Ja onkohan Pyykkönen jatkamassa, silloin olisi neljäskin sentteri. Vai lähtikö muualle? Mielellään näkisin vielä Pyykkösenkin, olisi ansainnut mestis menestystäkin täällä ja pitkä taival Hokissa jo (olettaen tietysti että Hokki pelaa mitaleista tulevalla kaudella). Pyke on myös luotettava ja varma pelaaja, hyvin natsaa peli esim Jokisen ja Komulaisen kanssa.
Ei ole muualle ainakaan sopimusta julkaistu Pyykkösellä. Vähän ihmehän tuo on, jos ei Hokissa jatka.
Savolainen, Pyykkönen, Lausniemi ja Koivunen olisivat ihan hyvät sentterit kyllä. Ja kun Komulainen pystyy sentterinä sitten pelailemaan, jos joku senttereistä olisi poissa rivistä, niin sellaista "varasentteriä" ei tarvi ihan heti hankkia, jos laitureissa on leveyttä. Jos Pyykkönen jatkaa, niin näen Lausniemen kyllä Haaralaa parempana sentterinä, joten sentteriosasto on pykälän viime kautta paremmalla tolalla, tai vähintään samalla tasolla.
Pakistossa on tällä hetkellä Holtinkoskea lukuunottamatta kaikki tuttuja miehiä. Liikosen menetys on kova paikka. Lisäksi viime kaudella pidempi aikaisesti takalinjoilla luutineista ei toistaiseksi ole jatkoa sorvattu Nikulle, eikä Kuoppalalle.
Oma näkemykseni on, että Holtinkoski korvaa tavallaan Nikun, kun kiekollista osaamista on (ja ehkä puolustussuuntaan Nikua parempi, ainakin vahvempi väännöissä). Kuoppalan ja Liikosen kaltaiset oman pään puhtaana pitävät pakit pitäisi vielä saada, jos kaksi pakkia on vielä tulossa. Virtanen tosin otti loppukaudesta isoa roolia ja olin ymmärtävinäni, että näin olisi jatkossakin. Kuoppala ei oikein peliaikaa vuodenvaihteen jälkeen saanut. Seiskapakkina pelaili mitä pelaili. En tiedä voiko siitä sitten päätellä, ettei ehkä olisi jatkamassa? Oliko nimenomaan Virtanen joka vei pelipaikan ns. vakioroolissa?
Laituriosastoa kun katsellaan, niin sinne niitä isoja kaloja kyllä tarvittaisiin, ehkä jopa kaksin kappalein. Siiki on kova menetys, mutta ulkomaan pesti ja parempi tili hänelle suotakoon. Tähän tarvitaan mahdollisimman iso kala korvaajaksi. Siiki kuitenkin taisteli pistepörssin kärkisijoista.
Siikin lisäksi laidalta pois lähti Kaasinen, ja Niemen sekä Seppelinin tilanne on vielä avoin. Tilalle on tullut toistaiseksi Nevasaari. Onko Nevasaari Kaasisen korvaaja? Vai Niemen? Niemeen verrattuna pysyy paljon paremmin pois jäähypenkiltä, Kaasiseen verrattuna pysyy toivottavasti paremmin ehjänä.
Olen tyytyväinen siihen, että joukkueen runko on pidetty hyvin kasassa. Se on nyt vuoden kokeneempi ja valmennuksen aivoitukset ja joukkuekaverit sitä kautta tutumpia. Valitettavasti kärkiosaamista karkasi jonkin verran muualle niin hyökkäyksestä kuin puolustuksestakin, toivottavasti ne saadaan paikattua. Räsänen perään kuulutti myös leveyttä kärkiosaamiseen ja sitä leveyttä sieltä vielä tällä hetkellä puuttuu. Jännällä saa odotella, mitä nimiä hatusta vielä tulee. Niemen, Pyykkösen, Seppelinin ja Kuoppalan osalta jatkot kelpaisivat minulle. Loput nimet saisivat sitten olla ns. uutta verta joukkueeseen - sitäkin tarvitaan. Nuo neljä jatkoa ja siihen päälle kolme-neljä uutta tulijaa, joista vähintään kaksi ns. "isoja kaloja" niin hyvältähän tuo rupeaa näyttämään alkavan kauden osalta.
Mitalitaisteluun ei mennä ihan heppoisesti, joukkueen on oltava terästä! Ketterä, RoKi, K-Espoo ja mahdollisesti pari muutakin jengiä pitää siitä huolen. Toivottavasti Hokki on täysillä taistelussa mukana. Rovaniemellä on saatu mukava pöhinä päälle kun yli 1400 kausikorttia on ennakkovarattu (99€/kpl), siihen on täällä vielä matkaa. Saa nähdä mitä RoKi saa aikaan, mutta itse olen jo toistakymmentä vuotta sitten ehdottanut Hokille tuollaista samantapaista taktiikkaa kausarimyyntiin, mutta ei siellä olla lämmetty. Toisaalta, voi olla, että Kajaanin tilanne on se, että vaikka kuinka halvalla myisi, niin joukkohysteriaa ei saada aikaan kausarien ostoon...mutta Rovaniemellä ainakin saatiin!