Mua aina vähän karmii, kun Seppänen alkaa puhumaan medialle miten JYPin tulisi pelata pelitavallisesti. Arvostan suuresti Seppäsen roolia seurajohtajana, mutta mielestäni hallituksen puheenjohtajan tehtäviin ei kuulu puuttua miten JYP pelaa. Seppänen voi antaa raamit, esim. tavoitteet valmennukselle, sekä tietenkin vaikuttaa valmennustiimiin, mutta seurajohtajan tehtävä ei ole analysoida medialle sitä, miten JYPin kuuluisi pelata.
Meillä on tästä aiheesta vähän heikko historia, kun huhujen mukaan Seppäsen aiemmat avautumiset olivat yksi syy sille, miksi kirkkain menestys jäi uupumaan vuosina 2013-18. Silloin syntyi vastakkainasettelua seuran sisällä, kun seurajohtajilla, valmentajilla ja jopa pelaajilla oli omat visiot mihin suuntaan peliä pitäisi viedä. Ihmetystä saatiin viiimeksi viime kesänä, kun Seppänen heitteli medialle aika nuivia kommentteja seuran viime kauden lässähdyksestä. Näköjään sama teema jatkuu. Tästä aiheesta kannattaa muuten kuunnella Hockey Corner podcastin kolmoskauden eka jakso, siinä kaksikko avaa tätä Seppäsen ja muun seurajohdon mediapeliä mielestäni erinomaisesti.
Siitä Seppänen haastaa ihan oikein, että modernisointi ja edelläkävijyys koskee koko seuraa toimistoa myöten, ja JYP voi vaikuttaa itse siihen. Mutta samaan hengenvetoon olen vähän huolissani siitä, että JYP ei tunnu olevan se ketterin organisaatio nykyajassa pysymiselle. Tällä foorumilla nousee jatkuvasti esiin erilaisia yksityiskohtia, jotka olisivat monessa muussa organisaatiossa "minimisuorite", mutta meillä seura tekee asiat laiskasti. Ihan nyt vaikka esimerkkinä juhlakausipaitojen saaminen verkkokauppaan, tai lahjakorttien myyminen. Siitä Seppäsen väkevästä kevätpuheesta on kohta kaksi vuotta kulunut, ja yksi uuden aikakauden avainjuttuja oli digin hyödyntäminen. Onko tästä saatu nyt mitään konkretiaa, että mitä se tarkoittaa ja onko siinä tavoitteessa edistytty?
Toki discleimataan sen verran, etten ole virallisia Seppäsen haastiksia lukenut kokonaisuudessaan, vaan olen foorumitiivistysten varassa.