Mainos

Kaatuneet torrent-sivustot

• 146 651
  • 556

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti ozo
Noh, jos ollaan oikein tarkkoja niin hubeja oli kaksi. Toisessa oli 20Gb:n jako ja toisessa (Satunnaisgeneraattori) tuo mainitsemasi 40Gb:tä.

Jep. Olin juuri pistämässä samaa. Kuulemma pienemmässä oli 2Gb ja suuremmassa se on vaihdellut ilmeisesti 30Gb:n ja 40Gb:n välillä. Näin ovat ihmiset kertoilleet.

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Erittäin epävarman tiedon mukaan KRP olisi ilmoittanut TTY:lle, että sen kannattaa jättää homma tähän, ilmeisesti yksikään "pääkäyttäjä" ei ole tunnustanut syyllistyneensä mihinkään laittomaan.
Saa nähdä mitä tapahtuu. Jos TTY lähtee vääntämään tätä hommaa vielä pidemmälle, niin veikkaan että homma kääntyy vaan perseelleen koulun näkökulmasta.

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti MS
Tottakai sisäverkkoa saa käyttää täyden potentiaalin mukaisesti, mutta ainoastaan opiskelukäyttössä. Tässä ei pitäisi olla mitään ihmeellistä.

No enpä ole moista koskaan käyttänyt, kun ei semmoisia siihen aikaan ollut kun itse opiskelijakämpässä asuin. Mutta johan se nyt järkikin sanoo että nää "vain opiskelukäytössä" on tarkoitettukin aika väljästi tulkittaviksi jutuiksi. Siinä missä sähköpostiakin saisi lähettää vain opiskelutarkoituksessa, ja sitä rataa. Aika harvan opiskelu on sellaista että siinä tarttee jotain helkkarinmoista kaistaa. Enkä tällä tarkoita etteikö waretusta verkossa voisi kieltää, mutta en ymmärrä jöpinöitä siitä etteikö sais soittaa videopuheluita vaihdossa olevalle kumppanille toiselle puolelle maailmaa.

En minä sano että jos lehden luku verkossa on ok, niin waretus on sitä myös. Mutta tuntuu vähän siltä että jos näiden eräiden logiikkaa oikeasti alkaa käyttämään, niin lehden lukeminen (ainakin iltapäivälehden!) pitäisi olla ehdottomasti off limits. Ellei hae erikoislupaa jos tekee jotain harjoitustutkimusta iltapäivälehdistä.

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Sid kirjoitti:
FBI-johtoinen operaatio warez-groupeja vastaan toteutettiin 11 maassa ja haaviin jäi 14 ryhmää:

RiSCISO
Mitä!?

Onko tämä sukua wanhalle RiSC:lle? Joka oli muun muassa fairlightin esi-isälle, kuin myös Razor 1911:lle courierina?

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Sid kirjoitti:
FBI-johtoinen operaatio warez-groupeja vastaan toteutettiin 11 maassa ja haaviin jäi 14 ryhmää:

http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/6593.cfm
http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/4640439.stm

FBI sentään purkaa ongelmaa oikeasta päästä. Jos saadan se alkupää kuriin, niin mitäs käyttäjät sitten imuttavat?
Suomessa taasen kaikkein suurin saatana on se 12v rillipäinen pikkupoika, joka sattuu latamaan pelinsä ja musansa netistä, kun joku ne on sinne laittanut.
Ja turha tulla kertomaan, että ne warettajat on vanhempia tiedän sen. Pointtina on vain se, että niin kauan kun on tarjontaa on kysyntää.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
The Pirate Bay busted

Myös suosittu ruotsalainen torrent-sivusto The Pirate Bay on tänä aamuna kaadettu ainakin toistaiseksi. Jättiratsiaan osallistui noin 50 poliisia ja kolme henkilöä pidätetty kuulusteluita varten.

Lisäinfoa esim. täällä.

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Toivotaan etta tuomioita tulee. Mielenkiintoista nahda miten hommassa kay.

Vincent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern München,Ottawa Senators, HIFK
älytöntä... käsittääkseni ylläpitäjät toimivat täysin Ruotsin lakien mukaan. Taas on suuret monikansalliset yritykset näyttäneet voimansa... ei näin. Kyllä toisen maan lakeja pitäisi kuitenkin noudattaa, jos asia todellakin näin on.'

huoh... teksti-tv:lläkin mainitaan asiasta... Ruotsin lakien mukaan tiedostojen jakamisesta voi saada kahden vuoden vankilatuomion, mutta tässä tapauksessahan varsinaista tiedostojen jakamista ole edes tapahtunut.

Viimeksi muokattu:

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
On hyvin todennäköistä, että tässä tapauksessa poliisille ei jää kuin luu käteen. Piratebayn ylläpitoporukka tuntui tuntevan Ruotsin lainsäädännön tätä asiaa koskien erittäin hyvin ja olen melko varma ettei itse trackeri-servereiltä löydy yhtään mitään mikä määriteltäisiin Ruotsin laissa laittomaksi.

Mielenkiintoista on tuo 50 poliisin "suuroperaatio". Tolla määrällä olisi ehkä Palmen murhakin ratkaistu. Mielenkiinnolla jään odottamaan mitä tästä seuraa. Luultavasti muutamia tekijänoikeuksin suojatun materiaalin jakajia odottaa sanktiot, mutta enpä usko että itse Piratebayn ylläpitoryhmää saadaan narahtamaan, ellei sitten tehdä jotain todella mielenkiintoisia päätöksiä. Loppuviimeksi veikkaan että Ruotsin poliisi häpäisee itsensä, jälleen kerran.

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Harmi juttu kun sivusto aika kätevä oli... köh, köh... eikun siis nätti.

Itsekin tuota teksitv:n juttua hiukan ihmettelin. Tiedostojen jakoa jne mitä ei sivuilla tosiaankaan tapahtunut.
50 poliisia, suuroperaatio, piraattisivusto...

Olikohan tuo nyt aiheellista kuitenkaan...
Tuskinpa niillä itsellään (jos oli sivustonsa käyttäjiä) koneella kaikkia oli mihin torrenteista olisi voinut ladata.
Varmaan jotain löytyy, mutta tuskinpa kovinkaan ihmellisempää kuin peruskäyttäjilläkään näissä asioissa.
Ja nekään ei millään tavalla tuskin liitettävissä itse sivuston toimintaan.

Olihan se vaan ajan kysymys koska tällainen juttu suunnasta tai toisesta tulee tapahtumaan, oli kuitenkin uutisen mukaan maailman 479. suosituin sivusto.
Mutta olettaisin sivuston ammattimaisen luonteen ja ympärillä velloneiden kohujen samanlaisia sivustoja kohtaan opettaneen, että "lakiasiat" oli kunnossa enkä näin usko itsekään että mitään laitonta itse sivuilta/serveriltä/tms löytyy.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Vincent kirjoitti:
huoh... teksti-tv:lläkin mainitaan asiasta... Ruotsin lakien mukaan tiedostojen jakamisesta voi saada kahden vuoden vankilatuomion, mutta tässä tapauksessahan varsinaista tiedostojen jakamista ole edes tapahtunut.

Noo, kyllä siellä joku niitä tiedostoja on jakanut. Sivuston pyörittäjien laillisesta vastuusta on osaa sen tarkemmin sanoa.

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
Tv-uutisissa oli (ihan sanatarkasti en muista) huvittavinta että epäillään ohjanneen käyttäjiä yli 160k piraattisivustolle? Eihän näin ole tapahtunut. Jep jep.

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Veikkaisin, että Pirate Bayn sällit ovat ottaneet hyvinkin tarkkaan selvyyttä siitä, lakimiestensä kanssa, rikkooko torrent-trackkerin ylläpito Ruotsin lakeja. Jostain uutisesta olin lukevinani, että poliisi takavarikoi kaksi rekka-autollista koneita ja servereitä operaation aikana. Siinäpä on pojille tutkimista kerrakseen. Lisäksi ratsianyhteydessä suljettiin täysin laillinen Piratebyrån sivusto, joka on vastakohta antipiratebyrålle. Vähän tuntuu siltä, että joku on vienyt Ruotsin poliisia kuin pässiä narussa jossain vaiheessa. PirateBayn porukka vannoo, että palvelimilta ei lödy mitään mikä rikkoisi tekijänoikeuksia. Eri asia sitten katsotaanko tuo linkittäminen tekijänoikeusrikokseksi. Tästäkin on olemassa ennakkotapus kuurikin Ruotsissa. En vain tahdo löytää sitä mistään netin syövereistä tähän hätään.

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Piratebayn ylläpito on ilmoittanut että mitään logeja ei todellakaan ole, mitään laitonta ei servereillä ole ollut eikä muutenkaan toiminta ole ilmeisesti millään muotoa rikkonut Ruotsin lakeja, tosin viimeinen seikka oli tiedossa jo aiemminkin.

Huvittavaa tuossa ratsiassa on muuten se, että poliisi oli vienyt samaisesta rakennuksesta jossa piratebayn palvelimet sijaitsivat myös kaikki muut palvelimet. Siis sellaisetkin jotka eivät liittyneet asiaan yhtään mitenkään. Luultavasti kohtuu kiukkuisia käyttäjiä tällä hetkellä... Korvauksilta ei varmasti tulla välttymään. Hyvin ne vetää...

Ja kyllä. Minä en tässä ole mikään waren puolestapuhuja, en todellakaan. Paheksun moista toimintaa syvästi. Sen sijaan minua kiinnostaa suunnattomasti tämän kaltaiset tilanteet jossa sananvapautta ja yksilönvapautta poljetaan surutta. Korostan että itse palvelimilla ei siis todellakaan ole ollut mitään laitonta. Moraali on tietysti aivan eri asia, mutta lain silmässä sillä ei liene mitään merkitystä.

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuolla on joukko linkkejä liittyen TPB juttuun -> http://www.istheshit.net/. En ole vielä jaksanut lukea lähellekkään kaikkia juttuja, mutta vaikuttaisi siltä, että Ruotsin poliisi on jonkin verran iskenyt kätensä paskaan. Jos nyt sattuisi käymään niin, että syytteitä ei voida nostaa juuri mistään, niin kai TPB:n ja niiden muiden servujen ylläpitäjät voivat vaatia korvauksia asian tiimoilta. Se jos mikä olisi hauskaa.

Edit: ^18€ pelistä joka on juuri saapunut kauppaan. Missä päin suomea?

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0388

Viimeksi muokattu:

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Padis kirjoitti:
Tuolla on joukko linkkejä liittyen TPB juttuun -> http://www.istheshit.net/. En ole vielä jaksanut lukea lähellekkään kaikkia juttuja, mutta vaikuttaisi siltä, että Ruotsin poliisi on jonkin verran iskenyt kätensä paskaan. Jos nyt sattuisi käymään niin, että syytteitä ei voida nostaa juuri mistään, niin kai TPB:n ja niiden muiden servujen ylläpitäjät voivat vaatia korvauksia asian tiimoilta. Se jos mikä olisi hauskaa.

Edit: ^18€ pelistä joka on juuri saapunut kauppaan. Missä päin suomea?

Kyseessa oli kuvitteellinen esimerkki. Luetaan niita juttuja ajatuksen kanssa *hymio*

Tuosta Ruotsin jutusta viela sen verran etta etsintaluvassa puhuttiin myos avunannosta tekinjanoikeusrikkomuksiin: "The warrant was valid for all datacentres of Rix|Port80 and was directed at The Pirate Bay. The allegation was breach of copy-right law, alternatively assisting breach of copy-right law." Eli lahinna siita syysta mielenkiintoista nahda miten kay. Kuten jo todettua, varsinaista laitonta aineistoahan itse saitilla ei ollut, kunhan toimivat lainrikkojien valikatena.

EDIT: jos muuten aletaan viilaamaan pilkkua, niin esim. taalla pain Suomea:
http://www.dose.net/Dose_Product.asp?productId=102823
Veikkaan kuitenkin etta silloin ei kuitenkaan esimerkin tuotantokustannukset riita taman pelin kohdalla.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy