Ei muuten ollut, annoit sille puoli litraa bourbonia niin räjäytti kitarallaan huoneen kuin huoneen.Albert Einstein oli aivan paska soittamaan kitaraa.
Ei muuten ollut, annoit sille puoli litraa bourbonia niin räjäytti kitarallaan huoneen kuin huoneen.Albert Einstein oli aivan paska soittamaan kitaraa.
Ensin oli Repe, sitten Hector, Junnu ja Juice. Sen jälkeen Ismo.Me älykkäät ihmiset pidämme Toni Wirtasta parhaana. Gösta oli omalla lupsakan raadollisella tavallaan myös mainio, Juicekin ihan jees joskin vähän semmonen outo taiteilija koska taiteileijan pitää olla outo. Ketä noi kolme ekaa lienee, jotain rillumarei-kansan suosikkeja varmaan?
Mutta Toni Wirtanen on Mensa-kerhon valinta.
Linkissä lista Juicen sävellyksistä ja sanoituksista, joten reippaasti laskemaan. Määrää kun ei mainittu alkutekstissä.Paljonko muuten Juicella on sanoituksia? Ilmeisesti kuitenkin selkeästi vähiten tästä nelikosta..
Linkissä lista Juicen sävellyksistä ja sanoituksista, joten reippaasti laskemaan. Määrää kun ei mainittu alkutekstissä.
Luettelo Juice Leskisen sävellyksistä ja sanoituksista – Wikipedia
fi.wikipedia.org
Wiskarihan ei sanoita omia biisejään, vaan ne ovat pääasiassa Janne Rintalan tuotantoa. Brändäämisessä Wiskari ja Rintala ovat ilman muuta lahjakkaita, sillä Arttu Wiskari on suomalaisen kulttuurin multihuipentuma: hän on Karpo, Anssi Kela, maalaiskomedia, Timo Soini ja Janne Kataja yhdessä rehellisen näköisessä paketissa, johon karaokekansa pystyy samaistumaan.Post 2000-luku oli Arttu Wiskarin, Nicky Minaj:n (Stupid Ho kappale kirkkaimpana helmenä) ja Ilari Sahamiehen ("Yläkautta alas ja sitä kautta takasin, pidä poika mieles Rosenlew on pakastin") välinen kamppailu.
Ainakin Juicea ja Syrjää pidän itse yliarvostettuina, itsetarkoituksellinen riimittely ei vaan putoa.
Tätähän voi ja oikeastaan pitää spekuloida siten, mitä sanoittamisen taiteessa arvostaa. Tekeekö hyvän sanoituksen se, että riimit ovat kohdallaan oikeaoppisesti? Rockmusiikkia kun ajattelee, niin tämä on se ns. Juicen ja Martti Syrjän malli. Kun edellinen riimi päättyy sanaan sotiin, voi olla varma että seuraavassa sanotaan kotiin. Monet tykkäävät tällaisesta ennalta-arvattavuudesta, ei siinä mitään.
Kaikki täällä ovat varmaan kuulleet Juicen kappaleen Bluesia Pieksämäen Asemalla, vai ovatko? Biisi on 16 minuuttia pitkä, ja siinä taitaa olla 32 säkeistöä. Jokainen säkeistö loppuu sanoihin "Pieksämäen asemalla blues". Ja jokaisen säkeistön edeltävä rivi loppuu sanaan, joka rimmaa sanan blues kanssa (parissa säkeistössä tämä sana on jopa englantia). Suoritushan on sinällään aivan uskomaton, hattu nousee korkealle ainakin täällä. Mutta eivät kait kaikki tällaisesta silti tykkää..
Muuten olen samahkoa mieltä koko kirjoituksesta, mutta kun nyt mainitsit tuon sotiin/kotiin-riimityksen, niin puutun tähän.Tätähän voi ja oikeastaan pitää spekuloida siten, mitä sanoittamisen taiteessa arvostaa. Tekeekö hyvän sanoituksen se, että riimit ovat kohdallaan oikeaoppisesti? Rockmusiikkia kun ajattelee, niin tämä on se ns. Juicen ja Martti Syrjän malli. Kun edellinen riimi päättyy sanaan sotiin, voi olla varma että seuraavassa sanotaan kotiin. Monet tykkäävät tällaisesta ennalta-arvattavuudesta, ei siinä mitään.
Yksi parhaimmista, ellei paras. Riihimäki ei silti avaudu mulle, pienen pätkän siellä asuessani tuli viikoittain vastaan ja ilmeisesti on aina siellä viihtynyt?Jarkko Martikainen.
Darude.