Hinnoissa ei mielestäni ole mitään valittamista.
Samaa mieltä, mielestäni hinnat voisivat olla korkeammatkin. Jos istumapaikat viimekaudella myytiin loppuun melkein joka peliin, niin onhan silloin hinnoissa vähän jotain pielessä. Jos joihinkin peleihin olisi tullut porukkaa istumaan 1500-2000 enemmän kuin voitiin myydä. Vaikka Tyni kuinka velho markkinointimiehenä on, niin onhan tuo tilanne aivan kauheaa markkinoinnin kannalta. Eli ihan hyvin hintoja voitaisiin vaikka nostaa, varmasti myytäisiin silti se +2000 kausaria.
Jos mietit, että nuo halvimmat istumapaikat maksaa 340€ / 29 peliä +varausoikeus playoff -kierroksille tuohon omaan paikkaan. Lisäksi se vaivattomuus, ettei tarvitse aina olla kyttäämässä lippuja etukäteen, tai saapua hallille 1 ½ tuntia ennen peliä rynnätäkseen seisomokatsomoon, että jotain näkee, niin näkisin, että tuo on halpa. Tuolla hinnalla tekee muuten 11,72€/peli, ja huomio vielä tämä teksti tuolta JYPin sivuilta: "Irtolippujen hinnat ilmoitetaan elokuussa 2009", eli tuskin laskevat ainakaan. Istumakausari tulee siis halvemmaksi, kuin ostella irtoseisomalippuja joka peliin kaiken maailman HIFK-lisien kanssa.
Ja kohta joku keksii, että seisomalippuja saa opiskelijahintaan, istumalippuja ei. Näinhän se on, mutta jättää sen kerrran käymättä baarissa, niin sillä erotuksella saat tuon istupaikan ja vaivattomuuden.
Oikeastaan itse ihmettelin, kun hintoja ei nostettu kausikorttien osalta viime vuodesta. Tuo halvimman istumakausarin hinta olisi voitu ihan hyvin hilata 400€:n, ja aivan varmasti niitä olisi myyty yhtä paljon kuin viime vuonna.
Edit: Tuohon suuntaus on yritysasiakkaisiin kommenttiin heittäisin vain, että kyllä ihan keskiverto jyväskyläläisellä on varmasti varaa maksaa istumakausikortti ihan mihin sektoriin vaan haluaa. Tiedän paljon ihmisiä, jotka elävät käytännössä nälkäpalkalla, ja silti ostavat nuo 800€:n istumapaikat. Eikä kukaan niistä valita mitään tuosta hinnasta. Sitä sanotaan rakkaudeksi lajiin.
Ja mitä itse olen huomioinut, niin eiköhän se suuntaus ole juurikin pois noista firma-asiakkaista. Firma asiakkaat ovat niille kuuluvilla paikoilla (aitiot + panorama + blackstage) ja noilla normaaleilla istumapaikoilla on ainakin parin viimevuoden takaista enemmän ihan meitä maksavia asiakkaita.