JYPin mediaketju

  • 1 813 939
  • 7 956

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Ja jos Jatkoajan keskustelupalstaa käyttää tietolähteenään, ansaitseekin pettyä.
 

InfernalDark

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valtra, Pile #49
Onkos kukaan muu bongannu uutta JYPin mainosta tv:stä? Ainakin eilen illalla JIM:llä pyöri pari kertaa tunnin sisään. Myötähäpeäähän toi taas aiheutti, pojat suihkussa ja muuta sekoilua.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Onkos kukaan muu bongannu uutta JYPin mainosta tv:stä? Ainakin eilen illalla JIM:llä pyöri pari kertaa tunnin sisään. Myötähäpeäähän toi taas aiheutti, pojat suihkussa ja muuta sekoilua.
Jep, kahden euron toteutus ja ideakin oli varmaan "syntynyt" hetki ennen kesälomille vetäytymistä. Jos nyt mainos ylipäätään pitää tehdä - ja tuollaisella fraasihuumorilla - niin sitten viedään se ns. päätyyn asti. Eli Dobbel Dusch tai Rexona mukaan product placementin kautta. Ja kun alkuun päästiin, voisi tehdä kokonaisen mainosten sarjan:

- Maalin edustalla pitää jakaa puutavaraa - sponsored by Byggmax
- Apua alakerran pitävyysongelmissa - sponsored by Tena
- Seuraavassa erässä pitää päästä maalien makuun - sponsored by Tikkurila
- Ripareiile on päästävä! - sponsored by ev.lut.kirkko
- Muistakaa etäisyydet! - sponsored by Liikenneturva

Joo, mukahassuahan tämä taas kerran...
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka tämä uusi mainos onkin halpa ja mukahauska, niin jos pitää verrata siihen Kari Tynin seksiäänellä höystettyyn punnerruksia savussa settiin...no mielummin tämä uusi.
 

LaRock

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pekka Tuokkola palaa JYP veräjälle

Elikkäs Peki pelaa tiistaina Ässät-JYP pelissä. Itse otan tämän uutisen vastaan vähän kaksijakoisilla fiiliksillä, kiva saada Peki takaisin, mutta Myllykoski ansaitsisi torjuntavastuun hyvien esityksiensä johdosta.
 

Baldrick

Jäsen
Jonne Virtanen on kyllä uskomaton äijä :D Haastattelu meni just Radio JKL:llä.

"Antti ja Vili heittelee lättyjä kämmeneltä ja mää sit rystyltä"

"... ja sit Vili vetää siellä vähän miten sattuu, mutta onhan se ihan hyvä jos tekee jokapelissä pari maalia"

"Kyllä siinä Vemmun ja Vilin välissä nyt pystyy pelaamaan tämmönen tyhmä turkulainenki"

Huumorimies ja kookas, kehittyvä, hyvän pelisilmän omaava peluri, joka osaa myös viihdyttää yleisöä. Pitäisköhän miehelle avata oma ketju? Ainakin sitten jos jatkosoppari ilmestyy jossain vaiheessa.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jonne Virtanen on kyllä uskomaton äijä :D Haastattelu meni just Radio JKL:llä.

Sopanen jatkoi myös aika hyvällä linjalla...
Ihan tarkkaa muotoa en muista/ kuullut, mutta jotain tämän tyyppistähän se oli:

"Laidalla Vemmu, ihan huikee pelimies ja kun sentterinä on vielä Virtasen Jonne, niin siinä iskee maaleja vaikka postilaatikko."
 

Baldrick

Jäsen
Kari Tyni, jos luet tätä, niin nyt saat ilmaista vinkkiä, että kuinka sitä possea mahdollisesti sinne hallille saisi. Ensinnäkin keskustassa olevat linkkipysäkit. Niihin Åttå drinkero mainosten päälle kun täräyttää suuren hurrikaanilogon mustalla taustalla ja jotain ovelaa mainospuhetta, niin luulisi ainakin jonkun verran lisääntyvän porukka, sillä audienssia ainakin on ja kyllähän tuollainen muistuttaa ihan kivasti, että JYP on vielä olemassa muillekin kuin firmoille. Kenties joku muukin näkyvyyttä saava idea, kuten "Lähde JYPin kanssa lenkille!" -tyyppinen toiminta, jossa JYPin pelaajat hölkkäilevät vaikka keskustan ympäri ja posse saa siihen lähteä messiin. Samalla vähän höpötyksiä, että "tempauksen tarkoitus on saada ihmiset liikkumaan", vaikka oikeasti kyse onkin vain näkyvyydestä. Nämä kun toteuttaa, nii kyllä luulisi ainakin jokusen ihmisen hallille arkiaskareiden ohessa löytävän.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Pistää ihan miettimään, että mitenkähän 2010-luvulla markkinoidaan tuulipukukansalle ja nuorisolle jollei käymällä ostarilla ja laittamalla mainoksia lehteen sekä tyrkyttämällä pelaajia radiohaastatteluihin. Viemällä JYP-julisteita Siwaan ja ostamalla bannereita IRC-galleriaan?

IRC-galleria 2010-luvulla? Nyt menit metsään. Facebookia ja Twitteriä voisi ehkä kokeilla, jos haluaa kasvattaa tunnettuutta sosiaalisen median keinoin. Näinköhän toimistolla tiedetään edes, mitä ne ovat?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
IRC-galleria 2010-luvulla? Nyt menit metsään. Facebookia ja Twitteriä voisi ehkä kokeilla, jos haluaa kasvattaa tunnettuutta sosiaalisen median keinoin. Näinköhän toimistolla tiedetään edes, mitä ne ovat?
JYPillä taitaa olla oma facebook-sivu, vai onko se toimituksen? Ainakin jotain infoa sieltäkin on löytynyt. Twitter nyt on ihan turha ellei sitten Seppänen itse kirjoittele jotain siellä, ja sitähän ei tuu tapahtumaan. Kyllä mä edelleen olisin sillä kannalla että tänne pitäisi hankkia joku sellainen mainostaulu mihin päivitetään aina seuraava matsi. Niin kuin monilla jalkapallojoukkueilla muissa kaupungeissa on. Tai sitten kävelykadun isoille näytöille seuraavasta kotiottelusta mainos.
 
Viimeksi muokattu:

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Jos vielä miettii tuota lapsille suuntautuvaa mainostamista niin kyllähän JYPin pelaajat käyvät vielä nykyäänkin eri kouluissa vierailemassa. Nuorison tavoittaminen ja saaminen hallille onkin hieman haastavampaa, kun nykynuorisolla noita harrastusmahdollisuuksia on "hieman" enemmän kuin nuorilla vaikkapa 20 vuotta sitten.
 

Luikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Perkele!

Jos olit keväällä 2009 kävelykadulla juhlimassa JYPiä, ei mitään tekemistä peli-iltana, ei ylitsepääsemätöntä estettä, mahdollisuus kulkea kävellen, fillarilla, bussilla tai autolla peliin ja lompakossa rahat lippua varten eikä rahan käyttäminen lippuun aja sinua konkurssiin, niin mikään selitys ei ole riittävän hyvä, että jäisit pois JYPin kotiottelusta! Sade, TV, muut käynnissäolevat sarjat (JJK) eivät ole riittäviä selityksiä jäädä pois pelistä.

Ihan oikeesti hei, peli pitää nähä paikanpäällä aina kun siihen on mahdollisuus, ei urhototalilta, ei radiosta eikä varsinkaan teksti-tv:stä.

Tuosta markkinoinnista; kuinka hyvin opiskeljoille mainostetaan opiskeljialippuja kouluissa? Markkinoinnissa kyllä pitäisi tuoda joukkuetta lähemmäksi perus kaduntallaajaa. Kyllähän (esimerkiksi) Kävelykadulla pitäisi maakunnan ykkösjoukkueen näkyä paljon paljon paremmin ja tulevia otteluita mainostaa niin, että näkyy!
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitäs jos kertoisit, mitä ne toimet ovat, jotka JYPin markkinoinnissa on jätetty käyttämättä, jolloin kritiikkisi saisi vähän lihaa kitisevien luidensa ympärille?

No minäpä kerron: innovaatiot!

JYP tuote on kunnossa. Itseasiassa se on niin kova, että hankala sitä on Jyväskylässä enää paremmaksi tehdä. Sitten toinen fakta on, että hallissa on säälittävä lukumäärä (3600) katsojia. Urheilumarkkinointi on haastavaa hommaa, ja näkisin JYPin markkinointiosaston jämähtäneen vanhoihin temppuihinsa. Tämän takia hallillle ramppaa vain ne samat & vanhat naamat.

Keksikää ja kokeilkaa siellä toimistolla uusia idoita, jotta kansa & etenkin nuoriso löytää halliin. Voin myös tehdä yksityiskohtaisemman analyysin ja uuden toimintasuunnitelman tietyille kohderyhmille, mutta se maksaa 7000 EUR per kuukausi. Noh sen verran löytyy iteltäkin JYP-sydäntä, että voin tulla palkkamyynnössä vielä tonnin verran vastaan tarvittaessa. :)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYPillä taitaa olla oma facebook-sivu, vai onko se toimituksen? Ainakin jotain infoa sieltäkin on löytynyt. Twitter nyt on ihan turha ellei sitten Seppänen itse kirjoittele jotain siellä, ja sitähän ei tuu tapahtumaan. Kyllä mä edelleen olisin sillä kannalla että tänne pitäisi hankkia joku sellainen mainostaulu mihin päivitetään aina seuraava matsi. Niin kuin monilla jalkapallojoukkueilla muissa kaupungeissa on. Tai sitten kävelykadun isoille näytöille seuraavasta kotiottelusta mainos.

Kyllähän tosiaan Facebookissa on kyllä yhteisö olemassa, mutta ei siellä juurikaan mitään kirjoiteta. Parikertaa kuukaudessa tulee pari uutista jypin omilta nettisivuilta ja siihen se sitten jääpi. Jos vertaa vaikkapa Jyväskylän kakkoslajia eli jalkapalloa niin mainostamisessa juuri netissä ollaan valovuoden perässä JYP:n osalta. JJK käyttää aika tehokkaasti hyväkseen ensinäkin omat nettisivunsa ja sen lisäksi facebooksissa on melkein päivittäin jotain ja sen lisäksi viellä sähköpostin postituslistalla jos on niin vasalainen pistää spämmiä melkein joka päivä ties mistä :) tosin tää siis positiiviistä kun futiksesta lähetetään hyödyllisiä uutisia ja ennakoita seuraavista otteluista. Jääkiekostakin voisi?

JJK:n yhteisössä on vain joku 2000 ihmistä, mutta jo sillä uskon että ollaan saatu ihmisiä melko hyvin otteluihin paikan pääle ja sitten sillä että nettisivuille kirjoitellaan kokoajan, ainakaan muuta selitystä en keksi sille miksi otteluissa käy hyvin väkeä vaikka menestys kotona ja koko sarjassa surkeaa. Muutenkin kausikortti ja muu markkinointi otteluihin ehkä enemmän nykypäivää kun JYP:n vastaava..

JYP:n markkinointi on kyllä jäänyt aika pitkälle nykyään vain yrityksiin. Ei ihme jos tavallisia tuulipukukansaa ei enää hirveästi näy ja nuoria. Tosin nuoria ajaa pois melko kalliit lipunhinnatkin. Juuri internetissä jää käytettäväksi paljon pois sitä potenttiaalia mitä voisi saada. Facebookissakin on 11 000 ihmistä yhteisössä, mutta ei taida edes ennen ottelua tulla mitään ilmoitusta että tänään on ottelu? Lisäksi jotain pieniä tarjouksia ja ennakkoja toivoisin ainakin itse.. saisi kansaakin enemmän liikkeelle ja kiinostumaan joukkueesta.. nyt jää iso markkinarako ja ilmainen mainostila ja informaatiokanava käyttämällä lähes kokonaan.

Tuota kävelykatua tosiaan voisi hyödyntää aika paljon paremmin kuin mitä nyt. Itse toivoisin että kävykadulta voisi olla mahdollista ottelupäivä ostaa vaikka lippuja ja fanikamaakin. Myös mikään mainostaulu ei välttämättä olisi huono idea vaikkakin yleensä ovat melko hintavia.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Facebookissakin on 11 000 ihmistä yhteisössä, mutta ei taida edes ennen ottelua tulla mitään ilmoitusta että tänään on ottelu? Lisäksi jotain pieniä tarjouksia ja ennakkoja toivoisin ainakin itse.. saisi kansaakin enemmän liikkeelle ja kiinostumaan joukkueesta.. nyt jää iso markkinarako ja ilmainen mainostila ja informaatiokanava käyttämällä lähes kokonaan.

Facebook olisi varmasti hyvä mainoskava, mutta ei varmastikaan täysin ilmainen. Luulisisn et yritykset joutuvat siitä palvelusta varmasti maksamaan.

Muistaakseni muutama kausi sitten JYP:llä oli jonkilainen tekstiviestipalvelu, mutta eipä taida olla enää(?). JYPin kannattaisi ehdottomasti mainostaa otteluiltaan tekstiviesteillä, jos ennakkoon liput eivät ole menneet hyvin kaupaksi.. Saman homman voisi myös toteuttaa e-mail uutiskirjeellä.
 

Baldrick

Jäsen
Facebook olisi varmasti hyvä mainoskava, mutta ei varmastikaan täysin ilmainen. Luulisisn et yritykset joutuvat siitä palvelusta varmasti maksamaan.

Paitsi, että se taitaa olla täysin ilmainen. Perustaa vain yhteisön, josta jaellaan tiedotuksia.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Paitsi, että se taitaa olla täysin ilmainen. Perustaa vain yhteisön, josta jaellaan tiedotuksia.

Okei, no sitten vain joku näpyttelemään mainoksia! Sen facebookin "maksullisen mainoskavan" avulla JYP voisi tietysti kohdentaa mainoksiaan esim. käyttäjille, joiden kotikaupunki on Jyväskylä. Tietysti toinen asia on, kuinka kallista lystiä se olisi..
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Paitsi, että se taitaa olla täysin ilmainen. Perustaa vain yhteisön, josta jaellaan tiedotuksia.

Juuri näin. Tosin eriasia sitten kenellä on käyttöoikeudet tuohon JYP:n fanikanavaan tuolla, mutta äkkiä myös joukkueen johto voi tehdä uuden yhteisön ja pistää vaikka nettisivuille mainosta niin eiköhän sinne liity porukkaa. Mutta jokatapauksessa tuo on aika halpaa ja kivutonta mainostuksen tuhlaamista minusta. Vaikka minä voisin kanavan operaattoriksi ryhtyä ja pistää päivää ennen ottelua jotain että: huomenna tulkaa matsiin ja ottelupäivä viellä jotain heittää siihen, jos ei muuta niin vaikka päivän kokoonpanon. Ei luulisi olevan vaikeaa. Ei kai myöskään olisi vaikea pistää jotain pientä ennakkoa joihinkin otteluihin ja muita juttuja kuten otteluraportteja ja vaikka pelaajahaastatteluja tai vaikka facebookin käyttäjille jotain omia fanitavara alennuksia.

Juuri tuossakin voisi olla hyvä markkinarako fanitavaroiden myynillekin, että kohdistetaan yhdelle kohderyhmälle tiettyjä alennuksia tietyistä tavaroista. Tässä tapauksessa siis kaikille facebookissa oleville ja tätä kautta taas varmasti myös yhteisön jäsenmäärä saadaan ylöspäin ja lisää kansaa tietoisuuteen milloin vaikkapa niitä otteluja on ja lisää kiimaa siihen että ihmiset edes muistaa, että täälä pelataan lätkää. Tosin eihän kaikki lue enää edes kaikkia juttuja mitä naamakirjan etusivulle tulee, mutta välillä pakosti ainakin osuu silmiin jos sinne jotain kirjoitettu.. Jokatapauksessa markkinointia voisi siis nykyaikaistaa ja tällähetkellä facebook minusta on paras ja halvin vaihtoehto, futiksessa tämä on jo huomattu(kuten koko netin mahdollisuus mainostamiseen, facebooks, sähköposti nettisivut ym.), mutta lätkässä ollaankin viellä vähän keskiajalla nykymarkinoinissa..
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Pointti on juurikin siinä, että sosiaalinen media on mainoskanavana täysin ilmainen ja vaatii vain pientä viitseliäisyyttä ja innovaatiota. Pasi ottikin jo esille JJK:n, joka on loistava esimerkki siitä, kuinka pienellä vaivalla saadaan luotua mielenkiintoa omaan toimintaan ja tapahtumiin.

Mulla on vähän samanlainen tunne kuin monilla muilla, että JYP tuntuu luottavan siihen että kyllähän kotipelit nyt kansaa kiinnostaa. Markkinointimetodit ja mainokset tyylillisesti ovat jämähtäneet jonnekin 90-luvun puoleenväliin.
 
Viimeksi muokattu:

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Vaikka minä voisin kanavan operaattoriksi ryhtyä ja pistää päivää ennen ottelua jotain että: huomenna tulkaa matsiin ja ottelupäivä viellä jotain heittää siihen, jos ei muuta niin vaikka päivän kokoonpanon. Ei luulisi olevan vaikeaa.

Homma toimii puhtaasti vapaaehtoispohjalta. Ihmisillä on myös oma elämänsä elettävänä, eikä kukaan voi olla jatkuvasti väijymässä kokoonpanoja ja infoamassa niitä Fb-sivulle.

Ei kai myöskään olisi vaikea pistää jotain pientä ennakkoa joihinkin otteluihin ja muita juttuja kuten otteluraportteja ja vaikka pelaajahaastatteluja tai vaikka facebookin käyttäjille jotain omia fanitavara alennuksia.

Otteluennakoiden ja -raporttien linkittämisen suhteen yhtenä vaarana voi olla se, että jatkuvan infon suoltaminen saattaa laittaa ihmiset ns. piilottamaan yhteisön "uutisfeedin" etusivultaan. Suurin osa yhteisön jäsenistä kuitenkin varmasti käy myös seuran nettisivuilla ja tietää siltä osin, että sieltä löytyvät aina ennakot ja raportit normaaliin tapaan. Pelaajahaastattelut ja uutisia sivulle on aikomus linkittää, mutta ei voi kuitenkaan odottaa haastiksia tulevan luettavaksi seuran nettisivuille joka viikko.

Ja mitä tulee tuohon kotipeliä edeltävänä päivänä julkaistuun "matsi-infoon", niin se mielestäni on täysin kehityskelpoinen idea.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Otteluennakoiden ja -raporttien linkittämisen suhteen yhtenä vaarana voi olla se, että jatkuvan infon suoltaminen saattaa laittaa ihmiset ns. piilottamaan yhteisön "uutisfeedin" etusivultaan.

Vapaaehtoistoiminta varmasti sopisi myös JYPille, kun kuluja ei tulisi lainkaan. Mutta kannattaa olla yhteydessä toimistolle ja pyrkiä järjestämään yhdessä JYPin kanssa Facebook-fanisivulle erilaisia arvontoja. Esim. lopputulos-, avausmaalintekijä yms. -veikkauksia. Voittajalle palkinnoksi vaikka lippu seuraavaan kotipeliin, game-worn pelipaita, lätkämaila joukkueen nimmareilla, tai muuta fanikamaa. Eikä tätä tietenkään tarvitse järjestää joka peliin, esim. lauantai-iltojen kärkikamppailut tai pleijarit ovat todennäköisesti jokatapauksessa loppuunmyytyjä tapahtumia, niin kannattaa markkinoinnissa keskittyä näihin tiistai-torstai-iltojen matseihin.

Summa summarum: sisältö kuntoon ennen kaikkea, turha copy-pastetus ketjuista tai kotisivujen otteluennakoista pois, ja mielenkiintoista tietoa, arvontoja ja haastetteluja videomuodossa, niin Facebook-mainonnalla saadaan varmasti lisää näkyvyyttä ja positiivisia tuloksia.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Homma toimii puhtaasti vapaaehtoispohjalta. Ihmisillä on myös oma elämänsä elettävänä, eikä kukaan voi olla jatkuvasti väijymässä kokoonpanoja ja infoamassa niitä Fb-sivulle.



Otteluennakoiden ja -raporttien linkittämisen suhteen yhtenä vaarana voi olla se, että jatkuvan infon suoltaminen saattaa laittaa ihmiset ns. piilottamaan yhteisön "uutisfeedin" etusivultaan. Suurin osa yhteisön jäsenistä kuitenkin varmasti käy myös seuran nettisivuilla ja tietää siltä osin, että sieltä löytyvät aina ennakot ja raportit normaaliin tapaan. Pelaajahaastattelut ja uutisia sivulle on aikomus linkittää, mutta ei voi kuitenkaan odottaa haastiksia tulevan luettavaksi seuran nettisivuille joka viikko.

Ja mitä tulee tuohon kotipeliä edeltävänä päivänä julkaistuun "matsi-infoon", niin se mielestäni on täysin kehityskelpoinen idea.

No lähinnä tarkoitin että siellä voisi olla jotain edes. En nyt tarkoita että joka päivä pitää jotain olla vaan lähinnä ennen pelejä voisi jotain sinne ilmestyä. Ottaa mallia vähän JJK:sta. Toki tilanne on siellä eri kun pelejä on vähemmän niin pystyy kirjoittelemaan enemmän ennen otteluja. Aina ennen pelejä on esimerkiksi avauskokoonpanon kisoja jossa voittaa otteluun lipun jne..

Infoa ei tarvitse siis jatkuvasti sinne suoda, mutta jos jotain tärkeitä uutisia/haastatteluja ja muuta on mitä ei ole itse seuran nettisivuilla niin jotain tommoisia tuonne voisi linkitellä. Ei vaatisi siis niin suurta vaikka joku joukkueen johto-ihmisistä kävisi joskus siellä "mainostamassa". Ennen ottelua vain jonkinsortin muistutusta ihmiset kaipailee niin herättää enemmän ottelu mielenkiintoa.

Huono vertailu sinällään tuo JJK kun puhutaan futiksessa jossa otteluja ei niin tiheään, mutta siellä seura juuri panostanut tuohon, että infotaan hirveästi ennakkojuttuja ennen peliä jotta saadaan ihmisten mielenkiinto herämään. Mainostellaan Litmasia ja muita vastustajien tähtipelaajia jotka voisivat saada kansaa liikkeelle. Tuskin JYP käyttää hyväkseen kuin korkeintaan jossain radiomainoksessa joskus jos vastustajalla joku pelaaja jonka takia kannattaa otteluun lähteä, lian paljon keskitytään itse ottelun mainostamiseen vaikka yksittäisetkin pelaajat voisivat tuoda ihmisiä. Nyt ekana tulee mieleen että esimerkiksi Peltosta tai granlundia kannattaisi enemmänkin mainoksissa käyttää ennen ottelua.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuskin JYP käyttää hyväkseen kuin korkeintaan jossain radiomainoksessa joskus jos vastustajalla joku pelaaja jonka takia kannattaa otteluun lähteä, lian paljon keskitytään itse ottelun mainostamiseen vaikka yksittäisetkin pelaajat voisivat tuoda ihmisiä. Nyt ekana tulee mieleen että esimerkiksi Peltosta tai granlundia kannattaisi enemmänkin mainoksissa käyttää ennen ottelua.

Tämäkin olisi hyvä idea kokeiltavaksi. Pelicansseista löytyisi varmasti jyväskyläläisille useita mielenkiintoisia pelaajia seurattavaksi: Jyri Marttinen, Dwight Helminen, Mike York. Jokereista Ben Eaves, Petteri Nokelainen, Teemu Pulkkinen, Tommi Kovanen(!). Ilveksestä huippulupaus Toni Rajala. Nämä siis vain esimerkkeinä. Ei muuta kuin hehkuttamaan!
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Homma toimii puhtaasti vapaaehtoispohjalta. Ihmisillä on myös oma elämänsä elettävänä, eikä kukaan voi olla jatkuvasti väijymässä kokoonpanoja ja infoamassa niitä Fb-sivulle.

Firman liikevaihto 7M€ ja osa(tärkeä osa) markkinoinnista toimii vapaaehtoispohjalta? Kyllä tämän kokoluokan firmalle duunia tekevän kannattaisi pyytää korvaus menetetystä vapaa-ajasta ja firman korvaus myöskin maksaa(kausareita ei lasketa korvaukseksi).Tässä säästetään nyt ihan väärässä paikassa.

Sosiaaliseen mediaan panostus on välttämätöntä tänä päivänä. Nyt silmät auki ja tälle vuosituhannelle tuon markkinointitouhun kanssa. Kannattaisi jo hiljalleen päästä eroon tuosta traktorijengin maineesta.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Firman liikevaihto 7M€ ja osa(tärkeä osa) markkinoinnista toimii vapaaehtoispohjalta? ... Sosiaaliseen mediaan panostus on välttämätöntä tänä päivänä. Nyt silmät auki ja tälle vuosituhannelle tuon markkinointitouhun kanssa. Kannattaisi jo hiljalleen päästä eroon tuosta traktorijengin maineesta.
Samaa mieltä. Televisiomainosten sijaan saisi suhteessa parempaa vastinetta rahoille wanhasta kunnon sisällön tuottamisesta vaikkapa nettisivuille. (Etenkin kun mainokset ovat mitä ovat.) Ei se saa olla vain vapaaehtoisten JYP-henkisten ihmisten vastuulla. Jospa JJK ja JYP palkkaisivat yhteisen toimittajan, joka tekisi viestintään liittyvää jalkatyötä (haastiksia, kuvia jne)? (Ja tämä ei ole kritiikkiä Jatkoaikaan ja JYPin sivuille sisältöä tekeville!)

JYP voisi tilata AMK:n puolelta opiskelijatyön, jossa hahmotellaan kuinka voidaan hyödyntää "uuden median" välineitä urheilumarkkinoinnissa. Tai vaikkapa toteuttaisivat jonkun ideoista ihan demomielessä. Hintaa tulee arviolta saman verran kuin parista tv-spotista.

Yhteistyökuvioista yritysten kanssa puhutaan nykyisin paljon, mutta kuinka on laajan yleisön tavoittamisen laita?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös