Outo juttu, mutta eipä se Vehviläisen änärihaaveita suuresti haittaa. Helppohan sinne on varaamattomana lähteä, kun mikä tahansa seura voi poimia miehen.. Vehviläinen on jo taitonsa näyttänyt, mutta tulee varmasti jatkamaan nousevalla linjalla jatkossakin. Se on toki edellytyksenä NHL-haaveille joka tapauksessa.
Markus Ruusu kuudennella kierroksella Dallasiin. Osaako joku kertoa Ruususta sen tarkemmin? Aika puskista tuli ainakin itelleni moinen varaus, kun Vehviläinenkin on vielä tarjolla...
Kommentti, yhdistettynä JYP alaosion keskusteluotsikoihin, kertoo aika paljon jyväskyläläisestä jääkiekkokulttuurista. Useamman seuran keskusteluja seuraavana huomaa, että JYP ketjuissa ei juurikaan noteerata junnuja, ei edes akatemiaa (omassa ketjussaan). Todellisia faniketjuja.
Akatemian harjoitusryhmässä ja varmaan muutaman pelin siellä pelaakin, mutta en kyllä usko että hyppää A-junnujen yli, suoraan akatemiaan. Oli näet viime kaudella käytännössä B-junnujen ykkösmaalivahti, muutama ottelu sitten myös A-junioreiden puolella ja kun JYPin maalivahtitilanteen tietää hyväksi, niin eiköhän mies ensi kaudella pelaa vielä A-junioreissa.Itse tässä lähinnä mietin missä Ruusu pelaa ensi kaudella
Vaikea analysoida kuinka läheltä olet päässyt Vehviläinen-Ruusu-asetelmaa seuraamaan tai millä mandaatilla kyseenalaistat seuran mv-koutsauksen, mutta hieman kommentoin. Missä asioissa seurassa on nyt menty vikaan, kun Ruusu NHL-varauksen sai? Olisiko mielestäsi Ruusu saanut korkeamman varauksen jos hän olisi pelannut enemmän A:ssa / Akatemiassa? Olisiko Vehviläinenkin varattu jos Ruusu olisi Vehviläisen sijaan pelannut Akatemiassa ja A:ssa? Itse voin sanoa seuranneeni tilannetta läheltä ja voin kertoa, ettei ainakaan Markus Ruusu ole kärsinyt kauden 2014-15 peluutuksesta tai seuran kyseenalaistamasti maalivahtivalmennuksesta (jonka parissa en selvyyden vuoksi itse toimi).Ruusun valinta ja Vehviläisen valitsemattomuus voi kyseenalaistaa myös jossakin määrin sekä maajoukkueen että seuran maalivahtivalmennuksen analysointikyvyn ja/tai toimintamallin. Vehviläinen-Ruusu asetelma menneellä kaudella ei ollut mitenkään kilpailullinen, kaikki oli pedattu Veiniä varten.
Keskustelu on sallittua, myös minulle.
Ruusu kuitenkin aloittanee Akatemian maalilla silloin kun Vehviläinen ja Saikkonen ei pelaa joten kyllähän tuossa aineksia on peliajankin suhteen vaikka mihin. Vai miten tuo Akatemian maalivahtitilanne on, onko siellä nyt muita maalivahteja olemassa kun Ruusu vaihtoehdoksi tuon liiga kaksikon lisäksi?
Nopealla tutkimisella ei. A-junnuissa on Hautakangas, Kangaskorte ja Tervo, joista kenenkään statsit eivät oikeuta ainakaan vakituiseen pestiin Akatemian maalinsuulla. Juhana Ahollakin näköjään sopimus päättynyt JYPin/Akatemian kanssa, joten Akatemiassa ilmeisesti vedetään Ruusulla (joka varmasti tulee saamaan näytönpaikkoja varauksen myötä) ja Vehviläinen/Saikkonen tandemilla.
Heh heh. Ota vaan herne pois nenusta, en analysoinut mitään, vaan toin esille kaksi faktaa. Jyppiosiossa ei juuri junnuista puhuta ja Vehviläisen ja Ruusun välillä ei tilastojen mukaan ole ollut kaksista kilpailua. V pelannut Akatemiassa ja R B:ssä. Tai sitten asetelma on syntynyt kilpailun tuloksena?
Siis tämäkö on vastauksesi erittäin asialliseen viestiin, jossa kysyttiin miten paljon sinulla on tietoa asioista, mistä edellisessä viestissäsi puhuit? Ala-arvoista, sanoisin.Heh heh. Ota vaan herne pois nenusta, en analysoinut mitään, vaan toin esille kaksi faktaa. Jyppiosiossa ei juuri junnuista puhuta ja Vehviläisen ja Ruusun välillä ei tilastojen mukaan ole ollut kaksista kilpailua. V pelannut Akatemiassa ja R B:ssä. Tai sitten asetelma on syntynyt kilpailun tuloksena?
Siis ovathan pojat kilpailleet vuosia ikäluokkansa ykkösveskarin paikasta. Ruusuhan haki välillä vuoden vauhtia Tapparasta vanhemmassa C:ssä.Vehviläisen ja Ruusun välillä ei tilastojen mukaan ole ollut kaksista kilpailua. V pelannut Akatemiassa ja R B:ssä. Tai sitten asetelma on syntynyt kilpailun tuloksena?
Siis tämäkö on vastauksesi erittäin asialliseen viestiin, jossa kysyttiin miten paljon sinulla on tietoa asioista, mistä edellisessä viestissäsi puhuit? Ala-arvoista, sanoisin.
Ja kun tähän lisätään se fakta, ettei sinulla näemmä ollut taustalla mitään erityistä tietoa, jos ei parin tilaston tuijottamista sellaiseksi lasketa... Niin ja nytkö väität ettet analysoinut mitään? Jos olisit vain tuonut faktoja esille, niin olisit pistänyt viestiisi ne tilastot, mistä tässä puhut, etkä olisi lisännyt mukaan mitään (analysoivaa) tekstiä. Eihän tuon selvempää analyysia olekaan.
Keskustelu on sallittua, mutta tahallinen provosointi ei mielestäni edistä keskustelua millään tavalla.
Facebookissa oli kuva että kompassin screeniltä JYP on ostanut mainostilaa. En ole vielä ehtinyt näkemään livenä, mutta hienoa että ollaan ajoissa liikenteessä kun pelit alkavat!
Tähän voisi melkeinpä lisätä vielä sen että ihmiset, eläimet ja muut JYPiä kannustavat lukutaitoiset ja taidottomat - uskaltakaa näyttää suosikkiseuranne värejä. Siitä ei ole haittaa, vaikka kuinka olisi "kilpailijan reviirillä", oli sitten Hämeenlinnassa tai PK-seudulla.Nyt ainoa hetki kun jollain näkyy fanituotteita päällä on kun jollain paikallisella pummilla voi olla joku vanha kulahtanut JYP-lippis/pipo päässä ja siinä se melkein sitten onkin, monessa muussa kaupungissä vahinkossakin törmää johonkin jolla on paikallisen joukkueen tuotteita päällä ja ei voi erehtyä kuka pelaa siinä kaupungissa.
No tässähän se on hyvä lähtökohta lähteä kritisoimaan. Et tunne organisaatiota etkä sen toimintatapoja, mutta kuitenkin koet asialliseksi alkaa niitä kritisoimaan. Minua henk.koht. ei kritiikki haittaa lainkaan - jopa päinvastoin - silloin kun se on hyvin perusteltua. Nyt kritiikkisi kärki vaan osui täysin harhaan sen suuntautuessa (junnupuolen) mv-valmennukseen.Minulta kysyttiin mandaattia kysyä ja kyseenalaistaa asioita. Ei minulla sellaista ole, enkä tiennyt, että JYP ketjuissa sellaista tarvitaan. En myöskään tunne organisaatiota enkä sen tapaa toimia saati sen MV toimintaa.