Mun mielestä jopa yllättäväkin kirje, nimenomaan positiivisessa mielessä sisällön avoimuuden suhteen. Mä en myöskään ymmärrä mikä on kiire saada Seppänen tuolta samantien pois, en jaksa uskoa mahdollisimman nopean lähtemisen olevan mikään oikotie onneen. Mun mielestä siellä vaikutetaan nyt oikeasti pohtivan mikä olisi parasta, toivottavasti myös sisältäen omien toimintamallien reflektointia.
Minunkaan mielestä "myyn osakkeeni ja lähden menemään!" ei ole tässä kohtaa sitä vastuunkantoa mitä tarvitaan. Se olisi vain loppusilaus tälle katastrofille, jätetään rauniot savuamaan.
Mainetta on kolhittu, taloudellista tappiota tulee ilmeisesti paljon, parhaat pelaajat menetettiin ja mainehaitan vuoksi uusia voi olla vaikea saada. Sama pätee ennen kaikkea kunnollisiin valmentajiin...
Minun mielestäni sitä vastuunkantoa olisi se, että päätöksen tehnyt pääomistaja kuittaa virheistä aiheutuneet tappiot, eikä anna sen kostautua taloudellisesti ensi kaudellekaan. Jos on hyppäämässä kyydistä pois, niin vasta sitten kun seura on taas siinä kunnossa, että se on vakavasti otettava urheiluorganisaatio, eikä koko kansan yleinen vitsi.
Yksi huomio tuosta ulostulosta: Se oli Seppäsen suusta. Ei Korpelan, tai molempien, tai koko hallituksen tai "toimiston väen".
JYPin äänitorvena on nimenomaan Seppänen vuodesta toiseen. Korpela kävi taas viimeisessä matsissa kukittamassa Jerryn ja jonkun säätiön, mutta muutoin on kyllä todella hiljaista.
No sinänsä, Seppänen tuon sopan keitti ja oli oikein, että Seppänen tämän anteeksipyynnön teki. Mutta toivottavasti seuraavassa vaiheessa joku perinteiseen tapaan operatiivisesta toiminnasta vastaava (kuten toimitusjohtaja) ottaa puhujan viittaa harteilleen ja Seppänen jää enemmän taustalle rahapussi ammollaan.
Sehän tästä olisi vielä puuttunut, että kaikessa taka-alalle ajettu Korpela olisi laitettu anteeksipyyntö esittämään. Jukan se piti tehdä, ja Jukka sen teki. Tämä oli jo huomattavasti parempaa viestintää, kuin mitä kauden aikana on totuttu kuulemaan.
MUTTA on tässä silti vielä jokunen asia joka jäi tuossakin avoimessa kirjeessä harmittamaan. Suurimman osan aikaa Seppänen ottaa virheet omiin nimiinsä ja puolustaa muita, jotka ovat raippaa saaneet hänen päätöstensä vuoksi (Viitanen?) ja tähän asti menee niin kuin pitääkin. Mutta kun on aika pyytää anteeksi, niin ollaan hyvin persoonattomassa ja ympäripyöreässä ilmaisussa:
"Pahoittelut kaikille JYPin kannattajille ja yhteistyökumppaneille ratkaisun aiheuttamasta tuskasta ja pettymyksestä. Pettymys on täysin oikeutettua ja sitä on ymmärrettävästi vaikea niellä, kun se on seuran omilla toimilla aiheutettua." Minun mielestäni olisi ollut asiallista sanoa suoraan, että "minä olen pahoillani ja pyydän anteeksi ratkaisun aiheuttamaa tuskaa ja pettymystä...", eikä mennä persoonattoman "pahoittelut"-latistuksen taakse piiloon. Lisäksi tässä kohtaa virheelliset toimet olivatkin seuran, ei Seppäsen...
Mutta oikeaan suuntaan mennään, ei täydellistä, mutta ensi askeleet otettu. Nyt vain osaava UTJ, osaava valmennus, osaavat pelaajat sisään ja Seppänen ottamaan luottamusloikkaa ja unohtamaan mikromanagerointi.