Oikein hyvää joulua kaikille toivottaa Oulun Kär... mutta hetkinen! Ei jumalauta mitä puuhastelua taas kerran. Jääkiekon suurseura Oulun Kärpät EI TOIVOTA HYVÄÄ JOULUA MISSÄÄN seuraavista: kotisivut, Twitter tai Instagram. Siis mitä v**tua? No, katselinpa aikani kuluksi muut Liiga-seurat läpi ja ei liene vaikea arvata mikä tulos oli? Kärpät oli ainoa seura, joka ei aktivoitunut sosiaalisessa mediassa nyt joulun aikana. Ei ilmeisesti edes Facebookissa? Toisilla seuroilla oli huomioitu faneja eri tavoilla: asiallisilla joulutervehdyksillä tai sitten nähty vaivaa tekemällä kannattajille jouluvideoita. Kärpiltä ei mitään.
Teknologiakaupunki Oulun yksi suurimmista markkinointivalteista on näin helevetin dinosaurus mitä tulee sosiaalisen median käyttöön markkinoinnin tukena. Luulin, ett kun viestintävastaavaksi palkattiin tämä Pirttikoski, että hommat saataisiin jo 2000-luvulle päivitettyä, mutta mitä sitä jaskaa. Täydellistä amatöörihyvävelisaunakaveriurpoilua edelleen.
Hyvä Tommi Virkkunen,
nyt annat Pirttikoskelle uuden läppärin, Padin, videokameraryhmän ja luurin ja vapaat kädet hoitaa sos.median asiat "suuren maailman tyyliin". Kaikille pikkunilkeille, jotka siellä uudistuksia vastustavat, annat joko potkut tai hiljennät muuten vain. Ja jos Pirttikoski ei yksinkertaisesti osaa hommiaan, niin katse kohti markkinoita. Kyllä siellä ammattilaisia on pilvin pimein. Ja jos siellä dinosaurusten keskellä joku erehtyy valittamaan kustannuksista, niin laskekoon uudestaan. Jos somemarkkinointi on laadukasta ja hyvin toteutettua, niin ne rahat tulevat nopeasti takaisin fanimyynnin ja jäähallille tulevien katsojien myötä. Puhumattakaan sponsoreista.
Sitten kun some-puoli on nykyaikaistettu, niin voin mielelläni osoittaa myös muita kehtyskohteita joita sinun luotsaamassasi organisaatiossa on pahasti vinossa.
Hyvää joulua Oulun Kärpille ja kaikille sen kannattajille ympäri maailman
toivottaa
@1971