Eipä toteutunut oma muuttoni vielä vuonna 2005, kun tämän ketjun avasin, mutta sinnikkäästä olen Jyväskylään pyrkinyt ja nyt olisi sitten opiskelupaikka hyppysissä. Pääsykokeissa olen Jyväskylässä ravannut useampaankin otteeseen ja oikein positiivisen kuvan olen kaupungista noiden lyhyiden visiittieni perusteella saanut.
Asuntotilanne tässä nyt vähän mietityttää. KOAS:lla kerrottiin olevan aika tiukka tilanne perheasuntojen kanssa, kun sinne tänään hakemukseni perään soittelin. Laitettiin kyllä lisäksi hakemukset myös Kortepohjan ylioppilaskylään ja nyt sitten vielä myös Jyväskylän kaupungin asuntopalvelulle. Jospa jostain tärppäisi, yksityistä vuokranantajaa jotenkin vierastan, kun on tuo karvalapsikin (kissa). Varsinainen kysymykseni koskee kuitenkin Jyväskylän asuinalueita, onko jokin alue, jota kannattaisi oikeastikin todella välttää (Pupuhuhta?) ja onko jokin taas vaan kertakaikkisen täydellinen paikka asua? No, mielipideseikkojahan nämä ovat, mutta kommentit kelpaavat. Koitetaan nyt kuitenkin päästä mahdollisimman lähelle keskustaa/yliopistoa. Pieni vihreys ympärillä olisi vain plussaa, pelkkä betoni ahdistaisi. Alkuun tietysti olisi tärkeintä, että saa edes jonkinlaisen katon pään päälle, katsellaan sitten syksyn mittaan, josko on vaihtohaluja.
JYP-kannattajaa miusta ei kyllä tule, vaikka noissa opinnoissa taitaa nyt lähemmäs kuusi vuotta vierähtääkin. Mutta onko Hippos minkälaisen matkan päässä keskustasta (kävelymatka, mites bussit?), kun varmasti ainakin JYP:n ja SaiPan väliset pelit käyn aina katsomassa ja mahdollisesti jäähallille voisi olla muutakin asiaa aina välillä.