Kakkosjoukkueesi?

• 4 733
  • 102

Kakkosjoukkueesi?

• HIFK

Ääniä: 26 14,3%
  • Jokerit

Ääniä: 9 4,9%
  • Blues

Ääniä: 10 5,5%
  • TPS

Ääniä: 13 7,1%
  • Ilves

Ääniä: 13 7,1%
  • Tappara

Ääniä: 23 12,6%
  • HPK

Ääniä: 24 13,2%
  • Pelicans

Ääniä: 12 6,6%
  • Lukko

Ääniä: 9 4,9%
  • Ässät

Ääniä: 12 6,6%
  • Saipa

Ääniä: 16 8,8%
  • Jyp

Ääniä: 8 4,4%
  • Kärpät

Ääniä: 7 3,8%

• Äänestäjiä
    182
  • Poll closed .

Linda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Taitaa olla Ilves... Kun sen peleihin näköjään joskus tulee harhauduttua.
Mutta tämä kakkosjoukkue on vaihdellut aika rankasti.
Siis ei mitenkään pysyvä tämäkään tilanne luulen...

tws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, San Jose Sharks, Rajamäen Rykmentti,
Blues, Myllyksen "takia" :D

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Risa
Ihmettelen...

...että JHag ihmettelee kun Jokerit ei saa ääniä!?! Hey come'n! Suomen vihatuin jengi Hjalleineen ja halleineen. Eihän tuon nyt pitäis niin yllättävää olla...

No mun ääneni menee selkeästi SaiPalle, niin paljon kun se on meitä kiusannutkin. Täytyy muistuttaa, että aloin kannattaa Jokereita jo kevättalvella -72 ja kannatin ja katsoin kaikki divari vuodetkin.

Niin mun mielestä on hatun noston arvoista se mitä Lappeenrannan suunnalla tehtiin tuossa 90-luvun alussa kun samaan aikaan Lahdesta ilmestyin joka vuosi kummasti itseään muistuttava porukka pelaamaan lätkää, nimi milloin mitenkin päin väännettynä ja käännettynä!

-Jokerit on jo nyt saanut ääniä ja mitä Suomen vihatuimpaan jengiin tulee, niin kärkisijaa pitää tukevasti jo 30 vuoden ajan HIFK....katsele vaikka muita viestiketjuja. Ja nyt tarkoitan myös nimenomaan suurta yleisöä. Asiasta tehtiin jonkunlainen galluptutkimuskin pari vuotta sitten ja HIFKin kaula seuraavaan (Jokerit) oli valovuoden edellä...eivätkä herrat Vihko&Levokari&Nielikäinen sun muut ole tuota julkisuuskuvaa juurikaan kirkastaneet.
Jokerien vihattavuudessa sekoittuu usein Hjallis/Hartwall Areena ja Jokerit. Siitä olen samaa mieltä, että Suomen vihatuin lätkäpomo on Hjallis. Mutta Jokerit on aina nauttinut aika suurta sympatiaa ns. tauno tavallisten piirissä - tätä on puolestaan tutkinut mm. MTV3.
Me JA:ssa olemme friikkejä. Edustamme lätkästä puhuttaessa noin 1%:a koko kiekkoa seuraavasta kansasta (ja mediasta). Se täytyy muistaa täällä.

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Minä sympatiseeraan

Oulun Kärppiä/Porin Ässiä.Kärppiä odotin monta vuotta takaisin liigaan,mitaleilla piakkoin.Porin Ässät taasen on joukkue,joka aikoinaan sytytti mut aina,kovaa taklauspeliä kuten Hifk:lla,Porilainen hulluus.Porilaisilla ei kyllä tällä hetkellä mene kovin hyvin,mutta uskon/toivon hullujen Porilaisten pelaavan vielä jonakin päivänä sillä tasolla,mistä muistoni ovat tulleet.

Kärppä ja Pata,siinä redsin rata!!!!!!!

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Viestin lähetti JHag

-Jokerit on jo nyt saanut ääniä ja mitä Suomen vihatuimpaan jengiin tulee, niin kärkisijaa pitää tukevasti jo 30 vuoden ajan HIFK....katsele vaikka muita viestiketjuja. Ja nyt tarkoitan myös nimenomaan suurta yleisöä. Asiasta tehtiin jonkunlainen galluptutkimuskin pari vuotta sitten ja HIFKin kaula seuraavaan (Jokerit) oli valovuoden edellä...eivätkä herrat Vihko&Levokari&Nielikäinen sun muut ole tuota julkisuuskuvaa juurikaan kirkastaneet.
Jokerien vihattavuudessa sekoittuu usein Hjallis/Hartwall Areena ja Jokerit. Siitä olen samaa mieltä, että Suomen vihatuin lätkäpomo on Hjallis. Mutta Jokerit on aina nauttinut aika suurta sympatiaa ns. tauno tavallisten piirissä - tätä on puolestaan tutkinut mm. MTV3.
Me JA:ssa olemme friikkejä. Edustamme lätkästä puhuttaessa noin 1%:a koko kiekkoa seuraavasta kansasta (ja mediasta). Se täytyy muistaa täällä.

Jep, jep...

...osin allekirjoitan tuon sun pointin. Mutta eikös tämä äänestys ole kohdennettu juuri tälle n. 1%:a lätkää seuraavasta kansasta edustavalle marginaaliryhmälle? Kadun ihmisiltä jos kysellään suosikkeja niin varmaan pärjäisi Jokerit mukavasti (jopa paremmin kuin just nyt jäällä :D -tarviiks tähän edes laittaa tuota...?).

Jos taas aikalaisten parissa nautitusta suosiosta puhutaan niin olen hiukan erimieltä... Ei teidän viestiketjuihin punkee jatkuvasti näitä kaiken maailman hämeenlinnalaisia ja oululaisia (ei pahalla). Ja näyttää tuolla äänestyksessäkin IFK pitävän piikkipaikkaa suvereenisti (ei kai sitä nyt kukaan voi vakavissaan ykkösjoukkueena kannattaa!?! -laitanko, en laita). Meidän taakke näyttäis hädintuskin jäävän Jyp, Kärpät ja Lukko... ja TIETYSTI Blues!

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Minun kakkosjoukkueeni ei voi olla HPK, JYP, Kärpät, Pelicans tai SaiPa, koska nämä joukkueet tai niiden kotipaikkakuntien muut joukkueet ovat olleet KooKoo:n kovia kilpailijoita aktiivijääkiekkovuosinani. En voi koskaan kannattaa joukkuetta, jossa on pelannut Hannu Savolainen (HPK), Arto Jokinen (JYP), Veikko Torkkeli (Kärpät), Harri Nyman (Reipas) tai Jukka Peitsoma (SaiPa).

"Muukalaislegioona" HIFK, "liian hyvät" Ilves ja TPS pääsivät inhokkilistalleni jo Porin-vuosinani, Lukosta nyt puhumattakaan, joten eipä ole niistä "kakkosjoukkueeksi".

Blues on hajuton ja mauton eli ei maistu. Jäljelle jäävät Tappara ja Jokerit. Tapparan osakkeita laskee pahasti se, että kirvesrinnat ovat voittaneet Ässät SM-liigan play-offin finaaleissa, ja siksi kakkosjoukkueeni on Jokerit, jota vastaan ei ole ehtinyt kertyä hampaankoloon mitään erityistä. Sitäpaitsi Jokerit pelasi sangen viihdyttävää kiekkoa Nikolai Makarovin ja "Pappa" Ruotsalaisen vuosinaan, ja tarjosi maalta Helsinkiin muuttaneelle landepaukulle antoisia lätkähetkiä.

Summa summarum: Ässien jälkeen sympatiat Jokereille - ellei KooKoo joskus palaa liigaan.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eiköhän se ole tuo Hifk.. Ensimmäinen live-matsini oli Hifkin kotipeli jotain vaaleassa paidassa pelaavaa joukkuetta vastaan. Muuta en matsista muista, kuin että taputin kummallekkin, niin olin aina tyytyväinen, vaikka kuka olisi tehnyt maalin. :D

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Risa

Jep, jep...

...osin allekirjoitan tuon sun pointin. Mutta eikös tämä äänestys ole kohdennettu juuri tälle n. 1%:a lätkää seuraavasta kansasta edustavalle marginaaliryhmälle? Kadun ihmisiltä jos kysellään suosikkeja niin varmaan pärjäisi Jokerit mukavasti (jopa paremmin kuin just nyt jäällä :D -tarviiks tähän edes laittaa tuota...?).

Jos taas aikalaisten parissa nautitusta suosiosta puhutaan niin olen hiukan erimieltä... Ei teidän viestiketjuihin punkee jatkuvasti näitä kaiken maailman hämeenlinnalaisia ja oululaisia (ei pahalla). Ja näyttää tuolla äänestyksessäkin IFK pitävän piikkipaikkaa suvereenisti (ei kai sitä nyt kukaan voi vakavissaan ykkösjoukkueena kannattaa!?! -laitanko, en laita). Meidän taakke näyttäis hädintuskin jäävän Jyp, Kärpät ja Lukko... ja TIETYSTI Blues!

-Jou man, näin on, että friikeillehän tämä. Ja HIFKin -kiistaton, vai mitä?- värikkyys sisältää vihan lisäksi myös tämän tykkäämiselementin. Näinhän täälläkin on moni suoraan sanonut, että HIFK tulee oman jengin jälkeen, koska se on niin arvaamaton/värikäs/sikaileva/ördäävä (fanit) ryhmä. Minun broidini, joka päätti kaikista maailman paikoista muuttaa Jyväskylään opiskeluajaksi, ja joka ei todellakaan ole lätkäfani, kävi monen frendinsä kanssa ainoastaan Jyp-HIFK matseissa. Ne halusivat nähdä sika-Ruudun ja kumppanit.

Luulen, että HIFK olisi piikkipaikalla myös mitä jengiä vihaat -äänestyksessä täälläkin. Vai mitä Tommy? HIFK on piikkipaikalla näköjään myös mitä jengiä kannatat äänestyksessä. Siitä on kaikilla mielipide.

Äläkä vittuile mulle Blöössistä;) Sehän on espoolaisen heinäkengän eli meikäläisen kakkosjengi. Eikä se niin väritön ole, yksi liigan myyteistä on tämäkin väite.

Jokeri-faneista (onko heitä? - mäkin laitoin tän) tykkään niistä sisseistä, jotka faneilivat jo pre-Hjallis aikakautena. Se vaati luonteenlujuutta. Mutta ne on nämä 90-luvun käännynnäiset, Aakekallialat, Jukkapuotilat, Sannasaarijärvet ja ne muut ei-kiekon takia mukana olevat sidosryhmät, mitkä nykynarreissa riepovat....Ymmärrät varmaan. Ja Petri Varis:D sekin on aina rieponut, onneks se ei ole siellä enää. Vähän niinkuin meidän Kölli, joka on aina niin suosittu muualla.

Ja finnjewel: jos väität HIFKiä muukalaislegioonaksi, mutta Jokerit kelpaa kyllä, niin katselepa uudestaan pelaajaluettelot. Tokihan Rosa, Banham, Aalto, Saarinen, Tomek ja kumppanit olivat pitelemättömiä Jokerien A:ssa pelatessaan, mutta kuitenkin...

..nykylätkässä ei muuta olekaan kuin muukalaislegioonia.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kakkosjoukkue, jos sellaista nyt sattuu olemaan on yleensä se missä pelaa joku suosikkipelaajani tai tuttuni... Tällä hetkellä kakkosina ovat HPK ja Jyp, päätelkää sitten siitä.

Mutta on vain yksi ykkösjoukkue ... ja kakkostakin kannustan vain jos se ei kilvoittele Ässien kanssa. Löin kaverin kanssa satasen vetoa kesällä, että Jyp pääsee playoffeihin. Satkun menetys ei harmita silti tippaakaan jos Ässät ohittaa Jypin viimeisellä kierroksella ja nousee kahdeksanneksi ...

En silti äänestä tähän mitään koska en tiedä kumpaa äänestäisin ...

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Viestin lähetti JHag

Ja finnjewel: jos väität HIFKiä muukalaislegioonaksi, mutta Jokerit kelpaa kyllä, niin katselepa uudestaan pelaajaluettelot. Tokihan Rosa, Banham, Aalto, Saarinen, Tomek ja kumppanit olivat pitelemättömiä Jokerien A:ssa pelatessaan, mutta kuitenkin...

..nykylätkässä ei muuta olekaan kuin muukalaislegioonia.

Tottahan toki, mutta siiihen aikaan, kun Ässä-kannattajuuteni alkoi, oli Muukalaislegioona-nimitys ollut HIFK:n yksinoikeutta monen vuoden ajan

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti finnjewel

Tottahan toki, mutta siiihen aikaan, kun Ässä-kannattajuuteni alkoi, oli Muukalaislegioona-nimitys ollut HIFK:n yksinoikeutta monen vuoden ajan

-ookka, asia huomioitu ja ihan läpi menee tämä selitys

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti JHag

-Jou man, näin on, että friikeillehän tämä. Ja HIFKin -kiistaton, vai mitä?- värikkyys sisältää vihan lisäksi myös tämän tykkäämiselementin...

...Äläkä vittuile mulle Blöössistä;) Sehän on espoolaisen heinäkengän eli meikäläisen kakkosjengi. Eikä se niin väritön ole, yksi liigan myyteistä on tämäkin väite...

...Jokeri-faneista (onko heitä? - mäkin laitoin tän) tykkään niistä sisseistä, jotka faneilivat jo pre-Hjallis aikakautena. Se vaati luonteenlujuutta. Mutta ne on nämä 90-luvun käännynnäiset, Aakekallialat, Jukkapuotilat, Sannasaarijärvet ja ne muut ei-kiekon takia mukana olevat sidosryhmät, mitkä nykynarreissa riepovat....Ymmärrät varmaan. Ja Petri Varis:D sekin on aina rieponut, onneks se ei ole siellä enää. Vähän niinkuin meidän Kölli, joka on aina niin suosittu muualla...

Enpä lähde tuota väitettäsi kiistämään! Nooo tykkäämiselementti... piru kun vaikee myöntää, mutta vähän löytyy nyt myöhemmällä iällä sitäkin. Tarkennuksena sen verran, etten ole alkuperin (enkä just nytkään), mun pitäis varmaan sanoa; hesalainen, vaikka n. 15 vuotta tähän mennessä on niillä kulmilla tullut asusteltua. Ja edelleen kyllä puheesta huomaa etten alkuasukas ole.

En minäkään Kiekko-Espoo... eikun Bluesia värittömänä pidä. Kyllä mulla värittömästä jengistä tulee lähinnä mieleen (anteeks Arja) Jyp!

Toi viimonen kohtahan sitten tarkottaa, että sä tykkäät mustakin :D. Aiemmin jo tuolla erittelin tätä kannatuspohjaani. Ja henkilökohtaisesti täytyy myöntää, että enemmän tässä on kysytty luonteenlujuutta meikäläiseltä näiden "pisnes/julkkis/Minä-ja-Hjallis"-kannattajien mukaantulon jälkeen. Toisaalta ei oikein vaihtaakkaan osaa joten "Näillä mennään" :p ! Elikkä tässä kohtaa vois sanoa että; Bulls eye!

-Itsekseen mutisee ja ihmettelee kun on niin samaa mieltä asioista IFK:n kannattajan kanssa...?!?-

P.S. Systeriltä muuten terveisiä! Joskus olen joitain parhaita paloja sille lukeskellut puhelimeen täältä JA:sta ja nuo sinun kirjoitukset on tehneet jonkun asteisen vaikutuksen... No en kerro sille sinun siipalle, älä huoli!

Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
TIETYSTI

SE JOKA VOITTAA HIFK:N SINÄ ILTANA!

12. SIJA ON JOKEREILLE HYVÄ, JOS HIFK ON VIIMEINEN!

ELI TÄNÄÄN: RAUMAN LUKKO! ´KIITOS!

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Risa: Aivan samaa mieltä värittömästä joukkueesta, se on JYP. Kari Tynin suosikkijengi. Siinä on jo perustetta kerrakseen, vaikka Karilla oranssi takki onkin. Muutenkaan se jengi ei ole Noutaja-episodeistaan huolimatta herättänyt koskaan juuri minkäänlaisia tunteita, ei positiivisia eikä negatiivisia. Pelasin itse joskus junnuaikana usein Jyppiä vastaan ja sen muistan niistä reissuista, että J:kylässä on paljon nättejä opiskelijatyttöjä. Ja ravintoloita.

Olet muualta tullut narrifani ja heti 15 vuotta sitten? Mutta sehän on hienoa (oikeasti), sillä silloin oli vähän hissiliikettä divarin ja liigan välillä. Eiks kukaan kertonut maalaispojalle, että täällä on sellainen punapaitainenkin joukkue...?:D Se oli hymiö.

Terkut siskolle, numeroni on 0700-11 11 11. Rohkea nainen, soita heti.

Olethan tulossa 27.12 Jaffadiscoon? Siitä se kinkunsulattelu alkaa.

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHag

Muualta tullut, jep! Narrikannatus ei tosin alkanut kun tsadiin muutin, vaan n. 11 vanhana pesäpallopitäjässä kun pelattiin ns. korttelikiekkoo. Satuin pelaamaan joukkueessa nimeltä Jokerit ja kun olen tälläinen tyyppi, joka aina ottaa kaiken "kuoleman vakavasti" niin sillä tiellä ollaan... Eikä taida paluuta olla!

Olihan ne aikoja (joskus 80-luvun puolivälissä) kun Jokereita kannatti vielä vaan Helsingin juntit tms. örvelöt ja HIFK:n matseissa kiilteli sinettisormukset ja n. 500 g:n painoiset kultaiset kaulaketjut kaikenmaailman takatukkien rintakarvoilla... Huoooh...

No nythän on niin etten millään sinne Jaffadiceen ehdi kun Helssinkkiin oun tulollain vasta joskus just Uuven Vuuven Uatoks.

P.S. Jos ei törmäillä aiemmin niin oikein Hyvää Joulua ja sitä Onnellista Uutta Vuottakin!

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Samoin ja edelleen korostan että terveisiä siskolle. Kun käyt kotipuolessa, älä pelaa joko-joko -palloa. Tee vaikka kioskimurto ennemmin - samaan päämäärään pääsee niin ihan suoraan ilman mailaa ja räpylää.;)

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHag

Piti sanomani; Touchè

Yritin sitten tuota varmistella, mutta huonolla menestyksellä... l. korjata saa ihan vapaasti!

Sori, pesistä kyllä edelleen pelaan aina kun siihen tulee mahdollisuus, koskapa olen siinä aikas hemmetin hyvä :D !!

Pieni varoituksen sananen; systeri oli oikeen otettu kun sai terveiset takaisin, mutta se nyt ei kyllä ymmärrä lätkästä sen vertaa kuin fudiksesta. Niin lähetteli taas uusia terveisiä ja voi Hyvänen aika, alkoi suunnitella kotikonetta ihan vaan sun takia...

... jollain on täällä sen tapainen allekirjoitus kun "kääk"!

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Joku perkele on äänestyksen ja en voi äänestää.

Noh, kakkosjoukkueeni on Tepsistä pitkän matkan päässä, mutta se on kuitenkin Jyppi. Hippos on kotiani lähimpänä näistä liiga-areenoista ja Jypin otteluita olen livenä nähnyt eniten koko SM-liigassa. Hippos on hieno paikka, kun vastassa on joku kärkijoukkue, esim. paljon tunteita herättävä Jokerit.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Risa:

Kerro sitten kun systerillä on oma kone, niin lähetän hänelle specialterveisiä! Ihan hyvän maun mukaisia siis...mimmillähän on itselläänkin selkeästi makua. Mutta miksi sen broidi kannattaa Jokereita? Siinäpä pähkinää kerrakseen..

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Clark Kent

Niin on. Mitäs siitä?

Peace man! Lainasin sitä vaan tuohon omaan juttuuni kun se sopi siihen kun nyrkki mun silmään... Kiitos lainasta!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy