et sä mene jumalauta erätauolla kertomaan suoraan lähetykseen, miten sun joukkuekaverit leijuu pilvissä eikä osaa keskittyä olennaiseen.
Tavallaan ollaan paradoksin äärellä. Kauhea on ollut itku, että miksi tätä jargonia edes kysellään, kun jokainen osaa jo sanat ulkoa ja sitten kun tulee yksi, joka puhuu asiat niin kuin näkee, alkaa itku, että suu kiinni, noin ei puhuta yms.
Ymmärrän pontin, että voi rikkoa joukkuehenkeä, mutta toisaalta, kokenut kaveri kyllä näkee jos pelissä liparoidaan ja siksi se päinvastoin on yhteishenkeen kasvattava huomio. Ketään hän ei nimennyt, mutta saatan epäillä, ettei Kemellistä puhunut. Siksi mä nään ton ok kommenttina, kun puhuttiin vaan passiivissa ja ne joilla pistää omatunnossa voivat ottaa opin. Tlanne olisi eri, jos Salonen olisi nimin vaahdonnut. Sanoisin vielä, että sen minkä Sählä sanoi näki ihan omaltakin ruudulta.
Syyt "leijumiseen" tuskin on niin radikaaleja, että niistä pitäisi provosoitua, siinä oli oppia junnuille siitä, miten kuormitus vaikuttaa niin psyykeen, kun fysiikkaan, eikä kaikki sujukaan kuin tanssi. Siksi Salosen viesti oli hyvä, hänen omakin esittämisensä sakkasi kolmanteen erään, mutta rutiinillaan pystyi pitämään esityksen roolinsa mittaisena, vaan ei karvaakaan isompana.
Minusta kautta aikojen myös valmentajat ovat antaneet haastatteluja kun joukkueen peli ei kulje, joissa suomivat julkisesti omien esittämisestä joiltain osin ilman nimiä. Pitää olla omahyväinen paska, jos moista kykene rakentavasti vastaan ottamaan ja arvaanpa, missä joukkuehenkeen kykenemätön tällöin luuraa.
Tämä minun viispenninen, enkä dumaa
@Marcus Juslin sinunkaan huomiotasi, pointti siinäkin oli. Mun mielestä vaan aika paljon koko joukkueen tulos tälle kaudelle on kiinni siitä, että koko jengi toteaa Salosen sanat paikkansa pitäviksi ja ottaa onkeensa, ei itseensä, nuori jengi kun on.