Kalamiehiä?

  • 508 243
  • 3 012

Viikatemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Hifk
a) Miten ja mitä lajia kalastat?

Jerkkaan haukea, jigitän ja pilkin tasarilla ahventa, lipalla joella jaloa ja
Norjassa jigillä ja muilla härpäkkeillä mitä milloinkin, turskaa, seitiä.

b) Ennätyskalasi/saaliisi?

Kotivesiltä ahven 1300g, Hauki ahvenanmaalta 7,4 tai jotain, sei 6kg ja
turska 25kg norjasta, tietty.

c) Mitä mieltä verkkokalastuksesta?

Merellä isosilmäisellä verkolla siikaa ja assua ok, kutupaikkojen lähistöllä
verkottavat verkonpainoksi.

d) Mitä mieltä catch&release -kalastuksesta?

Ainoa oikea kalastusmuoto, pahasti vahingoittuneet kalat eräksi, muut saavat
meidän porukoissa jatkaa kasvuaan.

e) Erikoisin saaliisi?

Taitaa olla viiden kilon ankkuri, jonka kiskoin ylös Raippaluodon sillan alta
0.17mm firellä.. jigin perässä.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
a) Miten ja mitä lajia kalastat?

Pääasiassa vetouistelen nykyisin,mutta myös heittelyä,pilkkimistä ja verkkoja ja muitakin pyydyksiä silloin tällöin.
b) Ennätyskalasi/saaliisi?

Ehkä suurin minullakin ahven 1,4kg

c) Mitä mieltä verkkokalastuksesta?

Kalastusta siinä missä muutkin,jos hoidetaan se sääntöjen mukaan.Vetouistelussa yhtä helvettiä verkot mitkä on merkattu väärin.

d) Mitä mieltä catch&release -kalastuksesta?

Ruokakalat otan itselle,isovanhemmille ja kalakaverille.Loput lähtee takaisin uimaan.

e) Erikoisin saaliisi?

Ehkä kaksi toutainta tänä kesänä.No nappasi lokkikin suuhunsa uistimen ja taisi ehtiä sen jopa nielaisemaan.
 

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Säät alkaa pikkuhiljaa jo kylmenemään. Onko enään kukaan Jatkoaikalainen uskaltautunut vesille?

Itse kävin vielä pari viikkoa sitten kokeilemassa, että antaako ahti vielä saalista. Oli uskomattoman hieno päivä, aurinko paistoi ja tuulikin oli verrattaen heikkoa. Ja kalaakin tuli, semmonen 10 hauen reissu, tosin puikkariluokkaa olivat kaikki. Mutta ei hienommin tai rennommin voi kyllä upeata sunnuntai päivää viettää, kuin olla kalassa hyvien kavereiden kanssa upeana syyspäivänä!

Ja vastataan nyt vielä tohon etusivun kyselyyn:

a) Miten ja mitä lajia kalastat?

Haukea sisävesiltä, heittämällä sekä soutu-uistelemalla.

b) Ennätyskalasi/saaliisi?


7 kg hauki, vetousitelemalla papukaija bomberilla.

c) Mitä mieltä verkkokalastuksesta?


Itse tuli kokeiltua ensi kertaa viime kesänä. Vaikeampaa kuin kuvittelin. Verkot vedessä useita viikkoja (suht. kalaisassa järvessä) ja saaliina muutama pienehkö siika + pari abborea. Pidän verkkokalastusta ihan hyvä (ja laillisena) juttuna, kunhan ei mene liiallisuuksiin. Esimerkiksi järvissä joissa tehdään kala istutuksia pitäisi olla kiellot tietyille silmäkoille.

d) Mitä mieltä catch&release -kalastuksesta?

Kaikki kalat takaisin, jotka eivät ole loukkaantuneita, mutta tietenkin joskus mukavankokoisia (2-3kg) haukia kotiin ruoaksi.

e) Erikoisin saaliisi?

Vanhat verkot täynnä mädäntyneitä pikkukaloja, ottipelinä 15 cm nilsu.
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Kahden viikon Korppoon reissu alkaa sunnuntaina ja melkoista jäiden polttelemista töissäolo, kuten arvata saattaa ; )
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä mieltä arvon kalaveljet muuten ovat näistä merkkaamattomista verkoista ? Itse tässä Keski-Suomessa pari viikkoa sitten sain mukamas mukavan tärpin uistellessa. Noh, vene seis ja alkoi "väsytys", saalis tuntui hiukan tulevan perässä eli ei siis ollut kivessä kiinni. Pakiteltiin veneellä ja sain vaaput pintaan ja mukana nousikin verkko. Vuoksiviiksellä vedin ja kaksi Sepen Tuuria nätisti verkkoon sotkeentuneena. Verkko oli suht uuden näköinen mutta mitään merkkejä ei ollut, ei kanistereita saati sitten lippuja. Eipä nuo vaaput verkosta irti lähde käsin joten puukolla vapautin vaaput pinteestä ja verkko takaisin järveen. Tällainen tunnustus täältä.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mitä mieltä arvon kalaveljet muuten ovat näistä merkkaamattomista verkoista ?
...
Verkko oli suht uuden näköinen mutta mitään merkkejä ei ollut, ei kanistereita saati sitten lippuja. Eipä nuo vaaput verkosta irti lähde käsin joten puukolla vapautin vaaput pinteestä ja verkko takaisin järveen. Tällainen tunnustus täältä.
En kyllä näkis mitään puolustavaa syytä merkkaamattoman verkon laittamiselle. Eihän tuollasta verkkoa löydä kuin kertomallasi tavalla. Epäilen vahvasti että joku ei ole sisäistänyt verkkokalastuksen ideaa vaan tullut mökille automarketista ostettu verkko kourassa ja heittänyt sen vaan veteen. Ajatellen että tässäkö tää nyt oli, ei tän vaikeempaa.

Itse olisin kyllä ottanut verkon pois vedestä tai jos mahdollista ainakin kerinyt kasaan ja sitonut verkkonippuun kohon (mikäli joku ylimääräinen pönikkä veneestä löytyy). Mutta mielummin pois järvestä kokonaan. Monesti törmää/tarttuu yksi kohoisiin verkkoihin, kun ajattelee sen olevan vain katiska. Puukkoa en ole vielä tarvinnut irroittamiseen.
EDIT: ja Sirenille lyhyitä työpäiviä. . .
 

Pawe87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ura, Hermes
Pistetäämpä omatkin vastaukset:

a) Miten ja mitä lajia kalastat?

Perhokalastus. Ollut jo vuosia ainoa tyyli. Lajiin tutustuin jo 4-vuotiaana, eli reilu ei mitään hetken huumaa ole ollut. Harjusta kalastan mieluiten ja taimen on monesti myös kohteena. Tosin kirjolohta, siikaa, lohta, haukea... Kaikki kalalajit jotka perhoon vain ottavat.

b) Ennätyskalasi/saaliisi?

Lohi 8kg Tenolta. Otti soudettuun perhoon.

c) Mitä mieltä verkkokalastuksesta?

Perinteinen kalastusmuoto. Pitäisi vain olla tarkemmat säännöt koskien verkkojen silmäkokoja. Myös monia paikkoja tulisi rauhoittaa verkkokalastukselta kokonaan.

d) Mitä mieltä catch&release -kalastuksesta?

99% kaikesta kalastuksestani on C&R. Muutamia ruokakaloja tule vuodessa otettua.

e) Erikoisin saaliisi?

Aika hyvin olen onnistunut kaikkein erikoisimmat saaliit välttämään... Ehkä tyhjä makkarapaketti on erikoisin.
 

Dante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jos itse uistelen merkkaamattomiin - tai jollain kokispullolla merkittyihin - verkkoihin, annan puukkoa täysin surutta ja paljon. Tuo onkin hyvä vinkki niputtaa verkko solmuun yhden kohon alle.

Kalassa on ehtinyt käydä vähän huonosti. Pari viikkoa sitten ehti sentään Nauvossa jiggailla viikonlopun verran affenia. Mukavaa touhua. Vielä pitää käydä Saimaalla vene nostamassa ja samalla pitänee kokeilla siikaa verkolla ja perhollakin jos keli sallii. Kireitä.
 

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
a) Miten ja mitä lajia kalastat?

Heittokalastus. Pääasiassa meritaimenta (juuri nyt), ahventa, Harjusta/taimenta lapissa, haukea joskus. Yleisesti tulee eniten kalastettua lipoilla, lusikoilla ja vaapuilla kohdekalasta riippuen ja sitten perhoa Bombetella tai spinflugalla. Perhokalastukseen olisi tarkoitus perehtyä joskus myöhemmin.

b) Ennätyskalasi/saaliisi?

Hauki 7,2kg, Ahven 1,1kg, Kuha 2kg, harjus 0,9kg, Taimen/meritaimen 53cm

c) Mitä mieltä verkkokalastuksesta?

Jokainen tavallaan. Kunhan saaliille on järkevää käyttöä.

d) Mitä mieltä catch&release -kalastuksesta?

Ihan jees kunhan tehdään oikein. Pahasti vahingoittunutta kalaa turha kiduttaa enempää. Itse otan ylös mitä haluan syödä, muuten vapautan takaisin yllä mainitulla periaatteella.

e) Erikoisin saaliisi?

Autonrengas punaisella stormin kalajigillä ja 0,14 kuidulla veneeseen asti ;)
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Olen täysin sunnuntaikalastaja, käyn siis max. 10 kertaa/vuosi vesillä.

a) Miten ja mitä lajia kalastat?

Perus ahven ja hauki-osastoa. Mökillä on katiska, joskus verkot vesillä, heittokalastus + vetouistelu sekä aivan nerokas harrastus eli mato-onginta.

b) Ennätyskalasi/saaliisi?

4,5 kg hauki Korppoon vesiltä, vetouistelu. Päässä Rapalan n. 15 cm pitkä kolmekoukkuinen vaaleansininen/valkoinen vaappu. Lokakuun loppu (viikko 42), lauantai ja kello n. 18.

c) Mitä mieltä verkkokalastuksesta?

Ihan hyvä juttu. Kohtuus tietty kaikessa.

d) Mitä mieltä catch&release -kalastuksesta?

Pikkuisia haukia tulee päästeltyä takaisin. Ja ahveniakin jos on ihan säälittävän kokoisia. Eli OK.

e) Erikoisin saaliisi?

Jonkun vanhat verkot.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Tämä on pakko kertoa.

Oltiin yläasteen 9. luokalla luokkaretkellä luonnonkauniilla korpijärvellä. Nooh, viritettiin kalastusvehkeet kuntoon ja painuttiin rantaan viskomaan lusikkaa. Siinä 20 minuutin vispomisen jälkeen otti kala kiinni ja pienen väsytyksen jälkeen oli hauki jo pannulla paistumassa, kunnes siima otti ja katkesi. Sinne meni hauki vieheineen. Kalamiehet tästä murehtimatta ottivat soutupaatin ja lähtivät järvelle verkkoja laskemaan, siinä jopa (ensikertalaisina) onnistuen.

....Unta palloon ja aamua odottamaan.

Aamun sarastaessa oli aika lähteä kokemaan verkot...

Heikossa hapessa oli Ahti, sillä ensimmäistäkään sinttiä ei näkynyt, kun enää 5 metriä oli verkkoa jäljellä. Mitä seuraavaksi tapahtui, oli niin utopistista, ettei pahimmatkaan kalavaleet ole mitään tähän verrattuna.
Viimeistä viittä metriä hilatessa sisään, näkyi verkossa välkkyvän jotain.
Ei kun verkko ylös ja naama valahti, kuin Pamela Anderssonin Anderssonit:
Verkosta killui se samainen uistin, jonka olin menettänyt hauen kitaan edellisenä iltana. Eikä varmaankaan tarvitse sanoa, ettei palauttaja jättänyt yhteystietoja. Hauki ei meinaan jättänyt käyntikortiksi evääkään.

Ja tämä tarina on tosi.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
a) Miten ja mitä lajia kalastat?
Tähän saakka - 26 vuotta - virvelillä haukea, ahventa, taimenta ja harria. Vastikään mukaan tullut perhokalastus ja perholla on tullut jo yksi mittataimen.

b) Ennätyskalasi/saaliisi?
-3,2 kg järvitaimen Kitkajoen alajuoksulta lähellä rajavyöhykettä. Uskomaton hetki. Kala meinasi karata ilman päätä ja suolia.

c) Mitä mieltä verkkokalastuksesta?
-Merkityt verkot mökkirannassa ok, muuten haistapaska-hommaa. -Merkitsemättömät verkot tylysti kuiville hieman "rispaantuneena".

d) Mitä mieltä catch&release -kalastuksesta?

Jos kala on miedosti kiinni, ja on varma, ettei sillä tule olemaan tulevaisuutta paistinpannulla, niin takaisin jortaaniin.

e) Erikoisin saaliisi?

- Järvenpohjasta noussut mädäntynyt köntti, joka haisi helvetin seitsemännelle tasolle. Laji tuntematon.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
a) Miten ja mitä lajia kalastat?
3-13 iassa haukea ja ahventa vieheella, satunnaisesti lohikaloja. Taman jalkeen virvelointi jai ikaankuin vahemmalle, tilalle tanssahteli kalastustapojen aatelinen, Vanha Herra perhokalastus. Lajeina taman jalkeen lahinna taimen seka harjus.

b) Ennätyskalasi/saaliisi?

aktiivivalineilla 5,5kg hauki, passiivivalineilla 6,5kg hauki.

c) Mitä mieltä verkkokalastuksesta?

Asiallisesti, laillisesti seka jarkevassa mittakaavassa ok. Muissa tapauksissa mora viuhuu ja rantametsasta etsitaan kuusi koristeltavaksi.

d) Mitä mieltä catch&release -kalastuksesta?

Erittain suositeltavaa - kalan leuassa ei naet ole hermoja.

e) Erikoisin saaliisi?

Kolme simpukkaa saman Rapalan syvannevaapun vatsakoukuissa soutu-uistelemalla - pohjan tuntumassa ne isot kalat lepaa.
 
Viimeksi muokattu:

JsL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks
e) Erikoisin saaliisi?

Kolme simpukkaa saman Rapalan syvannevaapun vatsakoukuissa soutu-uistelemalla - pohjan tuntumassa ne isot kalat lepaa.

Kaikki kolmeko tuli kerralla? Itse olen saanut ainoastaan yhden simpukan viiden sentin papukaija Nils Masterilla. Muita erikoisuuksia ovat lokki merkkinen lintu, joka ei tosin ollut omassa vieheessä kiinni, sekä ohi ajanut moottorivene. :D
 

RedRave

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Detroit Lions, Die Mannschaft
Perhokalastuksesta..

Kyselleenpä täältä viisaimmilta neuvoa, kun vaivaa pieni tiedon puute. Tarkoituksena olisi hommata ensimmäinen perhosetti luokassa 5/6. Rajoittavana tekijänä on opiskelijalle (ylläri ylläri) raha, joten kohtuu hintaista pakettia olen etsimässä. Erillaiset foorumit ja verkkokaupat on selattu, ja seuraavat setit on noussu pintaan: ensimmäinen, toinen ja vielä kolmas, tässä viimeisessä alkaa olemaan hinta jo maksimissa. Miten JA:n kokeneet ja karskit perhokalastajat opastaisivat tässä tilanteessa?
 

Viikatemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Hifk
Vastaan, vaikka en perhostelusta tiedä paljoakaan käytännössä...
Käväise kalastus.com sivuilla, sieltä löytyy varmasti myös asiantuntevaa neuvojaa. Muistaakseni sieltä joskus lukeneena, myös Lidlin halpaa settiä pidettiin aloittelijalle aivan kohtuullisena. Itse voisin sen kuvitella hankkivani, koska mitään varmuutta harrastukseen hurahtamisesta ei olisi..toisaalta en uskalla perhostelua edes kokeilla, kalastukseen menee muutenkin jo aikaa ja paljon rahaa.. Noista ehdottamistasi kallistuisin tuohon Rialinnan settiin.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
a) Miten ja mitä lajia kalastat?

Perus veivaimilla, sekä perholla Monnan montulla kirjolohta.

b) Ennätyskalasi/saaliisi?

Aika heikkoa on..parin kilon hauki, 1,5 kilon kirjolohi, sekä mainittavan arvoinen 1,2 kilon affena.

c) Mitä mieltä verkkokalastuksesta?

Aivan sama.

d) Mitä mieltä catch&release -kalastuksesta?

Aivan sama.

e) Erikoisin saaliisi?

Kesämökkinaapurini.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kaikki kolmeko tuli kerralla?

Kylla, juurikin se teki tasta tapauksesta maininnan arvoisen :D

Muita erikoisuuksia ovat lokki merkkinen lintu, joka ei tosin ollut omassa vieheessä kiinni...

Isoveljeni on myos kaynyt ankaran taistelun paikallisen lentavan faunan kanssa, kun lokki osui huikean, juuri ja juuri ilmakehassa pysyneen heiton tielle (vieheena taisi olla suurehko krokodil). Itse olen vasytellyt noin 20sekuntia lepakkoa, joka paasi onnekseni kuitenkin karkuun.

Toivon kyseiselle luontokappaleelle ennenmuuta kaikkea hyvaa hyonteisten tutkailuun.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kaveri sai houkuteltua kalalle pari viikkoa sitten ja siitähän intouduin useampaankin reissuun, viimeisin toissapäivänä pikkupakkasella. Viiden vuoden tauko tässä ehtikin olla välissä, kamat nurkassa ja pakki sekaisin. No, uudet siimat kehiin ja hommasin vielä kevyemmän vavan ja pienemmän kelan, jotta luonnistuu puskista heittely paremmin. Ennestään mulla on joku Corsairin hyrrä + kahdeksanjalkainen vapa sekä Shimanon avokela seitsenjalkaisella hiilikuituvavalla, mikä on aivan liian jäykkä noille rantakierroksille. Kai se piti junnuna ostaa vain merkin ja hinnan vuoksi. Tuolla suht laadukkaalla uudella setillä on ollut kyllä hyvä heitellä ja joku puolitoistakiloinen luupääkin tuntuu mukavalta siiman päässä.

Mitään kovin kummallista ei mukaan tullut näillä viidellä reissulla itselleni, mutta kaveri nosti maanantaina 3,5 kiloisen hauen. Sama jamppa sai viimeksi kuluneena kesänä Lohjajärveltä 3,5 kiloisen kuhan ja Siuntiosta 6,5 kiloisen hauen, ja tyyppi on käynyt kalassa nyt about vuoden. Itselleni ei ole koskaan sattunut mitään kovia lukemia kohdalle, vaikka ennen tuota pitkää taukoani kalasti melko aktiivisesti liki kymmenen vuotta. No, Lohjanjärveltä on nyt tullut bongattua muutama hyvä paikka ja kaverilla on Siuntiolla hyvä mesta (tänä kesänä 2x 6,5 kiloiset tuolta tuttavapiirissä sekä kolme yli kiloista ahventa), joten jospa se mullakin kiristyisi siima tulavaisuudessa ihan tappiin saakka. Tai sitten ostan ultra light-setin, jotta saa niistä kiloisista hauista riittävästi haastetta...



a) Miten ja mitä lajia kalastat?
Heittelen rannoilta ja veneestä, joskus tulee uisteltuakin. Pääasiassa haukea ja ahventa tulee nyittyä, mutta ensi kesänä voisi kokeilla uistelua enemmän ja silloin tohtisi toivoa ehkä kuhaakin.

b) Ennätyskalasi/saaliisi?
Junnuvuosien saaliita en juuri muista muuten kuin sen verran, että mitään todella isoa ei ole koskaan tullut. Kerran Äänisellä sain kokea lohen tärpin ja olen ollut haavimiehenä viisikiloisille hauille, mutta rannalle olen itse saanut jotain parikiloisia haukia korkeintaan.

c) Mitä mieltä verkkokalastuksesta?
Asiallisilla merkityt ja lasketut verkot ovat ok.

d) Mitä mieltä catch&release -kalastuksesta?
Jos kala jää ehjäksi, vapautan liki kaikki. Hauista en välitä juuri ruokakalana, joten niistä lähtisi melko isokin vapaaksi punnituksen/kuvan jälkeen.


e) Erikoisin saaliisi?
Simpukka, sillankaide ja perinteistä puskaa ynnä verkkoa. Linnun olen pystynyt vielä välttämään, kuvottavaa.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Turun seudulta kalastajia?

Itse olen aktiivinen kalastaja, kalastan heitellen/uistellen Turussa ja lähialueilla. Jos palstalaisten joukossa on kalastajia samalta seudulta, olisi mielenkiintoista kuulla, miten on saalista tullut ja mistä, koska itsellä tämä avovesikausi on ollut ennätyksellisen huono.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Linnun olen pystynyt vielä välttämään, kuvottavaa.

Tuosta tuli mieleen, että olen päässyt todistamaan, kun kaveri väsytti kyhmyjoutsenta kevyehköllä haspelisetillä. Tartutus oli yksinkertaisesti niin, että lintu lensi siikaongen siimaa päin. Oletan kyseisen linnun elävän edelleen, joten loppu hyvin kaikki hyvin, mutta siinä oli kyllä samanaikaisesti ihan kunnolla huolissaan sekä linnusta että kaverista, mutta toisaalta oli myös vaikea pidätellä naurua. Tapaus päättyi siiman katkeamiseen, mutta lintu lensi ihan normaalin näköisesti niin läheltä meidän ohi, että loppupää olisi näkynyt varmasti, jos olisi ollut vielä kiinni (noin 35m siimaa ja 30gr puntti tapseineen jäi sinne).
 

Viikatemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Hifk
Kuinkahan moni teistä on onnistunut heittään ns. vehkeet mereen?

Kaveri tuossa eräällä syksyisellä Ahvenanmaan retkellä joskus 5 vuotta sitten tempaisi kunnon voimaheiton jerkkivehkeillä, kuului rusahdus ja 300e vauhdilla veneen alle. Siinä taisi tunti vierähtää kun oltiin nenä kiinni veden kalvossa laihoin tuloksin. Siinäkin oli vaikea nauruaan pidätellä.

Viime syksynä toinen kalakaveri irroitteli pari kilon luupäätä ja tapansa mukaan nosti uudet jerkkivehkeet veneen perälle ja jätti kelan lukkoon. Hauki pirulainen teki kunnon ravistelut ja ponkaisi kaverin kädestä takaisin, kaveri veti nopeasti käden pois, ettei koukut osu..nanosekunnissa lähti hauki, jerkki, vapa ja kela kyntämään veden pintaa. En uskaltanut ottaa kuvaa kaverin punoittavasta naamasta. Se reissu päättyi siihen.

Muistakaa jättää aina kela vapaalle kun irrotatte kalaa, niin ainakin itse teen, ja olen välttynyt menetyksiltä, vaikka joskus on ollut lähellä. Se voima mikä kohdistuu vapaan kun jerkkiä heittää ja tulee stoppi, on aika raju.
 

Suonikohju

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Reds, Oulun Kärpät
a) Miten ja mitä lajia kalastat?

Virveli, onki, katista ja verkko. Haukea, ahventa, siikaa, muikkua. Kitkalta pitäs löytyä taimenta ja muuta mukavaa, mutta ei ole näissä vieheissä vieraillut.

b) Ennätyskalasi/saaliisi?

5,1 kilon hauki härvelillä ja tietenkin Nils Masterilla, sekä puolen kilon ahven verkolla Nilsiästä kesällä.

c) Mitä mieltä verkkokalastuksesta?

Kitkalta on jälleen ruvennut irtoamaan muikkua joten iso jees.

d) Mitä mieltä catch&release -kalastuksesta?

Pienet ja vahingoittumattomat päästettäköön jatkamaan legengoja seikkailuistaan ihmiskunnan tavoin.

e) Erikoisin saaliisi?

Oma itseni.
 

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Jaahas, on taas se aika vuodesta kun pitäisi kaivaa vavat ja pakit varastosta ja lähteä vesille.

Oli suunnitelmissa että tänä sunnuntaina kausi avattaisiin, mutta (meidän) pelipaikat taitavat olla vielä sen verran jäässä, että avaus venynee ensi viikonloppuun.

No tässähän ehtii vielä viikon teroitella koukkuja ja huoltaa välineitä. Mieli tekee vesille ja äkkiä!

Mites muut kalamiehet, onko kausi jo avattu?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mites muut kalamiehet, onko kausi jo avattu?

Vielä mahtaa viikko-pari mennä siihen, että Perämeren lahtien jäät häipyvät ja pääsee lusikoimaan kutuhaukia.

Uistimia on ihan mukava teroitella kämpillä ja muistella, mitä milläkin vieheellä on rannalle/veneeseen noussut. Nyt taitaisi olla pelipaikat ja -ajat koskikorennon eli korrin eli potnapekan jäljitelmäperhoille.

Juhannuskesällä edessä viikon reissu Ruotsin Lappiin ja myöhemmin; ehkä heinäkuussa Käsivarteen. Oh yes, onni yksillä - kesä kaikilla.

P.S. Kuriositeetti: sain kesällä 2006 Krokodililla uistinta pienemmän ahvenen. Ahven mahtui lepäämään uistimen päällä. On ne raitapaidat melkoisia sooloilijoita ja opportunisteja sanon ma.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös