Viestin lähetti Kh
Joo, ei siitä Kantorin taklauksesta - vastoin Muksun väitettä - kukaan ainakaan kovaäänisesti purnannut, ei Kärppäpelaajat eikä yleisö. Puhdas, kova ja hyvä taklaus. Palsola ajoi täydelliseen pommiin, ja kantoi itse siitä vastuunsa. Heti pääsi vaihtoon, ja heti seuraavassa vaihdossa takaisin kentälle.
Juuh. No olen kyllä eri mieltä, mutta annetaan television ratkaista illalla. Pillin lopulta soitua käsiä leviteltiin urakalla tuomarin ympärillä, tai sitten olen väärässä. Yleisöhän otti homman muutamaa huutoa lukuunottamatta aplodeeraten vastaan.
Viestin lähetti Kh
Toinen juttu, että suuntautuiko Kärppien laukaukset alas vai mihin? Minun mielestä jätkät veti ajoittain hirveitä ohareita kiekosta maalin takatolpalla. En minä erikseen sitä ajatellut, menikö harvat maalia kohti ylös vai alas.
No kun on Lindforsia jonkun aikaa katsellut, niin voin vakuuttaa, että tuohon hommaan tulee kiinnitettyä huomiota. Alas ammuttiin melkein kuin käskystä. Poikkeuksia tottakai oli.
Viestin lähetti Kh
Ja Andrei. Puolitoista erää kuljetusliike Potaitchukilla ei ollut kunnon kontrollia kiekkoon, kiekko poltteli lavassa, pomppi lavasta jne. Ihme kun Andrei ei enempää turhautunut, ja hän alkoi pelin jälkimmäisellä puolella jo paremmin onnistua. Siis paremmin, mutta ei todellakaan hyvin.
Potaitchuk oli tosiaan aneeminen. Saiko tuo muuta aikaan kuin sen pellehypyn? Potaitchuk on kyllä pelimies, mutta samalla tavalla on hanskat hukassa kuin muullakin joukkueella ja peli perustuu sille, että mennään jäälle ja katsotaan josko jotain hyvää sattuisi tapahtumaan.
Viestin lähetti Kh
Mielestäni peli ei kaatunut Kärppien puolustukseen tai maalivahtipeliin. Kankaalle meni se yksi helppo, mutta sitä ennen hän pelasi ihan kelpo pelin.
Olen samaa mieltä ainakin sikäli, että peli oli maalivahdille hirveän vaikea. Omat pojat pörräävät toisessa päädyssä ja hautovat kiekkoa kulmissa saamatta mitään aikaan - saati sitten johtomaalia. Paineet ovat sellaisessa tilanteessa maalivahdilla aikamoiset. Ja sitten kun HIFK silloin tällöin onnistui kääntämään pelin, tultiin täsmälleen toisin kuin Kärpät suoraan maalille ja ihan tarkoituksella yritettiin tehdä se maali. Ja täsmälleen toisin kuin HIFK:n maalilla, Kärppien maalilta ei tullut kukaan heittämään edes pois. Eli pakeista olen vastaavasti täsmälleen toista mieltä.
Neljäs maali oli Kankaan, mutta peli oli siinä vaiheessa aika selvää kauraa. Minua ei suoraan sanoen missään vaiheessa 0-1 maalin jälkeen huolettanut pätkääkään Kärppien pörrääminen, siksi päätöntä ja ennenkaikkea päämäärätöntä surffailua se oli. HIFK:n maalin saaminen oli suurin huolenaihe sen jälkeen kun pääsin jyvälle Kärppien pelisuunnitelmasta.
Viestin lähetti Kh
Illalla tutkin peliä suurennuslasilla ja välillä hidastettuna, sitä kautta katsoa, että mikä maalipaikoissa mätti: oharit vai mikä?
Minä sanon jo ennen iltaa (ja käännän sitten kelkkani?) että vika on maalipaikkojen suunnattomassa liiottelussa. Kuteja tuli vaikka kuinka, mutta huonoja vetoja, pitkän asettelun jälkeen ja huonoista kulmista. Lindfors pomputteli kiekkoja urakalla ympäriinsä ja oli useammin kuin kerran pompottaa kiekon omaan maaliinkin. Ja siinä e vika minun mielestäni olikin, että moista Kärpät näytti toivovan. Sen sijaan kukaan ei niitä pomppuja mennyt pistämään maaliin - ja HIFK:n pakisto ei Kantorista huolimatta ole tällä hetkellä ollenkaan niin kova kuin vaikka minä toivoisin. Kyllä sinne olisi päässyt, jos Kärpillä olisi kiinnostusta jääkiekon pelaamiseen ollut.
Nyt Oulussa odotellaan jonkun ketsuppipullon avautumista, aivan kuin se vain yhtäkkiä aukeaisi. Sillä välin maristaan huonosta tuurista ja rva. Fortunasta. Höpsistä höpöä. Tuollaisella Curt Lindström taktiikalla, noilla miehillä ja ennenkaikkea tuollaisella asenteella sitä ketsuppipullon aukeamista saa odotella vielä kesälläkin. Annan Kärpille vinkin: Ketsuppipullosta kannattaa vääntää korkki auki ihan itse ja tarkoituksella ja vasta sitten ruveta ravistamaan.
Jos Jyp pitää lauantaina oman maalinedustan miehekkäästi, eikä lähde jahtaamaan Kärppiä kulmaan, jossa nämä pitävät keskenään kokousta, on helppo pistää pitkävetoon kakkonen. Taidan mennä katsomaan, sillä tässä mennään nyt pikapuoliin vedenjakajalla Oulun kiekkobuumissa. Tietysti voi olla, että Kärpät ottavat itseään niskasta kiinni ja alkavat pelata kaukalopallon sijasta jääkiekkoa, mutta moisesta ei kyllä ole mitään merkkejä, kun näitä lausuntoja katsoo. Jos tuollaisen surffauksen jälkeen ollaan sitä mieltä, että tuurista oli kiinni ja tuollaisia vippauksia pidetään paikkojen luomisena, kuten nyt näyttää, lepäävät Kärppien saumat jatkossakin täsmälleen sen rva. Fortunan varassa, jota nyt syytetään.