JYPin mediaketju

  • 1 812 182
  • 7 955

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ainakaan pikaisesti huomannut mistään mitään "raporttia" tuosta tapahtumasta, joten saisiko sellaisen joltakin? Minkälainen tapahtuma oli? Paljonko porukkaa ym?

Keskisuomalaisessa oli juttu aiheesta. Puhuttiin jostain parista sadasta katsojasta...
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä on muuten sinänsä hauska juttu: joidenkin kavereiden puheista kuulee melkein heti, onko seurattu Jatkoaikaa vai ei, ja suuri osa jääkiekosta kiinnostuneista tosiaan seuraa Jatkoaikaa vaikkei tänne kirjoittaisikaan.
Laittoi muuten suun virneeseen, kun yhdessä Urpon näyttämässä pelissä tuli J-P Jalon suusta täsmälleen samaa tekstiä mitä itse olin otteluennakkoon kirjoittanut. Samat asiat, suurin piirtein sanasta sanaan. Media seuraa mediaa - siitähän tässä on kyse. Mutta blogiin kyllä pitää saada joku persoonallinen juju, jotta tänä päivänä yleisön mielenkiinto herää. Tamminen hoksasi (tiedostamattaan?) aikanaan sen, että kun asiantuntemukseen lisää jonkun oman jujun, niin vasta silloin syntyy jääkiekkopersoona.
 

Pula-aho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täältäkin pisteitä bloggarille, eihän meillä näitä juurikaan ole entuudestaan, vai onko? Mielestäni siis kaikki keskustelu ja sisällöntuotanto JYPin ympärillä on erittäin tervetullutta.

Pula-aho, voisit ajoittaa uusia blogejasi siten, että osuisivat esim. pelipäivien väliin tai pelipäivien aamuun (siis ilmestymisajankohdaltaan). Näinä aikoina kun tuntuu allekirjoittanut välillä raapivan päätään etsiessään JYP-aiheista luettavaa Jatkoajalta ja muutenkin :) Jep hankitaan elämä - ehkä siinä seuraavassa elämässä.

Voit muuten varmasti oikoluettaa tekstisi muutaman JYP-nimimerkin kautta, jos haluat tsekkailla pre-tunnelmia ja poistella kirjoitusvirheet. Tähän allekirjoittanut on mielihyvin käytettävissäsi.

Summa summarum: anna rohkeasti palaa!

Jupa

Voin vaikka seuraavan blogini tekstin täällä Jatkoajassa laitella ennen julkaisua sinulle yksityisviestillä!
 

Pula-aho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ekaks tuli mieleen yksi asiavirhe. Jauhoit jossain kohdassa JYPin Bluesia vastaan pelatusta juhlamatsista. Mä en jaksa kelaa sitä blogia uudestaan, mutta humalainen muistini on sitä mieltä että sä väitit et se pelattiin itsenäisyyspäivänä kaudella 2003-04. Paskat... aah, koska 1) itsenäisyyspäivänä ei ylipäätään koskaan pelata, 2) se oli jo kaudella 2002-03 ja 3) sillä kaudella itsenäisyyspäivän alla pelattiin JYP-Jokerit joka päättyi 2-1 ja eräs Eric Perrin teki ottelun avausmaalin.

En kylläkään jaksa tarkistaa mut luotan muistiini enemmän kuin mihinkään muuhun.

Ja olihan toi blogi nyt ihan vitun tylsää paskaa, vaikka mä tuun lukemaan sitä satunnaisesti jatkossakin vaikkei tyyli muuttuisikaan. En mä usko, että sä edes pystyisit kirjoittaa tekstiä mistä huokuisi että sä oot jannu, joka on elänyt ja hengittänyt Jyppii käytännössä koko elämänsä; tai tekstiä jossa sä oisit mies joka menis matseihin kaatokännissä voimaan pahoin ja huutamaan vittua samalla kun kelaa jotain vitun typerää tyttöä, jota ei saa mielestään. Mutta sellasesta tekstistä mä saattaisin innostua, toi nykyinen on aikalailla yhtä tyhjän kanssa. Ei se tuu saamaan mun kyrpää seisomaan. Tsemppii nyt kuitenkin. Älä lannistu tän takia.

Blogini tarkoitus ei ole aiheuttaa seksuaalista kiihottumisesta kenellekään - enemmän olisin huolissani, jos niin kävisi. Koska en suoraan kirjoita tekstejäni tänne Jatkoaikaan vaan erilliseen blogiini, on ajatuksieni lukeminen täysin vapaaehtoista. Omalla tavallaan mukava myös saada kritiikkiä osakseen, mutta valitettavasti en ole ryhtymässä kokeilemaan toivomaasi kirjoitustyyliä.

En myöskään ole lannistumassa kirjoituksesi takia.

Ylemmässä kritiikissäsi osuit puolittain oikeaan. Korjasin blogiini seuraavasti:

*Korjaus*: Seuraamani ottelu olikin puhtaasti jääkiekkoon erikoistuneen JYPin 25-vuotisjuhlaottelu, joka pelattiin 15.02.2003. Jännä sattuma myös, että tuo seuraavana itsenäisyyspäivänä pelattu ottelu päättyi 2-2 Bluesia vastaan. Aravirran läsnäololle löytyy myös parempi syy, sillä tuohon aikaan hän vielä oli maajoukkueen päävalmentaja.

Aravirran nimikirjoitus ja kiekko löytyvät porukoideni luota, jotka asuvat tällä hetkellä noin 350 kilometrin päässä, joten asiaa en pystynyt tarkastamaan. Muistin vain, että kyseessä oli juhlaottelu, joka päättyi tasan 2-2. Jännä sattuma, että juuri kyseisenä vuotena (2003) Hippoksella pelatut JYP-Blues ottelut päättyivät molemmat tasan 2-2.

186. La 06.12. 16:00 JYP - Blues 2-2 VL Maalit | Kokoonpanot | Tilastot 3298 <- Tuo osoittaa, että kaudella 2003-2004 ottelu pelattiin SM-liigassa itsenäisyyspäivänä. Kierrokseen kuului myös liigaottelua.

Ch4InS4w - Pula-aho 2-2?
 

Pula-aho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Palautteensa kullakin, joten hehe. Minä en ainakaan ole elänyt ja hengittänyt JYPiä käytännössä koko ikänsä, Diskoksen miehiä kun alunperin olin, mutta sitäkin enemmän jyväskyläläisen kiekkoilun miehiä. Minä olen kai sitten homo. Ja jos jokin jääkiekkoaiheinen blogi saisi kyrvän seisomaan, niin se nyt ainakin varmistaisi homouden. Ja tämähän on toki "vain minun mielipiteeni", ja sananvapauden varjolla vedettäköön.

Mutta se oli kyllä totta, että jotakin uutta näkökulmaa voisi yrittää kehittää, tekstit olivat sinänsä hyviä mutta niissä tosiaan tuntui vaikuttavan Jatkoajan seuraaminen ja samat keskustelunaiheet mitä täällä on jo aika pitkään puitu. (Tämä on muuten sinänsä hauska juttu: joidenkin kavereiden puheista kuulee melkein heti, onko seurattu Jatkoaikaa vai ei, ja suuri osa jääkiekosta kiinnostuneista tosiaan seuraa Jatkoaikaa vaikkei tänne kirjoittaisikaan). Mutta mikäpä tällainen "uusi" näkökulma olisi, sepä siitä vaikeampaa tekeekin. Jos sellaisen löydät, sitä mielenkiintoisempi tuosta tulisi.

Mulle on jäänyt vähän epäselväksi mitä tuolla blogilla oikein haetaan. Tavallaan toi on vähän kuin JYPin markkinointiosaston näppikseltä, kun puhutaan jyppihengestä ja JYPin loistavasta medianäkyvyydestä ilman kriittisyyden häivääkään. ("Duffa käski pitää pään puhtaana.") Ainakaan mulle ei oikein ollut mitään mielenkiintoista, kun samat jutut on nähnyt ja kuullut moneen kertaan.

Blogilla pitää olla joku oma juttu joka kiinnostaa ihmisiä ja joka saa ihmiset lukemaan sitä. Tuo on vähän liian geneeristä settiä että siitä saisi kiinni, aiheet poukkoilee laidasta laitaan ja tekstit ovat keskimäärin aivan helvetisti liian pitkiä. Tiivistä, koeta löytää joku oma näkökulma ja keskity siihen.

JYPin markkinointiosaston leivissä en ainakaan vielä toistaiseksi ole. Blogin "antavuus" riippuu varmasti tosiaan siitä, kuinka hyvin jo ennestään asioista perillä. Monet ovat kommentoineet, että olen välillä kirjoittanut asioista, joita ei olisi muuten edes itse tullut ajatelluksi.

Aiheet toki vaihtelevat ja ehkä hieman tosiaan poukkoilevatkin, mutta saatuani pitemmän aikaa mielessäni pyörineet asiat ulos, keskityn enemmälti ajankohtaisiin asioihin. Tosiaan kuten jo aiemmin vastasin, blogi on erillisellä sivulla ja jos joku kokee ettei se tarjoa hänelle mitään, mikään ei estä olla menemästä sivustolle.

Allekirjoitan kritiikkisi yksittäisen blogin pituudesta ja tarkoitukseni onkin lyhentää tekstejä. Oma "historiani" taisi olla 7000 merkin luokkaa, mutta pari viimeistä 3000-4000 välissä enää.

Vanhalle Puumalle sen verran, että jääkiekko tosiaan on loppujen lopuksi perattu täällä Jatkoajassa varsin auki, mutta pyrin silti tuomaan jokaiseen blogiini jotakin uutta. Uusien asioiden tuominen on kuitenkin mahdotonta, jos niitä ei yhdistä mihinkään. Tarkoitan, että blogin lukeminen olisi tällöin mahdotonta muille kuin Jatkoajassa asuville henkilöille.

Kiitokset kaikille palautteistanne!
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Tosiaan kuten jo aiemmin vastasin, blogi on erillisellä sivulla ja jos joku kokee ettei se tarjoa hänelle mitään, mikään ei estä olla menemästä sivustolle.

Jos linkkaat blogisi tähän ketjuun, oletan että haluat tämän palstan lukijoiden sitä lukevan ja kommentoivan. Tällöin pitää pystyä hyväksymään myös kritiikkiä julkaisun sisällöstä. Ihan mielenkiinnosta blogin tsekkasin, mutta henk.koht. kaipaan paljon purevampaa ja iskevämpää tyyliä että jaksaisin blogia jatkossa lukea.
 

Ch4InS4w

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #49 Tuomas Pihlman
Blogini tarkoitus ei ole aiheuttaa seksuaalista kiihottumisesta kenellekään - enemmän olisin huolissani, jos niin kävisi. Koska en suoraan kirjoita tekstejäni tänne Jatkoaikaan vaan erilliseen blogiini, on ajatuksieni lukeminen täysin vapaaehtoista. Omalla tavallaan mukava myös saada kritiikkiä osakseen, mutta valitettavasti en ole ryhtymässä kokeilemaan toivomaasi kirjoitustyyliä.

En myöskään ole lannistumassa kirjoituksesi takia.

Ylemmässä kritiikissäsi osuit puolittain oikeaan. Korjasin blogiini seuraavasti:

*Korjaus*: Seuraamani ottelu olikin puhtaasti jääkiekkoon erikoistuneen JYPin 25-vuotisjuhlaottelu, joka pelattiin 15.02.2003. Jännä sattuma myös, että tuo seuraavana itsenäisyyspäivänä pelattu ottelu päättyi 2-2 Bluesia vastaan. Aravirran läsnäololle löytyy myös parempi syy, sillä tuohon aikaan hän vielä oli maajoukkueen päävalmentaja.

Aravirran nimikirjoitus ja kiekko löytyvät porukoideni luota, jotka asuvat tällä hetkellä noin 350 kilometrin päässä, joten asiaa en pystynyt tarkastamaan. Muistin vain, että kyseessä oli juhlaottelu, joka päättyi tasan 2-2. Jännä sattuma, että juuri kyseisenä vuotena (2003) Hippoksella pelatut JYP-Blues ottelut päättyivät molemmat tasan 2-2.

186. La 06.12. 16:00 JYP - Blues 2-2 VL Maalit | Kokoonpanot | Tilastot 3298 <- Tuo osoittaa, että kaudella 2003-2004 ottelu pelattiin SM-liigassa itsenäisyyspäivänä. Kierrokseen kuului myös liigaottelua.

Ch4InS4w - Pula-aho 2-2?

Enkä mä edes haluaisi, että sä muuttaisit kirjoitustyyliäsi itsellesi ei-luontevaan suuntaan ihan vain siksi, että joku sanoo lukevansa mieluiten kaunokirjallista tekstiä JYPistä pelipaitamainosten tai Oy:n organisaation rakenteen analysoimisen sijaan, joten asiassa ei ole mitään valitettavaa. Ennemminhän mun siinä tapauksessa pitäisi kirjoittaa omaa tekstiä tyylillä jota kaipaan.

Ja joo, oltiin lopulta molemmat vähän väärässä. Toi itsenäisyyspäivänä pelattu Blues-peli ei ole omaan mieleen jäänyt millään tavalla, vaikka erittäin todennäköisesti siinäkin matsissa olen ollut. Juhlamatsi spesiaalitapauksena jäi - eikä varmaan vähiten sen takia, että ennen ottelua tuli käytyä faijan kanssa yliopistolle pidetyssä tapahtumassa, jossa Aravirta oli puhumassa ja muistelemassa vanhoja mm. Urpo Helkovaaran ohella.

Tohon tekstien pituuteen on sanottava sen verran, ettei tekstin pituus ole itsessään ongelma, jos jokainen sana on oikeasti mielenkiintoista luettavaa.
 

Pula-aho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos linkkaat blogisi tähän ketjuun, oletan että haluat tämän palstan lukijoiden sitä lukevan ja kommentoivan. Tällöin pitää pystyä hyväksymään myös kritiikkiä julkaisun sisällöstä. Ihan mielenkiinnosta blogin tsekkasin, mutta henk.koht. kaipaan paljon purevampaa ja iskevämpää tyyliä että jaksaisin blogia jatkossa lukea.

Johonkin noista vastauksistani laitoinkin jo, että olen tyytyväinen myös saamaani kritiikkiin. Halusin vain muistuttaa, että blogiin ei ole jatkossa välttämätöntä varmastikaan mennä, jos sen sisällön tietää olevan itselle ei-kiintoisaa.

Tottakai uusien blogien jälkeen voi käydä kommentoimassa aina, että:"Olipas tylsä/aneeminen kirjoitus taas", mutta itse toivoisin lähinnä kommentointien tarrautuvan joihinkin yksittäisiin asioihin blogin sisällössä, jos blogi onnistuu tarjoamaan lukijalle jotakin uutta. Vastaavasti kommentointi on myös suotavaa, jos lukijan ajatusmaailma eroaa voimakkaasti allekirjoittaneen omasta ajatusmaailmasta.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lisää blogeja, kiitos!

Hei,

Mielestäni täällä on aika turhaa kitinää Pula-Ahon blogista. Meistä jokainen voi tehdä saman tempun ja alkaa julkaista blogiaan. Tämä on hyvin yleinen itseilmaisun muoto verkossa ja aika matalalla kynnyksellä toteutettavissa. Näen itse niin, että JYP-aiheista sisältöä ei verkossa todellakaan ole liikaa ja siksi kannustankin Jatkoajan JYP-nimimerkkien aloittavan oman bloginsa. Se ei ole keneltäkään pois, vaan herättää keskustelua, mitä itse ainakin mielellään seuraan.

Huumorilla, ystävät. Seuraavia blogeja seuraisin aktiivisesti (Top 10):

1. Alvajärven Urho - "JYPin pelikirja"

2. Obelix - "JYPin huhukirja"

3. Rautakansleri - "JYPin angstikirja"

4. Anselm Raato - "Lahden Rami"

5. Köpi - "Kahden sentterin taktiikka"

6. Moby - "JYPin naisasiat"

7. Pakkipari - "Koskisen Kallen peliesitykset"

8. Ch4InS4w - "Hämmentäjä"

9. Vanhapuuma - "JYP Old School Hockey Team"

10. jukiapina - "Ei tästä koskaan tule mitään"

Summa summarum: annetaan kaikkien kukkien kukkia - persoonat ja sisällöntuotanto kunniaan! Lisättäköön, että on SUURI kunnia päästä yllä olevalle listalle :)

Jupa
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Listalle voisi lisätä nimimerkki Piippuvillen (lepää rauhassa) blogin "Mini-Sipiläinen ulos joukkueesta" :)
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Hei,

Mielestäni täällä on aika turhaa kitinää Pula-Ahon blogista. Meistä jokainen voi tehdä saman tempun ja alkaa julkaista blogiaan. Tämä on hyvin yleinen itseilmaisun muoto verkossa ja aika matalalla kynnyksellä toteutettavissa. Näen itse niin, että JYP-aiheista sisältöä ei verkossa todellakaan ole liikaa ja siksi kannustankin Jatkoajan JYP-nimimerkkien aloittavan oman bloginsa. Se ei ole keneltäkään pois, vaan herättää keskustelua, mitä itse ainakin mielellään seuraan.

Huumorilla, ystävät. Seuraavia blogeja seuraisin aktiivisesti (Top 10):

1. Alvajärven Urho - "JYPin pelikirja"
...

Kiitos taas, Jupa :)

Itse en ymmärrä noin 96 % maailmassa kirjoitetuista blogeista. Jos itse kirjoittaisin blogia, kunnia-asiani olisi tarjota jotain uutta lukijoille. Jotain sellaista, että sitä ei löydy saman päivän Iltalehdestä, jokaisen lukijan yleistiedosta tai Jatkoajan keskustelupalstalta. Jokaisella meillä on oma persereikä ja mielipide ja itse koen kummankin pakonomaiseen esittelyyn yhtä vähän tarvetta. Kännissä, saunassa, hyvässä seurassa. Voisin kirjoittaa JYPin pelitapablogia ala-asteelaisille tai egyptiläisille - niille uskoisin pystyväni tarjoamaan uusia näkökulmia aika pitkään. JYPin pelitavastakaan ei riitä kirjoitettavaa joka viikolle, ehkä kerran kuukaudessa tai suurempien muutosten jälkeen enemmän. Pesäpallosta pystyisin kenties suurimmalle osalle suomalaisiakin bloggaamaan uutta asiaa pitkän aikaa. Mutta tuskinpa sillekään niin paljoa lukijoita olisi, että voisin myydä blogin reunat täyteen mainoksia ja syljeskellä kattoon.

Luen hyvin vähän blogeja edellä kerrotusta syystä. Minulle on ihan sama, mitä joku wannabe-julkkis ajattelee tai tekee. Jotkut ruoka- tai viininmaistelublogit ammattilaisten kirjoittamina ovat kiinnostavia, mutta en seuraa niitäkään aktiivisesti. Ja vaikka Pula-Ahon "live-elämässä" tunnenkin, en ole enää jaksanut hänenkään blogeja lukea. Eiköhän joku täällä kerro, jos hän jotain maata mullistavaa uutta blogissaan esittää; sitten minäkin sen kaivan esiin.

Mutta jotta ei menisi ihan offtopickiksi. Uskon herra Tynin oppineen median tylyttäessä häntä siitä yhdestä "kusetuspressistä". Koska tämän päivän tilaisuus on ymmärtääkseni ihan koolle kutsuttu lehdistötilaisuus, eikä ne peliä edeltävän päivän pelikahvit, siellä lienee ihan oikeata kerrottavaa. Ja koska kaudet jatkuvat vielä suurimmalla osalla, siellä ilmoitetaan suurella todennäköisyydellä optioiden käytöstä. Ja koska jonkun Jaatisen option käyttö ei mielestäni ole vielä pressitilaisuuden arvoinen, tänään ilmoitettaneen (ja toivottavasti) Tarkin, kenties Välivaaran ja Jaatisenkin jatkoista. Tai sitten tässä tilaisuudessa kerrotaan Virtasen valmennusryhmästä, mutta en usko senkään olevan niin iso juttu kuin Tarkin jatko olisi.

Jakaako joku ärsytykseni siitä, että Radio Jyväskylän lopetettua emme ole kuulleet näitä pressejä/pelikahveja radioaalloilta suorana? Ainakaan Radio City Jyväskylän sivuilta en löydä infoa, että Aukusti Vatanen olisi hälytetty Synergia-areenalle muuta kuin nauhurin kanssa. Ärsyttää.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta jotta ei menisi ihan offtopickiksi. Uskon herra Tynin oppineen median tylyttäessä häntä siitä yhdestä "kusetuspressistä". .

Sen verran palatakseni tuohon vanhaan että itse luulen että Tyni teki sen ihan tahallaan ja tarkoituksella. Tuohon aikaan oli sekä mediassa että myös täällä jatkoajassa että muualla kannattajien huhmyllyissä sellainen kuhina ja ylihypetys päällä ettei mitään rajaa. Homma karkasi niin sanotusti käsistä. Uskon että Tyni vanhana media kettuna aisti tämän ja teki tuonlaisen "pikku-kepposen" ja kutsui paikalle median hirveällä hekutuksella parin jatkosopparin takia. Ja tarkoituksena oli vain saada joukkueelle työrauha, mikä myös onnistui...
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä taisin vinkata Pula-ahoa siirtämään omaan blogiin liittyvän keskustelun osaksi mediakeskustelua. Olisiko kuitenkin parempi, että Jatkoaika.comin JYP-kannattajien itsereflektiolle perustettaisiin oma ketju?
 

Pula-aho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiitos taas, Jupa :)

Itse en ymmärrä noin 96 % maailmassa kirjoitetuista blogeista. Jos itse kirjoittaisin blogia, kunnia-asiani olisi tarjota jotain uutta lukijoille. Jotain sellaista, että sitä ei löydy saman päivän Iltalehdestä, jokaisen lukijan yleistiedosta tai Jatkoajan keskustelupalstalta. Jokaisella meillä on oma persereikä ja mielipide ja itse koen kummankin pakonomaiseen esittelyyn yhtä vähän tarvetta. Kännissä, saunassa, hyvässä seurassa. Voisin kirjoittaa JYPin pelitapablogia ala-asteelaisille tai egyptiläisille - niille uskoisin pystyväni tarjoamaan uusia näkökulmia aika pitkään. JYPin pelitavastakaan ei riitä kirjoitettavaa joka viikolle, ehkä kerran kuukaudessa tai suurempien muutosten jälkeen enemmän. Pesäpallosta pystyisin kenties suurimmalle osalle suomalaisiakin bloggaamaan uutta asiaa pitkän aikaa. Mutta tuskinpa sillekään niin paljoa lukijoita olisi, että voisin myydä blogin reunat täyteen mainoksia ja syljeskellä kattoon.

Luen hyvin vähän blogeja edellä kerrotusta syystä. Minulle on ihan sama, mitä joku wannabe-julkkis ajattelee tai tekee. Jotkut ruoka- tai viininmaistelublogit ammattilaisten kirjoittamina ovat kiinnostavia, mutta en seuraa niitäkään aktiivisesti. Ja vaikka Pula-Ahon "live-elämässä" tunnenkin, en ole enää jaksanut hänenkään blogeja lukea. Eiköhän joku täällä kerro, jos hän jotain maata mullistavaa uutta blogissaan esittää; sitten minäkin sen kaivan esiin.

Jos oletataan jokaisella ihmisellä olevan yhtä suuri tarve kumpaankiin mainitsemaasi asiaan, minun tarpeeni ovat selkeästi jakautuneet enemmän mielipiteiden jakamisasteelle kuin vilautteluun.

Toivotaan, että onnistun sinullekin jotakin uutta kirjoittamaan.

Minä taisin vinkata Pula-ahoa siirtämään omaan blogiin liittyvän keskustelun osaksi mediakeskustelua. Olisiko kuitenkin parempi, että Jatkoaika.comin JYP-kannattajien itsereflektiolle perustettaisiin oma ketju?

Tämäkin lienee makuasia.

Tälle päivälle toinen "blogaus", jossa vastasin voimakkaaseen kritiikkiin. Käykää katsomassa, jos huvittaa.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Ymmärrän kyllä esimerkiksi Alvajärven Urhon perusteluita sen suhteen, miksi hän ei lue tällaisia blogeja. Itsekään en pahemmin jaksa lukea blogeja ylipäätään, siinä on vähän sellaista keskinkertaisuuden makua, ja hyvin harvoin noista tulee mitään muuta kuin kaveripiirille kirjoittelua.

Mutta on poikkeuksia. Ja nämähän kattavat: kiinnostuksen aiheet. Minä kun olen vähän sellainen, joka lukee esimerkiksi JYPistä kirjoitetut hyvät kuin huonotkin (ei siis millään pahalla, Pula-aho, ja minusta tuo on edelleen ihan kiinnostava konsepti kaikesta Jatkoaika-keskeisyydestä huolimatta) kirjoitukset, ja minusta se on vain mukavaa ajanvietettä. Ja Pula-aho on varmasti tietoinen Jatkoajassa käydyistä keskusteluista, ja osannee päätellä, mistä on jo puhuttu ja mistä ei.

Toisaalta. Jos kaikki vain pelkäisivät sitä, että joku tulee sinut lyttäämään kirjoitustesi takia eikä nimimerkin taakse voi täysin piiloutua, niin aika vähän tännekin kirjoiteltaisiin. Itse kirjoittelisin todennäköisesti aika samalla tavoin jääkiekosta, mutta vapaan puolen kirjoittelusta saattaisin itsesensuroida osan tavarasta.

Mutta Jupalle vielä (ja kiitokset myös maininnasta toisaalla - en ole kovin varma siltikään olenko tätä ansainnut), minun blogin aiheenahan olisi ehdottomasti: "Kuinka käänsin takkini - JyP HT:stä Diskokseen ja takaisin JYPiin". Ja jos listausta blogien aiheesta saisi jatkaa, niin seuraavia blogeja jo Jupan mainitsemien ohella seuraisin mieluusti:

tallaaja: "Kuinka vähän voi kiinnostaa mutta silti kiinnostaa ihan vitusti"
Jupa: "JYPin kannattaja mutta silti joviaalein tyyppi ikuna - Jupa"
Hurricane: "JYP henkeen ja vereen - muistoja 2000-luvun alusta" (en tiedä muistatko, mutta Cheersissähän me kerran höpöteltiin, mukava oli teikäläinen tavata livenä!)
Pula-aho: "Kuinka kertoa kaikki uudelleen, uudelleen" (har har)
Bbird80: "Olen myös HFboardsin listoilla" (olenko väärässä? - Saattaa olla myös Buffalo_1988..., en jaksa tarkistaa/etsiä joten hatarilla mielikuvilla vedetään)
Marcus Juslin: "Progressiivinen JYP"
 
Viimeksi muokattu:

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Ja eipäs muokata enää, vaan rustataan ihan uusi kommentti. Tuosta oheistavaramyyntihärpäke-jutusta pitää todeta, että mielestäni JYPin uudet kuosit "retrohenkisyyksineen" ovat jopa ihan tyylikkäitä, ja itse en ainakaan tuota Jormakan pitämää Pelicans-hupparia koskaan tulisi edes harkinneeksi ostokseksi, sehän on ihan saatanan ruma!

Oikeastaan mikään noista blogissa esittämistäsi kuvista ei ole kovin edustava, mutta minähän nyt olen vähän retrohenkinen - vaikka Jokereiden uusi imago on mielestäni aika paljon siistimpi kuin mitkään niiden aikaisemmat tekeleet (jotka olivat joko todella karuja 90-luvulla varsinkin mutta myös yyybermodernit 2000-luvun muoviset paskat olivat todella hirveetä kamaa).

Allekirjoittaneen mielestä JYP voisi enemmän tuoda esille ns. "perinteisyyttä", koska jos joku shaatanan kalpa esittää vuotta 1929 "perustamisvuotenaan" (joka oli Sortavalan Palloseuran perustamisvuosi), niin miksi JYP häpeilisi sitä, että jääkiekko tuli lajivalikoimaan vasta 1940-luvun loppupuolella ja pelkästään organisatoriset muutokset tekivät JyP HT:stä vasta vuonna 1977 perustetun joukkueen? Jyväskylän Palloilijat on perustettu 1923, ja siis siitä minä lasken JYPin historian alkaneen. kalpa kun nyt ei ole yhtään mikään vertailukohde, vaan pelkkä pikkuveli. Kiva sellainen, ja sellaisena tulee pysymään.
 

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Bbird80: "Olen myös HFboardsin listoilla" (olenko väärässä? - Saattaa olla myös Buffalo_1988..., en jaksa tarkistaa/etsiä joten hatarilla mielikuvilla vedetään)

Juu, siellä ollaan myös.

Ja asiaan liittyen, olen myös melkoinen antiblogisti: pidän näkemykseni yleensä omana tietonani enkä koe, että osaisin tuottaa mielipiteitäni jakamalla niin paljon lisäarvoa, että kukaan teksteistäni kiinnostuisi. En ole koskaan pitänyt päiväkirjaa enkä ylipäätään ole dokumentoinut elämääni muutamia hassuja kuvia (joissa en itse esiinny) lukuunottamatta. En koe tarvetta jakaa itsestäni muille.

Osin samasta syystä en jaksa juurikaan blogeja lukea. Toimittajien (lätkä-) mielenkiintoiset kolumnit ovat toki eri juttu, koska näissä on monesti minulle aivan uutta asiaa. Sen sijaan jonkun toisen tallaajan kokemuksia päivän tapahtumista en jaksa lukea. Pula-ahon jonkun kirjoituksen (ottelutapahtuma tms.?) luin kun sitä täällä mainostettiin, mutta en jaksanut sitäkään lukea aivan loppuun.

Olipas OT.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänne selkeästi täytyy perustaa Keskinäisen Kehumisen Kerho 3K, niin lämpimät ovat Jatkoajan JYP-jengin välit näemmä. Parempi näin, vaikka oman mausteensa pieni haastaminenkin aina tuo.

Jottei mene offtopicin puolelle, niin kannattaa katsella Keskisuomalainen painettuna ja verkosta. Seppänen jostakin täältä poimimani mukaan epäili Immosen tuloa vielä ensi kaudelle. Tämä paineistaa entisestään Obelixia "kovan kotimaisen" suhteen...

Niin ja Jonnen lähtöhuhukin on bongattu: JYPin ensi kauden runko hahmottui – sinetti Virtasen poislähdölle? - Kiekko - Keskisuomalainen

(Linkki vie Keskisuomalaisen sivulle)

PS. Joku paperiversion tilaaja voisi kertoa tarkemmin, miten Seppänen asian muotoili
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Seppänen jostakin täältä poimimani mukaan epäili Immosen tuloa vielä ensi kaudelle. Tämä paineistaa entisestään Obelixia "kovan kotimaisen" suhteen...
Juu - tässä allekirjoittanut alkaa hiljalleen vaatimaan Opelixilta päätä vadille. Hiljalleen alkaa muodostua uusi käsite, 'O-huhut'. Ensin on tämä 'rumours'-osasto, sitten tulee 'doubtful rumours' ja pohjalla Opelix-rumours. Mutta peukut silti Opelixille: ainakin tulee asiaa mistä puhua. Mielummin kyllä ottaisin Immosen...
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Blogeista keskustelemisen väliin kannattaisi nostaa esiin Jatkoajan oma JYP-toimitus. Sieltä on tällä kaudella tullut todella korkeatasoista materiaalia. Jotenkin tuntuu, että se otetaan keskustelupalstalla itsestäänselvyytenä, vaikka laatunsa puolesta tavara lyö kirkkaasti aika monen median tässä maassa. Muut mediat jopa tekevät journalismiaan elääkseen, jäädäkseen kauas Jatkoajan Micke Suopurojen jne. taakse.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Muut mediat jopa tekevät journalismiaan elääkseen, jäädäkseen kauas Jatkoajan Micke Suopurojen jne. taakse.
Näin on näppylät. Mickeltä on kova temppu tehdä vielä kainalostooreja perinteisen ottelurapsan päälle.

Toki samaan syssyyn kehut myös JYPin verkkotoimitukselle, oletaan että sielläkin mennään edelleen vapaaehtoismeiningillä kuten muutama vuosi sitten!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös