Harvian jälkilöylyt oli yllättäen eilisen jälkeen melko iloista katsottavaa (Honka, Lahtinen, Kemell). En tiedä, onko näitä muualla kuin Facebookissa.
Niin oli. Kyllä ne myös JYPin instaan aina julkaistaan.
Harvian jälkilöylyt oli yllättäen eilisen jälkeen melko iloista katsottavaa (Honka, Lahtinen, Kemell). En tiedä, onko näitä muualla kuin Facebookissa.
Hieno nosto! Mietinkin tänään, että löytyisköhän tällainenkin jostain.Jos joku haluaa palata lauantai-illan huumaan kuuntelemalla koosteen Radio Keskisuomalaisen selostuksesta, niin se onnistuu alla olevan linkin kautta. 8 minuutissa JYPin nousu 1-4 tappiolta 5-4 jatkoaikavoittoon.
Kuvaavaa on, kun selostaja toteaa 2-4 kavennuksesta, että se tulee liian myöhään voittotaistelun osalta.
Hieno nosto! Mietinkin tänään, että löytyisköhän tällainenkin jostain.
"Liian myöhään tämä voittotaistelun kannalta tulee" ja "En tiedä mikä vikinä ja ininä siellä on käynnissä Matti Järvisellä". Komeesti kuuluu taustalta yleisön reaktiot.
Noin muuten pitää kyllä sanoa, että Heikkilä sortuu radiossa liikaa tarinoimaan, eikä selostamaan tilannetta. Telkkarissa varmaan ok, mutta radiossa tulisi pysyä enemmän reaaliajassa. Esimerkkinä tuo tasoitusmaali, kun voivotellaan, että aika loppuu.
Selostajan toki tunnistan, mutta kuka on tämä kommentaattori?
Selostajan toki tunnistan, mutta kuka on tämä kommentaattori?
Hyvin lyhyellä otannalla, ei voi moittia. Itse olen radiosta kuunnellut JYPin peliä viimeksi varmaan kun Tyni on selostanut.Turo Teittinen. Tykkään Turon kommenteista.
Lievemaa selosti joskus jonkin verran telkkarissa, muistaakseni jotain maajoukkuepelejä ainakin. Sopi siihen hommaan oikein hyvin. Ongelma oli siinä, että samalla tyylillä ei voi selostaa radiossa, kun pitäisi maalata kuulijoille kuva siitä mitä kentällä tapahtuu, ja sitä Lievemaa ei osannut.En suuresti tykkää Heikkilästä, mutta vielä enemmän olin pihalla aikanaan, kun Timo Lievemaa selosti. Lievemaalla oli ihan hyvä radioääni, mutta selostustavasta en useinkaan tykännyt.
Ihan samaa mieltä kyllä muuten, että radiossa mielellään vähemmän turhaa lätinää, jotta pysyy mukana. Taukoja ja katkoja kuitenkin on, joten tarinaa enemmän niihin.
Lyhyt oppimäärä JYP-radioselostajista:En suuresti tykkää Heikkilästä, mutta vielä enemmän olin pihalla aikanaan, kun Timo Lievemaa selosti. Lievemaalla oli ihan hyvä radioääni, mutta selostustavasta en useinkaan tykännyt.
Ihan samaa mieltä kyllä muuten, että radiossa mielellään vähemmän turhaa lätinää, jotta pysyy mukana. Taukoja ja katkoja kuitenkin on, joten tarinaa enemmän niihin.
Jos joku haluaa palata lauantai-illan huumaan kuuntelemalla koosteen Radio Keskisuomalaisen selostuksesta, niin se onnistuu alla olevan linkin kautta.
8 minuutissa JYPin nousu 1-4 tappiolta 5-4 jatkoaikavoittoon.
Kuvaavaa on, kun selostaja toteaa 2-4 kavennuksesta, että se tulee liian myöhään voittotaistelun osalta.
Lievemaa selosti joskus jonkin verran telkkarissa, muistaakseni jotain maajoukkuepelejä ainakin. Sopi siihen hommaan oikein hyvin. Ongelma oli siinä, että samalla tyylillä ei voi selostaa radiossa, kun pitäisi maalata kuulijoille kuva siitä mitä kentällä tapahtuu, ja sitä Lievemaa ei osannut.
Hyvin lyhyellä otannalla, ei voi moittia. Itse olen radiosta kuunnellut JYPin peliä viimeksi varmaan kun Tyni on selostanut.
Kari Tyni. Legenda. 2003, playoffs, Kärpät-JYP ja Thomas Chlubnan jatkoaikamaali.
Menee nyt vähän vanhojen muisteloksi, mutta Lievemaa oli tosiaan aivan kamala selostaja. Taustaäänistä piti yrittää päätellä missä päin kenttää peli on menossa. Lievemaa kertasi pelitapahtumia tauoilla ja pelin aikana jaaritteli omiaan. Mutta ei tuo Heikkiläkään taas televisiossa ole loistanut. Siinä missä esim. Tuomas Virkkunen tekee ihan mistä vaan jalkapallopelistä omalla selostuksellaan spektaakkelin, Heikkilän selostamana hyväkin kiekkomatsi alkaa unettamaan. Hypnotisoijan vikaa?En suuresti tykkää Heikkilästä, mutta vielä enemmän olin pihalla aikanaan, kun Timo Lievemaa selosti. Lievemaalla oli ihan hyvä radioääni, mutta selostustavasta en useinkaan tykännyt.
Kaikin puolin kattava listaus, mutta yksi korjaus: tarkoittanet yo. kohdassa nimenomaan Perrinin tasoitusmaalia...?
Nyt on chubster asian ytimessä. Melkeinpä tekisi mieli heittää täky muille JYP-kannattajille - jos edellinen kotimatsi oli hyvä (oli sitten koettu livenä tai tvn välityksellä -> ostathan johonkin kotipeliin lipun?Yleisön räjähdys tasoituksessa ja voittomaalissa selostajan taustalla nostaa ihokarvoja pystyyn.
Tää jengi jos mikä ansaitsee yleisön hallille antamaan tukeaan. Harvoin, jos koskaam, vituttaa ettei asu Jyväskylässä enää, mutta nyt tekis mieleni hippokselle jälleen vanhaan malliin!
Nyt on chubster asian ytimessä. Melkeinpä tekisi mieli heittää täky muille JYP-kannattajille - jos edellinen kotimatsi oli hyvä (oli sitten koettu livenä tai tvn välityksellä -> ostathan johonkin kotipeliin lipun?
Viimeiseen kahteen viikkoon on tullut pari hetkeä joista ois kiva nähdä uusinta "penkan puolelta". Toinen on Linnamäen ylikovaa tykittely Arvajan yhteen risteykseen Secto Rally Finlandissa jonka takia pääsi/joutui nostamaan kilpa-autoa tielle.
Mutta vielä enemmän haluaisin ilmaisena uusintana hilightit katsomon puolelta* tuohon Kalpa-matsin 3-4 - osumaan ja etenkin tasoitusmaalin jälkeiset mayhemit jonka myötä mm. allekirjoittaneen kylki on mustelmilla ja loppuehtoon korvat oli aivan tukossa.
(* = ...ja ihan kuin mielestäni jollain oisin jonkinsortin actionkameran nähnyt kourassa pelin tiimellyksessä ylärivillä, jos joku tunnistaa itsensä tästä ja materiaalia löytyy niin saa privaatisti pistää viestiä...)
On muuten hyvä mentori tuo peli jatkossa kun itsekin pohdin et jaksaako lähteä kotipeliin vai eikö jaksaisi. Tuollaisia tunteita kun ei kovin monestikkaan koe kotisohvalla makaamalla ja piereskelemällä. Iloa. Naurua. Nautintoa. Rehellistä vitutusta. Hämmennystä. Tuossa on vino pino tunnetiloja, moneen lähtöön, mutta nuo on myös ne asiat jonka takia olen todennut et kaikennäköinen kulttuuri (on sitten kyseessä livemusiikki,- urheilu yms) on parasta paikan päällä koettuna.
Eiköhän tuo ollut alusta asti selvää, että tuo "Brudekki" on ruotsalainen väännös. Ihmetellin, kun sitä jotkut selostajat käyttivät. Jos se menee, että "maassa maan tavalla", niin Suomessa ollaan vähän hankaluuksissa tuon C-kirjaimen kanssa, mutta kaippa se menee "Brodekki" - eli ero ruotsinkieliseen versioon on miten tuo O-kirjain lausutaan. Itse kyllä tykkään Brunetskista eniten.Ilmeisesti tieto Brudekkin nimen erilaisista lausumistavoista on mennyt myös JYPille asti, koska JYP-SaiPa otteluennakossa Brunetski kertoo sukunimensä lausumistavasta. Kuten Bromanski itsekkin naurahtaa, että riippuu vähän siitä mistä tykkää.
Eiköhän tuo ollut alusta asti selvää, että tuo "Brudekki" on ruotsalainen väännös. Ihmetellin, kun sitä jotkut selostajat käyttivät. Jos se menee, että "maassa maan tavalla", niin Suomessa ollaan vähän hankaluuksissa tuon C-kirjaimen kanssa, mutta kaippa se menee "Brodekki" - eli ero ruotsinkieliseen versioon on miten tuo O-kirjain lausutaan. Itse kyllä tykkään Brunetskista eniten.