Kalamiehiä?

  • 495 444
  • 2 953

HIFK-mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Suomen maajoukkueet,McLaren
Kalastaako teistä kukaan?No varmaan kalastaa,mutta kysynpähän väin.Itse innostuin kalastuksesta pari viikkoa sitten ekan kerran tosissaan ja ostin virvelin.No ekassa oli valmistusvirhe ja palautin sen.Nyt uudella onki ilo heitellä jokeen.Harmi vaan ettei Stadissa juuri kalat kude.No lähen kohta Lappiin,joten siellä sitten...hienoa sitten saada joku iso vonkale.:D
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Kalastushan on vallan mahtava rentoutumisen muoto. Mikäpä olisi parempi tapa viettää lämmin kesäpäivä kuin luonnossa liikkuminen ja kalojen narraaminen? Ja jos mukana on vielä vähän eväitä voi luonnossa kulua pitkäkin tovi.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

theref

Jäsen
Perhana!!!!!

Sorry Tj!!!
Tarkoitukseni oli lainata tuota sinun kirjoitustasi, mutta menin ja painoin hölmöyksissäni väärää nappia! Perhana, sorry, en tiedä kuinka pystyn tämän korvaamaan! = (

Puuh, sain virheen korjattua... Ei olisi pitänyt herätä tänä aamuna, taidan mennä takaisin maate!
 
Viimeksi muokattu:

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu!

Niinpä niin! Kyllähän tuo kalastaminen on vallan siunatun mukavaa. Nyt,kun kohta alkaa omalta osalta juhannuksen vietto niin pomminvarmasti aion mennä kalastamaan. Se onkin sit eri juttu saanko yhtään mitään mutta virvelillä meinaan hiukan viskoa.

Voisi tehdä tähän samaan otsikkoon pienen lisäkysymyksen eli mikä mahtaa olla suurin kala minkä olette saaneet ja mikä se oli?
Nyt on mahdollisuus latoa sit noita kalajuttuja tiskiin.

Omalta kohdin suurin kala on virvelillä saatu 3050 grammaa painava hauki ja siitä on aikaa niin maan perkeleesti.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kalastus on mukavaa aina kun vain aikaa riittää. Lähinnä sydäntäni on soutuveneellä uistelu, mutta perinteinen heittely ja onginta on ok myös. Siiliveneistä en niin perusta, ehkä siksi kun ei sellaiseen ole varaa...

Vaikka olenkin kauan kalastellut, niin suuret kalat ovat karttaneet meikäläistä. Ehkä se johtuu siitä, että kalastus on enemmänkin rentouttava harrastus kuin ammattimainen harrastus. Onhan siinä toki tuurillakin osansa; olen kalastanut toistakymmentä vuotta ilman mainittavia saaliita, pikkuveljeni taas veti viisivuotiaana omin avuin neljäkiloisen hauen ylös tässä pari vuotta sitten... samalla reissulla se sai myös 2,5 ja 1,5 kiloisen hauen...
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Verkoilla tulee pääasiassa kesällä kalasteltua, joskus myös virvelillä ja uistimellä. Parhaillaankin verkot ovat järvessä ja kalaa tulee ihan riittämiin. Siika ja kuha ovat yrityksen kohteena, mutta kyllä noihin yli 40 mm:n joskus eksyy sopivan isoja haukiakin. Pienempisilmäisillä verkoilla tahtoo tulla nykyään vain särkiä, joihin on jo hermo monta kertaa mennyt. 30 särkeä verkossa, eikä mitään muuta. Sama ongelma tuntuu levittäytyvän vähän kaikille järville. Toivottavasti nyt vedet edes vähän lämpiävät, niin voisi alkaa yrittämään muikkua....
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Kävin tuossa aiemmin iltapäivällä kalastelemassa, kun ilma on mitä parhain ja ukkohauet paistattelemassa päivää matalissa rantavesissä. No, saaliiksi tuli vain hillitön v*tutus ( jonka jokainen kalamies varmasti tuntee ) kun varsin kohtuullisen kokoinen hauenvonkale pääsi karkuun 15 minuutin taistelun jälkeen paras uistimeni ja iso pätkä siimaa leukapielessään. Kala oli välillä jo käden ulottuvilla, mutta haavi oli jäänyt kotiin enkä saanut aivan kalaa järvestä ylös. Ja sitten lensin melkein persiilleni veteen kun siima katkesi napsahtaen kun hauki nykäisi oikein kunnolla. Vahvuus on pakkauksen mukaan 4 kiloa joten se suurin jäi taas kerran saamatta...
 

acidjam

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
kalastus

on kuvottava harrastus. Ei siksi, etteikö siinä rentoutuisi ja rauhoittuisi luonnon helmassa, vaan koska kalan haistaminen, koskettaminen, sekä syöminen saa ihoni kukkimaan, silmäni vuotamaan ja henkeni salpautumaan.

Mukava juttu, kun ei voi olla lähelläkään mitään kalaa.
Pahaksi vitsaukseksi ovat osoittautuneet kauppojen kulmilla elantoaan hankkivat savulohen myyjät. Kauppaan joutuu juoksemaan henkeään pidätellen. Vaikeaa.

Eli siis en kalasta, ja jos sattuu vaikka mökillä ollessaan juomaan olutta seurana, kun joku toinen kalastaa on toivottava, ettei toinen missään nimessä saa yhtään kalaa.
 

Odie

Jäsen
Lauantai oli poikkeuksellisen hyvä kalastuspäivä. Taivas oli pilvinen ja ilma sateinen. Uistelin aamupäivällä pari tuntia, saaliina kolme haukea. Saman päivän iltana kävin vielä parin tunnin kierroksella ja saaliiksi tuli vielä kaksi haukea lisää. Lisäksi 'se päivän suurin' lipsahti karkuun, kun olin hölmöyttäni jättänyt haavin veneen etuosaan. Sitä kurkottaessa siimaan tuli riittävästi löysää ja peto meni menojaan.

Kissakin sai syödäkseen maailman epäonnisimman särjen. Kiiltokylki oli nimittäin uinut katiskan aidan verkon reunimmaiseen silmään. Mahtoi ottaa särkeläistä pattiin. Katti kyllä tykkäsi.
 

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Rentoituminen

Mikäänhän ei ole nastempaa, kuin lykkää ruuhi liikeelle ja lähteä jaagaa fisuja, ja varsinkin sitä vanhaa körmyä joka on luudaannut viimeset 20vuotta kaiskilossa hanessa...? Silmäväli ei vissiin mahdu tälle mun 15tuumaselle putkelle ... Me ollaan melkein samanikäisiä ja mä tarjoon röökin sille, JA PÄÄSTÄN SEN VAPAAKSI, jahka mä löydän sen... pale

...ABU 754 proff... kustomoitu silleen, et kolme laakeria tehtaan kahden sijasta, ja jarruakin on hieman sormeiltu...

kalastaja pale
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Itse en kalasta, mutta kotipaikkani sattuu olemaan sellaisen joen rannalla, jota on yritetty saada kalamiesten suosioon nimenomaan lohijokena. Kyse on nyt siis simojoesta.

No joo, näkyy täällä joskus olevan etelän turisteja liikenteessä, tosin kotipaikkani kohdalla ei heitä ole, sillä tähän ei saa lupia muut kuin paikkakuntalaiset. Ja onpa tälle kesälle jo kuulemma saaneet jotain, ainakin pari lohta ovat rannalle joesta vetäneet.

Mutta heitänpä tähän pienen kysymyksen. Eli, kuinka moni teistä on käynyt Simojoella kalassa?? Jos tänne on sit eksytty, niin onko sitä lohta/muuta kalaa tullut??
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Kalastaminen on tosiaankin hauskaa, rentouttavaa, mutta joskus todella turhauttavaa, sillä kalaonni ei ole toisaankaan toinen nimeni. Isoin saamani vonkale taitaa olla 4 kilonen hauki.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Kalastaminen on kerrassaan loistava harrastus, viime vuosina on vain jäänyt kalastaminen valitettavan vähälle. Tänä kesänä on kausi vielä avaamatta, mutta eiköhän tässä muutaman viikon sisällä pääse kotikylän koskelle heittelemään.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti AnA79
Mutta heitänpä tähän pienen kysymyksen. Eli, kuinka moni teistä on käynyt Simojoella kalassa?? Jos tänne on sit eksytty, niin onko sitä lohta/muuta kalaa tullut??

No, voi toki on käyty, kun satuin viettämään lapsuuteni Simon eteläisessä naapurikunnassa, jonka nimen mainitsemista koetan välttää. :) Enpä ole lohia saanut, mutta harjusta ja sen sellaista kylläkin.

Kalastusta parempaa hermojen lepuuttamistapaa en ole vielä keksinyt. Kaupungin paineesta mökille kalaan, avot. Pari haukea on tälle kesälle jo tullut, mutta valitettavasti mökille pääsee niin harvoin. Eikä se saalis ole edes pääasia vaan lumoava luonto, laineen liplatus veneen laitaan, jne...
 

Shane

Jäsen
Kalastuskysely

Kyselläänpä vaihteeksi kalastavilta Jatkoaikalaisilta heidän harrastuksestaan:

a) Miten ja mitä lajia kalastat?

b) Ennätyskalasi/saaliisi?

c) Mitä mieltä verkkokalastuksesta?

d) Mitä mieltä catch&release -kalastuksesta?

e) Erikoisin saaliisi?


Omat vastaukset:

a) Olen harrastanut kymmenisen vuotta pääasiassa hauen&ahvenen heittokalastusta Päijänteellä. Katiskoitakin tulee joskus pidettyä vedessä. Talvisin käyn pilkillä aina kun opiskelut antavat myöten.

b) Virvelillä vaatimattomat 2.7 kg:n hauki (0.16 mm siimalla ilman peruketta!), 400 g:n ahven (tosin omasta pihalammikosta sain kerran 500 grammaisen, mutta sen olin istuttanut sinne noin 250 grammaisena) ja 1,3 kg:n lahna. Kaikki nämä 2" jigillä. Katiskassa oli kerran 3.5 kg:n hauki.

c) Pääasiassa ryöstökalastusta. Varsinkin perusmökkiläisten 30 mm:n verkoilla kalastaminen, alamittaisia kuolee älyttömästi. Mielestäni alle 50 mm:n verkot pitäisi kieltää kokonaan, suuremmat juuri ja juuri hyväksyn.

d) Tulevaisuuden kalastustapa, jota itse suosin. Minusta on turha ottaa enempää kaloja kuin itse syö, ja ainakin hauet ja ahvenet selviytyvät koukutuksesta ja hellästä käsittelystä hengissä. Lisäksi jää kalastettavaa sitten seuraavaksikin kerraksi. Muutaman pienemmän lammen olisin varmasti kalastanut jo tyhjäksi, jos olisin kaikki saamani kalat tappanut.

e) Pari kesää sitten sain lokin siimani päähän. Lintu lensi juuri heitosta laskeutuvan jigini alle, ja koukku tarttui sen siipeen. En uskaltanut kelata sitä veneeseen, vaan katkaisin siiman. Lisäksi monta kertaa on tullut kyljestä tarttunut viisisenttinen kuore, salakka tms.
 
K

kangaroo

a) hauki: heittokalastus, vetouistelu; ahven: heittokalastus, pilkintä; kuha: vetouistelu (pääasiassa merellä, satunnaisesti sisävesillä)

b) en viitsi puntaria ja mittanauhaa käytellä, arvionvaraisesti joitakin 3-4 kg:n limatuubeja ja parin kilon kuhia tullut, enimmäkseen sitten pienempää

c) vanhojen ukkojen ja pakastimeenhamstraajien puuhaa

d) OK, eli syö minkä jaksat ja päästä loput takaisin jorpakkoon

e) mutainen kumisaapas
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
a. Lähes kaikkea mitä verkoilla, katiskoilla ja heittovälineillä tulee.

b. Noin 4kg:n hauki virvelillä ja 2.1 kg painava siika verkoilla. Muut ovat niin pieniä, ettei kannata edes mainita.

c. Verkkokalastus on ok, kunhan osaa laittaa verkkonsa oikeisiin paikkoihin. Itse en kalasta alle 40 mm:n verkoilla kuin ahventa ja särkikaloja ja tietenkin muikkua. Varsinkin särkikalojen hävittämiseksi pienisilmäiset verkot rantamatalikossa ovat vain hyödyllisiä. Ymmmärrän kyllä, että jotkut pitävät verkkokalastusta pelkkänä ryöstökalastuksena. Kalamiehen pitää kuitenkin olla sen verran järjellä varustettu, että tietää, mistä kohtaa järveä esimerkiksi kuhan-ja siianpoikaset liikkuvat. Tähän auttaa esimerkiksi järvien syvyyskartat. Ainakin alueilla, joissa minä kalastan, valvonta pelaa sen verran hyvin, että alamittaisten kalojen kalastus jää hyvin vähiin. Ja eihän esimerkiksi hauen alamitoilla ole enää nykyään mitään väliä, sen verran runsaasti niitä esiintyy ainakin Pirkanmaan järvissä.

d. En ole ikinä saanut niin paljoa kalaa, ettei kaikille olisi käyttöä. Kala ei varmasti Suomen järvistä lopu.

e. No, välillä on noussut niin isoja tukkeja järven pohjasta, että uskoisi verkon niiden painosta repeävän.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Kalastuskysely

a) Miten ja mitä lajia kalastat?

Virvelillä, mato-ongella, katiskalla ja joskus verkoillakin. Saaliina pääasiassa hauki ja ahven. Nykyisin valitettavan harvoin myös isompia kalareissuja isommille apajille, jolloin saaliskalat monipuolistuvat: esim. lahnaa, siikaa, jopa taimenta joskus. Kalastan nykyisin pääasiassa mökillä pienellä metsäjärvellä, mutta silloin tällöin myös Saimaalla ja Venäjän Karjalan kalavesillä, en kuitenkaan Laatokalla, joka on meikäläiselle jo liian iso. Elämäntilanteen ja asuinpaikan vuoksi pääsen kalastamaan aivan liian harvoin.

b) Ennätyskalasi/saaliisi?

Mitään isoja en ole koskaan saanut, taidan olla huono kalastaja. Olisiko joku 4 kg:n hauki suurin.

c) Mitä mieltä verkkokalastuksesta?

Sopii kohtuudella käytettynä ja kunhan luvat ovat kunnossa. Eihän sitä ole pakko liioitella. Rehevöityneille järvillehän verkkokalastus on suorastaan hyödyksi, käsittääkseni... Isoissa järvissä ja joissa, merestä puhumattakaan, luvanvarainen verkkokalastus ei tunnu missään, siksi suuria kalakannat ovat.

d) Mitä mieltä catch&release -kalastuksesta?

En oikein ymmärrä, koska itse kalastan aina vain sen verran, mikä tulee syödyksi. No, usein se kyllä johtuu siitäkin, ettei kalaa tule enempää. En tunne niin ylitsepääsemätöntä himoa kalastukseen, että pitäisi ihan varta vasten pyytää ja sitten laskea pois.

e) Erikoisin saaliisi?

Kerran oli Saimaalla piisami katiskassa. Kuolluthan se raukka sinne oli, oli vähän inhottavaa laskea se sieltä pois. En hyödyntänyt otusta millään tavalla.
 

Sergei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Petoluolan punaiset lemmikit + Pässipaidat savosta
a) Miten ja mitä lajia kalastat?
Olen harrastanut kilpaongintaa 16 vuotta. Paras saavutus SM-7 ja joukkuepronssi, piirinmestaruuksia ym. Pokaaleja ja mitaleita yhteensä n. 120 kpl.

b) Ennätyskalasi/saaliisi?
Vapaongella 14,7 kg sekalaisia kaloja 5 tunnin kisassa.

Virvelillä hauki 6,9 kg.
Ongella lahna 2,2 kg
Ongella ahven 1,2 kg
Ongella särki 750 g

c) Mitä mieltä verkkokalastuksesta?
Ilman verkkokalastusta kaloja olisi liikaa, ne joutuvat jakamaan ravinnon ja jäävät kitukasvuisiksi.

d) Mitä mieltä catch&release -kalastuksesta?
Sopii lohijokiin yms. , mutta aivan turhaa järvikalastuksessa.

e) Erikoisin saaliisi?
Onhan sitä sattunut yhtä ja toista..
1. Tätä en vieläkään pysty selittämään: Sain Saimaalta Kolmipiikin, joka tietääkseni on merikala. Jos joku osaa tämän selittää niin kiitos..!

2. Uistimessa kiinni "10-kiloinen" hauki, 20 minuutin väsytyksen jälkeen siima löystyy ja uistimessa on kiinni puoliksi sulanut n. 800 kg hauki.

3. Joskus pentuna vedin virvelillä kaasuputken järven pohjasta pintaan. Siinä vaiheessa kun vesi alkoi kuplimaan, tuli pikkupojille kiire.

4. Tämä ei ole saalis mutta olen saanut mahtavan kokoisen ruhjeen jalkaani kun siihen ui jättimäinen hauki 100 km/h. Olimme kahlaamassa ojalla jossa hauet olivat kutemassa. Törmäys oli uskomattoman kova, lensin selälleni jäiden sekaan ja hetki meni ennenkuin ymmärsin mitä oli tapahtunut.

Näitähän riittäis mut nyt pitää lähtee syömään.
 
Viimeksi muokattu:

Pioneer

Jäsen
a) Pääasiassa haukea ja ahventa kuvan perässä on tuntunut juoksevan, joten niitä.

b) Virvelillä suurin kala jää alle kahden kilon, hauki. Kalakaverillani on ollut huomattavasti enemmän tuuria ja olenkin haavinut muutaman yli kuusikiloisen vuosien aikana. Melkoisia mötkäleitä muuten jo nekin ovat, niin millaisia sitten ovatkaan ne hirmuhauet 10+kg!

c) Verkkokalastus on mielestäni aivan sallittavaa sopivissa määrin. Kolme verkkoa riittää aivan hyvin peruskesämökkiläisen kalastustarpeisiin ja niitäkään ei pidä uittaa järvessä yhtään sen enempää kuin on tarvis.

d) Erinomainen asia, urheilukalastajat ovat tämän myötä nostaneet imagoaan minun silmissä valtavasti. Jos ei ole aikomusta kalaa syödä, niin parempihan on antaa sen elää.

e) Muikku mato-ongella. Omituisinta asiassa oli se, että ko. kala oli tarttunut silmästään koukkuun. Oli nähtävästi juuri uinut koukun edestä, kun kiskaisin härvelin ylös katsastaakseni syöttitilanteen. Olen myös nähnyt, kun kolmekiloinen hauki kalastetaan järvestä pois perinteistä suomalaista koivuhalkoa pyyntivälineenä käyttäen. Hauki oli aivan rantamatalikossa kutemassa ja kaverini hiipi siihen viereen puolimetrinen koivukalikka kädessään ja antoi reippahan nuijanukutuksen. Ei tällä kertaa jostain syystä hauki ehtinyt reagoimaan, joten mahtavat naurut saatiin haukiaterian ohella.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen kala-allergikko, mutta kalastan silloin tällöin, ehkä pari kertaa kesässä nykyään kaverin kanssa.

a) Etupäässä uistelua, hauki ja ahven yleisimmät kalasaaliit.

b) Isoin on 2kg hauki, eli ei mikään iso. Isoin ahven on 26,5cm ja sen sain pilkillä.... niin joo lohilammikosta 2,9kg kirjolohi.

c), d) ei mielipidettä

e) Itse en ole saanut mitään erikoista, mutta isukki meinasi saada moottoriveneen... uistin tarttui kiinni ilmeisesti veneen potkuriin...siima oli vaan liian heikko.
 

turhapuro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
e) Erikoisin saaliisi?
Onhan sitä sattunut yhtä ja toista..
1. Tätä en vieläkään pysty selittämään: Sain Saimaalta Kolmipiikin, joka tietääkseni on merikala. Jos joku osaa tämän selittää niin kiitos..!


[/B][/QUOTE]

Kolmipiikistä en aivan varma ole, mutta itse olen saanut sieltä verkoilla härkäsimppuja, eli paikallisten tuntemia "merihärkiä". Laji on ns. reliefi jääkauden ajalta, samoin kun saimaannorppakin.

Olisiko kolmipiikin kohdalla samoin?

Turhapuro

(vastaan muihin myöhemmin hieman paremmalla ajalla)
 

Sergei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Petoluolan punaiset lemmikit + Pässipaidat savosta
Onko täällä ketään joka on kiertänyt onki-kilpailuja Savonlinnan lähiympäristössä vuosina 1987-1997?

Se oli todella mukavaa aikaa, nykyään vaan ei ole aikaa moiseen enkä ole kyllä kuuteen vuoteen asunutkaan siellä.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
a) Kesäisin kalastan lähes ainoastaan perholla lohia, taimenia, kirjolohia, harjuksia ja siikoja. Muutama kuhan virvelöintireissu tulee myös tehtyä. Talvisin pilkin kuhaa, kirjolohta ja madetta.

b) Perholla: lohi 8 kg, taimen 2,9 kg, kirjolohi 3,4 kg, harjus 1,1 kg, säynävä 2 kg. Virvelillä: hauki 4,9 kg, ahven 0,9 kg. Pilkillä: Siika 2,7 kg, made 2,5 kg, nieriä 2,4 kg.

c) Verkkokalastus pitäisi sallia vain sellaisilla paikoilla missä se ei olisi vaaraksi alamittaisille kaloille. Myöskin jokisuiden tukkiminen verkoilla on kusipäiden touhua, tällöin estetään esim. lohikalojen pääseminen jokeen kudulle. Sellaisissa vesistöissä missä ei pahemmin arvokaloja esiinny on verkkokalastus jopa suositeltavaa.

d) Suositeltava kalastustapa varsinkin vesillä joissa esiintyy vielä luontaista taimenkantaa. Kalan käsittelyyn pitäisi kiinnittää huomiota jos sen aikoo takaisin laskea (esim. kastella kädet ennen kalaan koskemista, välttää kiduksiin koskemista ja tietenkin kala tulisi väsyttää kohtuullisen ripeästi). Perhokalastus sopii parhaiten C&R kalastukseen.

e) Lepakot tuntuvat olevan minulle oikea riesa yöaikaan kalastettaessa. Kaksi kertaa olen kyseistä otusta joutunut perhosta irroitteleen, ei kyllä kannata laittaa sormia sekaan, on meinaan aika häijyt noi lepakon hampaat. Molemmat onneksi sain pihtien avulla irti ja ainakin ne lentoon lähtivät.
Kerran myös yksi telkän poikanen tarrasi pintaperhooni kiinni, kun ihailin maisemia enkä seurannut perhoani. Senkin sain onneksi melko helposti vahingoittumattomana irti.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Sergei
Onko täällä ketään joka on kiertänyt onki-kilpailuja Savonlinnan lähiympäristössä vuosina 1987-1997?

Se oli todella mukavaa aikaa, nykyään vaan ei ole aikaa moiseen enkä ole kyllä kuuteen vuoteen asunutkaan siellä.

Kuuluin kyllä Savonlinnan Urheilukalastajiin pari vuotta noihin aikoihin, mutta kilpailut jäi kiertämättä. Savonlinnassa olen minäkin asunut ja kalastellut, tosin en ole sieltä kotoisin. Vanhemmat asuu siellä vieläkin. Tiedä, vaikka meillä olisi yhteisiä tuttuja. Kalastusseurassahan vaikutti ja vaikuttaa kai edelleen aktiivinen pariskunta, jonka etukirjaimet ovat mies ensiksi mainittuna RT ja KT. Sanooko mitään? :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös