Mainos

Kaatuneet torrent-sivustot

• 146 657
  • 556

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Padis
...

Ethän sä saatana autoa/muijaa ota ennen koeajoa.

Levyjä voi aika usein kuunnella netissä tai liikkeessä ennen ostopäätöstä _laillisesti_. Lähes jokaisestsa softasta on tarjolla kokeiluversio _kokeilukäyttöön.

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Axel K.
Levyjä voi aika usein kuunnella netissä tai liikkeessä ennen ostopäätöstä _laillisesti_. Lähes jokaisestsa softasta on tarjolla kokeiluversio _kokeilukäyttöön.

Usein nämä ovat 30 sekunnin pätkiä kappaleista. Levykaupassa en kehtaa kuunnella koko levyä saatika eläytyä musiikkiin(yleensä sisältää jotain toimintaa, mitä joku voisi pitää nolostuttavana) Levyä pitää usein kuunnella pidempään päästäkseen sisälle itse asiaan. Vielä en ole mielestäni törmännyt tälläiseen vaihtoehtoon. Pistä ihmeessä mulle linkki jos tälläinen paikka virtuaalimailmassa löytyy.

Hielo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, Espoo Blues, HIFK
Viestin lähetti Padis
Usein nämä ovat 30 sekunnin pätkiä kappaleista. Levykaupassa en kehtaa kuunnella koko levyä saatika eläytyä musiikkiin(yleensä sisältää jotain toimintaa, mitä joku voisi pitää nolostuttavana) Levyä pitää usein kuunnella pidempään päästäkseen sisälle itse asiaan. Vielä en ole mielestäni törmännyt tälläiseen vaihtoehtoon. Pistä ihmeessä mulle linkki jos tälläinen paikka virtuaalimailmassa löytyy.
Päätätkö ravintolassa vasta syötyäsi, aiotko maksaa ruoasta yhtään mitään? Ethän toki voi tietää etukäteen tuntemattomassa ravintolassa, maistuuko ruoka loppuun asti hyvältä, tuleeko vatsa varmasti täyteen, ja miten kanssaihmiset käyttäytyvät. Hintaakin on helposti enemmän kuin CD-levyssä.

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Viestin lähetti Padis
Heh. Katoppas tuo Tinke-80 linkki tuosta itse scenestä. FR:n ratsia on aika mitätön juttu verrattuna tuohon bisnekseen mitä maailmalla tehdään. Ja sillä tehdään oikeasti rahaa.
No mitä se suomen poliisi nyt maailmanbisnestä alkaa selvittää, hoitakoon näitä kotimaan ongelmia kun näyttää löytyvän.
Viestin lähetti Padis
Ethän sä saatana autoa/muijaa ota ennen koeajoa.
Onneksi musiikin hankinnassa ei olekaan kyse loppuelämän kestävästä valinnasta, tai kymmenientuhansien eurojen investoinnista.

Lisäksi, musiikin lataaminen omaan käyttöön on laillista, sen sijaan tekijänoikeuksin suojattujen kappaleiden jakelu netin välityksellä - saati taloudellisen hyödyn ottaminen tästä - ei ole sallittua. Jos siis imuroit jostain biisejä, niin ei siinä vielä lakia rikota. Sen sijaan jos pidät nurkassa palvelinta pystyssä jossa säilytät 15.000 suosittua biisiä ja myyt viikon kestäviä käyttöoikeuksia pilkkahintaan haluaville tai myyt poltettuja XP levyjä corporate key:llä Citymarketin ilmotustaululla halpaan hintaan, niin voitaneen jo olla sitä mieltä että toimintasi on laittoman lisäksi täysin moraalitonta.
Viestin lähetti Padis
Levykaupassa en kehtaa kuunnella koko levyä saatika eläytyä musiikkiin(yleensä sisältää jotain toimintaa, mitä joku voisi pitää nolostuttavana) Levyä pitää usein kuunnella pidempään päästäkseen sisälle itse asiaan.
Varmaan jo lyhyelläkin kuuntelulla osaa kertoa jos ei pidä levystä. Ehta rasvatukka erottaa jo sekunneissa, että kuultavan orkesterin tuotanto on hip-hoppia ja ymmärtää siirtyä demoamaan jonkin toisen orkesterin tuotantoa. Cd-levyn hinta nykyiselläänkään ei ihan niin paljoa päätä huimaa että ihan tarvitsisi köyttä alkaa rasvailla vaikka joku hieman huonompikin hankinta hyllyyn eksyy.

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Padis

Eri bändin sivulla on monesti pätkiä tai jopa kokonaisia kappaleita. Tuossa yksi esimerkki --> http://www.apple.com/itunes/store/discover.html

Kyllä aina löytyy selityksiä ja tekosyitä, jotka tukevat omaa kantaa. Mutta tuohon musiikkihommaan en tämän enempää ota kantaa, kuten jo jossain aiemmassa viestissä mainitsin.

Montako tuhatta kilometriä muuten koeajossa ajat autoa? Yleensähän ne viat ilmenevät vasta pitkän ajan kuluttua...

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Hielo
Päätätkö ravintolassa vasta syötyäsi, aiotko maksaa ruoasta yhtään mitään? Ethän toki voi tietää etukäteen tuntemattomassa ravintolassa, maistuuko ruoka loppuun asti hyvältä, tuleeko vatsa varmasti täyteen, ja miten kanssaihmiset käyttäytyvät. Hintaakin on helposti enemmän kuin CD-levyssä.

Todella harvoin käyn ravintolassa mitä en tiedä/kaveri ei ole suositellut hyväksi. Se on pakko kaikkien tunnustaa, että nykyään musiikkiteollisuudessa on tarjolla niin paljon paskaa, ettei meinaa löytää mitään hyvää. Ja ne oikeasti hyvät on aikas harvoin missään kuunteluhässäkässä levykaupassa. Kuten jo sanoin aikaisemmin, niin olisi löydettävä kultainen keskitie.

Viimeksi muokattu:

Kasatonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, San Jose Sharks
Viestin lähetti Jussi77
Onneksi musiikin hankinnassa ei olekaan kyse loppuelämän kestävästä valinnasta, tai kymmenientuhansien eurojen investoinnista.
Off topic: Ajat loppuikäsi samalla autolla kun muijan ylläpito maksaa kymmeniä tuhansia? :)

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Padis
Usein nämä ovat 30 sekunnin pätkiä kappaleista. Levykaupassa en kehtaa kuunnella koko levyä saatika eläytyä musiikkiin(yleensä sisältää jotain toimintaa, mitä joku voisi pitää nolostuttavana) Levyä pitää usein kuunnella pidempään päästäkseen sisälle itse asiaan.
Eikös olekin harmittavaa, kun vaatekaupassa kehtaa sovittaa vaatteita vain muutaman minuutin per vaatekappale. Eihän siinä voi millään tietää, miltä sama vaatekappale näyttää päällä kuluneena. Kyllä nekin pitää saada kolmen kuukauden testiin, että ne kerkiää edes pestä muutamaan kertaan.

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Ossi
Eikös olekin harmittavaa, kun vaatekaupassa kehtaa sovittaa vaatteita vain muutaman minuutin per vaatekappale. Eihän siinä voi millään tietää, miltä sama vaatekappale näyttää päällä kuluneena. Kyllä nekin pitää saada kolmen kuukauden testiin, että ne kerkiää edes pestä muutamaan kertaan.

En puhunut mistään kolmen kuukauden testistä. (kuten aikaisemmasta viestistä voi lukea) Nyt verrataan keskenään sellaisia asiaoita mitä ei voi verrata. Vaatetus ei ole = musiikki ainakaan minulla. Myönnän kyllä, että on jossain määrin tekopyhää paasata waretuksen puolesta, mitä en ole tarkkaanottaen edes tehnyt. Siitä musiikista mitä olen imuroinut kuuntelen nykyään n. 1 promillea enkä edes kuseta itseäni. Levyjen ostaminen oikealla rahalla kuuluu edelleen tapoihini vaikka muuten huonot ovatkin. Ehkä mulla oli ajatuksena päällimmäisenä uusien bändien löytämisen helppous esim. DC++ käyttämällä. väitän edelleen, etten olisi koskaan kuullut koskaan joistain artisteista muuten. Sitten tulee EHKÄ käytyä keikoilla/ostettua jopa levy. Tuo vertaus autosta ja naisesta oli heitetty vähän huumorilla jos ei vielä ole auennut.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti Jermu
Siis muuten täydellinen anarkia, ainoastaan raiskaajat, pedofiilit ja murhaajat tuomitaan? Mihinköhän se johtaa?

Eihän tämmöinen typeryys ansaitsi kommenttia, mutta tässähän tätä raapustaa muun toiminnan ohella.

Siinä vaiheessa, kun alamme näkemään oikeita korvauksia raiskauksen uhreille, voidaan harkita jotain kovempia sakkoja myös "omaisuusrikosten" tekijöille.

Raiskauksen uhri saa vaikkapa 1200e korvausta ja teon tekijä maksaa ties mitä pikkusummia.

Samaan aikaan monet ihmiset, joilla olisi ollut huikea tulevaisuus työelämässä joutuvat maksamaan parin omakotitalon verran korvauksia jostain laskennallisista menetyksistä.

EDIT:viilaus

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti pernaveikko
...
Samaan aikaan monet ihmiset, joilla olisi ollut huikea tulevaisuus työelämässä
...
EDIT:viilaus

Toiset haluavat päteä warettamalla, toiset tekemälle esim. softaa.

Voi miettiä sitä, kumpaa "ammattiaitoa" työnantajat arvostavat enemmän.

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Varastamista vai ei

Itse warettaminenhan sinänsä on rikollista, varsinkin jos ajatellaan tilannetta että pistetään jakoon teratolkulla takijänoikeuslain suojaamaa materiaalia. Mutta nämä esimerkit missä pelkkä imuttaminen rinnastetaan suoraan varastamiseksi, kieltämättä hiukan huvittaa.
Levy-yhtiöiden ja artistien viljelemää propagandaa, sanon minä. Heitänpä itsekin asian selventämiseksi esimerkin:

Varastaminen vs. imuttaminen
a) Pekka löytää levykaupasta himoitsemansa Eminemin uuden CD:n. Hänellä ei ole rahaa ostaa sitä, joten hän päättää varastaa sen. Levy-yhtiö, teosto, ja itse artisti ei kärsi mitään tappioita, mutta jälleenmyyjä kärsii äänitteestä maksamansa hinnan. Pekka tekee rikoksen ja syyllistyy näpistykseen, mutta itse artistia, levy-yhtiötä, ja tekijänoikeuksia valvovia järjestöjä tämä rikos ei kiinnosta pätkääkään. Tällaisista varastamisista ei myöskään puhuta pahemmin internetin keskustelupalstoilla - niitähän tapahtuu harva se päivä melkein joka kaupassa.
b) Pekan kaveri Jaska haluaa myös saman levyn, ja löytääkin sen netistä (lataamiseen hän sai idean kyseisen levyn mainoksesta, jossa sanottiin: "Osta, älä lataa"). Jaska siis lataa pelin.
Yksikään levykauppa ei kärsi minkäänlaisia tappioita. Levy-yhtiö ja teosto käyvät kuumana, vaikka Jaska ei edes syyllisty mihinkään rikokseen (ellei pistä lataamaansa levyä jakoon). Keskustelupalstoilla vaahdotaan, kuinka vakavasta rikoksesta onkaan kyse - sehän on varastamista!!!

Pekka ja Jaska saivat kumpikin levynsä ilmaiseksi. Pekka aiheutti tappiota jälleenmyyjälle, Jaska aiheutti mahdollisen tulonmenetyksen teostolle, levy-yhtiölle ja artistille (joka sekin yhteenlaskettuna on todennäköisesti pienempi kuin Pekan jälleenmyyjälle aiheuttama tappio). Pekka syyllistyi rikokseen, Jaska ei. Pekka varasti, Jaska ei.

Onko siis imuttaminen varastamista - EI.
Sen sijaan tavaran jakoon laittaminen on selvää "haitantekoa". Ei sekään suoranaista varastamista ole, mutta tulonmenetyksiä aiheuttavaa toimintaa kuitenkin - riippuen tietenkin toiminnan laajuudesta. Ja ennenkaikkea lainvastaista, toiminnan laajuudesta riippumatta.

Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Ihmeellistä, miten paljon surkeita vertauksia ovat ihmiseet latoneet yhteen ketjuun. Todellakin älykästä verrata musiikkiin tutustumista esimerkiksi vaatteen sovittamiseen. Hedelmällistä ja vie keskustelua mukavasti eteenpäin.

Levy-yhtiöt taistelevat tuulimyllyjä vastaan, muutos tulee kuitenkin, ihan sama mitä Mr.Big Shot sikari suussaan sanoo. Oikeastaan p2p, kuten tietokonemaailma yleensäkin, on hyvin tyypillinen ihmiskunnan keksintö. On hyviä ja huonoja käyttötarkoituksia ja kaikkea siltä väliltä, aina kuitenkin uudet keksinnöt käyttöön otetaan, vaikka lähes aina niitä joltain taholta vastustetaan.

Ja helmimielipiteisiin:

Viestin lähetti Jussi77
Varmaan jo lyhyelläkin kuuntelulla osaa kertoa jos ei pidä levystä.

No ei kyllä pidä paikkaansa. Ainakaan minun kohdallani ja rohkenisin sanoa, ettei monen muunkaan.

Viestin lähetti Axel K.
Siitähän nykyään monet ongelmat johtuvat, kun vanhemmat eivät pysty pitämään lapsiaan kurissa ja vastineeksi sysäävät syyn yhteiskunnan niskoille. Meikäläisen poika ei wareta ikänsä puolesta, eikä wareta myöhemminkään.

Tähän voisi pistää paskaisen naurun. "Ei wareta myöhemminkään"? Sinähän se Axeli varmaan sen päätät! Harmi, että jossain vaiheessa pikkuaxelilla tulee olemaan omakin elämä ja voi tehdä omat päätöksensä.

Viestin lähetti Axel K.
Kyse on vaan kurista tai sen puutteesta ja vanhempien tietoisuudesta tai tietämättömyydestä.

Joo, ihan selvä homma. Vanhempien piikkiin menee ja 2000-luvun-X-pullamössö-mokkalattesukupolven selkärangattomuuden. Herätyyyys, Axel. Fasismijuna meni jooooo.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minä en oikein ymmärrä, mutta siinä ei olekaan mitään uutta. Jos nämä pekat ja jaskat hankkivat täysin tarkoituksella hyödykkeen - jolla on ihan oikea hinta - maksamatta ja ilman sen hyödykkeen tuottajan/myyjän lupaa, siinä on minun käsitykseni mukaan jotain vilunkia. En keksi parempaakaan termiä kuin varastaminen tälle toiminnalle. Saahan sitä toki keksiä mitä mielikuvituksellisempia selityksiä ja perusteluja toiminnann laillisuudelle, jos se sädekehä siitä kirkastuu, mutta minä kutsun sitä taas valehteluksi. Itselleen valehtelu on siitä hauskaa puuhaa, että siitä ei kovin moni tule moralisoimaan jälkeenpäin ja sillä on taipumusta muuttua totuudeksi ajattelijan omassa päässä.

Kun näitä teennäisiä esimerkkejä nyt keksitään oikein urakalla, niin heitänpä sekaan yhden mieltäni askarruttavan tilanteen. Jos Vilppi-Ville lataa netistä musiikkia artistin virallisilta sivuilta, missä on ihan maininta vapaasti ladattavista tiedostoista ja laittaa biisit uudelleen jakoon, onko se väärin? Biisithän on hankittu täysin rehellisesti artistin suostumuksella, mutta onko uudelleenjakelu korrektia? Ja mistä patologinen varas Pekka voi tietää, onko Villen jakama kappale vapaasti ladattu vai julmasti waretettu? Normaalistihan Pekka imuttaa vain waretettuja biisejä, mutta nyt voikin olla kyseessä hänen kiusakseen ihan oikeasti ilmainen näyte.

Internet on kehittynyt nopeammin kuin kankea oikeuslaitos. Kun nyt kaikki vakuuttelevat warettelun laillisuutta ja keksivät oikein hyviä perusteluja toiminnalleen, mikä on tilanne sitten, kun oikeuslaitos havahtuu ja tukkii porsaanreiät? Kääntävätkö warepellet takkinsa ja rupeavat saarnaamaan laittomuuksia vastaan? Vai tekeekö tilaisuus edelleen varkaan?

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Jos kerran esimerkkeja heitellaan niin laitetaan nyt viela yksi esimerkki ja kysymys. Jos sama tuote on ladattavissa netista maksullisena virallisella sivulla ja toisaalla ilmaisena esim bittorrentin kautta, niin mitakohan tekevat Pekka ja Jaska ? Varsinkin jos sattuvat olemaan viela koyhia opiskelijoita. Ja kovinkaan moni ei ehka valitse sita Pekan alkuperaista kaupasta varastamista, silla sehan on oikeudessakin jo historiallisesti ollut tuomittavaa. Mutta koska Jaskan tapauksesta ei ole niin montaa ennakkotapausta, vaan yleinen kasitys on etta toiminta on ihan jees eika aiheuta kenellekaan tappiota, niin niita Jaskoja onkin sitten aika useita kappaleita.

Edelleen nostaisin esiin sen pointin joka jo edellisessa viestissani laitoin mutta ilmeisesti warettamisen puolustelijat ovat vielakin missanneet: Se tuote ei ilmesty kauppaan/nettikauppaan/finreactoriin ihan vaan tyhjasta. Kylla sen tuotteen tekemiseen on ihan oikeasti panostettu rahaa ja aikaa. Eika se raha ole mitaan "mahdollista menoa" vaan ihan kaypaa rahaa/massea/valuuttaa. Tuotteen tekija on hyvan matkaa miinuksella ennenkuin yhtaan tuotetta on myyty. Ja kun tarpeeksi moni tekee Jaskat ja latailee tuotteen ilmaiseksi, niin tekija ei koskaan paase edes omilleen. Nykymaailmassa et enaa maksa niinkaan siita fyysisesta tuotteen osasta (CD/DVD levy, manuaali/kansilapyska) vaan siita itse viihteesta jota tuote tarjoaa. Eli siita oikeudesta pelata sita pelia, kuunnella sita musiikkia ja katsella sita elokuvaa.

Ja jos ette viela usko miten loyhaa yleinen moraali on, niin saa tulla esim. yksityisviestilla kysymaan lukuja kahteen seuraavaan kohtaan:
a) NHL EHM ensimmaisena viikonloppuna netissa myydyt lailliset softwrap versiot
b) NHL EHM saman viikonlopun lauantaina yhdella hetkelle, siis silla sekunnilla, laittoman version bittorrentissa kiinni olleet imuttajat.

Molemmat tuotteet olivat netissa suht samaan aikaan ja ilmainen kokeiluversio oli laajalti saatavilla eli pelkastaan "kokeilumielessa" tuota laitonta versiota ei tarvinnut latailla. Voin sanoa ettei hymyilyttanyt sitten yhtaan. Mutta ai niin, eihan meidan firma siina menettanyt yhtaan mitaan. Mahdollisia tulonmenetyksiahan ne vain, eikos juu.

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Dougie KillMore
...

Tähän voisi pistää paskaisen naurun. "Ei wareta myöhemminkään"? Sinähän se Axeli varmaan sen päätät! Harmi, että jossain vaiheessa pikkuaxelilla tulee olemaan omakin elämä ja voi tehdä omat päätöksensä.

Joo, ihan selvä homma. Vanhempien piikkiin menee ja 2000-luvun-X-pullamössö-mokkalattesukupolven selkärangattomuuden. Herätyyyys, Axel. Fasismijuna meni jooooo.

Ole sinä kommari hiljaa. Kurilla ja fasismilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Se että asettaa lapselle selkeä rajat kertoo mikä on oikein ja mikä väärin on kuria. Toki myös rakkautta tarvitaan, mutta rakkauteen kuuluu rajojen asettaminen.

Toisekseen, mietin, miten tyhmiä ihmisiä tätä palstaa lukee. Nyt see selvisi. Ilmeisesti KAIKKI pitää vääntää rautalangasta. Eli niin kauan, kuin "pikkuakseli" asuu kotona, hän ei wareta. Kyllä meikäläisen tietotaito pitä siitä huolen. Jos hän tekee sitä myöhemmin, koen tällöin osittain epännistuneeni kasvattajana. Mutta ei siihen maailma kaadu. Kyllähän ihmisen kasvuun muukin ympäristö kuin koti vaikuttaa.

Fasismi ja kuri? Jep jep. Tätä se liian pitkälle viety sosiaalidomokratia ja kaiken ymmärtäminen teettää. Jos joku tekee väärin, häntä pitää vaan taputella päähän ja ymmärtää. Muuten on fasisti.

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
RaiPen reippaat pojat
Ottamatta kantaa linkin todenperäisyyteen tämä lasku löytyi netistä. Jos tuo on aito, niin voi poika miettiä kannattiko se waretus loppujen lopuksi.

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
Viestin lähetti Bon
Ottamatta kantaa linkin todenperäisyyteen tämä lasku löytyi netistä. Jos tuo on aito, niin voi poika miettiä kannattiko se waretus loppujen lopuksi.

Ei ole aito jos sitä katsoo vähänkään tarkemmin. Valtionkonttori kirjottaa nimensä Valtiokonttori ja Y-tunnus on dna:n - eilen tätä mietittiin ja selvitys oli varsin helppo, on siellä muitakin virheitä.

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Bon

No oisit nyt ottanu vaan kantaa. Toi on niin juostenkustun näköinen tekele, että vesi valuu silmistä.

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Viestin lähetti Axel K.
Siitähän nykyään monet ongelmat johtuvat, kun vanhemmat eivät pysty pitämään lapsiaan kurissa ja vastineeksi sysäävät syyn yhteiskunnan niskoille. Meikäläisen poika ei wareta ikänsä puolesta, eikä wareta myöhemminkään. Kyse on vaan kurista tai sen puutteesta ja vanhempien tietoisuudesta tai tietämättömyydestä.
Ping !!!
Sitten mä heräsin. Tervettuloa aikuisten maailmaan. Meidän poika ei ikinä wareta eikä notku kioskin kulmilla kaljoissa. Hei oikeasti herää nyt saatana tähän maailmaan. Missä sä elät? Onko sun mutsis päästänyt sua ulos ollenkaan?

Mulla on muuten paljon hyviä lastenleffoja(kiitos FR). Pannaanko tuleen?

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Roman
Ping !!!
Sitten mä heräsin. Tervettuloa aikuisten maailmaan. Meidän poika ei ikinä wareta eikä notku kioskin kulmilla kaljoissa. Hei oikeasti herää nyt saatana tähän maailmaan. Missä sä elät? Onko sun mutsis päästänyt sua ulos ollenkaan?

Mulla on muuten paljon hyviä lastenleffoja(kiitos FR). Pannaanko tuleen?

Tämän siitä saa, kun yrittää keskustella vakavista asioista vakavasti teinien kanssa.

Oleko poika ikinä kuullut _karrikoinnista_ , jota voidaan käyttää tehokeinona mm. keskustelussa?

Toisekseen, se ei ole minun ongelmani, jos äitisi ei välitä sinusta ja ainoa fyysinen kosketus vanhempiisi on ollut isän nyrkki. Meikäläisellä on ollut mahdollisuus muodostaa _oma_ maailmankuvani turvallisessa ympäristössä. Se että se ei ehkä kohtaa joidenkin mummonpotkijoiden yltiövapaata maailmankuvaa, on näiden mummonpotkijoiden oma ongelma.

Kannattaisi opetella lukemaan. Siis ei pelkästään lukemaan vaan myös ymmärtämään lukemansa. Tai sitten jättää väliin aiheet, joista ei ymmärrä yhtään mitään.

Ping!!!

Viimeksi muokattu:

Kaivanto

Jäsen
Onpa tämä nyt ideologisesti värittynyt asia, kun tuosta immateriaalisen tuotteen varkaudesta näkyy lähes pelkästään mustia ja valkoisia mielipiteitä. Eihän siinä ole mitään ristiriitaa, että tekijänoikeuden haltija ei menetä waretuksessa mitään konkreettista hallussaan olevaa ja silti aineeton, tekijänoikeuden suojaama tuote voidaan varastaa.

Kuvittelisin, että musiikissa megasuurten esiintyjien myyntiä imutus jonkin verran laskee. Tosin ilmaisten 'näytteiden' merkitystä on vaikea erottaa jo pelkästään levymyynnistä, saati sitten niiden kerrannaisvaikutuksia koko brändin arvoon. Pienille tekijöille taas ilmaiseksi netissä kiertävät ämppärit ovat merkittävin markkinointikanava ja koko ilmiö näin ollen positiivinen.

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Kaivanto

Kuvittelisin, että musiikissa megasuurten esiintyjien myyntiä imutus jonkin verran laskee. Tosin ilmaisten 'näytteiden' merkitystä on vaikea erottaa jo pelkästään levymyynnistä, saati sitten niiden kerrannaisvaikutuksia koko brändin arvoon. Pienille tekijöille taas ilmaiseksi netissä kiertävät ämppärit ovat merkittävin markkinointikanava ja koko ilmiö näin ollen positiivinen.

Aamen. (sanoi pappi, kun kännissä ruusupuskasta heräsi) Uskoisin, että muutaman vuoden kuluttua nämä kaksi rintamaa lähestyy toisiaan ja ns. mustavalkoisuus loppuu asian tiimoilta. (levy-yhtiöt vs. warettajat)

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieman faktoja:

Piratismi ja waretus eivät koskaan häviä maailmasta. Ei, vaikka viranomaiset tekisivät mitä tahansa. Vaatii aika kovaa itsekuria/moraalia/whatever olla latailematta mitään netistä, kun se tänä päivänä on niin helppoa. Tämä on tosiasia. Vaatisi Suomessakin aikamoista kansan asennemuutosta, että jokamiehen waretus loppuisi. Olen ehdottomasti samaa mieltä siitä, että ensisijaisesti toimenpiteet pitäisi kohdistaa näitä "warez scene" -ryhmiä kohtaan, jotta saataisiin tarjontaa karsittua.

Edelleen tosiasia on, että kysyntää tulee aina olemaan, ja sehän luo taas tarjontaa. Tämä on maailma tänään. Itseäni harmittaa erityisen suuresti nämä esim. musiikkilevyjen kopiointisuojaukset, joista on eniten harmia peruskuluttajalle. Ammattirikollisethan murtavat nämä suojaukset käden käänteessä.

Positiivisia vaikutuksiahan waretuksesta epäilemättä myös on. Voisi ainakin kuvitella, että massamuistien valmistajat ainakin hykertelevät tyytyväisyydestä, kun warettajien täytyy saada kamalle uutta kovalevytilaa ja uusia DVD+/-R(W)-levyjä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy