Tälle osastolle ei ole tullut aikaisemmin vissiin kirjoitettuakaan, mutta nyt ajattelin nostaa yhden kadonneen keskusteluun.
Pasi Pulkkinen. Olen parikertaa ohimennen lukenut kyseisestä henkilöstä vilauksen otsikkona Iltapäivälehdistä, mutta nyt satuin lukemaan aiheesta Iltalehdestä, kun olin huomannut aikaisemmin, että Espanjassa kadonnut ja nyt huomasin uutisessa lukevan, että tavaroita löytynyt eripuolilta Suomea. Linkki uutiseen:
Miksi kadonneen Pasin tavaroita löytyi metsästä? | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi
Ensimmäiseksi itselläni tuli mieleen, että tahallinen katoamistemppu muukalaislegioonaan ja tahallinen se voi olla edelleenkin, mutta tuossa ensimmäisessä lukemassani linkissä ei ollut ikää eikä kaikkia muitakaan alkuperäisiä tietoja. Luin sitten toisen aiemman uutisen aiheesta (Linkki Iltalehden uutiseen)
Outo yksityiskohta Pasin katoamisessa | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi, eli muukalaislegioona poissuljettu kun ikää on 44-vuotta.
Silti eriskummallinen tapaus, mutta ainakin tällä hetkellä itse kääntyisin sille puolelle, että omatahtoinen häviäminen kyseessä, niin kummallisia nuo tavaroiden löytymiset, auton löytymiset yms. on ja ehkä uusi elämä jossain muualla?
Euroopassahan voi kuljeskella aika vapaasti ilman passeja tai sitten hankkinut väärän passin ja haluaa aloittaa elämän alusta jossain toisaalla. Tosin, ei henkirikos tai muukaan kuolema tietenkään ole poissuljettu, mutta mielenkiintoinen tapaus, enkä tarkoita sinänsä positiivisessa mielessä, mutta toivottavasti ei ole kuolemantapaus kyseessä vaan mieluummin se uusi-elämä vaihtoehto.