Jep, urheilussa on kyse itsesäälissä maleksimisesta ja letargisuuden mahdollisimman syvästä tuntemisesta.Ylipäänsä innostuminen on pilannut fanikulttuurin urheilussa.
Jep, urheilussa on kyse itsesäälissä maleksimisesta ja letargisuuden mahdollisimman syvästä tuntemisesta.Ylipäänsä innostuminen on pilannut fanikulttuurin urheilussa.
Nykyhetken faktuaalinen tieton on kapea, sehän on selvää. Kauden jälkeen kevään esimmäisiin linnun lurituksiin asti kuitenkin palsta täynnä Keisarin epäonnistumisista ja kun ketään kunnon CV:n miehiä ei raahata Raumalla.Jaa mitä nyt taas? Näyttää jälleen harmittavan että itse operoin todellisuudessa nykyhetken tiedoilla enkä haavemaailmassa niin kuin keskimääräinen urheilufani.
Juurihan kirjoitin että lupaavia hankintoja? Aika paha on mitään ylistyslauluja vielä tehdä kun viidellä ison roolin ulkomaalaishankinnalla yhteensä seitsemän ottelua Liigaa takana. Faktahan vaan on se että mestaruuden jälkeen hankintojen osumaprosentti on ollut surkea. Onko siis väärin sanoa että olisipa nyt parempi?
Leveysongelma oli lukumäärällisesti ratkaistu jo tammikuussa, mutta ilmeisesti pelillinen paniikki alkoi olla jo sitä luokkaa ettei sitä Lämsä käyttänyt. Nyt jos hankinnat osuvat hyvin niin on leveyttä myös tasollisesti.
Emmehän me vielä tiedä onko kärkisentteriongelma ratkaistu? Jos Khodorenko floppaa ja Krannila & Pattu jatkavat viime kauden tasolla niin ei ole.
Minä olen tyytyväinen siinä vaiheessa kun Lukko pelaa runkosarjassa sellaista kiekkoa jota viitsii pimeässä pakkasella lähteä katsomaan ja keväällä ollaan pitkästä aikaa budjetin edellyttämällä paikalla välierissä.
Sahlstedt on myös hehkuttanut ainakin esim. Hagaa, Burkea ja Tieksolaa. Mitä tämän pitäisi todistaa?
Jaa mitä nyt taas? Näyttää jälleen harmittavan että itse operoin todellisuudessa nykyhetken tiedoilla enkä haavemaailmassa niin kuin keskimääräinen urheilufani.
Juurihan kirjoitin että lupaavia hankintoja? Aika paha on mitään ylistyslauluja vielä tehdä kun viidellä ison roolin ulkomaalaishankinnalla yhteensä seitsemän ottelua Liigaa takana. Faktahan vaan on se että mestaruuden jälkeen hankintojen osumaprosentti on ollut surkea. Onko siis väärin sanoa että olisipa nyt parempi?
Leveysongelma oli lukumäärällisesti ratkaistu jo tammikuussa, mutta ilmeisesti pelillinen paniikki alkoi olla jo sitä luokkaa ettei sitä Lämsä käyttänyt. Nyt jos hankinnat osuvat hyvin niin on leveyttä myös tasollisesti.
Emmehän me vielä tiedä onko kärkisentteriongelma ratkaistu? Jos Khodorenko floppaa ja Krannila & Pattu jatkavat viime kauden tasolla niin ei ole.
Minä olen tyytyväinen siinä vaiheessa kun Lukko pelaa runkosarjassa sellaista kiekkoa jota viitsii pimeässä pakkasella lähteä katsomaan ja keväällä ollaan pitkästä aikaa budjetin edellyttämällä paikalla välierissä.
Että olisi pitänyt sanoa mieluummin, että ei nämä mitään kuitenkaan saa aikaiseksi ja ovat melkoisia tuhnuja jokainen, mut oli pakko ottaa, niin saadaan kausi jotenkin pelattua pois alta? Haga noista pahin huti oli kahden vuoden sopparilla, mutta kyllä mun mielestä Burken ja Tieksolan kehuminen historian perusteella oli ihan perusteltavissa ja ilman loukkeja Burkea tänne ei edes olisi saatu. Tieksola nyt oli alusta loppuun 90% ajasta niin turhauttava pelaaja katsella, että vieläkin hirvittää.Sahlstedt on myös hehkuttanut ainakin esim. Hagaa, Burkea ja Tieksolaa. Mitä tämän pitäisi todistaa?
Itse olin jo ostamassa Pitsin jälkeen Pressille aamulaivalle lippua Ruotsiin. Sen verran kehnosti pelasi ensimmäisen turnauksen. Eli se Pitsiturnaus on tosiaan vaan yhteisön kokoontuminen ja hieno kiekkofestari, jossa näkee uusia ja vanhoja tuttavuuksia.Ps. Pavelka näytti pitsin jälkeen tekijältä, joten jos sen jälkeen ei tehdä vielä siitä viisastuneena pelaajista yhtään lopullista arviota.
Joo eiköhän noita "varottavia" esimerkkejä ole jonoksi asti. Harvassa ne esimerkit ketä tuolla loistavat ja kaudella säilyttävät tasonsa. Toki heitäkin varmasti löytyy, itsellä vain Pitsit olleet viime vuosina vähissä aikaisempaan verrattaen ja täten vain hatara muistikuva.Itse olin jo ostamassa Pitsin jälkeen Pressille aamulaivalle lippua Ruotsiin. Sen verran kehnosti pelasi ensimmäisen turnauksen. Eli se Pitsiturnaus on tosiaan vaan yhteisön kokoontuminen ja hieno kiekkofestari, jossa näkee uusia ja vanhoja tuttavuuksia.
Jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt ostaa se lippu, mutta olihan Pressin suoritukset ihan jäätäviä silti. Jäätävin suoritus tulikin sitten mestaruuden jälkeen.
Olisiko ollut Niklas Fogström, Patrik Nevalainen ja Marko Virtala, kun näyttivät Pitsissä siltä, että tulevat dominoimaan sarjaa kauden aikana.Joo eiköhän noita "varottavia" esimerkkejä ole jonoksi asti.
Fogström, mutta joo...Olisiko ollut Niklas Fagerlund, Patrik Nevalainen ja Marko Virtala, kun näyttivät Pitsissä siltä, että tulevat dominoimaan sarjaa kauden aikana.
Totuus olikin sitten vähän muuta.
Ei. Danforth oli niitä pelaajia, joista näki jo Pitsiturnauksessa, että on ihan vitun hyvä. Sama oli Pospisilin ja Audetten kanssa.Eikös Danforthista puheltu ekan pitsin jälkeen että taso on n. kolmoskentän sentteri?
Paitsi että sen kyllä näki jo Pitsissä, että kokonaisvaltaisessa pelaamisessa on ongelmia.Ei. Danforth oli niitä pelaajia, joista näki jo Pitsiturnauksessa, että on ihan vitun hyvä. Sama oli Pospisilin ja Audetten kanssa.
Siis valmentajaksi Tomi Lämsä, toinen maalivahti sai viime kaudella kiinni 87,7% ja toinen echl-arpa on parasta mitä yli kolmen miljoonan resursseilla saa?Niin, eikös nyt voida ajatella että edes lähtökohtaisesti että joukkue on kasattu niin hyvin kuin resurssit antaa myöden?
Määrällisesti tilanne on hyvä ja kuten sanonut moneen kertaan niin hankinnat on myös ihan lupaavan potentiaalisia.Mutta nykyhetki mielestäni mainio, joukkue on valmiimpi määrällisesti ja laadullisesti kuin muutamaan vuoteen.
Vähän liioittelua tuo rantapallohomma. Tilastoista nähdäkseni molemmat on suoriutuneet ihan ok. Lethemonilla ehkä paremmat tilastot junioriurankin puolesta.Lethemon on samanlainen arpa kuin Harvey. ECHL statsit molemmilla hyvin samanlaiset ja AHL:ssä kumpikaan ei ole saanut rantapalloakaan kiinni. Asteikko on taas potkut lokakuussa - Zapolski ja kaikki siltä väliltä.
Puolustus on selvästi vahvistunut. Pelaaja vs pelaaja vertailu on aina vähän harhaanjohtavaa, mutta niinkin tekemällä vahvistuminen on havaittavissa. Nousiainen ja Reunanen olisi ollut ennen viime kautta vähän tårta på tårta, mutta nykytiedon valossa helposti valinta on Nousiainen.Pakistossa hyvät ukot Almari-Stenqvist säilyy. Kovan potentiaalin Brook on korvattu Petersillä. Nousiainen jäänee Reunasen tehoista. Olsson on pomminvarmasti parempi kuin Piipponen tai ei ainakaan huonompi. Viitasalon voi ajatella Abtin/Järvisen korvaajaksi. Hyvä jos saa samat 14 pinnaa kasaan. Onko puolustus oleellisesti parempi kuin viime vuonna? Kuinka moni olisi silloin vaihtanut Reunasen Nousiaiseen?
Senttereissä on nyt enemmän variaatiomahdollisuuksia viime kauteen verrattuna. Morandkaan ei välttämättä ole lähtökohtaisesti sentteri. Kuhlman ja Burke... noh, sanotaan että ensinmainittu olisi ollut ennen viime kauttakin mieluisampi vaihtoehto, mutta nykytiedon valossa ei aiheuttane mitään keskustelua. Saarela ja Tieksola sama homma. Edelleen suora pelaajavertailu on vähän niin ja näin, mutta pelaajatyyppeinä nykyiset on vaan parempia. Fyysiset ja grindaavat vs arat ja pelin ulkopuolella pyörijät. Hyökkäys on vahvistunut selvästi.Viime kauden Mattila-Pattu-Krannila-Kainulainen on nyt Khodorenko-Morand-Pattu-Kainulainen. Morandin verran menty eteenpäin ja Khodorenko toivottavasti yv:llä Mattilaa parempi, se rima ei onneksi ole korkealla. Krannila pelasi odotuksiin nähden vaisun kauden ja Pattulla jäi hyökkäyspään tehot piippuun. Kuhlman tehnee maksimissaan Burken pisteet. Saarela korvaa Tieksolan. Jandric on parannus laidalla Fontaineen verrattuna. Joku varmaan unohtuikin. Hyökkäys on napsun parempi ja laajempi ellei useampi floppaa.
Mä laskisin Morandin enemmän Burken korvaajaksi pelaajatyyppinä, vaikka jo viime kaudella tulikin, pelaa hän sitten keskellä tai laidassa.Senttereissä on nyt enemmän variaatiomahdollisuuksia viime kauteen verrattuna. Morandkaan ei välttämättä ole lähtökohtaisesti sentteri. Kuhlman ja Burke... noh, sanotaan että ensinmainittu olisi ollut ennen viime kauttakin mieluisampi vaihtoehto, mutta nykytiedon valossa ei aiheuttane mitään keskustelua. Saarela ja Tieksola sama homma. Edelleen suora pelaajavertailu on vähän niin ja näin, mutta pelaajatyyppeinä nykyiset on vaan parempia. Fyysiset ja grindaavat vs arat ja pelin ulkopuolella pyörijät. Hyökkäys on vahvistunut selvästi.
Mun silmään hyvin realistinen arvio missä Lukko menee tällä hetkellä. Pois lukien paperilla näen puolustuksenkin vahvistuneen.Siis valmentajaksi Tomi Lämsä, toinen maalivahti sai viime kaudella kiinni 87,7% ja toinen echl-arpa on parasta mitä yli kolmen miljoonan resursseilla saa?
Määrällisesti tilanne on hyvä ja kuten sanonut moneen kertaan niin hankinnat on myös ihan lupaavan potentiaalisia.
Mutta onko joukkue lähtökohtaisesti varmasti laadukkaampi kuin viime vuonna? Jos mietitään mitä tiedettiin viime vuonna tähän aikaan ja mitä nyt.
Lämsä teki paluun Liigaan pitkän tauon jälkeen ja itse annoin hänelle reilun mahdollisuuden näyttää, mutta viime kauden perusteella edelleen ihan yhtä surkea kuin maineensakin.
Lebedeff tuli Lukkoon kovin odotuksin kahden hyvän HPK-kauden jälkeen. Keväällä 22 säälien aikaan puhuttiin että on Liigan paras maalivahti eikä siinä ainakaan järjettömästi värikynää ollut sillä hetkellä. Karmea kausi takana, mitä nyt luvassa? Lähtökohdat on selvästi huonommat kuin vuosi sitten kunnes toisin todistaa.
Lethemon on samanlainen arpa kuin Harvey. ECHL statsit molemmilla hyvin samanlaiset ja AHL:ssä kumpikaan ei ole saanut rantapalloakaan kiinni. Asteikko on taas potkut lokakuussa - Zapolski ja kaikki siltä väliltä.
Lämsällä oli vuosi sitten selvästi upsidea, Lebedeffin piti olla kova ykkönen ja Harveyn kirittävä kakkonen. Lämsän upside näyttää nyt aika ohkaiselta tai sitä ei ole ja molemmat maalivahdit arvoituksia. Tällä osastolla tultu takapakkia.
Pakistossa hyvät ukot Almari-Stenqvist säilyy. Kovan potentiaalin Brook on korvattu Petersillä. Nousiainen jäänee Reunasen tehoista. Olsson on pomminvarmasti parempi kuin Piipponen tai ei ainakaan huonompi. Viitasalon voi ajatella Abtin/Järvisen korvaajaksi. Hyvä jos saa samat 14 pinnaa kasaan. Onko puolustus oleellisesti parempi kuin viime vuonna? Kuinka moni olisi silloin vaihtanut Reunasen Nousiaiseen?
Viime kauden Mattila-Pattu-Krannila-Kainulainen on nyt Khodorenko-Morand-Pattu-Kainulainen. Morandin verran menty eteenpäin ja Khodorenko toivottavasti yv:llä Mattilaa parempi, se rima ei onneksi ole korkealla. Krannila pelasi odotuksiin nähden vaisun kauden ja Pattulla jäi hyökkäyspään tehot piippuun. Kuhlman tehnee maksimissaan Burken pisteet. Saarela korvaa Tieksolan. Jandric on parannus laidalla Fontaineen verrattuna. Joku varmaan unohtuikin. Hyökkäys on napsun parempi ja laajempi ellei useampi floppaa.
Vuoden takaisiin odotuksiin verrattuna valmennus ja maalivahtiosasto on huonompi, puolustus samaa luokkaa ja hyökkäys parempi. Tosin maalivahdit ja Lämsä tuskin lässähtävät ainakaan viime kautta huonompaan suoritukseen niin itse odotan Lukolta 1-3 sijan parannusta runkosarjaan.
Jep, urheilussa on kyse itsesäälissä maleksimisesta ja letargisuuden mahdollisimman syvästä tuntemisesta.
Kyllähän täällä ilmaveivit ja hyvät suoritukset myös muistetaan. Ikävä kyllä Tarmosta puhuessa ensimmäisenä tulee kämmit ja mähmimiset mieleen. Eikö Kallekaan sitten halunnut Tarmon jatkavan vai eikö sitten itse halunnut jäädä Raumalle.Täällä ei näytä jengi taas muistavan kuin Tarmon kevään koomailut. Oli 10 pakkasella mutta peräti 7kpl niistä tuli viimeisen kolmen runkosarjaottelun aikana. Kauden muut 66 peliä pleijarit ja CHL mukaanlukien +-0.
Kaudella 23-24 Tarmo Reunanen teki Rauman Lukolle 69 kilpailullisen ottelun aikana tehot 12 + 28 = 40. Nousiainen tulee pääsemään noin puoleen tuosta. Saa ottaa talteen.
Kämmien määrä > hyvät suoritukset kokonaisuudessaan.Kyllähän täällä ilmaveivit ja hyvät suoritukset myös muistetaan. Ikävä kyllä Tarmosta puhuessa ensimmäisenä tulee kämmit ja mähmimiset mieleen. Eikö Kallekaan sitten halunnut Tarmon jatkavan vai eikö sitten itse halunnut jäädä Raumalle.
Nousiainen tulee tekemään myös vähintään 3x vähemmän tyhmiä/käsittämättömiä perseilyjä. Saa ottaa talteenTäällä ei näytä jengi taas muistavan kuin Tarmon kevään koomailut. Oli 10 pakkasella mutta peräti 7kpl niistä tuli viimeisen kolmen runkosarjaottelun aikana. Kauden muut 66 peliä pleijarit ja CHL mukaanlukien +-0.
Kaudella 23-24 Tarmo Reunanen teki Rauman Lukolle 69 kilpailullisen ottelun aikana tehot 12 + 28 = 40. Nousiainen tulee pääsemään noin puoleen tuosta. Saa ottaa talteen.