Harvoin lähden kilpadialogiin/selittelemään eipäsjuupastelua, mut nyt teen poikkeuksen...
Hienoa, että jatkat keskustelua. Minusta keskustelun ei tarvitse olla eipäsjuupastelua. Kyllä mielipiteenvaihtoa voi käydä muutoinkin. Niin kauan, kun keskusteluun osallistujat osaavat ja viitsivät perustella näkökantansa, ei mielestäni ole kyse tyhjänpäiväisestä kiinaamisesta. Kovin tylsä olisi keskustelupalsta, mikäli kaikki vain kirjoittaisivat oman näkökantansa, eivätkä sen jälkeen vastaisi ollenkaan sen aiheuttamiin kysymyksiin. Toivon, että voit ottaa vastaukseni rennoin mielin ja jatkat urheasti keskustelua, jos vain koet sen mielekkääksi. Sen verran varoitan sinua jo etukäteen, ettemme vieläkään ole päässeet kovinkaan lähelle yhteisymmärrystä. Se ei liene tarkoituskaan. Toki mielelläni otan myös vastaan senkin, jos edes pikkaisen yhteistä säveltä löydämme.
Arvoisa McTorso
Ei tarsitse olla ruudikseksijä, etteikö teksteissä kommenteistasi näe yhden näkökannan Hokki-Kärpät yhteistyön suhteen...
Se näkökantahan on, että kannatan yhteistyötä ja uskon molempien joukkueiden siitä hyötyvän.
Voin vakuuttaa, ettei asianlaita ole niin. Perimmäinen tarkoitukseni kommenttieni suhteen on kritiikki/kompromissi ja tarkennettuna se, että asioilla on kaksi tai useampi näkökanta. Se ei siis saa olla sitä, jossa "epäseuralla" lankeaa maximaalinen hyöty ja josta alempi seura saa rippeet.
Se, että kannatan yhteistyötä, ei tietenkään poissulje kehittämisen tarvetta. Sinä et ole kuitenkaan esittänyt rakentavaa kritiikkiä mielestäni lainkaan. Olet meuhkannut yhteistyön epäkohdista. Nämä esiin nostamasi epäkohdat ovat olleet isolta osin valhetta. Parannusehdotuksesi on ollut tyyliin yhteistyö on lopetettava ja Hokin on oltava itsenäinen. En ymmärrä, miten sinulla on pokkaa puhua itsestäsi niin kuin olisit asian suhteen kovinkin laajakatseinen visionääri.
Olettaisin, että akateemisestisesti koulutettuna kaverina ymmärrät, mitä yritän kertoa ja asianäköhtiin liittyvät kuriositeeitit täytyisi sen seurauksena erottua teksteistä. Homma toden totta vaatii hiontaa. Sama koskee yhteystyötä joka sektorilla ja se Yhteystyö EI SAA olla sanelupolitiikkaa jomman kumman seuran taholta. Esim. Kärpien täytyy ymmärtää, etteivät he voi tulla koskaan dumppaamaan omaehtoisesti kentällistä jannuja Hokkiin, jos Hokilla ei ole sellaiseen tarvetta. Aivan sama koskee kaiken ohjeistuksen suhteen. Kompromissin tuloksena se... "ehkä"... voi olla mahdollista, mut ei sanelupolitiikallla!
Olen kyllä pahoillani. En aivan ymmärrä, mitä tarkoitat. Jos tarkoitat kuriositeeteillä sitä, että olet käyttänyt yliampuvia sanavalintoja Kärppien toiminnasta, niin se ei todellakaan ole helpottanut sanomasi esiin tuontia, vaan päinvastoin se on ohjannut keskustelua väärille raiteille. Toki mielelläni kuulisin, mitä oikein tarkoitat.
Mitä tulee tuohon sanelupolitiikkaan, niin onko sinulla ihan tietämystä asioiden kulusta, vai oletko vain tehnyt itse päätelmiä? Minä en heti usko, että Kärpillä olisi käytössään mitään pakkokeinoja, vaan lainat sovitaan yhdessä. Toki voin tilannetta hieman selvitellä asian varmistamiseksi, jos haluat keskusteluamme vielä jatkaa.
McTorso...jos suinkaan mahdollista, niin asetupa hetkeksi kajaanilaisiin housuihin ja näe asia meidän näkökulmista. Voipi olla, että sellainen voisi valaista kokonaisuutta paree, kuin ainoastaan Kärppä-etua tuijottamalla.
Olen sitä koettanut tehdä. Tässä ketjussa, sekä aiemmin tuolla Kärppienkin puolella olen kirjoittanut yhteistyön positiivisista vaikutuksista Hokin kannalta asiaa katsoen. Toki tiedostan myös yhteistyön haittapuolet ja pystyn ymmärtämään harmituksen, jonka hyvien pelaajien hetkellinen menettäminen aiheuttaa. (Katsotaan, miten Humalojan käy, jotta lähteekö pysyvästi) Vaikka katson asiaa kuinka kajaanilaisittain, päädyn samaan lopputulemaan kuin samaa seuraa sinun kanssasi kannattavat nimimerkit kumikiekko ja HockeyIsKING.