Kyllä minä taidan olla kirjoitusasenteeltani jatkispersu? En kokoomuslainen. Itketään tuotteesta,hallista,mediakuutiosta,pelitavasta,Tynistä ja rosterista. Näillä argumenteilla pitäisi halliinkin päästä puoli ilmaiseksi. Mutta kerrottakoot että KooKoollakin on kalliimmat kausikortit kuin JYPillä. Mutta onneksi heillä on rosteri kunnossa ja tapahtuma huippurikas! Oltiin hei taas kolmas! Lue allekirjoituksestani JYPin sijoittuminen viimevuosien liigassa! Onko siis kohtuullista että kausikortista joutuu maksamaan jotain? Ja ne kaikki jotka kertovat täällä että "tuote ja tapahtuma ei ole kunnossa" eivätkä kausikorttia aio siksi hankkia.. kertokaas valittamisen sijaan: mikä on se konkreettinen asia jonka JYPin on tehtävä että se vaikuttaa ostopäätökseen myönteisesti??
No ainakin ensi sijaisesti se että vähän kuunneltaisiin yleisöäkin. Se nyt ei oikein toimi että hintaa nostetaan ja tuotteetta heikennetään (Voi olla myös mestari mutta sikaa säkissä tässä nyt kaupataan). Ensinnäkään minä en täällä lähiöissä missä pääsääntöisesti liikun ole varmaan ikinään nähnyt mitään mainosta. Yksittäinen kulunut JYPin tarra jossain roskalaatikon kyljessä, ja silloin tällöin pipo jollain junnarilla. Kai siinä keskarissa on ottelupäivinä 5cm kertaa 5cm mainos, ja radiossa pauhaa kauden alla ja aikana mainos. Minulla kyllä vaihtuu ainakin autossa joka kerta kanava kun mennään mainoksille. Mielestäni markkinointi ei ole kunnossa, en ole sen alan asiantuntija niin en nyt voi tähän kovin konkreettisesti laittaa esimerkkiä. Myönnän että on tekemistä, menestyspöhö on edelleen päällä. Vaarana vain on että jäädään paikalleen, mitä nyt tuntuu olevankin ilmassa. En muista juurikaan mitään teemapelejä olleen esimerkiksi. Voin olla väärässä ja on vain menneet ohi. FB-oikeastaan tämän Jatkoajan lisäksi ainoa mitä tulee seurattua. Eikä noitakaan pidä järjestää joka toinen peli vain järjestämisen ilosta. Kyllähän joku peli olisi ihan mukava jos olisi jotain koko perhe hintaan x sisälle (sisältäen vaikkapa 2 aikuista ja 2 lasta). Toki tämä myös otteluohjelmasta kiinni. Sopivan heikkosti yleisöä vetävä lauantaipeli vielä parempi olisi jos olisi arki peli siirretty sunnuntaiksi. Totta kai kausikortti saa ja pitää maksaa. Siitä on kyllä ihan turha toimistolla itkeä jos eivät mene tällä metodilla kaupaksi. Jotain ÄIJÄ-teemaa voisi ehkä myös yrittää. Mutta itse yrittäisin nyt joka tapauksessa uhrata ainakin sen yhden kotipelin tuloja sillä että seuran ympärille saataisiin innostusta.
Nämä teemat nyt ei itseäni liikauta, mutta monia saattaisi liikauttaa. Minulle kelpaisi vallan mainiosti halli semmoisine palveluineen ja puitteineen kuin se oli 20 vuotta sitten. Itselleni keskiössä on peli. En tarvitse pelissä pizzaslaisseja, olut ja makkara riittää. Enkä myöskään pehmeitä penkkejä. Moni tarvitsee ja hyvä että niitä on. Etenkin lapsiperheille ja vanhemmalle väelle varmasti ihan oikeasti tarpeeseen.
KooKoo nyt on aivan eri asia, kiima valtaisa Liigapaikan johdosta. Ihan sama vaikka siellä pelaisi c-junnuja ja pari italiankanadalaista. Katsotaan muutaman vuoden päästä heidän tilannettaan.
Minun mielestäni oli virhe myös pistää seisomakatsomot käytännössä täysin haistavittu-tasolle. Ymmärrän että ne istumapaikat tuo enemmän rahaa, mutta volyymia sillä ei saada. Tunnelma kärsinyt huomattavasti. Mutta ilmeisesti nykykaava on sitten toimiston mielestä niin paljon parempi että tuloja on muttei tunnelmaa. Tuskin tällä käyttöasteella niitä tulojakaan niin paljoa enempää on. Tämä myös asia joka on kaksiteräinen miekka. Hallista minulla ei ole sinäänsä valitettavaa, se on semmoinen kuin on, ja uusi ei ole realismia.
Tuohon ostopäätökseen vaikuttaisi ainakin se ettei aina yritetä mennä kassa edellä. Pitkässä juoksussa se voi hyvinkin kostautua. Tämmöinen pakko syöttäminen noissa kausikorteissa on myös kyllä kasa sitä itseään. "Nostettiin hintoja mutta HEI! Saat nyt kaksi aivan turhaa harjoitusotteluläpsyttelyä vastassa suoraan Keski-Euroopan ammattilaiskentiltä Salzburgin Salamat ja Milanon mitättömät. Tähtinään 38-vuotias 2 NHL-ottelun konkari Nev Ahööd ja lupaava 21-vuotias Pohjois-Korealainen Luis Te Lee"
Yksittäisen lipun voisinkin ostaa, tosin ainoa oikea tapa seurata paikan päältä jääkiekko on seisten... Ilman sitä betoni tolppaa edessä. Hallinrakenne, tiedän. Olisi ehkä voinut sitäkin vähän miettiä.
Mielestäni kuitenkin hinnoittelulla massat liikkeelle, ja sitten kun se viikko-ohjelma alkaa monella olemaan että yritetään tähdätä pelipäivät ja illat vapaaksi, voi alkaa maltillisesti korottamaan.
Toivon kuitenkin ihan sydämenipohjasta että nämä ongelmat saadaan ratkaistua. Suunta vain on ollut itselleni aivan väärä.
ps. Pahoittelen sekaavaa tekstiä, seassa välillä yksittäisten pelien lipuista ja välillä kausareista.