Milles Mortenson
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Mitä seuraavaksi? Visa Mäkinen?
Voi juku mikä lauantai! Yhdeksää muuta ei tarvitse edes listata ja tämän ketjun voi sulkea kiistattoman totuuden tultua esiin.
Mitä seuraavaksi? Visa Mäkinen?
Oliko tuttuja näyttelemässä?
Ja ketjun otsikko oli kaikkien aikojen kymmenen parasta elokuvaa. Mitä seuraavaksi? Visa Mäkinen?
Noh, ei pidä närkästyä toisten mielipiteistä. Otsikko on todellakin kaikien aikojen kymmenen parasta elokuvaa, ja luettelin ne elokuvat, jotka ovat kolahtaneet minulle. Ei kai tässä vääriä vastauksia ole?
Eli vastaus ei ole väärä, mutta erittäin huonoa makua paljastava...
Juu, mutta maku on oma ja aito, ei muiden perässä hiihtelyä.
Ja jos tykkää Mikko Niskasen "tekeleestä", pitää ymmärtää siinä kuvattuja ihmisiä ja ankeita aikoja. Kaikilla ei tälläista ymmärrystä ole ja ei siinä mitään.
Siitä saat toki pisteet.
Usko pois, ymmärrystä kyllä löytyy, kun sukujuuretkin sinne päätaloon asti ulottuvat.
...
1. Pianisti...
Näitä on vaikea listata, joskus päivän fiilis ratkaisee. Schindlerin lista voisi olla mukana, Perikato ihan ehdottomasti myös.Pianisti on ehdottomasti huikea elokuva, mutta jos tätä genreä mietitään, niin eikö Schindlerin lista kuitenkin ole SE elokuva?
Ja sitten jos vähän laajennetaan ja mietitään toiseen maailmansotaan liittyviä elokuvia (kuitenkin pelkät toiminta- ja sotaleffat poissulkien) niin kyllähän Perikato ehdottomasti kuuluu listalle.
1. Seitsemän samuraita, Akira Kurosawa:
2. Das Boot, Wolfgan Petersen:
3. Kunnian polut, Stanley Kubric:
Nykyaika, Charlie Chaplin:
Huuliharppu kostaja, Sergio Leone:
Psyko, Alfred Hitchcock:
Yksi lensi yli käenpesän, Milos Forman:
Veteen piirretty viiva, Terrence Malick:
Come and see (Idi i smotri), Elem Klimov:
Alien - kahdeksan matkustaja, Ridley Scott:
Mä katsoin nuorena kossina Kajaanissa ja on ainoa elokuva, jonka aikana olen teatterissa nukahtanut. Elettiin joulunpyhiä -86 tai -87. Mikään paikka ei katajaisessa Kajaanissa ollut avoinna. Kytyistäkin kytyisemmän Kino Sisun parkkis oli täynnä autoja ja kaiffarin kanssa päätettiin, että leffaan mennään, oli siellä mikä pätkä tahansa. Porstuassa ihmeltiin, kun oli täynnä karvahattupäisiä äijänturilaita. Leffajulisteet nähtyämme meinasimme perääntyä, mutta päätös mennä sisään piti. Joskus puolen tunnin kohdalla nukahdin ja vajaan parin tunnin unet siinä ehti mukavasti napata. Sittemmin yrittänyt katsoa myös dvd:ltä, mutta on niin paska, ettei viitsi noin pitkää kokonaan katsoa.Elämän Vonkamiehen katsoin Rovaniemellä. Ja ikinä en ole nähnyt kerralla niin monen miehen itkevän.
Mä katsoin nuorena kossina Kajaanissa ja on ainoa elokuva, jonka aikana olen teatterissa nukahtanut. Elettiin joulunpyhiä -86 tai -87. Mikään paikka ei katajaisessa Kajaanissa ollut avoinna. Kytyistäkin kytyisemmän Kino Sisun parkkis oli täynnä autoja ja kaiffarin kanssa päätettiin, että leffaan mennään, oli siellä mikä pätkä tahansa. Porstuassa ihmeltiin, kun oli täynnä karvahattupäisiä äijänturilaita. Leffajulisteet nähtyämme meinasimme perääntyä, mutta päätös mennä sisään piti. Joskus puolen tunnin kohdalla nukahdin ja vajaan parin tunnin unet siinä ehti mukavasti napata. Sittemmin yrittänyt katsoa myös dvd:ltä, mutta on niin paska, ettei viitsi noin pitkää kokonaan katsoa.