Käyttäjien väliset vedonlyönnit – vedonlyöjien luotettavuus

  • 126 486
  • 781

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miehen viestihistoriasta löytyy sitten sieltä viimeisten viestien joukosta pään aukomista muita käyttäjiä kohtaan, kun muistuttelevat julkisesti että veto pitäisi maksaa.
Piti oikein käydä stalkkaamassa. Huikea poistuminen palstalta!

Ja itse ketjun aiheeseen, niin ainakin itseäni vituttaisi ylikaiken jos täällä vedetään vetoja ja sitten keksitään jotain päivämääriä kun pitäisi vihdoin velkojen maksuja suorittaa, mutta samalla on kadottu kuin pieru saharaan.

Noloa.

Onneksi itselläni ollut vuosien mittaan pelkkiä hyviä kokemuksia käyttäjien välisistä vedoista. Itsekin ollut maksumiehenä muutaman kerran ja aina sopinut heti ratkettua joko päivä jolloin maksan, taikka vastaavasti suoraan kuitannut.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
@Kuopionkukko on näköjään paikalla, muttei läsnä. On ainakin klo. 5.32 ollut kirjautuneena palstalla tänään. Hieronee karvaisia käsiään yhteen luomansa spektaakkelin äärellä. Erikoista toimintaa!
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Löin hänen kanssaan aikoinaan 50 euron vedon siitä, että pääseekö Saara Aalto euroviisufinaaliin. Hottentotti hävisi vedon ja lupaili 5kk ajan että "maksaa ensi viikolla". Miehen viestihistoriasta löytyy sitten sieltä viimeisten viestien joukosta pään aukomista muita käyttäjiä kohtaan, kun muistuttelevat julkisesti että veto pitäisi maksaa.

Yksi huvittava piirre tässä keississä oli sekin, että mies on perustanut tänne ketjun missä pohtii television visailupelien luotettavuutta. Samalla tosiaan itse paljastuu kusettajaksi.

Tähän @Kuopionkukko vetoon kun kaveri hävisi mulle 20€ niin kysyin pari kertaa yksityisesti että voi mun puolesta maksaa vaikka 5€ erissä. Tässä on kulunut jo 3kk niin kyllä siinä ajassa olisi pitänyt jo kerran 5€ löytyä.

Mutta kun halua ei ole maksaa ja vaikka niin sanoikin että 19.8 laittaa kaikille jotain niin ei ainakaan mulle laittanut.

No eipä k.o tyyppi enää tämän jälkeen tuolla nimimerkillä ketään voi enään kusettaa.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Saiko pojat rahat eilen? Aina jaksaa naurattaa/yllättää nämä vedonlyöjät. Edes 20 velkaa ei pysty 4 kuukauteen maksamaan, kun on pitänyt ruokaa ostaa tai KalPan kausikortti.

Vaikka jumalauta palaisi talo ja joutuisi työttömäksi, niin luulisi joku keino oleva, että voisi neljään kuukauteeen hoitaa leffalipun hinnan velkansa pois.

Jos ei päivään pysty näitä vetovelkoja maksamaan, niin ei kannata kyllä osallistuu. Ei ole reilua kellekkään se. Eikä summa ole se idea vaan periaate.
Nettipalstan kunnia ei valitettavasti ole niin iso asia itselleni että maksaisin nämä velat ensimmäisenä pinosta pois, kyllä ne on valitettavasti siellä viimeisenä jonossa.

Täällä useamman vuoden vetoja voittaneena on itseltänikin jäänyt kaksi vetoa saamatta. Hävityt, osan viiveellä, olen aina maksanut. Tulen maksamaan nämäkin. Paska puhetta kunnes on maksettu, tiedän. Mutta tulen hoitamaan. Sitä odotellessa sirkus voi pyöriä ihan rauhassa. Eilen tuli rahaa kuten pitikin mutta kuten totesin muut asiat ensin.
 

Aapee79

Jäsen
Nettipalstan kunnia ei valitettavasti ole niin iso asia itselleni että maksaisin nämä velat ensimmäisenä pinosta pois, kyllä ne on valitettavasti siellä viimeisenä jonossa.

Täällä useamman vuoden vetoja voittaneena on itseltänikin jäänyt kaksi vetoa saamatta. Hävityt, osan viiveellä, olen aina maksanut. Tulen maksamaan nämäkin. Paska puhetta kunnes on maksettu, tiedän. Mutta tulen hoitamaan. Sitä odotellessa sirkus voi pyöriä ihan rauhassa. Eilen tuli rahaa kuten pitikin mutta kuten totesin muut asiat ensin.
No semmoinen viesti. Varmasti maksan, en toki tiedä milloin ja lupasin toki 19.8, mutta en nyt kuitenkaan maksanut, koska ei ole kunnia-asia.

Kerro nimimerkit, ketkä sulle ei ole maksaneet? Ruvetaan heiltäkin asioista kyselemään.

Ja älä nyt "aikuinen mies" kehtaa valehdella, että sulla ei ole 4kk vara maksaa jotain 20e velkaa vaik 5e osissa. Kuten sanoin, vaikka koti palaisi ja työpaikka lähtis, niin vetojen(velkojen) maksu on aika prio 1, kerta itsekin odottaisit, että vastapuoli hoitaa asian kohtuullisessa ajassa.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Voin vain kuvitella millainen älämölö ja muiden lynkkaaminen olisi KK:lla päällä jos itse olisi saamapuolella. Nyt sitten todetaan, että vetovelat ovat kyllä aivan viimeisenä siellä pinossa ja eipä mahda mitään.
 

Telemarketti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä sanattomaksi vetää... Eli oletko mielestäsi nyt sirkuksen uhri @Kuopionkukko? Ota huomioon, että olet itse tänne sirkuksen pystyttänyt.

Se velka on ihan oikeasti 50€+50€+20=120€. Ja aikaa maksaa on ollut noin neljä kuukautta. Nautitko tästä huomiosta vai miksi jatkat tätä pelleilyä? Meillä aikuisilla ei oikein olisi mielenkiintoa tällaiseen.
 
Tämän ketjun innostamana rohkenen tunnustaa, että luultavasti olen täysin unohtanut maksaa edellisen U20 Fantasy Poolin voiton. Pahoittelut siis näin julkisesti @Zigmund ja maksu lähtee välittömästi.

Samalla muistin, että en ole muistanut periä voittamiani rahoja menneen kauden NHL Fantasy Poolista. Siitäkin pahoittelut kaikille osallistujille. Jään pohtimaan kehtaanko edes pyytää rahojani enää.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Piti oikein käydä stalkkaamassa. Huikea poistuminen palstalta!

Ja itse ketjun aiheeseen, niin ainakin itseäni vituttaisi ylikaiken jos täällä vedetään vetoja ja sitten keksitään jotain päivämääriä kun pitäisi vihdoin velkojen maksuja suorittaa, mutta samalla on kadottu kuin pieru saharaan.

Noloa.

Onneksi itselläni ollut vuosien mittaan pelkkiä hyviä kokemuksia käyttäjien välisistä vedoista. Itsekin ollut maksumiehenä muutaman kerran ja aina sopinut heti ratkettua joko päivä jolloin maksan, taikka vastaavasti suoraan kuitannut.

Aina voi tilanteet puolessa vuodessa muuttua eikä ne itsellänikään olleet häävit vetoja lyödessä. Muistaakseni löin yhteensä 100€ petsit 4 eri vetoa joista tämä yksi mainittu päättyi voittoon. Kaksi hävisin ja Kelan tukien varassa kun olin maaliskuussa vielä ja totutusti maksupäivät voi heitellä niin kumpaankin häviöpetsiin tuli reilun kahden viikon viive. Kummassakin tapauksessa kerroin osapuolille mikä oli tilanne ja homma hoitui hyvin.

Samaa nyt ei todellakaan voi sanoa @Kuopionkukko toiminnasta.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Tuossa ehdotuksessa on itse asiassa vinha perä, sillä palstalla on mm. kielto jakaa oman taloudellisen edun ajamiseen tähtääviä linkkejä yms.

Eli jos tuo on kiellettyä, luulisi, että rahan huijaaminen muilta palstalaisilta olisi vielä paljon kielletympää. Tähän olisi tosiaan hyvä kuulla @Moderaattorit mielipide / kanta vaikka modeketjussa.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Nettipalstan kunnia ei valitettavasti ole niin iso asia itselleni että maksaisin nämä velat ensimmäisenä pinosta pois, kyllä ne on valitettavasti siellä viimeisenä jonossa.

Täällä useamman vuoden vetoja voittaneena on itseltänikin jäänyt kaksi vetoa saamatta. Hävityt, osan viiveellä, olen aina maksanut. Tulen maksamaan nämäkin. Paska puhetta kunnes on maksettu, tiedän. Mutta tulen hoitamaan. Sitä odotellessa sirkus voi pyöriä ihan rauhassa. Eilen tuli rahaa kuten pitikin mutta kuten totesin muut asiat ensin.
Kuitenkin sit lupasit tietyn päivämäärän jolloin hoidat? Miksi ihmeessä?
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Omasta mielestäni nämä huijarit voitaisiin modejen toimesta ihan tyylipuhtaasti heittää vaan ulos palstalta.

Saakoot vaikka sitten jonkut try-out oikeudet takaisin, kun on vedot todistetusti kuitattu.

@Moderaattorit voisivat harkita tällaista ehdotusta minkä @Via Dolorosa yllä esitti.

Tuossa ehdotuksessa on itse asiassa vinha perä, sillä palstalla on mm. kielto jakaa oman taloudellisen edun ajamiseen tähtääviä linkkejä yms.

Eli jos tuo on kiellettyä, luulisi, että rahan huijaaminen muilta palstalaisilta olisi vielä paljon kielletympää. Tähän olisi tosiaan hyvä kuulla @Moderaattorit mielipide / kanta vaikka modeketjussa.

Ideanahan tämä varmasti palvelisikin hyvin palstaa.

Käytännössä vain aika vaikea toteuttaa tasapuolisesti kaikille. Entäs jos joku nimimerkki halutaan syystä tai toisesta palstalta mäkeen, ja keksitään päästä joku maksamaton veto? Onko se syytetty nimimerkki sitten tilivelvollinen moderaattoreille, että "tässä tämä tiliote, kyllä veto on maksettu"?

Ei sen puoleen, ymmärrän mitä ajatte takaa, enkä itsekään tuollaista vastustaisi. Saattaa vaan tosiaan olla melko hankala käytännössä toteuttaa.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Ideanahan tämä varmasti palvelisikin hyvin palstaa.

Käytännössä vain aika vaikea toteuttaa tasapuolisesti kaikille. Entäs jos joku nimimerkki halutaan syystä tai toisesta palstalta mäkeen, ja keksitään päästä joku maksamaton veto? Onko se syytetty nimimerkki sitten tilivelvollinen moderaattoreille, että "tässä tämä tiliote, kyllä veto on maksettu"?

Ei sen puoleen, ymmärrän mitä ajatte takaa, enkä itsekään tuollaista vastustaisi. Saattaa vaan tosiaan olla melko hankala käytännössä toteuttaa.

Kyllä yleensä näistä vedoista on joko print screenit tai vastaavat todisteet ihan vain senkin takia että ne muistaa myöhemminkin.

@Kuopionkukko tapauksessa on vain kyse siitä ettei kaverilla ole intresseissä näitä hävittyjä vetoja maksaa vaikka on palstalla myöntänyt jo että vedot on maksamatta kolmelle henkilölle. Alkukuusta lupasi että 19.8 laittaa jokaiselle jotain ja tänään vastasi että nämä maksut ovat viimeisenä listalla.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kyllä yleensä näistä vedoista on joko print screenit tai vastaavat todisteet ihan vain senkin takia että ne muistaa myöhemminkin.

@Kuopionkukko tapauksessa on vain kyse siitä ettei kaverilla ole intresseissä näitä hävittyjä vetoja maksaa vaikka on palstalla myöntänyt jo että vedot on maksamatta kolmelle henkilölle. Alkukuusta lupasi että 19.8 laittaa jokaiselle jotain ja tänään vastasi että nämä maksut ovat viimeisenä listalla.

Joo, tämä keissi toki olisikin selkeä, kun jannu itsekin on myöntänyt olevansa velkaa.

Eihän se print screen mitään todista. Me voidaan sun kanssa lyödä veto Stanley-Cup mestarista, (mulla San Jose, sulla Chicago), ottaa siitä vedosta kuvakaappaus ja odotella kevääseen. Keväällä Sharks vie mestaruuden, ja sinä maksat kiltisti minulle vedon. Ja sitten pari viikkoa myöhemmin alan huutelemaan palstalla, että miksi et maksa. Sinä voit esitellä maksetusta summasta kuvakaappausta, mutta minä voin väittää, että ei ole tullut minulle maksua...
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Samalla tavalla se rahatilanne voi olla näillä vedon voittaneillakin tiukka ja olisi kiva saada voitetut rahat äkkiä.
Hirveältä kuullostaa. Kelan tukien varassa ei kannata vetoja lyödä.
Näin sivustakatsojana sama huomio. Jos rahatilanne on tiukka, niin miksi ihmeessä laittaisit jotain vetoja vetämään palstalla tai missään muuallakaan.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Joo, tämä keissi toki olisikin selkeä, kun jannu itsekin on myöntänyt olevansa velkaa.

Eihän se print screen mitään todista. Me voidaan sun kanssa lyödä veto Stanley-Cup mestarista, (mulla San Jose, sulla Chicago), ottaa siitä vedosta kuvakaappaus ja odotella kevääseen. Keväällä Sharks vie mestaruuden, ja sinä maksat kiltisti minulle vedon. Ja sitten pari viikkoa myöhemmin alan huutelemaan palstalla, että miksi et maksa. Sinä voit esitellä maksetusta summasta kuvakaappausta, mutta minä voin väittää, että ei ole tullut minulle maksua...

Harvoin näistä mitään riitoja tulee kun pikkusummat on kyseessä. Sen takia lyön itse sellaisia vetoja mitkä ei ole kumpaakaan suuntaan isoja.

Tämä case nousi esille juuri sen takia. Kaikki hävityt vedot ovat viime kaudelta. Ja jos käy läpi käyttäjän viestejä niin ei siinä tarvitse ihmetellä miksi näin.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Nettipalstan kunnia ei valitettavasti ole niin iso asia itselleni että maksaisin nämä velat ensimmäisenä pinosta pois, kyllä ne on valitettavasti siellä viimeisenä jonossa.
Ei tässä ole kyse mistään kunniasta, vaan siitä että tuo toimintasi on sanalla sanoen vitun raukkamaista. Ostetaan satojen eurojen arvoinen KalPan kausikortti mutta ei voida maksaa kuukausia roikkuneita vedonlyöntivelkoja. Haiskahtaa semisti ripulipaskalle.

Vinkki: älä enää lyö vetoa jos asenne tappioiden maksua kohtaan on tasoa haistavittu.
 

Alejandro

Jäsen
Näin sivustakatsojana sama huomio. Jos rahatilanne on tiukka, niin miksi ihmeessä laittaisit jotain vetoja vetämään palstalla tai missään muuallakaan.
Tosiaan. Suosittelen olemaan yhteydessä (ilman vittuiluja) Peluuriin, jos tilanne on noin paha. Ylipäätänsä ei pitäisi lyödä mitään vetoa, joka voi romahduttaa henkilökohtaisen talouden.

Mielestäni on jopa outoa, että vedonlyönti sallitaan tällä palstalla. Ihan hyvä etteivät moderaattorit ota tähän kantaa, koska silloin ei tarvitse ottaa mitään vastuuta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös