Mainos

Kärpät mediassa

  • 1 587 587
  • 5 645

Koffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Nelosen viikkomakasiinissa tänään kierroksen pääotteluksi nostettiin HIFK-Lukko??? Myös Lukon otteita kehuttiin, jotka toki on olleet hyviä. Mainittiin sentään lopuksi Lassen 500 liigapelin täyttymisestä- lyhyesti.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Nelosen viikkomakasiinissa tänään kierroksen pääotteluksi nostettiin HIFK-Lukko??? Myös Lukon otteita kehuttiin, jotka toki on olleet hyviä. Mainittiin sentään lopuksi Lassen 500 liigapelin täyttymisestä- lyhyesti.
Tottakai, koska HIFK. Eihän siellä olisikaan ollut tarjolla kuin esim. Kärpät-JYP, joka oli se oikea kierroksen "pääottelu".
 

tuulis2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mtv:n tulosruutu näytti Kärppien molemmat maalit. Kerrottiin myös että Kärpät/Jyp oli liigan pääottelu. Kehuttiin CB ja Ronkainen.
 

tuulis2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tämän päivän Hesarissa urheilusivulla kirjoitus Mambasta. Yllättävää, että Hesari tekee ison jutun Oulun Kärppien päävalmentajasta.
Mannerin valmennus alkaa kiinnostaa jopa täällä "etelässä".
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Tämän päivän Hesarissa urheilusivulla kirjoitus Mambasta. Yllättävää, että Hesari tekee ison jutun Oulun Kärppien päävalmentajasta.
Mannerin valmennus alkaa kiinnostaa jopa täällä "etelässä".

Kärpät tanssii jäällä Mamban tahdissa – joukkueen päävalmentaja laulaa poikabändissä, jonka esikuva on Backstreet Boys - Urheilu - Helsingin Sanomat

Siinäpä vielä linkki itse juttuun. Eihän siinä nyt mitään isoja pelifilosofisia linjoja avattu mutta ihan mielenkiintoinen henkilökuva. Mukavan oloinen tyyppi kaikinpuolin ja voisin kuvitella, että pelaajia ei tarvitse erikseen motivoida "pelaamaan valmentajalle".
 
Viimeksi muokattu:

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Kärpät tanssii jäällä Mamban tahdissa – joukkueen päävalmentaja laulaa poikabändissä, jonka esikuva on Backstreet Boys - Urheilu - Helsingin Sanomat

Siinäpä vielä linkki itse juttuun. Eihän siinä nyt mitään isoja pelifilosofisia linjoja avattu mutta ihan mielenkiintoinen henkilökuva. Mukavan oloinen tyyppi kaikinpuolin ja voisin kuvitella, että pelaajia ei tarvitse erikseen motivoida "pelaamaan valmentajalle".

Uskaltaa olla oma ittensä ja varmaan samaa kertoo pelaajillekin. Älä pelkää virheitä. Ole oma ittes.
Älä pelkää että joku sulle nauraa.
Tähän nopee vitsi:
Suomalainen, Jenkki ja Saksalainen näki ekaa kertaa elämässään norsun.
Jenkki ajatteli heti että voe helevettiläinen jos saan tän vietyä jollain tavalla tarhaan niin ihmiset tulee kattoon tätä ja kassakone laulaa.
Voe suatana, on tuosa niin paljo lihaa että kun mä tän ammun ja pistän lihoiksi kotimaassa niin...

Mitäpä ajatteli Suomalainen?
Suomalainen katteli hetken norsua silmiin ja ajatteli että:

Mitähän tuo Norsu ajattelee minusta?
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nakataanpa tämäkin tänne mediaketjuun kun kuitenkin Kärppien näkyvyyteen olennaisesti liittyvä asia on kyseessä ja jos täällä vaikka Kärppätoimiston väkeä käy pyörimässä.

Elikkä oman virallisen mobiilisovelluksen puute harmittaa. Usealta Liigaseuralta sellainen tätä nykyä löytyy ja esimerkiksi HIFK:n, SaiPan ja Ässien sovelluksia olen iOS:llä (Applen mobiililaitteet) ja Androidilla kokeillut.

Nyt uudempina tulokkaina JYP julkaisi virallisen sovelluksensa molemmille edellämainituille alustoille tänä kesänä ja Tapparan vastajulkaistusta uudesta mobiilisovelluksesta onkin juttua ollut muun muassa Liigan sivuilla jo useammankin artikkelin voimin. Erityisesti muiden seurojen sovelluksista se eroaa tarjoamansa älykiekkodatan ansiosta.

Täytyy sanoa, että kaikki edellämainitut äpit on ulkoasultaan ja toiminnallisuudeltaan oikein nykyaikaisia ja edustuskelpoisia ilmestyksiä ja varmasti auttavat kannattajia pysymään paremmin kartalla muun muassa seuran uutisista, tapahtumista, tarjouksista ja oheistuotemyynnistä.

Kärpät ei olisi edes ensimmäistä kertaa asian tiimoilta liikenteessä, sillä jo vuosia sitten Kärpiltä löytyi Neusoftin kehittämä oma mobiilisovellus Applen, Googlen ja Nokian sovelluskaupoista (nykyisin jo edesmennyt ovi-kauppa). Sittemmin tämä sovellus on tosin jo vedetty pois jakelusta ja sen tuki on lakannut.

Sosiaalista mediaa Kärpät onkin nyt parin viimevuoden ajan käyttänyt hyödykseen aiempaa paremmin, josta ilman muuta plussaa. Kuitenkin aina on varaa parantaa omaa näkyvyyttään.

Samalla myös nettisivujen ilmettä tulisi uudistaa vähän käyttäjäystävällisempään suuntaan. Nykyisellään se on melkoinen mainosten tilkkutäkki (sopii toki paitojen ja kaukalon kanssa hyvin yhteen) ja ne mainokset on kyllä mahdollista sivustolla mielyttävämmässäkin muodossa esittää.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärppien sivuilla oli jääkiekon ystäville kysely, jonka kyllä täytin, mutta olipa siellä kysymykset kökköistä suomea. Vaikutti, ettei ollut suomalaisen tahon laatima ja vielä olisi puuttunut, että kyselyn lopuksi kohta "anna pankkitilisi ja salasana".
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Kärppien sivuilla oli jääkiekon ystäville kysely, jonka kyllä täytin, mutta olipa siellä kysymykset kökköistä suomea. Vaikutti, ettei ollut suomalaisen tahon laatima ja vielä olisi puuttunut, että kyselyn lopuksi kohta "anna pankkitilisi ja salasana".
Tuskin on Kärppien itsensä laatima kysely, linkkihän vie johonkun .eu -päätteiselle sivustolle, ja lisäksi tuossa on monen ulkomaalaisen joukkueen logoja mukana.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kalevassa kiinnostava juttu Kärpistä ja Mannerista. Valotetaanpa artikkelissa myös päävalmentajan jatkosopimuksen syntymistä, Mannerin mietteitä Liigan ja Kärppien nykytilanteesta ja tulevaisuudesta, pelaajahankintapuolen uudistamisesta ja paljon muuta. Kantavana teemana Mannerin valmennusfilosofiassa tuntuu olevan uskallus antaa pelaajien tehdä välillä virheitä.

Kärpät haluaa Mannerin johdolla takaisin huipulle – "Koko alueen jääkiekkodraivi on hyvällä tasolla" | Liiga | Kaleva.fi (Linkki vie Kalevan verkkosivuille)
 

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyvä juttu, kiitos linkittäjälle. Olisi muutoin jäänyt huomiotta. Hyvin oli tiivistetty nykyinen tilanne: Liiga on nykyään kasvattajasarja, silti tavoitteena voittaa Liigan mestaruus. Maailma muuttuu, onneksi Kärpät siinä mukana.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Suosikkijoukkue
Kärpät
Huippupakki Reijo Ruotsalainen, 17 vuotta | Elävä arkisto | yle.fi
Linkissä kiva pikku pätkä ylen sivuille vuodelta 1977. Aikamatka 70-luvun Ouluun ja Silloin uuden karheaan Raksilan jäähalliin.
Kiinnostava pätkä. Näitä tämmösiä on aina kiva katella. Kiitokset linkityksestä!

Kuka väittää ettei Raksila ole uudistunut? Onhan siellä nykyään istuimet katsomossa!

Muuta eroa tuohon videossa näytettyyn ei sitten olekaan ;)
Totta. Ottelutapahtumakin soittolistaa myöten on pysynyt samanlaisena näihin päiviin saakka. Mainosten määrässä on sen sijaan tapahtunut lisääntymistä, mutta asian selittää se, että Junno ei vielä noihin aikoihin Kärpissä vaikuttanut. ;)
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Todella tyylikkäät kyllä nuo punaiset pelipaidat tuolla alkuperäisellä Kärppä-logolla.
Kotipaita voisi edelleen olla tuo punainen. Tai vähintään niin, että otettaisiin ns alternate-paidaksi, jota käytettäisiin silloin tällöin kotipeleissä kauden aikana.
 

Itäpuu

Jäsen
Onhan se. Nyt tuota videoltakin kuuluvaa perinteistä kannustusta ei kuule, vaikka miten joukkue kentällä leipoisi.
Niin totta. Junnu-lisenssillä pääsi päätyihin pleksin taakse jollain markalla tai kahdella, ja monet monet kerrat sieltä aloitettiin "kärpät, tap tap tap" huuto, johon yhtyi koko halli. Nythän porukat ei viitsi edes taputtaa, jos ei ole läpytintä kädessä... Fanikatsomo voisi mielestäni joskus koittaa tällaista vähän yksinkertaisempaa chanttia, niin pääsisi vanhatkin huutamaan...
 
Kärppien valmistautumisesta ulkoilma peliin tehdään ohjelma NHL:n "Road to the winter classic" tyyliin. Tekijöinä Eränkävijöiden taustalta löytyvä NTRNZ media Oy joten laatu lienee hyvä. Joukkueen seuraaminen alkoi lauantaina ja ohjelma julkaistaan youtubessa, julkaisu aikataulu ei ole vielä varmistunut.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Kärppien valmistautumisesta ulkoilma peliin tehdään ohjelma NHL:n "Road to the winter classic" tyyliin. Tekijöinä Eränkävijöiden taustalta löytyvä NTRNZ media Oy joten laatu lienee hyvä. Joukkueen seuraaminen alkoi lauantaina ja ohjelma julkaistaan youtubessa, julkaisu aikataulu ei ole vielä varmistunut.
Loistava juttu! Katselin Jokereista tehtyä vastavaa juttua ja se oli ainakin mielenkiintoinen.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oikein hyvää joulua kaikille toivottaa Oulun Kär... mutta hetkinen! Ei jumalauta mitä puuhastelua taas kerran. Jääkiekon suurseura Oulun Kärpät EI TOIVOTA HYVÄÄ JOULUA MISSÄÄN seuraavista: kotisivut, Twitter tai Instagram. Siis mitä v**tua? No, katselinpa aikani kuluksi muut Liiga-seurat läpi ja ei liene vaikea arvata mikä tulos oli? Kärpät oli ainoa seura, joka ei aktivoitunut sosiaalisessa mediassa nyt joulun aikana. Ei ilmeisesti edes Facebookissa? Toisilla seuroilla oli huomioitu faneja eri tavoilla: asiallisilla joulutervehdyksillä tai sitten nähty vaivaa tekemällä kannattajille jouluvideoita. Kärpiltä ei mitään.

Teknologiakaupunki Oulun yksi suurimmista markkinointivalteista on näin helevetin dinosaurus mitä tulee sosiaalisen median käyttöön markkinoinnin tukena. Luulin, ett kun viestintävastaavaksi palkattiin tämä Pirttikoski, että hommat saataisiin jo 2000-luvulle päivitettyä, mutta mitä sitä jaskaa. Täydellistä amatöörihyvävelisaunakaveriurpoilua edelleen.

Hyvä Tommi Virkkunen,

nyt annat Pirttikoskelle uuden läppärin, Padin, videokameraryhmän ja luurin ja vapaat kädet hoitaa sos.median asiat "suuren maailman tyyliin". Kaikille pikkunilkeille, jotka siellä uudistuksia vastustavat, annat joko potkut tai hiljennät muuten vain. Ja jos Pirttikoski ei yksinkertaisesti osaa hommiaan, niin katse kohti markkinoita. Kyllä siellä ammattilaisia on pilvin pimein. Ja jos siellä dinosaurusten keskellä joku erehtyy valittamaan kustannuksista, niin laskekoon uudestaan. Jos somemarkkinointi on laadukasta ja hyvin toteutettua, niin ne rahat tulevat nopeasti takaisin fanimyynnin ja jäähallille tulevien katsojien myötä. Puhumattakaan sponsoreista.

Sitten kun some-puoli on nykyaikaistettu, niin voin mielelläni osoittaa myös muita kehtyskohteita joita sinun luotsaamassasi organisaatiossa on pahasti vinossa.

Hyvää joulua Oulun Kärpille ja kaikille sen kannattajille ympäri maailman

toivottaa @1971
 
Täällä jatkoajassa itselle ainakin tuli tässä tällä viikolla usein mainos kärpiltä missä toivotettiin hyvää joulua. Siitä huolimatta kyllä erikoista jos ei kotisivuilla tai twitterissä tai jossain muussa nykytrendin harjalla olevassa sosiaalisessa mediassa toivoteta hyviä jouluja. Ei nyt hirveästi itsellä kivistä tuo, mutta antaahan se vähän amatöörikuvan mediaosaamisesta.
 

Jaska T

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärppäinen-fanitus tauolla (poliittiset syyt)
Oikein hyvää joulua kaikille toivottaa Oulun Kär... mutta hetkinen! Ei jumalauta mitä puuhastelua taas kerran. Jääkiekon suurseura Oulun Kärpät EI TOIVOTA HYVÄÄ JOULUA MISSÄÄN seuraavista: kotisivut, Twitter tai Instagram. Siis mitä v**tua? No, katselinpa aikani kuluksi muut Liiga-seurat läpi ja ei liene vaikea arvata mikä tulos oli? Kärpät oli ainoa seura, joka ei aktivoitunut sosiaalisessa mediassa nyt joulun aikana. Ei ilmeisesti edes Facebookissa? Toisilla seuroilla oli huomioitu faneja eri tavoilla: asiallisilla joulutervehdyksillä tai sitten nähty vaivaa tekemällä kannattajille jouluvideoita. Kärpiltä ei mitään.

Teknologiakaupunki Oulun yksi suurimmista markkinointivalteista on näin helevetin dinosaurus mitä tulee sosiaalisen median käyttöön markkinoinnin tukena. Luulin, ett kun viestintävastaavaksi palkattiin tämä Pirttikoski, että hommat saataisiin jo 2000-luvulle päivitettyä, mutta mitä sitä jaskaa. Täydellistä amatöörihyvävelisaunakaveriurpoilua edelleen.

Hyvä Tommi Virkkunen,

nyt annat Pirttikoskelle uuden läppärin, Padin, videokameraryhmän ja luurin ja vapaat kädet hoitaa sos.median asiat "suuren maailman tyyliin". Kaikille pikkunilkeille, jotka siellä uudistuksia vastustavat, annat joko potkut tai hiljennät muuten vain. Ja jos Pirttikoski ei yksinkertaisesti osaa hommiaan, niin katse kohti markkinoita. Kyllä siellä ammattilaisia on pilvin pimein. Ja jos siellä dinosaurusten keskellä joku erehtyy valittamaan kustannuksista, niin laskekoon uudestaan. Jos somemarkkinointi on laadukasta ja hyvin toteutettua, niin ne rahat tulevat nopeasti takaisin fanimyynnin ja jäähallille tulevien katsojien myötä. Puhumattakaan sponsoreista.

Sitten kun some-puoli on nykyaikaistettu, niin voin mielelläni osoittaa myös muita kehtyskohteita joita sinun luotsaamassasi organisaatiossa on pahasti vinossa.

Hyvää joulua Oulun Kärpille ja kaikille sen kannattajille ympäri maailman

toivottaa @1971

Jeesuksen nimeen, aamen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös