Mainos

JYPin mediaketju

  • 1 951 496
  • 8 737

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ja eihän tämä pidä paikkaansa, lätkää kun ei ole ollut 100 vuotta (palloilua). Tämä minulle korjattiin kun suunnittelin toista projektia, ja ehdotin samaa siihen erilaisin sanoin. Siis mitä ihmettä.

Voihan se olla että JYP ampuu isoilla markkinoinnin suhteen ja kauden alussa julkaistaan tunteikkaan romanttinen draama "Lätkässä 100 vuotta".

Pääosissa:

Bryan Cranston(Jukka Seppänen)
Dwayne Johnson(Mikko Viitanen)
Salma Hayek(Sami Niku)
Pyromaanit Ry(Jukka Rautakorpi&valmennus)
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Pask...SuomiKiekko ennakoi JYPin sijalle kymmenen

Sehän on jo edistystä, jos tähän päästään, vakavasti otettuna tälle ei kannata antaa mitään arvoa, yhtään Liiga peliä ei ole vielä pelattu.
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Suosikkijoukkue
JYP
Ilveksen ennakkolive alkaa 3,5h ennen pelin alkua, JYP voisi jälleen ottaa jotain mallia jostain.. joku juhlakausikin pitäisi olla alkamassa....
Ilves rekrytoi hiljattain jopa 10 hengen tiimiä tuottamaan Ilves-sisältöjä eri kanaviin. Hintalappu tälle on jo miljoonaluokassa. 3,5 tunnin suora lähetys ei syntyisikään ihan parin jampan voimin.
 

Coutinho

Jäsen
Ilves rekrytoi hiljattain jopa 10 hengen tiimiä tuottamaan Ilves-sisältöjä eri kanaviin. Hintalappu tälle on jo miljoonaluokassa. 3,5 tunnin suora lähetys ei syntyisikään ihan parin jampan voimin.
Tämä on panostus mikä varmasti kannattaa, mutta ei nyt ihan miljoonaluokista puhuta Ilveksenkään kohdalla. JYPissä ei vaan oikeasti ymmärretä aivan täysin businessta tämän suhteen. Edelleen on pieni vähättely somea kohtaan ja ei oikein ymmärretä miten 2020-luvulla pitäisi rakentaa sellaista ”haippia”. Menestyvä joukkue tekee hetkellisesti osansa, mutta tärkeämpää olisi kaikki muu toiminta sen ympärillä. Maailmalta mallia, ei tarvitse keksiä uudestaan pyörää. Suomessa voisi kerrankin edes koittaa olla edelläkävijä. Ne jutut mitkä toimivat maailmalla toimivat varmasti myös suomessa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ilves rekrytoi hiljattain jopa 10 hengen tiimiä tuottamaan Ilves-sisältöjä eri kanaviin. Hintalappu tälle on jo miljoonaluokassa. 3,5 tunnin suora lähetys ei syntyisikään ihan parin jampan voimin.
Samaan aikaan JYP ja ilmeisesti muutamat muutkin seurat pyrkivät haalimaan vastaavaa kasaan makkarapalkalla. Vai pääseekö peräti osallistumaan 1-2:lle vierasreissulle? Joka tapauksessa palkkio on mallia surkea, eikä varmasti houkuttele ketään tekemään töitä.

Ilmaistyön ainoa ongelma ei ole siinä, ettei työstä saa palkkaa. Usein palkkio on vain jäävuoren huippu, sillä mihinkään muuhunkaan ei panosteta. Saat tehdä ilmaistyötä kengännauhabudjetilla, ja usein ilmaistyöhön suhtaudutaan kuin ilmaistyöhön - välinpitämättömästi. Jos olet joukkueen kärkihyökkääjä kuusinumeroisella palkalla, sinun jokaista tekemistäsi seurataan kaukalossa ja sen ulkopuolella, sekä organisaatio yrittää saada sinusta kaikki mehut ulos. Ilmaistyöntekijään ei suhtauduta samalla tavalla.

Ja taas toiseen suuntaan, jos joku onnistuu loistamaan ilmaistyössä, ei tämä todennäköisesti kauaa jatka hyväntekeväisyyttä. En pidä mitenkään mahdottomana skenaariona, että joku "Ilves" lähestyy näitä hyvää työtä painaneita kavereita, ja kysele, että kiinnostaisiko sama homma Tampereella palkan ja parempien etujen kera?

Tämä on panostus mikä varmasti kannattaa, mutta ei nyt ihan miljoonaluokista puhuta Ilveksenkään kohdalla. JYPissä ei vaan oikeasti ymmärretä aivan täysin businessta tämän suhteen. Edelleen on pieni vähättely somea kohtaan ja ei oikein ymmärretä miten 2020-luvulla pitäisi rakentaa sellaista ”haippia”. Menestyvä joukkue tekee hetkellisesti osansa, mutta tärkeämpää olisi kaikki muu toiminta sen ympärillä. Maailmalta mallia, ei tarvitse keksiä uudestaan pyörää. Suomessa voisi kerrankin edes koittaa olla edelläkävijä. Ne jutut mitkä toimivat maailmalla toimivat varmasti myös suomessa.
Täällä mua naurattaa meidän some-historia. Vuonna 2016 lähdettiin hakemaan Euroopan parasta urheilusomea vailla ensimmäisiäkään askelia siihen suuntaan. Nythän Ilves on ihan konkreettisesti matkalla siihen, mikä JYPiltä jäi rumasti puolitiehen (onko puolitie jo ylitse puhumista)?
 

Powerage

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks
Samaan aikaan JYP ja ilmeisesti muutamat muutkin seurat pyrkivät haalimaan vastaavaa kasaan makkarapalkalla. Vai pääseekö peräti osallistumaan 1-2:lle vierasreissulle? Joka tapauksessa palkkio on mallia surkea, eikä varmasti houkuttele ketään tekemään töitä.

Täällä mua naurattaa meidän some-historia. Vuonna 2016 lähdettiin hakemaan Euroopan parasta urheilusomea vailla ensimmäisiäkään askelia siihen suuntaan. Nythän Ilves on ihan konkreettisesti matkalla siihen, mikä JYPiltä jäi rumasti puolitiehen (onko puolitie jo ylitse puhumista)?

Tämä oli kyllä tragikoomisuudessaan sillä nuorten kuuluisalla "nextillä levelillä" perseilyn saralla. Pitkään ja hartaasti on johtoryhmissä varmaan istuttu ja lanseerattu sitten tämä Euroopan kovin some-missio. Lähtiköhän siihen korvamerkattu (yksi) henkilö sitten muihin hommiin heti perään ja asian eteen ei sitten tikun tikkua pistetty ristiin. Seuraavan kerran somepöhinää yritetään rakentaa 5+ vuoden päästä vapaaehtoisten voimin makkarapalkalla.

On ne velikultia. Meidän JYP.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuosta "hypen" luomisesta on paljon kritiikkiä täällä ja väittämiä että silloin tulisi rahaa ikkunoista ja ovista. Mainostaminen maksaa

En haluaisi olla vastarannan kiiski. Mutta kaikki toilottaa täällä näkyvyyttä ja markkinointia sekä oheismyyntiä. Joo, ihan totta, olisi kiva kun JYP näkyisi kaikkialla. Vaan markkinointikaan ei ole ilmaista. Jos Jyväskylän kokoisella talousalueella laitat 200 000€ markkinointiin, niin sille pitäisi olla myös realistinen tuottonäkymä. No nyt sitten joku viisas tulee sanomaan että jos pelaajat on siellä ja täällä, se ei maksa mitään. Totta vitussa maksaa! Jokainen tunti työtä maksaa sen tunnin työtä. Pelaajat hyppää jo nyt jos missäkin tilaisuudessa. Yhä sanon.. kyllä olisi hienoa jos juhlavuosi näkyisi kaikkialla, mutta sen joka ei maksa viuluja ja vastaa tuloista, on sohvalla helppo huuhdella.

Noh jos puhuttaisiin vaikka tuosta 200 000e niin lippuja pitäisi myydä 472kpl per peli lisää että se maksaisi itsensä takaisin (jos mennään viimekauden tavoitehinnan 14.11e perusteella). Sitten jos halutaan vielä saada maksettua yleisötuloilla kalliimpaa joukkuetta pitäisikin katsojamäärät olla jo siellä 4000 katsojan yli. Tietenkin eri somejutuilla voi erilaisia yhteistyökumppanuuksia tehdä, mutta osaamista senkin muuttaminen tuloiksi vaatii.
 

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noh jos puhuttaisiin vaikka tuosta 200 000e niin lippuja pitäisi myydä 472kpl per peli lisää että se maksaisi itsensä takaisin (jos mennään viimekauden tavoitehinnan 14.11e perusteella). Sitten jos halutaan vielä saada maksettua yleisötuloilla kalliimpaa joukkuetta pitäisikin katsojamäärät olla jo siellä 4000 katsojan yli. Tietenkin eri somejutuilla voi erilaisia yhteistyökumppanuuksia tehdä, mutta osaamista senkin muuttaminen tuloiksi vaatii.
Näissä kannattaa myös huomata, että ei pelkästään se lipputulo vaan myös hallimyynti sekä se pääpointti, mielestäni, eli erilaisten oheistuotteiden (fanishop jne) lisämyynti olisi otettava mukaan yhtälöön. Itse olisin valmis ostamaan enemmänki laadukkaita oheistuotteita, halli ei juuri enään inspiroi
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näissä kannattaa myös homata että ei pelkästään se lipputulo vaan myös hallimyynti sekä se pääpointti, mielestäni, eli erilaisten oheistuotteiden (fanishop jne) lisämyynti

Tässä taitaa myös tuo hallin rajallisuus tulla mitä lähemmäksi 4000 mennään ettei lisäkatsojat juuri oheismyyntiä kasvata. Toki ei tarkoita etteikö myös nykyisillä resursseilla pystyisi parempaa/optimaalisempaa mainostamista ja somesisältöä tuottamaan ja myös pöhinää tämän kauden ympärille.
 

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä taitaa myös tuo hallin rajallisuus tulla mitä lähemmäksi 4000 mennään ettei lisäkatsojat juuri oheismyyntiä kasvata.
Meinasinkin lähinnä verkkokauppaa ja kivijalka myymälöitä ja niiden myynnin kasvattamista myös
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän menee nyt mulla penailuksi taas, mutta eikös jossain semiuskottavassa talouskatsauksessa väitetty JYPillä olevan kassassa muutama tonni. Sillä ei ihmeempiä sirkuksia ja striimejä varmaan tässä vaiheessa järjestetä. Tuokin tietysti kertoo jotain organisaatiosta ja yhteisöstä, että tällaiseen tilanteeseen on ajauduttu. Sikäli, kun edes pitää paikkansa tiedot kassatilanteesta.

Minä ja muutama muu täällä kritisoi usein toimistoa, mutta ei taida kannattajakunnastakaan löytyä porukkaa, jolla olisi faninäkökulmasta alkaa sisältöä tuottamaan? Otetaan missio "Euroopan kovin fanisome". Minulla ei toki aikaa tai osaamista tuollaiselle ole (hymiö).
 
Viimeksi muokattu:

jakke-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En haluaisi lyödä lyötyä, mutta aika retuperällä näyttää ainakin osin olevan tuo verkkokauppa. Katselin myynnissä olevia pelipaitoja ja osion "kaikki" alta löytyy kaksi pelipaitaa, lisäksi toisesta puuttuu kuva. "Fanipaidat" osion alta löytyykin sitten kolme paitaa lisää, eli yht. 5 eri paitaa, näistä kolmessa on kuva. Kahdessa tosin sama kuva.. Melkoista
 

Janilzki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Forza Azzurri
En haluaisi lyödä lyötyä, mutta aika retuperällä näyttää ainakin osin olevan tuo verkkokauppa. Katselin myynnissä olevia pelipaitoja ja osion "kaikki" alta löytyy kaksi pelipaitaa, lisäksi toisesta puuttuu kuva. "Fanipaidat" osion alta löytyykin sitten kolme paitaa lisää, eli yht. 5 eri paitaa, näistä kolmessa on kuva. Kahdessa tosin sama kuva.. Melkoista

Tämän huomasin itsekin, laitoin Mailia sinne asiasta, että eikö todella ole tulevan kauden pelipaitoja, niin lupasi laittaa heti esille verkkokauppaan. Nyt on jo kuulemma tulossa matkalla.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tämän huomasin itsekin, laitoin Mailia sinne asiasta, että eikö todella ole tulevan kauden pelipaitoja, niin lupasi laittaa heti esille verkkokauppaan. Nyt on jo kuulemma tulossa matkalla.
Juhlakauden pelipaitoja oli muuten eksynyt Seppälän Prismaan. Siellä oli sulasti rinnakkain viime ja tulevan kauden mallia. Asettelukin oli keskivertoa parempi, hyllynpääty kassajonon tuntumassa ja punaiset led-nauhat hehkuivat. Ei ehkä se kaikista tyylikkäin asettelu, mutta näkyvyyden kannalta vähintäänkin hyvä suoritus!
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Minä ja muutama muu täällä kritisoi usein toimistoa, mutta ei taida kannattajakunnastakaan löytyä porukkaa, jolla olisi faninäkökulmasta alkaa sisältöä tuottamaan? Otetaan missio "Euroopan kovin fanisome". Minulla ei toki aikaa tai osaamista tuollaiselle ole (hymiö).

Sehän se olisi kun nämä palstaväännöt väännettäisiin kymmenen hengen voimin jossain studiossa podcastin muotoon. Jakson pituus kolme tuntia.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Radio Keskisuomalainen lähettää perinteisen kiekkoillan maanantaina 11. syyskuuta klo 18–20.

Bergin vieraana ovat tällä kertaa JYPin valmentajat Jukka Rautakorpi ja Ville Nieminen, urheilutoimenjohtaja Mikko Viitanen ja toimitusjohtaja Risto Korpela. Studiossa on myös JYPin asiakkuus- ja kehityspäällikkö Taneli Maasalo, joka aloittaa jääkiekon Mestiksen johtajana 2. lokakuuta.

JYPin pelaajista äänessä ovat Robert Rooba, Teemu Eronen, Severi Lahtinen ja Veini Vehviläinen.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Todella fiksuilta kuulostavat Rautakorven ajatukset tuon artikkelin perusteella. Kunpa ne saataisi näkyviin myös kaukalon puolelle jahka kausi alkaa.

Rohkenen muutaman lainauksen tehdä pitkästä artikkelista.

Liittyen kaiken rakentamiseen tyhjästä:
"– Nyt toiminta on jo hyvinkin erilaista, kun tietyt arjen periaatteet toimivat luonnostaan. Ja pelaajat johtavat asioita huomattavasti enemmän kuin viime vuonna – niin pelillisiä, harjoituksellisia kuin off ice -asioitakin. Itseluottamus, koheesio ja ryhmädynamiikka ovat paremmalla tasolla."

Liittyen pelaajiin ja ilmapiiriin:
"– Meillä on ollut tänä vuonna joukkueessa sellainen sanonta kuin ´ihmisten kohtaaminen´. Se on turvallisuuden luomista arkeen. Se on ollut iso teema jo keväästä lähtien. Se on niin pelaajille kuin koutseillekin uusi mahdollisuus hakea voimaa, itsetuntemusta, itseluottamusta ja turvaa."

"– Samalla siinä häviävät valmentajien ja pelaajien väliset seinät – olemme oikeasti joukkue. Nyt me valmentajat jalkaudumme pelaajien koppiin ja toisinpäin, keskustelemme enemmän. Niin tästä tulee ihmisten hommaa. Tämän kanssa olemme nyt tehneet paljon töitä."

Lienee niin, että vuosi sitten oli pakko tulla tuomaan kuria ja järjestystä ns. kepillä, koska mitään ei osattu tehdä täällä kunnolla. Nyt lienee porkkanaakin tarjolla.


Liittyen pelitapaan:
"Monet nuoremmat ja ulkomaalaispelaajat ovat tottuneet jahtaamaan kiekkoa ympäri kaukaloa. Rautakorpi puhuu chasing the puck -ajattelusta.

– Eli vain jaagataan kiekkoa joka paikassa, tullaan vaihtoaitioon hapoilla kuin ajokoira ja huomataan, että mitään ei ole tapahtunut. Sellaisesta on päästävä irti. Eli joskus on siedettävä huonompaa hyökkäämistä, minkä jälkeen joudut puolustamaan vähän passiivisemmin. Se on lyhytjänteistä kärsivällisyyttä pelin sisällä. Ja sitten on taas yritettävä löytää peliin rytmi, jossa voit olla aggressiivisempi ja suoraviivaisempi.

– Niin se ei mene, että menen koppiin ja sanon, että tänään sitten prässätään koko ajan pystyyn ja käännetään peliä pystyyn. Liiga ei ole niin huono, että sellaisilla ohjeilla pärjää."

Eli hitaat lähdöt ja keskialueen sumppu pysyvät pelikirjassa.

Ja vielä se jyvääskyläläisyys:
"Minunkin on löydettävä jyväskyläläiset tavat tehdä asioita. En missään nimessä voi tuoda joitain Tampereella tehtyjä asioita suoraan Jyväskylään, vaikka totta kai tiettyjä kokemuksia kannattaa hyödyntää. Ytimen on kuitenkin löydyttävä Jyväskylästä."

Aamen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös