Viestin lähetti Kh
Ensi alkuun Muksu, noin minäkin sanoisin päinvastaisessa tilanteessa. "Vastustaja teki sitä ja tätä, ja jätti loput tekemättä. Sen takia ne hävisi." Ja piruuttani voisin väännellä puukkoa vielä syvemmällä...
Vai niin. Minä puolestani tuskin viitsisin sinua moittia, vaikka keskustelupalstalla mielipiteesi julki toisitkin. Kärpät teki sitä ja tätä ja jätti jotain tekemättä ja sen takia hävisivät. Samaa kirjoittavat monet muutkin kuin minä, monista muistakin peleistä, monina muinakin päivinä. Kun oikein tarkkaan ajattelee, niin tämä palstahan on paljolti täynnä tuollaista. Ellei peräti ihan sitä varten? Arvaan että olet kovasti eri mieltä mitä sen, tämän ja siksin paikalle pitäisi sovitella, mutta entä sitten?
Viestin lähetti Kh
Lindforsista on varmasti kaikilla joukkueilla paljon tietoa. Joukkueet yrittävät murtaa Sakkea heikkouksien kohdalta, eilen eivät Kärpät siinä onnistunut. Se oli enemmän Kärppien huonoutta kuin HIFK:in hyvyyttä. Uskon, että Kärpillä on Saken heikkoudet tiedossa. Joukkueella oli kyllä omat paikkansa, mutta pääsääntöisesti joko kiekosta lauottiin ohi tai kiekko lauottiin ohi. Kärpät rakensi tilanteensa omille vahvuuksilleen, eilen paikkoja tuli, mutta ei maaleja.
HIFK pelasi perseestä, mutta pahaksi onneksi sattuivat pitämään juuri kentän keskustan kiinni, eikä vaikka vasenta laitaa? En kiistä sitä, että Kärpät saattoivat rakentaa tilanteensa omille vahvuuksilleen - en kyllä sano sitäkään että rakensivat. Sanonpa vain, että kudit tulivat pitkän latailun jälkeen, huonosta sektorista ja ilman maskia. Siitähän me olemmekin samaa mieltä, että se oli pääosin Kärppien huonoutta, niin että mikä sinulla keittää? Mielestäni HIFK piti keskustan tiukasti kiinni, mutta uskon myös, että Kärpät olisivat sen auki saaneet, jos olisivat kunnolla yrittäneet. Viime syksyn Kärpät olisi latonut aika monta maalia eilen. Lindfors on muuten ainakin lehdissä kanssani samaa mieltä Kärppien laukausten laadusta.
Viestin lähetti Kh
Maalinteko ei kaatunut siihen, että maalille ei uskalleta HIFK:n tapaan ajaa. Maaleja lukuunottamatta ei HIFK:ään maalille ajellut, enemmät tilanteet se loi muulla tapaa. Kärpät vastaavasti yritti selkeästi rakentaa uusia tilanteita laidan kautta ja syöttäen kiekkoja joko takatolpalle tai B-pisteen kaarien väliin, eli parhaimmille maalintekosektoreille. Taktiikka on helppo arvostella, kun onnistumisia ei tullut.
Mitäs HIFK:n maalilleajaminen siihen liittyy ajoiko Kärpät kiekon kanssa suoraan kulmaan pörräämään? En myöskään ainakaan tarkoituksella ja äkkiä silmäillen käyttänyt sanaa "uskalla". Otan takaisin jos käytin. Jos sinä kuitenkin haluat sitä käyttää, niin siitä vain - minä en usko kovinkaan monen liigapelaajan kaukalossa pelkäävän, mutta voin tietysti olla väärässäkin. Kaikesta huolimatta siellä maalilla ei miehiä näkynyt. Minusta tuo kertoo pikemminkin haluttomuudesta, määrätietoisuuden puutteesta, vastuun karttamisesta ja yleisestä odottelusta enemmän kuin pelosta. Aivan hyvin se voi kertoa myös hyökkäyspään taktiikasta - ainakin eilen kuva oli hyvin selvä - Kärpät eivät halunneet kentän keskustaa itselleen tarpeeksi vaan tyytyivät laitoihin. HIFK:lla taas ei tuntunut olevan sen kummempaa sitä vastaan, että Kärpät pitivät kiekkoa. Tiedä sitten miten muissa peleissä.
B-pisteen kaarien väliin syöttämisestä olen kyllä kovasti eri mieltä; ja vielä harvemmin sieltä lauottiin. Sen harvan kerran kun syöttö sinne saatiin kuskasi Kärppä sen ensiksi kulmaa kohti ainakin pisteelle saakka, ja vasta sitten rupesi laukomaan. B-pisteiden välistä ei montaa kutia eilen nähty. Taktiikkaa tosiaan on helppo arvostella, kun ei onnstumisia nähty. Eikä olla nähty muutamaan peliin. Pitäisikö minun nyt oivaltaa jotain?
Viestin lähetti Kh
Haluaisin palata Muksu vielä aiempaan viestiisi, jossa toit esille Kärppien harrastaman "hurjan virvelöinnin", "peittelemättömän kahvauksen" ja lukuisat "pellehypyt". Minä tuskin huomaan elävässä elämässä moista, ja uskon ettet huomannut eilen sinäkään. Tuo on liian kulunutta legendaa. Lisäksi mitä mailahäirintään tulee, harrasti HIFK sitä silminnähden ja jäähyjenkin valossa kotijoukkuetta enemmän. Taubertin "polvitaklauksen" esille tuonti on jo sinänsä tyypillistä, tuskin huomasit sitä eilen, tuskin huomaat sitä tänäänkään. Ja samoiten Potaitchukin "pellehypyn", missä moinen?
Valehtelen siis harkitusti? Ja se on vielä minulle tyypillistä? Juu, kiitos. Nyt osaan varoa moista jatkossa, kun olen näemmä jäänyt kiinni. Olisit kysynyt vähän nätimmin, niin olisin kertonut mihin kohtiin moisia keksin nähneeni ja olisit voinut katsoa sitten olenko väärässä. Jos kuluneista levyistä tässä kohtaa aletaan vääntää, niin kaada ittelles vaan.
Viestin lähetti Kh
Kantor-Palsola –taklauksessa ei ole olennaista se, että miten katsojat ja pelaajat tilanteen kokivat.
No miksi sitten otat asian esille - taas? Minä kommentoin, ja olisit voinut sivuuttaa sen epäolennaisena jo aiemmin, saati sitten nyt toisella kerralla. Mikä tässä hommassa nyt oikein hiertää yleisemminkin?
Viestin lähetti Kh
Ei täällä marista huonosta tuurista eikä rouva Fortunasta.
Eikö? En näemmä osaa lukea, ja kuullun ymmärtämisessäkin on ongelmia. Olisin voinut vannoa lukeneeni muutamankin Kärppäorganisaatioon kuuluvan henkilön lausuntoja pyllistelystä - mutta se ei kai sitten ollut rva. Fortuna.
Viestin lähetti Kh
Kärppien on käännettävä itse kurssinsa kovan työn tekemisen kautta. Otollista maaperää itsensä kehittämiselle ovat omat virheet. Eilisen pelin ongelmat ja virheet eivät ole niin moninaisia kuin väität, Kärppien pelin ongelmat ovat siinä mistä yllä kerroin. Tarkkuutta, huolellisuutta, rauhallisuutta ja suoraviivaisuutta syöttöhin, vastaanottoihin ja laukauksiin, niin tulos on toinen.
Vihdoinkin asiaan ja kuinka ollakaan kun tänne vihdoin päästiin, olemmekin pitkälti samaa mieltä. Joskin minusta - kuten olitkin huomannut - ongelmia Kärpillä on myös omassa päässä ja mies maalin edestä puuttuu. Sinä tosin saat vapaasti olla toistakin mieltä. Kuitenkin HIFK teki eilen maaleja aika kovalla prosentilla, aika läheltä ja keskeltä kenttää. Ja toisaalta Lindfors sylki kiekkoja koko ajan ja HIFK ne pääosin korjasi. Tai niin ainakin luulin vielä äsken. Tarkemmin ajatellen en kyllä ryhdy kertaamaan mitä kirjoitin, koska mielipiteeni ei ole miksikään muuttunutkaan.
Viestin lähetti Kh
Oululaista kiekkobuumia huolestuttavampi asia on maailman tämän hetkinen tilanne.
My bad. Kärpät-HIFK on tältä osin minun puolestani ohi. En jaksa tapella asioista, jotka eivät niin kauhean lähellä sydäntä kuitenkaan ole, varsinkaan jos sävyn on oltava tämä. Palaillaan asiaan seuraavan matsin jälkimainingeissa.