Tähän ketjuun kai on ollut tyylinä avautua, kun Timo Lievemaa vituttaa.
Näin entisenä naapurinasi, Timo, en edes aio sanoa kaikkea paskaa mitä mielessä liikkuu. Mutta voi jestas, että olet huono.
Tänään oli ensimmäinen kerta tällä kaudella kun en Hippoksella JYPin pelatessa ollut. Vieraspeleistä selostuksesi laatua on hankala arvioida - ne perustuvat pääosin paikkakuntalaisten ja lehtitoimittajien arvioihin, vastaavatko selostustasi vai eivät. Kotiotteluissa taas on useita, kiekkoa aktiivisesti seuraavia ja lajia ymmärtäviä tuttuja, joiden tarinoita vastaan selostustasi voi peilata. Mutta tänään pisti vituttamaan suhteellisen paljon jo kesken pelin. Selostat noin 10 kertaa Salosen tehneen tänään ensimmäisen liigamaalinsa. Taustalta kuuluu kuulutuksesta, että maali merkittiin Markkulalle. Ei edes hidastus tai taululla näkyvät merkinnät muuta mielipidettäsi. Jonne Virtasta et mainitse sanallakaan, ennen kuin hänet muutamaa minuuttia myöhemmin korjataan maalintekijäksi. No anyway, ihan sama jos JYP johtaa.
Lopetan viimeisen minuutin kuuntelun, koska olen jo varma JYPin voitosta. Sitten Ilves tasoittaa. Kuulen sinun mainitsevan noin viisi kertaa sanan tuomarivirhe, eieiei, ei voi mennä näin ja sitten vihdoin kerrot mikä tuomarivirhe, paitsio. Hidastus vahvistaa sinulle paitsiosi, yleisö viheltää, maali oli paitsio. Tässä uskossa minä olen kunnes putkahdan Jatkoaikaan. Ja vitut, käsittääkseni päätyverkon ja sinisen välissä on jokunen metri - miten tuo voi olla paitsio?
Tiedän, ettet lue näitä, Timo. Minä kuitenkin oletan, että sinulla on esimies. Jos et itse pysty palautetta julkisilta kanavilta ottamaan vastaan, esimiehesi tulee käydä nämä kanssasi läpi. Selostuksesi on täysin luokaton, jos pelin kaksi tärkeintä tapahtumaa menee näin paljon päin persettä. Olet siinä asemassa, että olet tärkeä sadoille, ehkä jopa tuhansille keskisuomalaisille kiekkofaneille. Olet kuitenkin korvattavissa. Tiedän Jyväskylästä heti parempia kiekkoselostajia (eikä sen tarvitse edes olla Jyväskylästä hoitaakseen JYPin otteluselostuksia). Nyt nöyryyttä, esimiestyötä ja kehitystä. Tämä ei riitä sinultakaan, Timo. Kun laitatoimituksen tasokin on vaipunut Lammisen tasolle, selostuksen tulee olla parempaa. Heti.
Kiitos.