JYPin mediaketju

  • 1 796 907
  • 7 860

Theone

Jäsen
Sori vaan, mutta mun mielestäni on selkeä todiste siitä että syytöksissä on totuuden siemen kun pelityyliä joudutaan puolustelemaan toimittajien toimesta.

Ensimmäisenä tuli tuosta jutusta mieleen, että tuon jutun on kirjoittanut joku jyväskyläläinen toimittaja JYP-faneille. Voin olla väärässä mutta onhan tuo aika itkupotku-kamaa.
 

Saint

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suomessa on mielestäni kaksi lätkäselostajaa ylitse muiden, J-P Jalo ja Antti Mäkinen. Näistä jälkimmäisen haastattelu Radio 957:ssa sivusi myös SM-liigaa sekä JYPiä ja RD:tä. Pätkä löytyy tästä:

http://bit.ly/aO1MOf
 
Viimeksi muokattu:

janbo

Jäsen
Sori vaan, mutta mun mielestäni on selkeä todiste siitä että syytöksissä on totuuden siemen kun pelityyliä joudutaan puolustelemaan toimittajien toimesta.

Eli onko käänteisesti sitten niin, että väittämät ovat täysin perusteettomia kun pelityyliä vastaan hyökätään toimittajien toimesta?

Mitä edes tarkoitat sanoilla "joudutaan puolustamaan"? Ikään kuin JYPiä tai sen pelityyliä uhkaisi joku tai se menettäisi nykymuotonsa. Kaltaisesi likinäköiset totuuden torvet tukehtuvat kateuteensa ja esittävät milloin minkäkinlaista salaliittoteoriaa JYPin menestyksen takaa. Samaan aikaan "oma" joukkueesi yrittää pelata täsmälleen samalla tavalla, mutta ei vielä osaa sitä toteuttaa yhtä hyvin. Hatarat on selkeät todisteesi. Onneksi kuitenkin kirjoitat Jatkoaikaan etkä FINLEXiin.
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Ensimmäisenä tuli tuosta jutusta mieleen, että tuon jutun on kirjoittanut joku jyväskyläläinen toimittaja JYP-faneille. Voin olla väärässä mutta onhan tuo aika itkupotku-kamaa.

Kyllä, ymmärtääkseni kyseessä on Jyväskyläläinen toimittaja. Itkupotku-kamaa taas tuo ei minun mielestäni ole (mutta mielipiteissähän ne erot kai juuri ovatkin). Mielestäni kyseinen toimittaja yritti varsin monipuolisesti pohtia syitä syytöksille. Joskin, kuten minäkin, totesi syytökset yleensä tuulesta temmatuksi. Joillakin on ihan valideja perusteitakin, mutta niihin olen törmännyt tässä asiassa harvemmin.

JYP-fanina Kainuussa kulkee aika yksinäistä tietä, ja monesti törmään ihmisten "jypin antijääkiekko"-syyttelyyn. Kun sille kysyy perusteita, ovat ne yleensä tasoa "risto itki haastattelussa silloin" ja "nokunsevaanon"...
Voittavan jääkiekon nimittäminen antijääkiekoksi on minulle yhtänkäsittämätöntä, kuin se, että eräs lehti kertoi erään suomalaisen pörssiyrityksen liikeideaksi tappion tekemisen. Ilmeisesti näin voi tehdä, mutta minulla se ei mene jakeluun.

Fanina tärkeintä on voittava jääkiekko. Valmentajan silmin tärkeintä on voittava jääkiekko ja hyvä pelikuri. Pelaajille uskoisin voittamisen olevan myös aika tärkeää... mutta onhan sitä vielä 13 kilpailevaa joukkuetta, joiden fanit tietävät, että voittava joukkue on tyhmä ja ärsyttävä jne. Tiedän sen myös itse...jalkapallon puolella ManU:sta on tullut minulle inhokki, sen pitkän valtakauden vuoksi, vaikka siellä vieläkin on muutamia nuoruuden suosikkipelaajia. Eli ajoittain loistavasta pelistään ja loistavista yksilöistään huolimatta, en voi kyseistä joukkuetta sietää. Ja sama koskee Jokereita suomen jääkiekossa. "Ostojoukkue", "pienten seurojen kuppaaja"...se oli minun mielipiteeni jokunen vuosi sitten, ja onneksi alkaa pikkuhiljaa olemaan enää pelkkä muinaisjäänne (joskin Pihlmanin kaappaaminen aiheutti pientä takapakkia tässäkin suhteessa).
Ja koska minullakin on tämä oikeus omaan mielipiteeseen, saavat kaikki olla vapaasti mitä mieltä haluaa, niin JYPistä, Dufvasta tai JYP-faneista. Minä nautin voittavasta, viihdyttävästä jääkiekosta, viihdyttävästä ja hauskasta valmentajasta (siis oikeasti! Dufva on mielestäni loistava humoristi, lähes Markus Kajon ja Monty Python-seurueen tasoa), sekä seison rohkeasti, mutta en ylimielisenä, kaikkien niiden fanien joukossa, jotka ovat joukkuettaan (oli se sitten JYP tai joku muu) tukenut läpi heikkojenkin aikojen, ei pelkästään menestyksen hetkinä.

Kateus on ylpeyden ja ylimielisyyden kääntöpuoli. Ei vastakohta, vaan saman kolikon toinen puoli. Eikö se ole vaan parempi keskittyä kannattamaan omiaan, kuin haukkumaan muita!? Kivaa kuitenkin, kun "tylsää antijääkiekkoa" pelaava, pieni, hmv-joukkue kiinnostaa, niin paljon, että keskustelua seuraatte ja osallistuttekin. Se on jääkiekkokulttuurin suola...

Toivottavasti maaottelutauko kuluu nopeasti, että viihdyttävin SM-liigakausi miesmuistiin (kovia nimimiehiä monessa joukkueessa, yllättäviä joukkueita (positiivisesti & negatiivisesti, nuorten esiinmarssin jatkuminen jne.) jatkuisi pian uudelleen. Tällä hetkellä liiga tuntuu kiinnostavammalta kuin EHT.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Mun mielestäni on eräänlaista itsepetosta ruveta väittämään, että kritiikki JYPiä kohtaan olisi silkkaa kateutta. Fakta nyt vaan on ettei tuo pelityyli ole neutraalin kiekonseuraajan mielestä kovin viihdyttävää. Siitäkin voidaan väitellä, onko Räsäsen arviossa perää, ettei pelityyli ole yksilöitä kehittävää.

Mutta kuten eräs tuttavani on osuvasti ilmaissut, tässä haukutaan täysin väärää puuta. RD:n tehtävä on vain ja ainoastaan luoda pelaajamateriaalilleen sopiva ja voittava pelitapa, ja siinä hän on onnistunut.

Joka ei tietysti tarkoita sitä, että muiden kuin JYP-kannattajien tarvitsisi hyppiä riemusta JYPin pelejä katsellessaan. Mutta mulle riittää, että itse voin sen tehdä. Antaa koirien haukkua ja karavaanin kulkea.
 

Theone

Jäsen
Mun mielestäni on eräänlaista itsepetosta ruveta väittämään, että kritiikki JYPiä kohtaan olisi silkkaa kateutta. Fakta nyt vaan on ettei tuo pelityyli ole neutraalin kiekonseuraajan mielestä kovin viihdyttävää.

Tuo pelityyli on todella tehokasta, suorastaan murhaavan tehokasta ja voittavaa. Voittaminenhan on tulosurheilussa kai se tärkein asia, luulisin. Itse olen myös tuota valmennusta jonkun verran kokeillut ja täytyy myöntää, että tuo kaikkien iki-inhokki RD on saanut joukkueen pelaamaan lähes täydellisesti suunnitelemansa taktiikan mukaan. Tähän lisätään huippuyksilöitä ja kasassa onkin hyvä, ellei paras SM-Liiga JOUKKUE.

Mutta tuo ei poista sitä karua faktaa, että tuo pelityyli on myös satunnaisesta katselijasta äärimmäisen tylsää. Tämän olen kuullut aika monesta suusta sekä kaveripiiristä, että myös hallilla kun on porukan kanssa jutellut. Noh, kohta joku linkittää, että Aravirta ja kumppanit on sanonu, että viihdyttävää on. Esim. Aravirta varmasti katsoo peliä nimeltä jääkiekko hieman erilailla kuin 99-prosenttia jatkoaikaan kirjoittajista, kuten tekevät varmasti kaikki ammattivalmentajat. Mutta tehkääpä gallup, että näytätte vaikkapa HIFK:n pelin ja JYPin pelin ja kysytte sitten kummasta olisitte valmis maksamaan 20€. Veikkaan, että tulos olisi suhkot selvä.

Varmasti osa kritiikistä johtuu myös RD:n kommenteista, jotka ovat pääosin mukavaa mukahassuttelua mutta välillä paistaa läpi todella pahasti ylimielisyys ja mainittu toimittajien kyykyttäminen. Ja tuo kyykyttäminen ei todellakaan tapahdu vain silloin kun RD:lle annetaan vain yksi mahdollinen vastaus.

Loppu kritiikistä johtunee sitten vain siitä, että JYPillä menee nyt hyvin ja fanit keulivat vahingossa ja välillä tarkoituksella. Mutta näinhän käy pääsääntöisesti aina.

Nykyisin kun Jatkoaikaa lukee niin tuntuu, että JYP on täysin kritiikin yläpuolella. Seurasta tai siihen liittyvistä henkilöistä ei saa sanoa mitään negatiivista. Itse olen Jyväskylässä koko ikäni asunut ja säännöllisesti koko ikäni Hippoksella (ei ikinä Synergia) vieraillut ja ikäväkseni täytyy myöntää, että tuo muutaman vuoden menestys on noussut aika monelle "hattuun". Monelle, ei lähellekään kaikille.

Välillä hieman hymyilyttää kun lukee tiettyjä ketjuja joissa JYP-fanit manaavat kuinka vierashalleissa tönitään lapsia, huudetaan loukkaantuneelle pelaajalle yms.

Eikö tätä tapahdu Hippoksella? -Viimeiset 20 vuotta on ainakin tapahtunut, sitä aikaisemmasta minulla ei ole tarkkaa muistikuvaa. Ja tämä ei tarkoita, että hyväksyisin tuollaiset teot, tapahtuivat ne sitten missä vain.

Miksei näitä ihmetellä missään ja kysellä, että kuka oli se känninen Kurkisen fanipaita päällä ollut idiootti? Noh, eipä näitä taida minkään muunkaan seuran kannattajat kysellä mutta välillä tuntuu, että on vain pakonomainen tarve nostella omaa häntää.

Ikinä en ole JYPiä kannattanut, enkä tule kannattamaan. Oma suosikkini löytyi samana päivänä kuin synnyin mutta vain Helsingistä. Muutama sukulainen ja kaveri on JYPissä pelannut/pelaa ja luulisin, että minulla on aika hyvä käsitys tuosta pelityylistä ja Hippoksen meiningeistä.

JYPin menestystä vastaa minulla ei ole mitään, ei ole koskaan ollut, päinvastoin oli äärimmäisen hienoa nähdä/kokea/olla mukana noissa mestaruusjuhlissa ja nähdä miten lähes koko Jyväskylä meni sekaisin ja kuinka tohkeissaan osa kavereista oli. On myös hienoa nähdä kuinka hyvin hoidettu seura nykyisin JYP on, käytännössä menisi mallista kaikille muille. Nyt melkein uskaltaa jo ääneen sanoa, että voi viedä joskus omat lapset katsomaan peliä Hippokselle, vielä 10 vuotta sitten niin ei uskaltanut sanoa.

Kiitoksia siis pitää osata antaa silloin kun niihin aihetta on mutta myös kritiikkiä pitää osata ottaa vastaan.

Toivoisin nyt vain hieman itsekritiikkiä, malttia ja kykyä nauraa itselleen ja sille Valtralle. Ei aina tarvitse vetää hernettä nenää joka asiasta.

Niin ja se sambaryhmä voisi joskus kokeilla, vaikka sitten läpällä, jotain ihan uutta komppia tai järjestää katsojille vaikkapa pienen pikkujoulu yllätyksen ja jättäisivät rummut kotiin.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Joukkueen kapteeni vahvistaa käsityksen

Kyllä se on nyt pakko uskoa että JYP pelaa tylsästi ja siihen joukkueen johdon taholta määrätietoisesti pyritään. Eilen aamulla oli JYPin kapteeni J-P Hytönen Radio JKL:n syväluotaavassa haastattelussa, ja vakavamielisessä keskustelussa Hytönen vastasi esim. kahvasyytöksiin suunnilleen näin:
"Niin, no minä olen varmasti huonoin mahdollinen henkilö väittämään etteikö JYP ikinä kahvaisi."

Kun puhuttiin harjoituksista, J-P tunnusti, että:
"Treeneissä me harjoittelemme vain puolustamista. Itse asiassa me harjoittelemme aina ilman kiekkoja. Kaikessa tekemisesssä pyritään siihen, että pelityylistä tulisi mahdollisimman tylsä."

Ja Wallinheimon vaaliehdokkuutta kampanjoidakseen Hytönen ehdotti aikaisempaa iskevämpää slogania. Kunnallisvaaleissa Wallinheimon slogan oli "Wallinheimo - torjuu vaikka laman". Mutta eduskuntavaaleja varten panoksia pitäisi kohottaa, joten slogan voisi olla: "Wallinheimo eduskuntaan - läpi vaikka JYP-puolustuksesta".

Hytönen kertoi tulleensa haastatteluun päällään JYP-takki, jossa on sponsoreiden logoja, kuten Valtra ja Kirjapaino Kari. Joten kaupallisuudenkin suuntaan oltiin ostojoukkueen tapaan kallellaan.

Ja Dufvakin on tylsä. Sen sijaan että se liukastuisi banaankuoreen ja pukeutuisi naisten vaatteisiin (= hauskaa), se yrittää vääntää jotain verbiaalisia vitsejä, joille kukaan ei naura. "Bluesilla ei ollut hiuksia nostattavia tilanteita" - no eihän sillä rumalla kaljulla edes ole hiuksia!

Kyllä se on vaan tunnustettava. Olette kaikki JYPin pelitapaa kritisoivat oikeassa. Toivottavasti se lämmittää keväällä kyn JYP juhlii historian ylivoimaisinta mestaruutta.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Theonelle..

Theonelle tiedoksi. Tee vain Gallup "kummasta maksaisit 20 ecua HIFK vai JYP pelityylistä" mutta älä spekuloi ennakkoon mikä siinä olisi tulos.
Se katsos makuasia sano hevonen kun persettään nuoli, ja Hurricane maksaa JYP pelityylistä nyt ja jatkossa. Olen viihtynyt peleissä erinomaisen hyvin, ja tylsä JYP on hallinnut jokaista kotipeliään aika suvereenisti, luonut maalipaikkoja ja tehnyt näyttävien kuvioiden päätteeksi maaleja. Joten lakatkaa nyt jumalauta jauhamasta tuota paskaa!
Meidän ei tarvitse puolustella jatkoajassa yhtäänmitään! Kaikki nillitys JYPin pelitavasta on saanut alkunsa kateellisten Iinesten itkuista, ja me mennään koko ajan samaan vipuun?
 

Theone

Jäsen
Theonelle tiedoksi... älä spekuloi

hmm, miksen? Eikö tämä ole yksi keskustelupalstan kantavista ideoista?

Luonnollisesti jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen ja tuo oli vain minun ja joidenkin hallilla tapaamieni mielipide. Toki kaikista tärkein asia (joka oli aikaisemmassa viestissä myös) on se, että oma jengi voittaa. Tyylillä ei periaatteessa ole väliä. Ja JYPhän tuntuu voittavan koko ajan.

JYPin pelityyli muistuttaa mielestäni aika paljon vuosien takaisen New Jerseyn pelityyliä ja eikö tuotakin kritisoitu aika paljon? Fakta mikä pitää muistaa on se, että puolustamalla voittaa mestaruuksia ja hyökkäämällä pelejä.

Toki voi olla, että dynastian pitkittyessä fanit alkavat vaatia äänekkäämmin pelityylin muutosta mutta se on sitten sen ajan murhe. Eli kärjistetysti voisi sanoa, että pitkän korpivaelluksen jälkeen voitot kelpaavat, tyylillä ei ole niin väliä ja tämän myös suon omille kavereilleni ja kaikille muillekin JYP-faneille.

Ja en ole katkera tai kateellinen, mielestäni on hienoa, että kotikaupungissani on menestyvä joukkue mutta sen pelityyli on minun ja monen muun mielestä vain hieman tylsä.
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYPin pelityyli muistuttaa mielestäni aika paljon vuosien takaisen New Jerseyn pelityyliä

Jos heität tuollaisen vertauksen, joko A) et tiedä kuinka JYP pelaa, tai B) et tiedä kuinka NJ pelasi "vuosia sitten". Veikkaan vaihtoehtoa A, koska selvästi viittaat Leimairen NJ Devilsiin, joka pelasi äärimmäisen passiivisella keskialueen "trap" - puolustussysteemillä. Tällä systeemillä ei ole juurikaan yhtäläisyyksiä JYPin nykyisen puolustuspelaamisen kanssa.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
hmm, miksen? Eikö tämä ole yksi keskustelupalstan kantavista ideoista?

Luonnollisesti jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen ja tuo oli vain minun ja joidenkin hallilla tapaamieni mielipide. Toki kaikista tärkein asia (joka oli aikaisemmassa viestissä myös) on se, että oma jengi voittaa. Tyylillä ei periaatteessa ole väliä. Ja JYPhän tuntuu voittavan koko ajan.

JYPin pelityyli muistuttaa mielestäni aika paljon vuosien takaisen New Jerseyn pelityyliä ja eikö tuotakin kritisoitu aika paljon? Fakta mikä pitää muistaa on se, että puolustamalla voittaa mestaruuksia ja hyökkäämällä pelejä.

Toki voi olla, että dynastian pitkittyessä fanit alkavat vaatia äänekkäämmin pelityylin muutosta mutta se on sitten sen ajan murhe. Eli kärjistetysti voisi sanoa, että pitkän korpivaelluksen jälkeen voitot kelpaavat, tyylillä ei ole niin väliä ja tämän myös suon omille kavereilleni ja kaikille muillekin JYP-faneille.

Ja en ole katkera tai kateellinen, mielestäni on hienoa, että kotikaupungissani on menestyvä joukkue mutta sen pelityyli on minun ja monen muun mielestä vain hieman tylsä.

New Jersey Devils? En tunne heidän pelitapaansa menneiltä ajoilta enkä nykyisiltä. Eikä Devilsillä ole mitään tekemistä JYPin kanssa.
Myöskään tällä keskustelulla ei ole mitään teemistä JYPin mediaketjun kanssa, joten lopetan tähän. Mutta 1: Jypin pelitapaa on enimmäkseen kritisoinut ne jotka ovat olleet toteamassa että heidän kannattamansa joukkue ei saa mitään aikaiseksi Jyväskylässä.
2: Jos JYP kerta vain puolustaa mestaruuden, niin selitä kuinka JYP on kuitenkin myös kiekollisesti sekä laukauksellisesti lähes poikkeuksetta hallitsevampi osapuoli? Ja miten se sopii yhtälöön tylsästä pelitavasta? Pitäisikö niiden tehdä rusettiluistelua sen kiekon kanssa vai mitä??
Jokaisen JYPin koti ja vieraspelin tänävuonna nähneenä, olen ihmetellyt kovasti hallilla kuinka JYP osaa puolustaa vastustajan hyökkäysalueella ja vielä kiekon kanssa. Ja ennenkaikkea sitä, kuinka tylsäJYP osaa kahvata ja pitää kiekkoa samaan aikaan...
Viimeksi puolustettiin Ässät nurin Ässien päässä..
Voi kevät!
 

Theone

Jäsen
Jos heität tuollaisen vertauksen, joko A) et tiedä kuinka JYP pelaa, tai B) et tiedä kuinka NJ pelasi "vuosia sitten". Veikkaan vaihtoehtoa A, koska selvästi viittaat Leimairen NJ Devilsiin, joka pelasi äärimmäisen passiivisella keskialueen "trap" - puolustussysteemillä. Tällä systeemillä ei ole juurikaan yhtäläisyyksiä JYPin nykyisen puolustuspelaamisen kanssa.

Veikkaisin vaihtoehtoa B. Muisti on sitten tehnyt pahasti oharit. Olen tainnut nähdä tältä kaudelta yhtä lukuunottamatta kaikki JYPin pelit ja viime vuodelta lähes kaikki kotipelitm joten en usko, että kohta A pitää paikkaansa. Tietääkseni en vielä ole sokea.
 

JmJ

Jäsen
Mielestäni JYPin tämän kauden otteille kaukalossa voisi perustaa ihan oman ketjunsa, niin päästäisiin oikein kunnolla väittelemään eipäs juupas-meiningillä.

Sen vielä tässä ketjussa sanon, että en vaan edelleenkään monien JYP-idioottifanien tavoin ymmärrä, miten JYPin tulisi muuttaa pelityyliään. Mielestäni on erittäin kaunista ja viihdyttävää, kun jokainen pelaaja oikeasti yrittää parhaansa (lähes) joka tilanteessa ja joukkue on kurinalainen. Tällä hetkellä tämä pelitapakeskustelu on yhtä absurdia kuin huutaisi hiihtäjälle, että mees välillä takaperinkin ja ootko kokeillu yhdellä sauvalla 50 kilometrin hiihtoa, se näyttää todella hupaisalta. Tottakai itsekin toivon pelitavan kehittyvän kausi kaudelta - ja niin se toden totta onkin kehittynyt, vieläpä ihan oikeaan suuntaan. Muutokset niin liiketoiminnallississa kuin pelillisissäkin strategioissa ovat mielenkiintoisia lisämausteita muuttuvan kokoonpanon lisäksi, mutta ei nyt hitto soikoon kannata ihan tyhmäksikään johto-, valmennus- ja pelaajatasolla heittäytyä. Se tosin suotakoon aina välillä meille faneille.

EDIT: Ja jottei aivan OT:ksi menisi, niin tuosta Jatkoajan jutusta koskien JYPin pelitapaa: hyvin jäsennelty, perusteltu ja selkeä kirjoitus nykytilanteesta.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
EDIT: Ja jottei aivan OT:ksi menisi, niin tuosta Jatkoajan jutusta koskien JYPin pelitapaa: hyvin jäsennelty, perusteltu ja selkeä kirjoitus nykytilanteesta.
Juurikin näin. Ja vaikka tuo kirjoitus oli ajankohtainen, asiallinen ja erinomaisesti pohtiva, niin muiden joukkueiden fanit ottivat siitä heti herneet nenäänsä, koska eihän nyky JYPistä saa sanoa mitään muuta kuin pahaa. Edes neutraali suhtautuminen ei ole hyväksyttävää.

Minusta tämä vaikuttaa jo vahvasti siltä, että JYPin pelitavan moittimisesta on tullut muoti-ilmiö ja oikeastaan kukaan sitä moittiva ei osaa asiaa kunnolla perustella. Lähes kaikki selitykset JYPin pelitavasta menevät melko pahasti vikaan ja huomaa etteivät kyseiset kirjoittajat ole juurikaan edes nähneet JYPin pelejä.

Oma näkökanta asiaan on se, että pelitapa sinänsä ei ole tylsä, mutta kun sitä toteutetaan noin kurinalaisesti ja tehokkaasti, niin lopputulos on siinä määrin kovatasoinen, että vastustaja menee herkästi kädettömäksi JYPiä vastaan ja näin ollen peli vaikuttaa melko tylsältä kun vain yksi joukkue vaikuttaa siellä jäällä pelaavan (JYP). Eli kyse on yksinkertaisesti siitä, että JYP on tällä hetkellä liian hyvä joukkue tähän liigaan (tiedän, maailman ylimielisin lause, mutta kärjistettynä melko osuva).
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Sori vaan, mutta mun mielestäni on selkeä todiste siitä että syytöksissä on totuuden siemen kun pelityyliä joudutaan puolustelemaan toimittajien toimesta.

Sori vaan, mutta kommentit jotka alkavat sori vaan kuulostavat hirveän epätieteellisesti perustelluilta.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Mun mielestäni on eräänlaista itsepetosta ruveta väittämään, että kritiikki JYPiä kohtaan olisi silkkaa kateutta. Fakta nyt vaan on ettei tuo pelityyli ole neutraalin kiekonseuraajan mielestä kovin viihdyttävää. Siitäkin voidaan väitellä, onko Räsäsen arviossa perää, ettei pelityyli ole yksilöitä kehittävää.

On toisten joukkueiden tehtävä todistaa että JYPin pelityylissä on jotain moittimista. Todistaminen tapahtuu voittamalla. Estradi on vapaa (maajoukkuetauon jälkeen).
 

Handyy

Jäsen
Mutta tehkääpä gallup, että näytätte vaikkapa HIFK:n pelin ja JYPin pelin ja kysytte sitten kummasta olisitte valmis maksamaan 20€. Veikkaan, että tulos olisi suhkot selvä.
Miksi tehdä gallup, jos asiasta löytyy faktaakin. JYP tällä hetkellä 10 ottelua vieraissa yleisökeskiarvolla 5 100 ja HIFK 9 ottelua keskiarvolla 4879. Minusta tuo kertoo, että JYPiä vastaan on haluttu mennä katsomaan pelejä, varsinkaan kun keskiarvoa ei korota Jokerit-HIFK (+Blues) tai Ilves-Tappara -tyyppiset matsit joihin molemman joukkueen fanit pääsevät vaivatta.

Turhahan minun tietysti on koittaa todistella muiden joukkueiden faneille ettei JYP pelaisi niin tylsästi kuin väittävät, mutta kuitenkin joukkue tekee keskiarvon verran maaleja vastustajan päätyyn ja aika monesti ne ovat vielä pirun hienoja maaleja - ei mitään väkisin väännettyjä. Luotujen maalipaikkojen määrässä - jos sellaista tilastoa pidettäisiin yllä - JYP olisi aika varmasti top 3:ssa, sillä nähtävästi paikkoja hassataan nyt jostain syystä aivan uskomaton määrä. Viime kaudella taisin laskeskella, että kahden kauden keskiarvon mukaan JYP oli tehdyissä maalissa toisena. Eli onko tylsyydessä siis muuta perää, kuin se että JYPin päähän eivät vastustajat saa tehtyä maaleja normaalia määrää?

Jos myös maila olisi JYPin pelaajilla vastustajien kainalossa jollain tapaa enemmän kuin millä tahansa muulla joukkkueella, niin kuin kovasti väitetään, kai se näkyisi jollain muulla tavalla kuin vähiten 2 min jäähyjä ottaneena joukkueena?
 

janbo

Jäsen
NHL:n Central Scouting julkaisi ensimmäisen listansa tulevan draftin prospekteista. Eurooppalaiset pelaajat on listattu paremmuusjärjestykseen maittain, ja ilahduttavasti listalta löytyvät myös seuraavat JYP:n junnut:

FINLAND
RANK PLAYER TEAM POSITION HEIGHT WEIGHT
4 Oula Palve JYP Jr. C 5-foot-11 158
8 Henri Auvinen JYP Jr. D 5-foot-11 163

GOALIES
1 Samu Perhonen JYP Jr. 6-foot-3 172

Lähde: NHL.com - http://www.nhl.com/ice/page.htm?id=65882
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Lainaus JYPin facebook-sivulta napattua:

"Nyt kaikki JYP-yhteisöläiset mietintämyssyt päähän ja kehittelemään kiperiä kysymyksiä hurrikaaninuttu Jani Tuppuraiselle! "Allu" saapuu vastailemaan kysymyksiinne tänne Facebook-yhteisöön reaaliajassa maanantaina 22.11. klo 16-17."

Ilmeisesti tuo on nyt joku virallinen JYPin faniryhmä kun siellä kerran Tuppuraisia saadaan vierailulle. Hienoa että JYP on nyt pikkuhiljaa tajunnut käyttää hyväkseen facebookia ja sen ominaisuuksia. Tuo varmasti hyvää mainosta peleille ja koko jengille.

Onko kellään tietoa onko Jypliiga.fi-facebookprofiili virallinen vaiko jonkun muun tekemä? Ainakin sinne juttua tulee paljon ja muutenkin on siistin oloinen, että ei sitä ainakaan kukaan 12v ylläpidä.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Ilmeisesti tuo on nyt joku virallinen JYPin faniryhmä kun siellä kerran Tuppuraisia saadaan vierailulle.

Asia on juuri näin. Kyseinen ryhmä on JYPin "virallinen" Facebook-yhteisö, joka on näin yhteyksissä siis myös itse seuraankin tämän asian tiimoilta.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Lainaus JYPin facebook-sivulta napattua:

"Nyt kaikki JYP-yhteisöläiset mietintämyssyt päähän ja kehittelemään kiperiä kysymyksiä hurrikaaninuttu Jani Tuppuraiselle! "Allu" saapuu vastailemaan kysymyksiinne tänne Facebook-yhteisöön reaaliajassa maanantaina 22.11. klo 16-17.

Nostetaan tätä vähän ylös ja muistutetaan, että parin tunnin päästä "Allu" tosiaan livenä vastailemassa JYP-yhteisön (linkki löytyykin tuosta lainauksesta) jäsenten kysymyksiin Facebookissa. Tämä siis muistutuksena, jos joku on sattunut unohtamaan asian ja haluaa kysyä mieheltä jotain.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tulipa mieleen jos kerta tuppuraista ja tämmöistä on tuolla FB:n sivuilla niin onkohan tuo yhteisö edelleen yksityisien henkilöiden hallussa vai syöttääkö joku JYP:n organisaatiosta noita uutisia ja näitä tuppuraisen kysymystunteja?

Eipä sillä loppujen lopuksi niin väliä, mutta pointihan edelleen minusta on että sosiaalinen media on JYP:ltä hieman turhan vähän jäännyt huomiolle ainakin viimekausina. JJK:ssa tuota on aika hyvinkin käytetty hyväksi, esimerkiksi tämä lumien kolaaminen jne..
 

janbo

Jäsen
Tänään oli paikallisliikenteen linja-autossa JYPin mainosjuliste. Kuvassa oli pukukopin kaksi viereistä paikkaa, jossa oikealla oli Vatasen varusteet ja vasemmalla hippoliigalaisen varusteet. Otsikkona oli teksti "Sinustako Sami Vatasen pakkipari?" ja julisteessa mainostettiin JYPin kiekkokoulua. Mielestäni oli kaikin puolin tyylikäs, puhutteleva, tunnistettava ja hyvä mainos. Värimaailma, vastakohdat (varusteiden koko, tähti vs. aloittelija) sekä yksinkertainen ja elegantti asettelu suorastaan huokui glooriaa ja itse rupesin ainakin haluamaan kiekkokouluun.. Täältä ainakin peukku ylös toimiston suuntaan.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tulipa mieleen jos kerta tuppuraista ja tämmöistä on tuolla FB:n sivuilla niin onkohan tuo yhteisö edelleen yksityisien henkilöiden hallussa vai syöttääkö joku JYP:n organisaatiosta noita uutisia ja näitä tuppuraisen kysymystunteja?


http://www.jypliiga.fi/index.php?op...aalisessa-mediassa&catid=19:uutiset&Itemid=48
Tuossahan siitä on juttua, eli ihan JYPin sisältä tulee tuonne sivulle juttua.
Ja linkkihän vaeltelee JYPin virallisille sivuille
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös