittämilläni argumenteilla. En pyri vaikuttamaan mielipiteeseesi, mutta musta tuntuu, että leffateatterit eivät ole sinua varten, jos jo pelkkä maksaminen tekee kipeää ja muutenkin vituttaa.
Onhan se nyt melkoinen elämys mennä katsomaan paskaa leffaa kännykkää räpläävien pissisten sekaan. Ei toki alkuunkaan sellainen elämys, jota itse elämässäni hakisin. Joskus on toki tervehdyttävää kokeilla sietokykynsä rajojakin. Mä kokeilin aikoinaan ja katselin Timo TA Mikkosen reilun 17 tuntia yhteen putkeen kestäneen talkshow-maratonin alusta loppuun selvin päin. Oli unohtumaton elämys, mutta suosittelen näin jälkikäteen hankkimaan niitä elämyksiä ja kokeilemaan rajoja jollain aivan muulla tavalla.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Jos joku suhtautuu elokuvien katsomiseen lähtökohtaisesti jonain elämyksenä, niin ei juurikaan edes katso elokuvia muutenkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös