Jyväskylä

• 83 417
  • 328

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Taas spekuloidaan sillä, että pitäiskö Kävelykatu kattaa. Eikö tuo ole täysin päätön juttu? Kesäiset terassit ovat oikeataan ainoata, mitä keskusta pystyy tarjoamaan Seppää vastaan? Kas kun eivät keksi tehdä taas yhtä uutta parkkihallia keskustaan.

En kyllä äkkiseltään keksi miten tuo parantaisi keskustaan tilannetta, enemmänhän se sitten vetäisi väkeä poispäin keskustasta esim. satamaan päin. Ihan ensimmäisenä toimena itse lisäisin 30min - 1h paikkoja vaikka jonnekin sinne torin lähettyville, piristäisi varmaan jo itse torinkin tilannetta jo tuo yksinään.

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
En kyllä äkkiseltään keksi miten tuo parantaisi keskustaan tilannetta, enemmänhän se sitten vetäisi väkeä poispäin keskustasta esim. satamaan päin. Ihan ensimmäisenä toimena itse lisäisin 30min - 1h paikkoja vaikka jonnekin sinne torin lähettyville, piristäisi varmaan jo itse torinkin tilannetta jo tuo yksinään.
Katetaan koko kaupunki ja tietullit Seppään johtaville teille.

Kyllähän tuo keskustan näivettäminen on ihan itse aiheutettua. Parkkeeraus enimmäkseen maksullista. Sokoksen halli myös muistaakseni vaan ikävä pysäköidä auto. Joka suunnalla on automarketit jolloin tarve tulla keskustaan, saati edes Jyväskylään asti pienenee. Aika monihan jää jo Palokan marketeille, kun ei siellä kaupungin puolella niin ihmeellistä tarjontaa ole. Toisesta suunnasta Keljo toimii varmaan yhtä hyvänä stopperina.

Ravintolat (joihin tuskin mennään lasten kanssa), Sokos (joka on kuin varjo itsestään nykyisin) ja kämäinen leffateatteri, joka olisi pitänyt rakentaa uusiksi jo 10v sitten.

Keskustan juottolat toki taitavat voida ihan hyvin, kun opiskelijoita kaupungissa riittää.

Näiden lisäksi on sitten toimistoja ja erikoisliikkeitä joista jälkimmäisissä käydään harvemmin.

Siihen päälle vielä lisääntyneet alkoholistit/narkit ja onpa kumma, jos ei keskusta vedä.

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Siihen päälle vielä lisääntyneet alkoholistit/narkit ja onpa kumma, jos ei keskusta vedä.
Ja näillehän kävelykadun kattaminen on vaan lisää tilaa säältä suojassa, joten miksipäs ei toisi kavereita kanssa.

LinkedInissä tuli luettua jotain keskustelua Jyväskylän keskustasta ja pysäköinnistä. Aloittaja oli asioinut keskustassa ja maksanut parkkimaksunkin, mutta oli sitten kuulemma väärin pysäköity ja sakko rapsahti. Siinäkin keskustelussa oli hauskaa seurata parin pyöräijäaktivistin kommentointia. Näiden mukaan kymppi per tunti ei ole paha hinta pysäköinnistä, jos on ollut jo varaa ostaa kymmenien tuhansien eurojen auto. Kaikille tekee hyvää vähän kävellä ja tutkitusti (joopa joo) autottomat keskustat myyvät paremmin.

Joku siinä keskustelussa väläytti sitäkin, että Sepältä ratikka tai muu julkinen kulkuyhteys keskustaan, jopa ilmaiseksi, mutta jos vaivaudut jo Seppään asti, niin mitä enää tarvitset keskustasta? Vaikka saisit bussissa istumisesta alennuskuponkeja keskustan palveluihin, niin kuinkahan moni sinne jaksaisi lopulta lähteä? Se on vaan niin pirun ketterää ajaa auto Seppään parkkihalliin, jättää muksujen ulkovaatteet autoon ja kierrellä eri liikkeitä läpi siisteissä sisätiloissa.

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Helsingistähän noiden katosten suosiota voi tiedustella.

Eivät tainneet ihan syyttä purkaa Piritorilta sitä pientä katosta, jonka alla oli käytännössä aina ihan muita kuin tavallisia kansalaisia.

Itse on ainakin vaikea keksiä, mitä sellaisia kauppoja keskustassa olisi, että ne kovin usein houkuttelevat käymään. Eiköhän joku rakenna sen leffateatterinkin jonnekin Sepän naapuriin terden kera.

Ja, kun tuo ihmismassa on tottunut käymään automarketeissa, on niitä vaikea houkutella enää takaisin. Ellei keskustaan saada oikeasti niin laajaa tarjontaa erikoisliikkeitä, mitä toisaalla ei ole tarjolla. Tämä taas ei liene kovin realistista.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy