Ja lopulta selviää, että kyse olikin muistelmasta; 100 vuotta vanhasta kärpäslätkästä, johon jo kuivahtanut kärpäsen raato on jäänyt muumioutumaan. Täh?romanttinen draama "Lätkässä 100 vuotta".
Lisäys: Ja kärpästä näyttelee Paavo Väyrynen.
Ja lopulta selviää, että kyse olikin muistelmasta; 100 vuotta vanhasta kärpäslätkästä, johon jo kuivahtanut kärpäsen raato on jäänyt muumioutumaan. Täh?romanttinen draama "Lätkässä 100 vuotta".
Sehän on jo edistystä, jos tähän päästään, vakavasti otettuna tälle ei kannata antaa mitään arvoa, yhtään Liiga peliä ei ole vielä pelattu.Pask...SuomiKiekko ennakoi JYPin sijalle kymmenen
Liigan kausiennakko – sijat 7-10: Nuori Liiga-seura on kasvanut nopeasti varteenotettavaksi menestyjäksi
Liigan kausiennakko 2023-2024. Tässä artikkelissa käydään läpi joukkueet, jotka sijoittuvat näkemyksemme mukaan sijoille 7-10.www.suomikiekko.com
Ilves rekrytoi hiljattain jopa 10 hengen tiimiä tuottamaan Ilves-sisältöjä eri kanaviin. Hintalappu tälle on jo miljoonaluokassa. 3,5 tunnin suora lähetys ei syntyisikään ihan parin jampan voimin.Ilveksen ennakkolive alkaa 3,5h ennen pelin alkua, JYP voisi jälleen ottaa jotain mallia jostain.. joku juhlakausikin pitäisi olla alkamassa....
Tämä on panostus mikä varmasti kannattaa, mutta ei nyt ihan miljoonaluokista puhuta Ilveksenkään kohdalla. JYPissä ei vaan oikeasti ymmärretä aivan täysin businessta tämän suhteen. Edelleen on pieni vähättely somea kohtaan ja ei oikein ymmärretä miten 2020-luvulla pitäisi rakentaa sellaista ”haippia”. Menestyvä joukkue tekee hetkellisesti osansa, mutta tärkeämpää olisi kaikki muu toiminta sen ympärillä. Maailmalta mallia, ei tarvitse keksiä uudestaan pyörää. Suomessa voisi kerrankin edes koittaa olla edelläkävijä. Ne jutut mitkä toimivat maailmalla toimivat varmasti myös suomessa.Ilves rekrytoi hiljattain jopa 10 hengen tiimiä tuottamaan Ilves-sisältöjä eri kanaviin. Hintalappu tälle on jo miljoonaluokassa. 3,5 tunnin suora lähetys ei syntyisikään ihan parin jampan voimin.
Jos palkkakulujen lisäksi ottaa huomioon kaikki tekniikan kulut, en ihmettelisi, jos hintalappu olisi miljoonan/vajaan miljoonan kohdalla.Tämä on panostus mikä varmasti kannattaa, mutta ei nyt ihan miljoonaluokista puhuta Ilveksenkään kohdalla.
Samaan aikaan JYP ja ilmeisesti muutamat muutkin seurat pyrkivät haalimaan vastaavaa kasaan makkarapalkalla. Vai pääseekö peräti osallistumaan 1-2:lle vierasreissulle? Joka tapauksessa palkkio on mallia surkea, eikä varmasti houkuttele ketään tekemään töitä.Ilves rekrytoi hiljattain jopa 10 hengen tiimiä tuottamaan Ilves-sisältöjä eri kanaviin. Hintalappu tälle on jo miljoonaluokassa. 3,5 tunnin suora lähetys ei syntyisikään ihan parin jampan voimin.
Täällä mua naurattaa meidän some-historia. Vuonna 2016 lähdettiin hakemaan Euroopan parasta urheilusomea vailla ensimmäisiäkään askelia siihen suuntaan. Nythän Ilves on ihan konkreettisesti matkalla siihen, mikä JYPiltä jäi rumasti puolitiehen (onko puolitie jo ylitse puhumista)?Tämä on panostus mikä varmasti kannattaa, mutta ei nyt ihan miljoonaluokista puhuta Ilveksenkään kohdalla. JYPissä ei vaan oikeasti ymmärretä aivan täysin businessta tämän suhteen. Edelleen on pieni vähättely somea kohtaan ja ei oikein ymmärretä miten 2020-luvulla pitäisi rakentaa sellaista ”haippia”. Menestyvä joukkue tekee hetkellisesti osansa, mutta tärkeämpää olisi kaikki muu toiminta sen ympärillä. Maailmalta mallia, ei tarvitse keksiä uudestaan pyörää. Suomessa voisi kerrankin edes koittaa olla edelläkävijä. Ne jutut mitkä toimivat maailmalla toimivat varmasti myös suomessa.
Samaan aikaan JYP ja ilmeisesti muutamat muutkin seurat pyrkivät haalimaan vastaavaa kasaan makkarapalkalla. Vai pääseekö peräti osallistumaan 1-2:lle vierasreissulle? Joka tapauksessa palkkio on mallia surkea, eikä varmasti houkuttele ketään tekemään töitä.
Täällä mua naurattaa meidän some-historia. Vuonna 2016 lähdettiin hakemaan Euroopan parasta urheilusomea vailla ensimmäisiäkään askelia siihen suuntaan. Nythän Ilves on ihan konkreettisesti matkalla siihen, mikä JYPiltä jäi rumasti puolitiehen (onko puolitie jo ylitse puhumista)?
Ilveksen ennakkolive alkaa 3,5h ennen pelin alkua, JYP voisi jälleen ottaa jotain mallia jostain.. joku juhlakausikin pitäisi olla alkamassa....
Hiljaista on.
Tuosta "hypen" luomisesta on paljon kritiikkiä täällä ja väittämiä että silloin tulisi rahaa ikkunoista ja ovista. Mainostaminen maksaa
En haluaisi olla vastarannan kiiski. Mutta kaikki toilottaa täällä näkyvyyttä ja markkinointia sekä oheismyyntiä. Joo, ihan totta, olisi kiva kun JYP näkyisi kaikkialla. Vaan markkinointikaan ei ole ilmaista. Jos Jyväskylän kokoisella talousalueella laitat 200 000€ markkinointiin, niin sille pitäisi olla myös realistinen tuottonäkymä. No nyt sitten joku viisas tulee sanomaan että jos pelaajat on siellä ja täällä, se ei maksa mitään. Totta vitussa maksaa! Jokainen tunti työtä maksaa sen tunnin työtä. Pelaajat hyppää jo nyt jos missäkin tilaisuudessa. Yhä sanon.. kyllä olisi hienoa jos juhlavuosi näkyisi kaikkialla, mutta sen joka ei maksa viuluja ja vastaa tuloista, on sohvalla helppo huuhdella.
Näissä kannattaa myös huomata, että ei pelkästään se lipputulo vaan myös hallimyynti sekä se pääpointti, mielestäni, eli erilaisten oheistuotteiden (fanishop jne) lisämyynti olisi otettava mukaan yhtälöön. Itse olisin valmis ostamaan enemmänki laadukkaita oheistuotteita, halli ei juuri enään inspiroiNoh jos puhuttaisiin vaikka tuosta 200 000e niin lippuja pitäisi myydä 472kpl per peli lisää että se maksaisi itsensä takaisin (jos mennään viimekauden tavoitehinnan 14.11e perusteella). Sitten jos halutaan vielä saada maksettua yleisötuloilla kalliimpaa joukkuetta pitäisikin katsojamäärät olla jo siellä 4000 katsojan yli. Tietenkin eri somejutuilla voi erilaisia yhteistyökumppanuuksia tehdä, mutta osaamista senkin muuttaminen tuloiksi vaatii.
Näissä kannattaa myös homata että ei pelkästään se lipputulo vaan myös hallimyynti sekä se pääpointti, mielestäni, eli erilaisten oheistuotteiden (fanishop jne) lisämyynti
Meinasinkin lähinnä verkkokauppaa ja kivijalka myymälöitä ja niiden myynnin kasvattamista myösTässä taitaa myös tuo hallin rajallisuus tulla mitä lähemmäksi 4000 mennään ettei lisäkatsojat juuri oheismyyntiä kasvata.
En haluaisi lyödä lyötyä, mutta aika retuperällä näyttää ainakin osin olevan tuo verkkokauppa. Katselin myynnissä olevia pelipaitoja ja osion "kaikki" alta löytyy kaksi pelipaitaa, lisäksi toisesta puuttuu kuva. "Fanipaidat" osion alta löytyykin sitten kolme paitaa lisää, eli yht. 5 eri paitaa, näistä kolmessa on kuva. Kahdessa tosin sama kuva.. Melkoista
Juhlakauden pelipaitoja oli muuten eksynyt Seppälän Prismaan. Siellä oli sulasti rinnakkain viime ja tulevan kauden mallia. Asettelukin oli keskivertoa parempi, hyllynpääty kassajonon tuntumassa ja punaiset led-nauhat hehkuivat. Ei ehkä se kaikista tyylikkäin asettelu, mutta näkyvyyden kannalta vähintäänkin hyvä suoritus!Tämän huomasin itsekin, laitoin Mailia sinne asiasta, että eikö todella ole tulevan kauden pelipaitoja, niin lupasi laittaa heti esille verkkokauppaan. Nyt on jo kuulemma tulossa matkalla.
Minä ja muutama muu täällä kritisoi usein toimistoa, mutta ei taida kannattajakunnastakaan löytyä porukkaa, jolla olisi faninäkökulmasta alkaa sisältöä tuottamaan? Otetaan missio "Euroopan kovin fanisome". Minulla ei toki aikaa tai osaamista tuollaiselle ole (hymiö).
Radio Keskisuomalainen lähettää perinteisen kiekkoillan maanantaina 11. syyskuuta klo 18–20.
Bergin vieraana ovat tällä kertaa JYPin valmentajat Jukka Rautakorpi ja Ville Nieminen, urheilutoimenjohtaja Mikko Viitanen ja toimitusjohtaja Risto Korpela. Studiossa on myös JYPin asiakkuus- ja kehityspäällikkö Taneli Maasalo, joka aloittaa jääkiekon Mestiksen johtajana 2. lokakuuta.
JYPin pelaajista äänessä ovat Robert Rooba, Teemu Eronen, Severi Lahtinen ja Veini Vehviläinen.