Lätäsenon rannalta mökki varattuna. Päiväretkiä sieltä olisi tarkoitus tehdä. Minne niitä tehdään, on vielä arvoitus koko kolmen hengen revohkallemme. Google kovassa käytössä.HIeno reissu varmasti luvassa. Olen jonkin verran kulkenut Käsivarressa kalalla ja kyllä sieltä on ihan realismia saada yli 50cm harjus. Mihin päin Käsivartta olet menossa? Saatat hyvin tietääkin, mutta jokia pyydettäessä kannattaa keskittyä isompiin nivoihin ja suvantoihin koskien loppuliu´uissa, mikäli isoa harria haluaa saada. Koskista ja pienemmistä montuista saa kyllä usein määrällisesti paljon kalaa, mutta yli puolen metrin kalat ovat harvassa. Melkein kaikki minun saamani suurharjukset ovat tulleet seisovasta vedestä joellakin. Järvissä on varmasti paljon isoakin kalaa, mutta rannalta kalastaessa niitä voi olla vaikea tavoittaa.
Perhokalastus on todella hieno harrastus, luultavasti sait elinikäisen pureman.
Eilen tuli hetken perhoa heiteltyä vuoksen rannoilla, toki ilman saalista. Sitten illemmalla vielä kävin viisi tuntia soutamassa vaappuja, ei mithän muuta kuin rakot käsiin.
Tänään olin Kyykoskella 5:30. Säätiedoitus lupasi -1. Paikallepäästyäni auton mittari näytti-7. Vaparenkaat jäässä, kuten kalastajakin. Onneksi aamuaurinko armahti aamupala makkaroiden grillauksen jälkeen. Jokunen kalakontaktikin oli päivän mittaan. Suuremmin jäi harmittamaan, kun isompi taimen nappasi lyhyestä siimasta, ja pinkoi alavirtaan, katkoen siiman kosken kivikkoon.