Ymmärrän kyllä esimerkiksi Alvajärven Urhon perusteluita sen suhteen, miksi hän ei lue tällaisia blogeja. Itsekään en pahemmin jaksa lukea blogeja ylipäätään, siinä on vähän sellaista keskinkertaisuuden makua, ja hyvin harvoin noista tulee mitään muuta kuin kaveripiirille kirjoittelua.
Mutta on poikkeuksia. Ja nämähän kattavat: kiinnostuksen aiheet. Minä kun olen vähän sellainen, joka lukee esimerkiksi JYPistä kirjoitetut hyvät kuin huonotkin (ei siis millään pahalla, Pula-aho, ja minusta tuo on edelleen ihan kiinnostava konsepti kaikesta Jatkoaika-keskeisyydestä huolimatta) kirjoitukset, ja minusta se on vain mukavaa ajanvietettä. Ja Pula-aho on varmasti tietoinen Jatkoajassa käydyistä keskusteluista, ja osannee päätellä, mistä on jo puhuttu ja mistä ei.
Toisaalta. Jos kaikki vain pelkäisivät sitä, että joku tulee sinut lyttäämään kirjoitustesi takia eikä nimimerkin taakse voi täysin piiloutua, niin aika vähän tännekin kirjoiteltaisiin. Itse kirjoittelisin todennäköisesti aika samalla tavoin jääkiekosta, mutta vapaan puolen kirjoittelusta saattaisin itsesensuroida osan tavarasta.
Mutta Jupalle vielä (ja kiitokset myös maininnasta toisaalla - en ole kovin varma siltikään olenko tätä ansainnut), minun blogin aiheenahan olisi ehdottomasti: "Kuinka käänsin takkini - JyP HT:stä Diskokseen ja takaisin JYPiin". Ja jos listausta blogien aiheesta saisi jatkaa, niin seuraavia blogeja jo Jupan mainitsemien ohella seuraisin mieluusti:
tallaaja: "Kuinka vähän voi kiinnostaa mutta silti kiinnostaa ihan vitusti"
Jupa: "JYPin kannattaja mutta silti joviaalein tyyppi ikuna - Jupa"
Hurricane: "JYP henkeen ja vereen - muistoja 2000-luvun alusta" (en tiedä muistatko, mutta Cheersissähän me kerran höpöteltiin, mukava oli teikäläinen tavata livenä!)
Pula-aho: "Kuinka kertoa kaikki uudelleen, uudelleen" (har har)
Bbird80: "Olen myös HFboardsin listoilla" (olenko väärässä? - Saattaa olla myös Buffalo_1988..., en jaksa tarkistaa/etsiä joten hatarilla mielikuvilla vedetään)
Marcus Juslin: "Progressiivinen JYP"