Kallista... elämä on!

  • 625 002
  • 2 482

Yates

Jäsen
Kestää n. 2 viikkoa. Laadukas stick kestää monta kuukautta ja tuoksuu paremmalta.

Mulla nuo kalliit ja hajusteelliset dödöt ei "pidä" yhtään vaan hiki puskee läpi eikä siinä se tuoksukaan paljoa pelasta. Parhaiten ovat toimineet juuri nuo hajustamattomat muutaman euron tuotteet. Siihen kylkeen sitten jotain hajuvettä.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Kestää monta kuukautta, mutta silti se vaikkapa 30 € on olevinaan kovinkin suolainen hinta. Ei ihan täysin mahdu meikäläisen kaaliin tuokaan.

Ihan vitusti kalliimpaa on kokonaisuutena vaikkapa kahden euron kahvi tai puolen litran limu.

Yksi jännä ilmiö on myös nämä kaikenlaiset messu- ja asiakasomistajatarjoukset, joissa se "normaalihinta" hilataan sitä todellista normaalihintaa korkeammaksi. Tässä sitten valistuneet kuluttajat säästät huimia prosentteja, mutta laittavat likoon kuitenkin ihan saman määrän rahaa kuin samasta tuotteesta muuna aikana. Esimerkkinä tästä vaikkapa Expertin messutarjoukset.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Sokoksen vaatteet. Halvin miesten parkatakki taisi maksaa 360 euroa. Tommy Hilfigerin yksiväriset neuleet maksoivat 90 euroa. Tuolla taitavat käydä ne miehet, joilla ei ole oikeasti ole tyylitajua ja ostavat olevinaan hienoja vaatteita, joissa on joko Dieselin tai Hilfigerin logo. Ei se yksi vaatekappale komeaksi tee, vaan kokonaisuus.

Stockmannillakin maksoi syksyllä perus taskuliina 30 euroa. Laadultaan ei vaikuttanut olevan mitenkään poikkeava, mutta ruma se ainakin oli.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miksi te ette käytä noita perinteisissä kaupoissa myytäviä Nivean tuotteita? Maksaakohan tuollanen roll-on peräti 3 euroa.

Tuo Boss on ainakin itselläni todettu toimivaksi enkä ole mitään muuta käyttänyt ainakaan 10 vuoteen. Sitä ennen kokeilin kaiken maailman Axet, Niveat, Rexonat ja muut markettituotteet sekä roll-on, spray että stick muodossa ja aina joko kainalot hikosi, kainaloita kirveli tai paidan kainalot oli dödössä. Eli minulla tuo kalliimpi hinta säästää sekä kainaloita että vaatteita.

Yksi Stick kestää varmaan 2-3 kuukautta joten ei se 32 euroa minua vararikkoon laittaisi, mutta Sokoksen hinnoittelu on niin naurettavalla tasolla etten ala maksamaan 20€:n tuotteesta 30 euroa. Eli jos en osta tuotetta Sokokselta niin säästän vuodessa n. 40 euroa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulla nuo kalliit ja hajusteelliset dödöt ei "pidä" yhtään vaan hiki puskee läpi eikä siinä se tuoksukaan paljoa pelasta.

Tähän vahva sama. En kyllä enää vuosikausiin ole edes kokeillut mitään "merkkideodorantteja", mutta aikanaan kun olin laivalla duunissa, niin noita tuli sieltä ostettua ja kokeiltua useampaa merkkiä. Tuoksuu kyllä hyvältä, mutta hikoilua vähentävää vaikutusta ei joko ollut, tai se oli hyvin mitätön. Nää ihan perus Rexonat ja Niveat olen todennut huomattavasti toimivammiksi. Tuoksun haen sitten tarvittaessa jostain edt-pullosta. Onko muuten esim. jossain CK-dödöissä edes antiperspiranttia, vai ovatko ne pelkästään deodorantteja?

Kärsin kyllä noihin aikoihin jossain määrin liiallisesta hikoilusta, koska olin kolmisenkymmentä kiloa nykyistä läskimmässä kunnossa. Absolut Torr korjasi hikoiluongelman, mutta iho ei sitä myrkkyä pidemmän päälle kestänyt, joten koin perus Niveat hyväksi kompromissiksi, koska ne (toisin kuin "merkkidödöt") toimivat edes jollain lailla tyydyttävästi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mä jysäytän Absolut Torria kainaloon parin viikon välein ja muutoin menen kaupan rexonoilla. Tuoksut edt-meiningillä sitten juu, ei tartte kalliita tikkuja sen vuoksi ostella.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Mulla noi dödöt menee vähän kuin tuliaisperiaatteena. Läheiset ovat tottuneet siihen, että pullojen tai vastaavien sijaan mulle kannattaa reissusta tuoda dödöjä jos niitä on kohtuulliseen hintaan saatavilla. Tai jos joku haluaa vaikka jouluna muistaa, niin dödö ei petä. Mistään Stokkalta tai vastaavista mestoista en todellakaan lähtisi mitään Niveaa kalliimpaa ostamaan, loppujen lopuksi ns. halpismerkit tuntuvat omaavan Suomen hinnoilla reilusti paremman hinnan ja laadun suhteen.

Edt ei mulle tunnu vain sopivalta noin muuten ja kun hikoilun kanssa ei pahemmin ongelmia ole, niin nykykaava riittää. Laatumerkkiä kainaloon (stickinä) jos joku on lahjuksia antanut, markettimerkkiä (stickinä) kainaloon jos lahjusten varaan ei voi sillä hetkellä nojata.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mulla nuo kalliit ja hajusteelliset dödöt ei "pidä" yhtään vaan hiki puskee läpi eikä siinä se tuoksukaan paljoa pelasta. Parhaiten ovat toimineet juuri nuo hajustamattomat muutaman euron tuotteet. Siihen kylkeen sitten jotain hajuvettä.
Mulla pitää ainakin Burberry ja CK. Davidoffin Champion olisi paras, mutta sitä ei saa enää mistään. Hilfigerit on ihan paskoja. Bossit haisee pahalle.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuo Boss on ainakin itselläni todettu toimivaksi enkä ole mitään muuta käyttänyt ainakaan 10 vuoteen. Sitä ennen kokeilin kaiken maailman Axet, Niveat, Rexonat ja muut markettituotteet sekä roll-on, spray että stick muodossa ja aina joko kainalot hikosi, kainaloita kirveli tai paidan kainalot oli dödössä. Eli minulla tuo kalliimpi hinta säästää sekä kainaloita että vaatteita...


Minulle hajustetut dödöt aiheuttavat allergisen reaktion, kainaloihin ärtyvät. Löysin LV:n hajusteettoman stickin, mikä maksaa nelisen euroa, toimii. Jos juhliin haluaa vähän hyvää hajua, niin sitä löytyy lahjaksi saaduista suihkeista.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Dödö-keskusteluun vielä, että mullakin sama tilanne kuin parilla, eli "huippumerkit" ei torju hikeä ja hienhajua. Tuoksuu kyllä hyvältä sen pari tuntia mutta sitten loppupäivä onkin raksamiestuoksua. Nivea toimii vähän paremmin. Mutta paras on Old Spice: hyvä tuoksu ja pitää hikiongelmat poissa. Harmi kun ei saa Suomesta. Tosin jos saisi niin varmaan tuttuun riistohintaan. Ebaystä saa parilla kympillä vuoden dödöt.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minulle hajustetut dödöt aiheuttavat allergisen reaktion, kainaloihin ärtyvät. Löysin LV:n hajusteettoman stickin, mikä maksaa nelisen euroa, toimii. Jos juhliin haluaa vähän hyvää hajua, niin sitä löytyy lahjaksi saaduista suihkeista.

Hienoa että kaikki ovat löytäneet itselleen sopivan tuotteen. Ihan vaan selvennykseksi: En ajatellut ostaa kenellekään muulle sieltä verkkokaupasta niitä deoadorantteja että sitä varten ei kaikkien erikseen tarvitse tulla kertomaan että hänelle ei Hugo Boss sovi lainkaan.

Huvikseni koitin katsoa netistä tuollaista LV:n stick deodoranttia jos vaikka itselleen ostaisi kokeiluun ja pahan päivän varalle, mutta LV ei itse ainakaan tunnusta tuollaista tuotetta. Pelkästään Roll-On:ia näyttäisi olevan tarjolla näin pikaisella vilkaisulla.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Huvikseni koitin katsoa netistä tuollaista LV:n stick deodoranttia jos vaikka itselleen ostaisi kokeiluun ja pahan päivän varalle, mutta LV ei itse ainakaan tunnusta tuollaista tuotetta. Pelkästään Roll-On:ia näyttäisi olevan tarjolla näin pikaisella vilkaisulla.


Juu, roll-on se on, my mistake.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Stockmannillakin maksoi syksyllä perus taskuliina 30 euroa. Laadultaan ei vaikuttanut olevan mitenkään poikkeava, mutta ruma se ainakin oli.

Mulla meni puvunhousujen vyö rikki ja menin Stokkalle ostamaan lennosta uuden. Myyjä esitteli todella hienon ja laadukkaan Sandin vyön. Kassalla leuka loksahti: 80 euroa. Eipä siinä, hyvin on pelittänyt.

Muutama viikko sitten otin oluen Helsinki-Vantaan lentokentällä lentoa odotellassa. Tuoppi (ehkä 0,5l) perus lapparia: 9,20 euroa. Aikamoista.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Mulla nuo kalliit ja hajusteelliset dödöt ei "pidä" yhtään vaan hiki puskee läpi eikä siinä se tuoksukaan paljoa pelasta. Parhaiten ovat toimineet juuri nuo hajustamattomat muutaman euron tuotteet. Siihen kylkeen sitten jotain hajuvettä.

Mulla sama juttu, läpi puskee, mutta ymmärrän kyllä jos marketti-tuotteet eivät jollain toimi. Ja täysin sama tuohon tuoksuun. Dödön ei kuulu kuitenkaan tuoksua, vaan sen hoitaa eau de toilette, vai mikänytolikaan.
Olen kyl maar valmis kokeilemaan myös merkkituotteita, jos vaan sopiva sattuisi hollille.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Ja täysin sama tuohon tuoksuun. Dödön ei kuulu kuitenkaan tuoksua, vaan sen hoitaa eau de toilette, vai mikänytolikaan.

Todennäköisesti olen täysin hakoteilla, mutta itse pyrin tekemään eron ns. hajustedödön ja perusdödön välille. Ensimmäinen tuo sen tuoksun, jälkimmäinen taas blokkaa sen käryn. EDT on mulle tavallaan vieras tuote, noista en ole oikein ikinä pitänyt. Pienellä kokemuksella nuo tuntuvat omaan nokkaan liian vahvoilta ja meno on vähän kuin tissuttelu kossulla: nopeasti menee yli ja alkuperäinen tavoite ei toteudu. Ja vielä haluan sen verran painottaa, että mulle EDT-tuotteet ovat melkoisen vieraita vaikka rokkitähden "kiintiövuodet" on jo ohitettu, vaikkakaan wanhaksi en itseäni vielä laske.

Toki näissä vissiin henkilökohtaiset asiat taitavat merkata melkoisesti. Todennäköisesti mullakin menisi suunnitelmat täysin uusiksi jos olisin vahvasti hikoavaa sorttia tai noin muuten ympäristö "pakottaisi" levottomaan hikoiluun. Ja pahin nyt kuitenkin on täysi välinpitämättömyys, pinttynyt hien haju on varmaan yksi hirveimmistä hajuista ikinä. Yli 5 vuotta tässä on aikaa, mutta vieläkään en yhtä sankaria luennolta unohda. Tuttavuutta ei vielä oltu tehty ja varsin hyvät paikat olivat vapaana. Hyvin nopeasti se vapaus myös selkeni, nimittäin tämän noin muuten fiksun kaverin ödöörit olivat varsin karua haisteltavaa. Vieressä ei tullut istuttua, mutta silti käry oli jotain käsittämätöntä. Vastaavan käryn muistan jostain 10 vuoden takaa kun samassa jengissä hokia vääntänyt kaveri kieltäytyi hikipuvun pesemisestä pidemmän aikaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos kärsitte hikoilusta ja hajuhaitoista, käyttäkää mieluummin antiperspiranttia. Minä käytän deodoranttia siksi, että minussa asuu pieni metroseksuaali.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Yksi Stick kestää varmaan 2-3 kuukautta joten ei se 32 euroa minua vararikkoon laittaisi, mutta Sokoksen hinnoittelu on niin naurettavalla tasolla etten ala maksamaan 20€:n tuotteesta 30 euroa. Eli jos en osta tuotetta Sokokselta niin säästän vuodessa n. 40 euroa.

Täytyy sen verran korjata tuota omaa laskelmaa että enemmänhän tuossa tulee säästöä vuodessa. Nyt tuli säästöä jo enemmän. 3 kpl Hugo Bossia ja säästö jo näistä 44,65€.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Kuinka paljon sitä dödöä pitää kainaloihin hieroa, jos yksi stick kestää vain 2-3 kuukautta? Minulla nuo ovat tavanneet kestää ainakin lähemmäs vuoden ja ihan säännöllisessä käytössä ovat.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kuinka paljon sitä dödöä pitää kainaloihin hieroa, jos yksi stick kestää vain 2-3 kuukautta? Minulla nuo ovat tavanneet kestää ainakin lähemmäs vuoden ja ihan säännöllisessä käytössä ovat.
Osa stickeistä ei kestä avauksen jälkeen tuota kauemmin muutenkaan, ne siis kuivahtavat. Osa on niin sitkeää tavaraa, että sipaisemalla kesto lienee kahden vuoden luokkaa. Ehkä sitä voisi hieroa hiukan vähemmän antaumuksella jatkossa :)
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kuinka paljon sitä dödöä pitää kainaloihin hieroa, jos yksi stick kestää vain 2-3 kuukautta? Minulla nuo ovat tavanneet kestää ainakin lähemmäs vuoden ja ihan säännöllisessä käytössä ovat.

Luultavasti liikaa tai sitten minulla on isot kainalot. Veikkaisin että noissa dödöissäkin on aika paljon eroa koostumuksessa. Tosin Hugo Bossin stickit kuluvat kaikki aika lailla samalla nopeudella. Lisäksi kainaloiden karvaisuus/karvattomuus vaikuttaa siihen että miten paljon sitä dödöä raapiutuu kerralla kainaloon. Säännöllinen käyttökin voi tarkoittaa jollain ihmisellä 2 kertaa päivässä ja toisella 2 kertaa viikossa eli tämäkin vaikuttanee tuohon menekkiin.

Eihän tässä nyt herranjestas omia kulutustottumuksia aleta muuttamaan.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Kaiholla sitä muistelee aikoja, jolloin Fazerin Sinistä sai alle kympillä (markoilla). Toisaalta kaiholla voi myös muistella aikoja kun sai alle 2 euron.

Huomasin kaupassa että myös Fazerin joulusuklaalevy maksaa jo rapiat 4 euroa. 4! Huh huh. Onhan se vähän isompi kuin vaikka Sininen, mutta hieman katelisää. Ei suklaa eikä joulu nyt vielä ole maailmasta loppumassa.
 

Mr Pond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kaiholla sitä muistelee aikoja, jolloin Fazerin Sinistä sai alle kympillä (markoilla). Toisaalta kaiholla voi myös muistella aikoja kun sai alle 2 euron.

Huomasin kaupassa että myös Fazerin joulusuklaalevy maksaa jo rapiat 4 euroa. 4! Huh huh. Onhan se vähän isompi kuin vaikka Sininen, mutta hieman katelisää. Ei suklaa eikä joulu nyt vielä ole maailmasta loppumassa.
Joulun loppumisesta tuskin vielä on huolta, mutta suklaa on kohta loppumassa. Kaakaon hinta on siis noussut 60 prosenttia vuodesta 2012, joten eiköhän tuo näy suklaankin hinnassa yhdessä makeisveron korotuksen kanssa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huomasin tänään, että Citymarketissa maksaa 24-pack Koffin peruskeskikuraa 31 euroa ja risat. Eikö tuo ollut vielä ihan äskettäin viherkorttimafian putiikeissa melkein kympin halvempi?
 

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekko-Pojat, TPS
Huomasin tänään, että Citymarketissa maksaa 24-pack Koffin peruskeskikuraa 31 euroa ja risat. Eikö tuo ollut vielä ihan äskettäin viherkorttimafian putiikeissa melkein kympin halvempi?

Paikallisessa sittarissa oli ainakin 22.11. vielä 35,50e tuo 24-packki =D jäi hyllyyn. Ässäkaupassa alta 24 euroa..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös