Mainos

JYPin mediaketju

  • 1 965 855
  • 8 805

Powerage

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks
Aika pettynyt olin, kun niin laajamittaisesti ja ilman kovin hyviä perusteluita JYP aseteltiin jumboksi lähes jokaisen "asiantuntijan" toimesta. Vaikutti siltä, että se tehtiin vain viime kauden lopputuloksen perusteella, eikä kukaan jaksanut ottaa selvää mikä viime kaudella oikeasti meni pieleen ja mitä sen jälkeen on tilanteen korjaamiseksi tehty.

Jep, tämä ilmiö näkyi niin selkeästi sekä Jatkoajan muiden kannattajien arvioissa kuin mediaennakoissakin. Olin todella yllättynyt siitä miten vähän ketään oli kiinnostanut ottaa selvää JYPin nykytilanteesta. Muisteltiin lööpit vararikosta, Immosen ja Tuppuraisen lähteminen ja jumbosija. Noh, ollaan ainakin räväkästi yllättäviä sitten isolle osalle valtakuntaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti




Taukoa takana ja taas mennään.

Varmanen tai hänen haamunsa löydetty kameran eteen ja perussettiä herra tiputtelee.

Ottavainen todistaa että jääkiekkoilijakin voi tehdä kahta asiaa samaan aikaan. Lämpimästi juttelee AOBista ja kruununa kun O'Brien pääsee vuorostaan ääneen ja juttelee mukavia Villestä. Jäyhien jätkien bromance aistittavissa. Tykkäsin että sisällön ideana oli pistää valmennuksesta joku ääneen ja sitten pakkipari.

Kuudes ennakko ja 5/6.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti




Eilinen käsitelty ja nyt on äijäenergiaa ennakossa. Tuomaiselta tyly kuitti Kuuselan juhlaillasta, mutta noin sen pitääkin olla. Tuomainen on ihan vakuuttava ilmestys puhuessaan. Sählälle nyt isot pisteet kun katsoo miten puhuu Kuuselasta. Viitanen sitten kruunaa homman ja kyllähän tuo tuntuu puheissa olevan toistuva teema että JYP haluaa olla joukkue jota vastaan kukaan ei halua pelata. Veikko vielä tyylikkään asiallisesti Kuuselan huomioi.

Se olisi seitsemäs kerta ja 6/7. Äijäily kuuluu välillä asiaan.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Ei liity nyt varsinaisesti JYPin markkinoinnin sisältöön, mutta enemmänkin niiden visuaaliseen ulosantiin. Itseäni on pitkään vaivannut mm. JYPin somekuvien kotikutoinen fiilis. Niiden tekoon on käsittääkseni palkattu viimekaudesta alkaen mainostoimisto, mutta jotenkin havaittavissa, että ei siellä ole oikein sitä intohimoa taustalla tehdä ns. vimpan päälle. Tai sitten ei makseta heille tarpeeksi, ja sinänsä en ihmettelisi.

Itselle tuollainen puoliksi hyvin tehty kotikutoinen tyyli tuo vaan fiilistä sellaisesta "sinne päin" tekemisestä joka heijastuu koko organisaatioon, koska somessa luodaan helposti ennakkoluuloja. En tiedä olenko ainoa joka tämän näkee asian näin. Tällekin vuodelle uudistuneet grafiikat sai vaan lähinnä pyörittelemään silmiä.

Katselin tuossa muiden Liiga-seurojen somea, ja sieltä erottui positiivisesti ainakin Kalpa ja Ilves. TPS:n kuvamateriaali on myös tyylikästä. Ongelmahan tässä JYPillä varmasti on, että sieltä puuttuu ns. brand book, jota noudatetaan. Nyt ilman minkäänlaista linjaa, on someen työnnettävä tavara sen mukaista. Valokuvauspuoli JYPillä on kuitenkin kunnossa Jirin toimesta, mutta sitä ei osata hyödyntää kunnolla.

Tulee fiilis, että pitääkö kaikki tehdä itse. *hymiö*
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti




Taas mennään ja eipä sitä arkipäiväiseen ennakkoon hirveästi sävellettävää ole. Ahvenjärvi naulaa ihan hyvin selkeämmät parannuskohdat ja Brodecki vetää palkkaa nostavan ulkkarin setit.

En tiedä olenko nyt ikävä ihminen, mutta Severi Lahtinen vaikutti vähän vittuuntuneelta ja allekirjoittaneella iski sama fiilis häntä kohtaan. Toivottavasti tuo näkyy sitten oikeanlaisena latauksena pelissä.

Arki on joskus arkea. 7/8.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tiedä olenko nyt ikävä ihminen, mutta Severi Lahtinen vaikutti vähän vittuuntuneelta ja allekirjoittaneella iski sama fiilis häntä kohtaan. Toivottavasti tuo näkyy sitten oikeanlaisena latauksena pelissä.
Mun silmään Seve vaikutti aika hyväntuuliselta, mutta huomasi kyllä, että nyt on intoa ja latausta aika paljon normaalia enemmän tarjolla. Toki pientä turhautumista voi tuosta olemuksesta myös löytää, mutta kukapa ei olisi turhautunut, kun joutunut terveenä istumaan katsomossa tähän saakka. Tilanteeseen nähden mun mielestä vaikutti oikein hyvältä Seven olemus.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Katselin tuossa muiden Liiga-seurojen somea, ja sieltä erottui positiivisesti ainakin Kalpa ja Ilves.

Omasta vinkkelistä katsottuna Ilveksen sisällöntuotanto sosiaalisessa mediassa on kotimaan mittaluokassa vertaansa vailla. Sisältö on laadukasta ja monipuolista (mukana on myös sopivasti pilkettä silmäkulmassa), jota myös kilpailevan seuran kannattajan on mukava seurata. Mielestäni tässä on oiva osoitus siitä, miten sosiaalisen median sisällöntuotantoon tulee tänä päivänä panostaa. Ei yksittäisiä hehkutuksia tai päivityksiä siellä täällä, vaan oikeasti etukäteen mietittyä ja nimenomaan monipuolista sisältöä (ja riittävän usein). Toki täytyy muistaa sekin fakta, että myös seuralla itsellään tulee olla aitoa mielenkiintoa ja riittävästi aikaa panostaa näkyvyyteen (myös) tällä saralla. Jos näin ei ole, on turha odottaa lopputuloksesta onnistunutta.

Ja mitä tulee tuohon Ilveksen ohella mainittuun KalPaan, niin myös Kuopiossa osataan tehdä hyvää sisältöä sosiaaliseen mediaan. Se on myös yksi esimerkki siitä, että eivät nämä asiat mitään rakettitiedettä ole. Usein riittää, kun on oikeat ihmiset tekemässä oikeita asioita riittävillä resursseilla.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Usein riittää, kun on oikeat ihmiset tekemässä oikeita asioita riittävillä resursseilla.
Kyllä, ja pitkälti tuo on intohimokysymys. Omassa työssäni teen samaa oikeasti innoissaan, ei riitä että on "paikalla" ja "töissä". Kyllä siihen pitää jotain paloa olla, tai muuten se sisältö on sitä samaa perusjargonia päivästä toiseen. Lähtökohtana että jokaisella päivityksellä pitäisi olla agendana herättää lukijassa tunteita.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Kyllä siihen pitää jotain paloa olla, tai muuten se sisältö on sitä samaa perusjargonia päivästä toiseen.

Tämä. Kaikkien sisällöntuotannossa toimivien (riippumatta siitä mitä virkaa hoitaa organisaatiossa) tulee ymmärtää/tiedostaa se, ettei sisältöä voi tuottaa pelkästä tuottamisen ilosta ("kunhan nyt jotain sinne laitetaan"). Tekemisestä tulee käydä ilmi se, että tässä ollaan aidosti asialla. Pienilläkin jutuilla voi saada aikaan rutkasti hyvää ja mielenkiintoista sisältöä, jos tekemiseen muistetaan panostaa täysillä.

Lähtökohtana että jokaisella päivityksellä pitäisi olla agendana herättää lukijassa tunteita.

Tässä mielestäni mitä mainioin ohjenuora käytettäväksi sisällöntuotantoon liittyen. Materiaalia pystyy tuottamaan lähes kuka tahansa, mutta jotta se herättäisi tunteita isossa massassa, niin sitä varten se pohjimmainen tavoite/päämäärä tulisi olla selvillä hyvissä ajoin jo ennen sisällön julkistamista.
 

Coutinho

Jäsen
JYPin pitäisi käyttää omaa someansa kyllä paljon paremmin markkinointiin. En tiedä kuka sitä oikein hoitaa, mutta voisivat ottaa Tepsistä, Hifkistä ja Ilveksestä mallia. JYPillä on kuitenkin lähes 30 tuhatta seuraajaa instagrammissa, josta varmasti saisi yleisöä lisää halliin jos sitä käytettäisiin tehokkaammin.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
JYPin pitäisi käyttää omaa someansa kyllä paljon paremmin markkinointiin. En tiedä kuka sitä oikein hoitaa, mutta voisivat ottaa Tepsistä, Hifkistä ja Ilveksestä mallia. JYPillä on kuitenkin lähes 30 tuhatta seuraajaa instagrammissa, josta varmasti saisi yleisöä lisää halliin jos sitä käytettäisiin tehokkaammin.
Tuo instagram seuraaminen on vähän kuin facebook kaveri, kivahan niitä on lisätä tileilleen, itsekin seuraan montaa joukkuetta mutta aika epätodennäköistä että yhdenkään joukkueen peliin lähtisin jonkun somepäiviytksen perusteella. Koronan aikana ihmiset on oppinut että halutessaan pelin voi katsoa televisiosta ilman ruuhkia ja huomattavasti pienemmän vapaa ajan käytöllä. Sitten tuo hallille lähtemisen kynnys kasvaa koko ajan, koska jypin peleissä ei voi tietää mitä sieltä on luvassa, ns sen tyhjän arvan ostaminen on niin todennäköistä.
Sitten se jännitys, millaiseen katsomoon pääsee, maksat ison lipun hinnan ja sitten tunnet olevasi niin väärässä paikassa kuin ollaja voi, vieressä milloin ketäkin ja ihan varmasti kannustat väärin.
Kaikista jännintä tässä ettän ne kovimmat kannattajat on aina kertomassa että markkinoidaan väärin ja miten kaikella muulla tavalla saataisiin lisää väkeä halliin, totuushan on kuitenkin se somesta riippummatta niin ongelma on lähes maan laajuinen, väki liikkuu huonosti tapahtumasta riippummatta.
JYP on myös niitä joukkueitta joiden on tehtävä kaikki pienemällä pudjetilla selvitäkseen tästäkin kaudesta. ja säästettävä joka raossa.
Tähän kaikkeen on yksi ylivoimainen markkinointi reitti, joukkue markkinoi itseään ihan omalla tekemisellä se joko riittää tai ei. Joukkue on sukupolven vaihdoksessa ja sillä oma työnsä myydä itsensä "faneille" Ehkä myös se kannattaja joukko on jonkin sortin sukupolven vaihdoksessa, Esim itse aikoinaan kävin jokaisen kotiottelun ja noin kymmenkunta vieras ottelua kaudessa, liigan seuraaminen oli iso osa vapaa aikaa, Nykyään paikan päälle menen hyvin valikoidusti, Televisio on sopivampi vaihtoehto, jos esim aloittamani matsi osoittautuu huonoksi on helppo vaihtaa kanavaa ja ruveta seuraamaan mielenkiintoisempaa matsia. ns illan "lipun" hinnalla se mustapekka kortin käteen jääminen pienenee. ja saa rahalleen vastinetta. Tosin onhan tuossa televisiossa oma riskinsä jos selostajaksi sattuu Saukkonen tai Mertaranta, mikä aiheuttaa itselle automaattisen matsin vaihdon.
Tuo ottelun markkinointi on hyvin haasteellinen asia, paljonko siihen kannattaa sijoittaa ja miten. Koska viivan alle jäävä plussa on se tärkein lukema, ei se mitä ilmoitetaan yleisömääräksi. väitän että myynnillä/markkinoinnilla joka seurassa on jonkin sortin dataa tuloksista, muutakin kuin jotain mutua ja luuloa.
Sen verran itekin olen ollut yritystoiminnassa mukana, että ei ole mitään järkeä maksaa 100e että saa 70e
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Osin samaa mieltä @snake70 . Kyllähän viime vuosina hallilla istuminen on aiheuttanut turhautumista, kun otteet ovat olleet mitä sattuu ja aina ei näytä siltä, että kaukalossa edes kiinnostaa. Eli kyllä tuotteen pitää olla kunnossa.

Uskon kuitenkin, että markkinoinnilla voi lisätä yleisöä, mutta se onkin sitten tehtävä siten, että erottuu. Valcolla on esim. helvetin hyviä mainoksia kuulokkeistaan somessa tyyliin "Ostamme rahoillasi kaljaa/ kuolemantähden". Minä en osaa markkinoida, mutta ensimmäisenä koittaisin muistuttaa, miksi siellä hallilla käydään. Koostaisin jonkun top-5 yleison reaktiot videopätkän ja kysyisin, että onko siellä kotisohvalla tällaista?

Pelissä käynnin ja oman käytöksen suhteen olen luovuttanut aikaa sitten. Ei hirveän paljon haittaa, mitä toiset siellä ajattelee omasta eläytymisestä peliin (kunhan ei nuorimmat pelkää :)). Voihan se toki olla, että meikäläiselle on sattunut hyvät vieruskaverit.

Edit: Koen siis, että tuote on nyt ihan ok ja kiinnostava.
 
Viimeksi muokattu:

Coutinho

Jäsen
@snake70 Tässäkin kyllä huomaa, että mielummin odotellaan, voivotellaan ja katsellaan mitä tapahtuu mielummin kuin aletaan tekemään. JYPissä muutenkin vähän odottelun ja katselun tapa oli jo hetken aikaa jokaisessa asiassa, joten tässäkin mitä nopeammin tajutaan, että potentiaaliset katsojat on somessa, joten sinne pitää ladata täysi focus jos halutaan katsojamääriä parantaa.

JYP hakee markkinointiin uutta työntekijää, joten sielläkin on varmasti tajuttu, että jotain pitää tehdä.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Tässäkin kyllä huomaa, että mielummin odotellaan, voivotellaan ja katsellaan mitä tapahtuu mielummin kuin aletaan tekemään. JYPissä muutenkin vähän odottelun ja katselun tapa oli jo hetken aikaa jokaisessa asiassa, joten tässäkin mitä nopeammin tajutaan, että potentiaaliset katsojat on somessa,
Kyllä se tuote on se millä markkinoillaa. korupuheet ja tyhjän lupaukset somessa tai missä tahansa mediassa on yhtä tyhjän kanssa,
Aika surkeaksi on ihmisen elämä mennyt jos mihinkään ei osata mennä ilman että olet lukenut mainokksen joka saatanan sosisaalisseta mediasta kymmenen kertaa.
 

Coutinho

Jäsen
Kyllä se tuote on se millä markkinoillaa. korupuheet ja tyhjän lupaukset somessa tai missä tahansa mediassa on yhtä tyhjän kanssa,
Aika surkeaksi on ihmisen elämä mennyt jos mihinkään ei osata mennä ilman että olet lukenut mainokksen joka saatanan sosisaalisseta mediasta kymmenen kertaa.
Toivon todella todella paljon, että JYPin konttorilla ei ajatella noita Kari Tyni tyhjäpäisyyksiä enää yhtään. Pohjaa ei ole vielä saavutettu ja toivottavasti sitä ei nähdä.
 

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
Kyllä se tuote on se millä markkinoillaa. korupuheet ja tyhjän lupaukset somessa tai missä tahansa mediassa on yhtä tyhjän kanssa,
Aika surkeaksi on ihmisen elämä mennyt jos mihinkään ei osata mennä ilman että olet lukenut mainokksen joka saatanan sosisaalisseta mediasta kymmenen kertaa.

Kyllä sitä somemarkkinointia nimenomaan tehdään tulos mielessä ja siinä on vielä sekin kivaa, että onnistumisesta on rutkasti dataa saatavilla, sekä mainosta on helppo optimoida, kun se on livenä, laittamalla usean vedoksen eetteriin ja katsomalla mikä toimii parhaiten. Oikein tehtynä varsin kustannustehokas markkinointikanava, sekä opettaa asiakasnäkökulmaa huomattavasti printtiä paremmin.

Toki väitän, että parhaiten konvertoiva ja isoimmalla keskiostoksella operoiva asiakas on mitä luultavimmin keski-ikäinen ja ksmlää printtinä lukeva mies, kun taas someseuraajapoolissa lienevät vähemmistöä, ainakin IG:n puolella. Toki pitää muitakin kohderyhmiä tavoittaa ja varsinkin nuorilla pitää olla muistutuksia kovemmassa kilpailussa asiakkaan ajasta.

All in all, @snake70 voi jatkaa JYPin seuraavan kotipelin pelin muistamista Keskisuomalaisesta lukulasit nenällä, kahvia huulien välissä olevan sokeripalan lävitse hörppien. Sillä aikaa nuorempi väki törmää samaan tietoon paskalla istuessa somea selatessaan, kun ottelu-ennako tulee vastaan Instagram-feedissä.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
All in all, @snake70 voi jatkaa JYPin seuraavan kotipelin pelin muistamista Keskisuomalaisesta lukulasit nenällä, kahvia huulien välissä olevan sokeripalan lävitse hörppien. Sillä aikaa nuorempi väki törmää samaan tietoon paskalla istuessa somea selatessaan, kun ottelu-ennako tulee vastaan Instagram-feedissä.
Tämä. Sosiaalinen media on se ympäristö, missä ihmiset- voisi sanoa, että ikää katsottamatta - viettävät erittäin ison osan ajastaan. Ei perinteisen median roolia tiedonvälittäjänä voi dissata missään nimessä, mutta ihmisten elämä on sosiaalisessa mediassa ja jos haluat tavoittaa ihmiset, mene pizzeriaan, eiku maalille, eiku siis mene sosiaaliseen mediaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jep, kyllä some on vain nykypäivänä valtavan iso markkinointikanava. Oikeastaan somen kautta tavoittaa ihmisiä paremmin kuin mistään muualta.

Some-markkinointi ei perusperiaatteiltaan eroa mistään muusta markkinoinnista. Ideana on herättää ihmisissä positiivisia ajatuksia ja mielikuvia, sekä ylipäätään muistuttaa asioista. Tarkoitus on pitää se mainostettava tuote esillä, että se pysyy ihmisten mielessä. Tämän vaikutus ihmisten käyttäytymiseen on hyvin merkittävää. Tietysti paljolti on kyse alitajuntaan siirtyvistä asioista, joka sitten jossain kohtaa saa ihmiset tekemään asioita.

Mitään markkinointia ei kannata aliarvioida ja nykypäivänä somen aliarviointi voi johtaa todella huonoon lopputulokseen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Mitään markkinointia ei kannata aliarvioida ja nykypäivänä somen aliarviointi voi johtaa todella huonoon lopputulokseen.
Tässäpä lie se ydin. Minusta vaan se on hiukka vanhanaikainen sapluuna, että päämäärä olisi pitää tuote esillä ja ihmisten mielissä. Some ja nykyaika vaatii enemmän. Alustojen käytön pointti on osallistaminen, siis luoda piiri, johon on kiva palata ja kuulua olipa sen ilmenemismuoto sitten some, tai perinteinen media, tai hallilla fyysisesti. Näiden kaikkien on kohdattava ja olla kokonaisuus. Siinä on sitten vaan taivas ja uskallus rajana kuinka se luodaan ja ylläpidetään kaikkien sidosryhmien tavoitettavaksi. Loppuviimein aina ja kaikkialla, olipa some tai mikä tahansa alusta, ihmisellä on tarve kuulua joukkoon ja tuntea hyväksyntää, jos luo tuollaisen ilmapiirin, tunkua on ja ihmisiä seuraa aina bisnes.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jep, kyllä some on vain nykypäivänä valtavan iso markkinointikanava. Oikeastaan somen kautta tavoittaa ihmisiä paremmin kuin mistään muualta.

Some-markkinointi ei perusperiaatteiltaan eroa mistään muusta markkinoinnista. Ideana on herättää ihmisissä positiivisia ajatuksia ja mielikuvia, sekä ylipäätään muistuttaa asioista. Tarkoitus on pitää se mainostettava tuote esillä, että se pysyy ihmisten mielessä. Tämän vaikutus ihmisten käyttäytymiseen on hyvin merkittävää. Tietysti paljolti on kyse alitajuntaan siirtyvistä asioista, joka sitten jossain kohtaa saa ihmiset tekemään asioita.

Mitään markkinointia ei kannata aliarvioida ja nykypäivänä somen aliarviointi voi johtaa todella huonoon lopputulokseen.

Tämäpä tämä. Minullakin on henkilökohtainen mielipide sosiaalisesta mediasta, mutta viime vuodet on opettaneet, että sosiaalinen media linkittyy yhä enemmän ja yhä useampaan eri liiketoimintaan. Some on erittäin tärkeä kanava ja väistämätön osa nykyisyyttä ja vielä enemmän tulevaisuutta.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Harvian jälkilöylyt oli yllättäen eilisen jälkeen melko iloista katsottavaa (Honka, Lahtinen, Kemell). En tiedä, onko näitä muualla kuin Facebookissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös