kummitus kirjoitti:
Asiasi ymmärretty, jyp (JYP) ei olekaan menestystä janoava jääkiekkoseura eikä voittoa tavoitteleva osakeyhtiö Suomen pääsarjasta, vaan pelkkä paskanpuhuja, jonka verraton asiantuntijamme JypFabu tottakai tiesi jo vuosia sitten kauan ennen muita.
Mikä on saanut sinut muuten hallille kaikki nämä vuodet, masokismi?
Mitä tämän "jypin" olisi pitänyt mielestäsi asettaa tavoitteekseen silloin taannoin? Oli muuten hilkulla jokin aikaa sitten koko jyväskyläläisen jääkiekkoilun loppu pääsarjatasolla. Muistatko ketä on siitä haukkuminen?
Jos ei Keski-Suomessa löydy halua (aitoa innostusta -> sijoittajia, katsojia) liigajoukkueelle, niin sitten ei. Aika tai paikka ei ole oikea.
Mitä muuten tarkoittaa Fabu?
Vastaillaas mihin osataan:
Fabu tarkoittaa tälläistä vanhaa pierua, eli ikämiestä. Minä kun olen kiekkokurvailuni aloitellut jo silloin joskus nisulan montulla ja tämä kai osin vastaa tuohon toiseen kysymykseenkin, sitä kun ikänsä on kannattanut jypiä ja sen omaksi seurakseen kokenut, ei vanha koira opi uusia temppuja, vaikka joskus pitää arvostella kovinkin, niinhän sitä sanotaan, että rakkaudesta ne veljekset tappelee jne.
Ainakin ne tavoitteet olisi pitänyt asettaa sen mukaan, mihin on eväitä, enkä ole oikein varma edes mielekkyydestä asettaa tavoitteita, joiden lunastukseen sitten sitten sitoo koko seuran imagon ja maineen yhteistyökumppanina, pelataan sitä kausia kai mission jälkeenkin?
Ja totta, jos jaksat kaivella vanhoja pohdintojani jostain arkistoista, huomaat varmaan huolestuneet pohdintani asian tiimoilta jo silloin ja matkan varrella, joskaan en allekirjoita, että niissä silloin, kuin ei nytkään ole mitään lällällää tiesinpäs asennetta, minun ikäinen mies on mieluusti väärässä, jos asiat menevätkin toisin kun kokemukseni osoittaa, joskaan sitten en myöskään tunne mitään oikeassa olemisen tyydytystä, ennustamisen kohdalleen osuessa, tälläinen ei kiinnosta.
Jos kysyt, kuinka sitten minä Jyp johdon asemassa olisin asetellut tavoitteita, en varmaankaan minkäänsortin missioista olisi puhunut sanaakaan. Ehkäpä olisin sanonut tiukkana tavoitteena olevan joukkueen hilaamisen ylempään keskikastiin talouden ja uusien yhteistyökumppanien myötä resurssien sen salliessa, ilman vuosilukuja tietenkin.
Yhtä hilkuilla, ellei hilkummallakin, se taisi olla pelsuillakin ja vähemmän aikaa sitten, eli ei siitä tekosyytä millekään asialle saa, toiset osaa ja uskaltaa ja toiset ei. En ymmärrä tarvetta haukkua niitä, jotka yrittäessään ovat epäonnistuneet, enemmänkin ärsyttää ne, jotka pelkää niin, ettei uskalla epäonnistumisen pelossa yrittääkään.
Ja ikävä kyllä, kyllä se näillä tosiasioilla taitaa olla enemmän niin, että lupauksiensa lunastamisen yritys oli niin ponnetonta luokkaa seurajohdolta, että sinne paskanpuhumisen puolelle se minun mielestä menee, olin sitten asiantuntija tai en.
Toivottavasti osaltani valotin heränneitä kysymyksiäsi, jos jäi jotain epäselvää tai jotain vastaamatta huomauta, niin yritän korjata asian.
Tuo viimeinen kappaleesi on niin totta, mutta voihan sitä kiekkoilla alemmillakin sarjatasoilla jos ei rahkeet tai taito(tällä viittaan kykyyn luoda niitä taloudellisia suhteita talousalueen toimijoihin) riitä, eikö vaan?