Jep, kahden euron toteutus ja ideakin oli varmaan "syntynyt" hetki ennen kesälomille vetäytymistä. Jos nyt mainos ylipäätään pitää tehdä - ja tuollaisella fraasihuumorilla - niin sitten viedään se ns. päätyyn asti. Eli Dobbel Dusch tai Rexona mukaan product placementin kautta. Ja kun alkuun päästiin, voisi tehdä kokonaisen mainosten sarjan:Onkos kukaan muu bongannu uutta JYPin mainosta tv:stä? Ainakin eilen illalla JIM:llä pyöri pari kertaa tunnin sisään. Myötähäpeäähän toi taas aiheutti, pojat suihkussa ja muuta sekoilua.
Jonne Virtanen on kyllä uskomaton äijä :D Haastattelu meni just Radio JKL:llä.
Pistää ihan miettimään, että mitenkähän 2010-luvulla markkinoidaan tuulipukukansalle ja nuorisolle jollei käymällä ostarilla ja laittamalla mainoksia lehteen sekä tyrkyttämällä pelaajia radiohaastatteluihin. Viemällä JYP-julisteita Siwaan ja ostamalla bannereita IRC-galleriaan?
JYPillä taitaa olla oma facebook-sivu, vai onko se toimituksen? Ainakin jotain infoa sieltäkin on löytynyt. Twitter nyt on ihan turha ellei sitten Seppänen itse kirjoittele jotain siellä, ja sitähän ei tuu tapahtumaan. Kyllä mä edelleen olisin sillä kannalla että tänne pitäisi hankkia joku sellainen mainostaulu mihin päivitetään aina seuraava matsi. Niin kuin monilla jalkapallojoukkueilla muissa kaupungeissa on. Tai sitten kävelykadun isoille näytöille seuraavasta kotiottelusta mainos.IRC-galleria 2010-luvulla? Nyt menit metsään. Facebookia ja Twitteriä voisi ehkä kokeilla, jos haluaa kasvattaa tunnettuutta sosiaalisen median keinoin. Näinköhän toimistolla tiedetään edes, mitä ne ovat?
Mitäs jos kertoisit, mitä ne toimet ovat, jotka JYPin markkinoinnissa on jätetty käyttämättä, jolloin kritiikkisi saisi vähän lihaa kitisevien luidensa ympärille?
JYPillä taitaa olla oma facebook-sivu, vai onko se toimituksen? Ainakin jotain infoa sieltäkin on löytynyt. Twitter nyt on ihan turha ellei sitten Seppänen itse kirjoittele jotain siellä, ja sitähän ei tuu tapahtumaan. Kyllä mä edelleen olisin sillä kannalla että tänne pitäisi hankkia joku sellainen mainostaulu mihin päivitetään aina seuraava matsi. Niin kuin monilla jalkapallojoukkueilla muissa kaupungeissa on. Tai sitten kävelykadun isoille näytöille seuraavasta kotiottelusta mainos.
Facebookissakin on 11 000 ihmistä yhteisössä, mutta ei taida edes ennen ottelua tulla mitään ilmoitusta että tänään on ottelu? Lisäksi jotain pieniä tarjouksia ja ennakkoja toivoisin ainakin itse.. saisi kansaakin enemmän liikkeelle ja kiinostumaan joukkueesta.. nyt jää iso markkinarako ja ilmainen mainostila ja informaatiokanava käyttämällä lähes kokonaan.
Facebook olisi varmasti hyvä mainoskava, mutta ei varmastikaan täysin ilmainen. Luulisisn et yritykset joutuvat siitä palvelusta varmasti maksamaan.
Paitsi, että se taitaa olla täysin ilmainen. Perustaa vain yhteisön, josta jaellaan tiedotuksia.
Paitsi, että se taitaa olla täysin ilmainen. Perustaa vain yhteisön, josta jaellaan tiedotuksia.
Vaikka minä voisin kanavan operaattoriksi ryhtyä ja pistää päivää ennen ottelua jotain että: huomenna tulkaa matsiin ja ottelupäivä viellä jotain heittää siihen, jos ei muuta niin vaikka päivän kokoonpanon. Ei luulisi olevan vaikeaa.
Ei kai myöskään olisi vaikea pistää jotain pientä ennakkoa joihinkin otteluihin ja muita juttuja kuten otteluraportteja ja vaikka pelaajahaastatteluja tai vaikka facebookin käyttäjille jotain omia fanitavara alennuksia.
Otteluennakoiden ja -raporttien linkittämisen suhteen yhtenä vaarana voi olla se, että jatkuvan infon suoltaminen saattaa laittaa ihmiset ns. piilottamaan yhteisön "uutisfeedin" etusivultaan.
Homma toimii puhtaasti vapaaehtoispohjalta. Ihmisillä on myös oma elämänsä elettävänä, eikä kukaan voi olla jatkuvasti väijymässä kokoonpanoja ja infoamassa niitä Fb-sivulle.
Otteluennakoiden ja -raporttien linkittämisen suhteen yhtenä vaarana voi olla se, että jatkuvan infon suoltaminen saattaa laittaa ihmiset ns. piilottamaan yhteisön "uutisfeedin" etusivultaan. Suurin osa yhteisön jäsenistä kuitenkin varmasti käy myös seuran nettisivuilla ja tietää siltä osin, että sieltä löytyvät aina ennakot ja raportit normaaliin tapaan. Pelaajahaastattelut ja uutisia sivulle on aikomus linkittää, mutta ei voi kuitenkaan odottaa haastiksia tulevan luettavaksi seuran nettisivuille joka viikko.
Ja mitä tulee tuohon kotipeliä edeltävänä päivänä julkaistuun "matsi-infoon", niin se mielestäni on täysin kehityskelpoinen idea.
Tuskin JYP käyttää hyväkseen kuin korkeintaan jossain radiomainoksessa joskus jos vastustajalla joku pelaaja jonka takia kannattaa otteluun lähteä, lian paljon keskitytään itse ottelun mainostamiseen vaikka yksittäisetkin pelaajat voisivat tuoda ihmisiä. Nyt ekana tulee mieleen että esimerkiksi Peltosta tai granlundia kannattaisi enemmänkin mainoksissa käyttää ennen ottelua.
Homma toimii puhtaasti vapaaehtoispohjalta. Ihmisillä on myös oma elämänsä elettävänä, eikä kukaan voi olla jatkuvasti väijymässä kokoonpanoja ja infoamassa niitä Fb-sivulle.
Samaa mieltä. Televisiomainosten sijaan saisi suhteessa parempaa vastinetta rahoille wanhasta kunnon sisällön tuottamisesta vaikkapa nettisivuille. (Etenkin kun mainokset ovat mitä ovat.) Ei se saa olla vain vapaaehtoisten JYP-henkisten ihmisten vastuulla. Jospa JJK ja JYP palkkaisivat yhteisen toimittajan, joka tekisi viestintään liittyvää jalkatyötä (haastiksia, kuvia jne)? (Ja tämä ei ole kritiikkiä Jatkoaikaan ja JYPin sivuille sisältöä tekeville!)Firman liikevaihto 7M€ ja osa(tärkeä osa) markkinoinnista toimii vapaaehtoispohjalta? ... Sosiaaliseen mediaan panostus on välttämätöntä tänä päivänä. Nyt silmät auki ja tälle vuosituhannelle tuon markkinointitouhun kanssa. Kannattaisi jo hiljalleen päästä eroon tuosta traktorijengin maineesta.