- - - kahvia naamariin monta kertaa päivässä joka päivä - - - Ehkä siksi että se tyydyttää riippuvuuden?
Tästähän nimenomaan on kyse. Itse vietin kahvitipattoman tammikuun ja olen senkin jälkeen juonut vain vähän kyseistä litkua. Ensimmäiset 2-3 päivää menivät kahvin juonnin lopettamisen jälkeen tokkurassa, keskittymisvaikeuksissa ja päänsärystä kärsiessä - - -
Meikäläisellä on vahva kahviriippuvuus. Varasin paastoarvo-verinäytteenottoajaksi tiuku-lukeman 14.30. Paastoarvojen mittaamisen edellähän täytyy olla 12 tuntia syömättä ja juomatta - tilkan vettä saa tosin juoda.
Heräsin klo 10.45. Ja kun on tapanani kissauttaa kahavit heti herräämisen jäläkeen ja kitata sitä yhteen mennoon noin litran verran, olivat heräämisen ja verinäytteen antamisen välissä sijainneet tunnit ja minuutit hirvittävää, saatanallista tuskaa.
Päätä särki, jaloissa ei ollut voimaa, silmä luppasi, ja henkisellä puolella kärsin katatonisesta, vaikeasta ja koomaa lähentelvästä apaattisuudesta.
Kun sain sitten kahvia moottoriin kello 15 (EET), käynnistyi kone ja päänkivistys oli muisto vain. Elämäni polun yllä alkoi paistaa väistyvän udun lävitse jumalallinen aurinko, kukkaset tuoksuivat vienosti, perhoiset lepattelivat autereessa ja olkapäälleni laskeutui polunvarren nuotionjämistä sädehtivä feeniks-lintu (♀).
Sistis kirjoitti:
Tämäkin tutkimus tuki sitä väitettä, että kahvi ei oikeasti oikeastaan piristä, vaan se vain palauttaa ihmisen toimintatilan takaisin normaaliksi.
Tämä mahtaa tarkoittaa vain kahvimustereita. Jos sellainen ihminen, joka ei ole aikaisemmin kahvia harrastanut, piristyy ihan varmasti kahvista. Se on johdonmukaisestikin ihan selkeä fakta.
Wikittelyn tulos: "Kofeiini (1,3,7-trimetyyliksantiini) on piristävä alkaloidi." MOT.
Niitä en ymmärrä, jotka pilaavat kahvinsa sokerilla tai vielä pahemmalla, eli hermesetaksella. Normaalisti juon jotain Juhla Mokkaa taikka Presidenttiä ja avatut paketit säilytän jääkaapissa.
Yksi tykkää makeasta kahvista ja toinen kitkerästä. Kolmas tykkää makeasta viinistä ja neljäs kuivasta. Viides tykkää tyttärestä ja kuudes äidistä. T. Hermesetas-mies lääkärin määräyksestä.
- - - aika hyvin herätti siihen, miten paljon kahvissa sitä rasvaa loppujen lopuksi on...
Kansanterveyslaitoksen mukaan suodatinkahvijuomassa on rasvaa < 0.1 g / 100ml ja pannukahvijuomassa 2 g per 100 ml.
Lähde.
Keitin on joku tuollainen perusmallin Phillips.
Hifistelyä en harrasta, vaikka kyllähän sellainen kunnolla valmistettu kahvi aikamoista herkkua on...
Eipä täälläkään Philips Essence -keitintä kummempaa ole, mutta parhaat kahvit, mitä itse olen juonut notskikahveja lukuunottamatta on valmistettu juuri meidän Philipsillämme. Mocca Master on
erittäin yliarvostettu vehjes.
Vanhemmilla on sellainen ja monella kaverilla myös, mutta ei sillä keitetty kahvi paranna makua verrattuna esimerkiksi tuohon Philipsiin. Jopa päinvastoin.