JYPin pitäisi käyttää omaa someansa kyllä paljon paremmin markkinointiin. En tiedä kuka sitä oikein hoitaa, mutta voisivat ottaa Tepsistä, Hifkistä ja Ilveksestä mallia. JYPillä on kuitenkin lähes 30 tuhatta seuraajaa instagrammissa, josta varmasti saisi yleisöä lisää halliin jos sitä käytettäisiin tehokkaammin.
Tuo instagram seuraaminen on vähän kuin facebook kaveri, kivahan niitä on lisätä tileilleen, itsekin seuraan montaa joukkuetta mutta aika epätodennäköistä että yhdenkään joukkueen peliin lähtisin jonkun somepäiviytksen perusteella. Koronan aikana ihmiset on oppinut että halutessaan pelin voi katsoa televisiosta ilman ruuhkia ja huomattavasti pienemmän vapaa ajan käytöllä. Sitten tuo hallille lähtemisen kynnys kasvaa koko ajan, koska jypin peleissä ei voi tietää mitä sieltä on luvassa, ns sen tyhjän arvan ostaminen on niin todennäköistä.
Sitten se jännitys, millaiseen katsomoon pääsee, maksat ison lipun hinnan ja sitten tunnet olevasi niin väärässä paikassa kuin ollaja voi, vieressä milloin ketäkin ja ihan varmasti kannustat väärin.
Kaikista jännintä tässä ettän ne kovimmat kannattajat on aina kertomassa että markkinoidaan väärin ja miten kaikella muulla tavalla saataisiin lisää väkeä halliin, totuushan on kuitenkin se somesta riippummatta niin ongelma on lähes maan laajuinen, väki liikkuu huonosti tapahtumasta riippummatta.
JYP on myös niitä joukkueitta joiden on tehtävä kaikki pienemällä pudjetilla selvitäkseen tästäkin kaudesta. ja säästettävä joka raossa.
Tähän kaikkeen on yksi ylivoimainen markkinointi reitti, joukkue markkinoi itseään ihan omalla tekemisellä se joko riittää tai ei. Joukkue on sukupolven vaihdoksessa ja sillä oma työnsä myydä itsensä "faneille" Ehkä myös se kannattaja joukko on jonkin sortin sukupolven vaihdoksessa, Esim itse aikoinaan kävin jokaisen kotiottelun ja noin kymmenkunta vieras ottelua kaudessa, liigan seuraaminen oli iso osa vapaa aikaa, Nykyään paikan päälle menen hyvin valikoidusti, Televisio on sopivampi vaihtoehto, jos esim aloittamani matsi osoittautuu huonoksi on helppo vaihtaa kanavaa ja ruveta seuraamaan mielenkiintoisempaa matsia. ns illan "lipun" hinnalla se mustapekka kortin käteen jääminen pienenee. ja saa rahalleen vastinetta. Tosin onhan tuossa televisiossa oma riskinsä jos selostajaksi sattuu Saukkonen tai Mertaranta, mikä aiheuttaa itselle automaattisen matsin vaihdon.
Tuo ottelun markkinointi on hyvin haasteellinen asia, paljonko siihen kannattaa sijoittaa ja miten. Koska viivan alle jäävä plussa on se tärkein lukema, ei se mitä ilmoitetaan yleisömääräksi. väitän että myynnillä/markkinoinnilla joka seurassa on jonkin sortin dataa tuloksista, muutakin kuin jotain mutua ja luuloa.
Sen verran itekin olen ollut yritystoiminnassa mukana, että ei ole mitään järkeä maksaa 100e että saa 70e