Kadonneen sentterin metsästys kaudelle 2018–2019

  • 146 121
  • 514

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta taas HIFK:lla ei ole mitään akuuttia tarvetta 1. sentterille, eikä 1. senttereitä enää tähän vuoden aikaan hankitakaan. Nättinen olisi oiva hankinta keskikaistalle ja toisi joukkueeseen syvyyttä:

Thorell - Tyrväinen - Rask
Kangasniemi - Santala - Tallberg/Lessio
Lessio/Tallberg - Nättinen - Nordgren
Åsten - Keränen -Petrell

Tuolla tapeltaisiin mestaruudesta.
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
About näin kai ajatellaan. Tottakai ideaalitilanteessa saataisiin uskomattomat kädet ja jalat omaava kaveri, mutta jos puoli Eurooppaa etsii samanlaista pelimannia, niin ei Nättinen välttämättä ole kyllä missään nimessä olisi huono haku.

Jos tällainen sentteri löytyy, niin mikä on Tyrväisen ja Santalan rooli? Santala ei ole soveltuva kolmosen keskelle. Tyrväinen sinne soveltuisi, mutta omasta mielestäni tuo olisi sellainen Jullen päälle kuseminen etten sitä haluasi nähdä. Tyrväinen on monipuolisuudellaan minun makuun top-5 sentteri Liigassa ja alkaa tuntua, että viimeinen vuosi nauttia miehen palveluksista.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nättinen tais pelailla viime kauden muodossa Tuppurainen-Immonen-Nättinen jos en ihan väärin muista ja laidassa?

En näe Nättiselle kyllä käyttöä. Ja toisaalta jo pelaajalle itselleen olisi ehkä parempi hakea se kärkiketjun paikka muualta.
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nättinen tais pelailla viime kauden muodossa Tuppurainen-Immonen-Nättinen jos en ihan väärin muista ja laidassa?

En näe Nättiselle kyllä käyttöä. Ja toisaalta jo pelaajalle itselleen olisi ehkä parempi hakea se kärkiketjun paikka muualta.

Ei ole kyseessä sama Nättinen. Joonas menisi heittämällä laiturin paikalle joukkueeseen. Vähän eri kaliiberin mies.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko niin ettei Tyrväinen Santala ole tarpeeksi hyvä kaksikko tulosyksiköiden keskelle?

Thorell, Tyrväinen, Rask. Siinä meillä on loistava ykksketju ja sitä kautta loistava ykkössentteri. Ei kannata jäädä odottelemaan mitään veret seisauttavaa taituria, kun sellaista ei välttämättä edes tarvita. Saati että sellainen saataisiin. Tarvitaan kunnollinen ylempien ketjujen sentteri.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole kyseessä sama Nättinen. Joonas menisi heittämällä laiturin paikalle joukkueeseen. Vähän eri kaliiberin mies.

Ohhoh nyt kävi lapsus, pahoittelut. Kuitenkin, en näe tarvetta Juliukselle. Joko se haaviin uiva "jäätävä" ykkönen tai sitten mennään näillä.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Oli uusi sentterihankinta kuka tahansa, niin en lähtisi rikkomaan ainkaan hyvin toimivaa Tyrväisen ketjua ja Iikkakin saisi jatkossakin viilettää Santalan vierellä. Ei tehdä Ika Lehkosen kardinaalimunausta, kun sekoitti toimivan pakan Calounin palatessa meille.

Minäkään en vaadi, että uuden senan on pakko olla lähtökohtaisesti parempi kuin Julle ja Tommi, mutta olisihan se hienoa, jos sellainen sattuisi löytymään. Jopa se monen lyttäämä Myttynen olisi ollut hyvä täydennys kolmanneksi keskushyökkääjäksi. Vetää puolen pinnan keskiarvolla itänaapurissa (2 viimeisintä joukkuettaan) ja maajoukkuevisiittikkin meni kohtuullisen hyvin. Ei se mikään yhden kauden ihme ole, ei ollut Thorellkaan, vaikka sellaiseksi täällä jotkut tuomitsi punaisiin tullessaan.

Julius Nättinen kiinnostaa siksi, että olisi sellainen Goldobin-tyylinen haku eli nuori, potentiaalinen, urallaan eteenpäin menevä pelaaja. Toisi sellaista raikkautta kokeneiden sentteriemme joukkoon. Riskejäkin tällaisessa hankinnassa olisi enemmän kuin “VL-myttysissä”, mutta ei noi keräset/åstenit/koivistot vakuuta ollenkaan kolmosen sentterinä.

PS. Koivistolle en näe mitään käyttöä HIFK:ssa. Ei ole ilmassa merkkejä, että olisi nousemassa lähellekään toissa kauden läpimurtokauttaan. Mieluummin peliaikaa Lundellille ja muulle nuoriskaartille.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Ohhoh nyt kävi lapsus, pahoittelut. Kuitenkin, en näe tarvetta Juliukselle. Joko se haaviin uiva "jäätävä" ykkönen tai sitten mennään näillä.

Kyllä sinne sentteri tarvitaan. Se puuttuu jo lukumäärällisesti. Jos taas on, että on mahdollisuus saada joku jo valmis tapaus niin sitten, muussa tapauksessa Nättinen on ihan oiva vaihtoehto.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla ei nyt todellakaan ole Malista ikävä, mutta joku hänen tyylinen sentteri riittäisi tohon ihan hyvin. Taistelisi sitten Santalan kanssa siitä kumpi on "kakkonen".
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla ei nyt todellakaan ole Malista ikävä, mutta joku hänen tyylinen sentteri riittäisi tohon ihan hyvin. Taistelisi sitten Santalan kanssa siitä kumpi on "kakkonen".

Itse taas mietin asian juuri sillä tavalla, että Malinen ja Santala eivät missään nimessä mahdu samaan joukkueeseen. Molemmat sellaisia verkkaisesti luistelevia taitosenttereitä. Kyllä nimenomaan HIFK tuolta kolmannelta sentteriltä vaatisi enemmän luisteluvoimaa, että saataisiin selkeästi erilainen sentteri ja tukisi sitä pelitapaa, jotka HIFK haluaa sisään ajaa. Luulenkin Malisen lähdön taustalla olevan juuri tämän syyn. Santalakaan ei ole optimaalinen tuohon nopeaan ja prässäävään pelitapaan, mutta hänen kohdallaan plussat voittavat miinukset ja laitahyökkääjäosastolta löytyy hänen kenttäänsä juuri sopivanlaisia palasia paikkaamaan niitä puutteita. Santalan tarvitsee vain laittaa kiekkoa liikkeelle.

Lisäksi tällä hetkellä Malisen vaihto Santalaan tuntuu loistavalta. Santala tuo erikoisosaamista aloituksiin ja ylivoimiin, eli suurimpiin puutteisiin ja lisäksi on kokenut liiderihahmo, jonka varaan voidaan rakentaa aina toimiva ketju, ketjun numeroinnista huolimatta. Nättinen ei ole ihan sitä itse tuohon ajattelin, mutta vahvistaisihan hän kiistatta joukkuetta. Itse mietin vain astetta kovempaa sentteriä ihan siinäkin mielessä, että sentteriosasto pysyisi riittävän laadukkaana yhdestä loukkaantumisesta huolimatta. Haen tässä sitä HIFK:n tarvitsemaa ylivertaista materiaalia.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse taas mietin asian juuri sillä tavalla, että Malinen ja Santala eivät missään nimessä mahdu samaan joukkueeseen. Molemmat sellaisia verkkaisesti luistelevia taitosenttereitä. Kyllä nimenomaan HIFK tuolta kolmannelta sentteriltä vaatisi enemmän luisteluvoimaa, että saataisiin selkeästi erilainen sentteri ja tukisi sitä pelitapaa, jotka HIFK haluaa sisään ajaa. Luulenkin Malisen lähdön taustalla olevan juuri tämän syyn.

Tämäpä näin. Keskikaistalta itse ainakin tykkään löytää monipuolisuutta. Julle on Liigaeliittiä yleismiehenä ja omaa rahkeet olla selkeä ykkönen oikeassa ketjussa. Apassin kuvaus Santalasta osuu nappiin ja lisänä se kovien pelien kokemus, ahh. Diggaan. Nykopp on hyvä injury- mies ja runkosarjan pituuden huomioonottaen aina pitää yksi sellainenkin olla. Myönnän puhtaasti dislike-fiilikseni hänestä. Yllättäköön.

Nättinen olisi ihan raikas hankinta, en vastustaisi. Sanotaan nyt skeptisesti, ettei ihan vakuuta mutta vähänpä miehestä tietoa on muutenkaan. Mitään hidasta luikertelijaa ei tarvita vaikka minkälainen syöttökone olisi. Selinin kiekko huutaa nopeutta, nopeutta ja nopeutta.
 

444

Jäsen
Nykopp on hyvä injury- mies ja runkosarjan pituuden huomioonottaen aina pitää yksi sellainenkin olla.
Mä en kauheasti lämpene yksittäisten pelaajien dissaamiselle (vaikka toki itsekin sitä harrastan, mutta se on vain silloin hyväksyttävää), mutta tälle heitolle kyllä sytyn. Hyvä injury-mies. :D
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en kauheasti lämpene yksittäisten pelaajien dissaamiselle (vaikka toki itsekin sitä harrastan, mutta se on vain silloin hyväksyttävää), mutta tälle heitolle kyllä sytyn. Hyvä injury-mies. :D

Joo, otteet kaukalossa ratkoo sen dissaanko vai en. Kyllä Nypsillä on tie auki mun pumppuun jos sen peliotteilla lunastaa.

Jos jengi voittaa ja pelaa hyvää lätkää on jokainen kentällä pelannut ns. Hyvä kundi. Sellasta tää fanius joskus on.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuun naapuriin huutelemaan vähän. KHL:stä olis vapautumassa semmonen nimi kun Dustin Boyd, joka olis mun mielestä pätevä sentteri teille. Ei oo tänä vuonna päässy oikeen pelaamaan Moskovassa, ja nyt ovat purkaneet sopimuksen Dynamon kanssa.

Nopeahko voimahyökkääjän tapainen joka on myös hyvä aloituksissa.

Dustin Boyd at eliteprospects.com
 

Sipilpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuun naapuriin huutelemaan vähän. KHL:stä olis vapautumassa semmonen nimi kun Dustin Boyd, joka olis mun mielestä pätevä sentteri teille. Ei oo tänä vuonna päässy oikeen pelaamaan Moskovassa, ja nyt ovat purkaneet sopimuksen Dynamon kanssa.

Nopeahko voimahyökkääjän tapainen joka on myös hyvä aloituksissa.

Dustin Boyd at eliteprospects.com

Näköjään ollut Selinin valmennettavana Barys Astanassa 13-14. Ei herätä näin ensivilkaisulla suurta mielenkiintoa.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Ketuttaa, kun ehti innostua ja Salmelaiselle tuttu kaveri. Toivotaan tämän tarkoittavan sitä, että on toimistolla toinen vahvistus tiedossa.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Olisi kyllä kelvannut erityisesti kolmen vuoden diilillä, jolloin tästä "kasvatusvuodesta" jää hyöty käteenkin. Voi jo ensi vuonna olla sarjan kärkisenttereitä.

Todellakin olisi kelvannut tuolla diilillä. Lievä skeptisyyteni koski lähinnä yhden kauden diiliä.

On kyllä melko kova sentteristö myös JYPillä. Oispa meillä edes yksi sentteri, joka olisi sekä nopea että taitava/syöttötaitoinen!
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Alkanut Petteri Wirtasella kohtuullisen kivasti. Ja vielä ottaen huomioon, ettei kaverilla ole edes kunnon joukkuetreenejä TPSn kanssa kesällä alla. Arvasin, että mies on vielä kova luu tähän sarjaan.

Löi TPSn sentteristön samantien sarjan parhaaksi. Filppula, Palve, Wirtanen, Virtanen. Niin kova, että voivat jopa peluuttaa Filppulaa laidassa.

Jos PW tekee vielä loppukauden sopparin ja Korpikoski pystyy vielä pelaamaan tällä kaudella täysipainoisesti, niin ovat kyllä vahvoja mestaruussuosikkeja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös